Problemer med skift til trådløst tastatur ~
Fra : Kent Hansen

Dato : 20-08-11 17:44

Hej,

Har en imac, hvor jeg har installeret Windows.

Jeg har hidtil haft tastatur med ledning og mus med ledning.

Nu har jeg købt trådløst mac tastatur samt Magic Mouse.

Det gik fint nok med at få tastaturet til at virke men Magic Mouse vil ikke
installeres.

Jeg har en eller anden ide om at det er fordi den skal installeres når jeg
åbner Mac - men det kan jeg ikke mere.

Før på tastaturet med ledning kunne jeg holde "alt" tasten ned under
opstart - så fik jeg valget mellem at åbne i Mac eller Windows - det viker
ikke mere.

Er der nogle andre taster man skal holde nede på trådløst mac tastatur i
forhold til tastaturet med ledning ?????

Mvh Kent

Fra : Lyrik

Dato : 22-08-11 10:31

Den 20/08/11 18.43, Kent Hansen skrev:
> [...]
>
> Er der nogle andre taster man skal holde nede på trådløst mac tastatur i
> forhold til tastaturet med ledning ?????

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det kan tænkes at det trådløse tastatur ikke når at fungere, så du ikke
kan nå at aktivere <ALT> tasten.
Hvad sker der nå Windows er opstartet? Den skulle få fat i musen af sig
selv.

Så må du sætte ledning på og starte op i Mac. Du må også lige straks
bruge ledningsmus, hvis maskinen ikke får kontakt til Magic Mouse.
Øverst til højre på toplinien ved siden af WiFi symbolet trekanten med
stregerne. Lige til venstre for er der et blutooth symbol et spidst B
med tre prikker igennem.
Ved at klikke der kan du konfigurere Magic musen.

Jeg havde selv noget bøvl i starten, men nu fungerer Magic Mouse
upåklageligt.
Jeg er meget glad for den.
Iøvrigt vil jeg sige at du skal prøve at gå mere og mere over til OS X
systemet.
Du vil finde ud af at du kan stort set det meste af hvad Windows kan
byde på.

MvH
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 22-08-11 10:33

> [...]
>
> Er der nogle andre taster man skal holde nede på trådløst mac tastatur i
> forhold til tastaturet med ledning ?????

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg vil lige sige at når du ser MagicMouse på bagsiden med den lille
lampeprik øverst, så skal den lille knap være i position opad for at
musen er tændt.

MvH
Jens

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 22-08-11 11:15

Kent Hansen <Vinkler@cph-metronet.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogle andre taster man skal holde nede på trådløst mac tastatur i
> forhold til tastaturet med ledning ?????

Jeg har oplevet, at man skal prøve to gange før det lykkes; første gang
booter den op i Mac igen, men anden gang får man lov til at vælge...
Jeg har siden droppet det trådløse tastatur igen, fordi jeg ikke kan
leve med et halvt tastatur uden den numeriske del, så jeg kan ikke
efterprøve om det stadig virker.

Mvh.
Kaj.
--