Safari - lukke alle åbne vinduer ved lukn
Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 20-08-11 10:24

Hej gruppe,

Findes der en setting som gør at Safari automatisk lukker alle åbne
sider når man afslutter ?
Jeg har søgt i settings men har ikke rigtigt fundet noget der ligner.

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-08-11 10:28

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

> Hej gruppe,
>
> Findes der en setting som gør at Safari automatisk lukker alle åbne
> sider når man afslutter ?
> Jeg har søgt i settings men har ikke rigtigt fundet noget der ligner.

ikke noget jeg har fundet endnu ... en af de 2 ting der pisser mig af i
Safari under 10.7*

/thomas

* den anden er at den fra tid til anden reloader vinduer eller tabs i
baggrunden ....

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 20-08-11 16:04

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> writes:

> Findes der en setting som gør at Safari automatisk lukker alle åbne
> sider når man afslutter ?
> Jeg har søgt i settings men har ikke rigtigt fundet noget der ligner.

Har du prøvet alt-quit? Jeg ved ikke, om den kan sættes som standard.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : Andreas Møller Hans~

Dato : 20-08-11 22:04

Den 20/08/11 17.03, Thomas Bjorn Andersen skrev:
> Har du prøvet alt-quit? Jeg ved ikke, om den kan sættes som standard.

Ja det virker faktiskt! - den kendte jeg ikke.
Jeg har altid været meget "muse-orienteret" - så lukker altid ved at
klikke på den røde knap (gammel vane fra mange års MS tid).

Hvis man kunne sætte alt-cmd-Q op som den kommando der fyres af ved at
trykke på den røde knap, ville det være helt perfekt - men keyboard
sekvensen kan da også fint bruges.

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-11 22:49

Hej,

> Hvis man kunne sætte alt-cmd-Q op som den kommando der fyres af ved at
> trykke på den røde knap, ville det være helt perfekt - men keyboard
> sekvensen kan da også fint bruges.

Du kan bare installere RedQuits:

http://www.carsten-mielke.com/redquits.html

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-08-11 09:26

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

> Jeg har altid været meget "muse-orienteret" - så lukker altid ved at
> klikke på den røde knap (gammel vane fra mange års MS tid).

Men det lukker da ikke programmet, hvis man klikker på den røde knap.
Det lukker kun vinduet (med nogle ganske få undtagelser som f.eks.
Systemindstillinger). Det er rigtigt, at lukker man det sidste vindue i
Windows, så lukker man til også programmet, men sådan virker Mac OS X
ikke.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-11 09:36

Hej,

> Windows, så lukker man til også programmet, men sådan virker Mac OS X
> ikke.

Men det kan man få det til...

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 22-08-11 10:04

> [...]

> sider når man afslutter ?
> Jeg har søgt i settings men har ikke rigtigt fundet noget der ligner.

Du kan slå det fra i systemindstillinger/Generelt: Fjern fluebenet fra
"Gendan vinduer, når programmer afsluttes og genåbnes"
Det fjerner funktionen fra alle programmer.
Hvis det kun er i Safari må du en tur i terminalen og skrive:
"defaults write com.apple.Safari NSQuitAlwaysKeepsWindows -bool false"
(uden anførselstegn)
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!