MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win update
Fra : Bo Krag

Dato : 19-08-11 11:43

Hej
Jeg sidder og roder med min datters bærbare.
Hver gang man slukker den, installeres opdateringer.
Når den kommer til 5 af 10 sker der ikke mere. Og det gentager sig hver gang
den slukkes. Den kan stå en hel nat, hvor den står stille på 5.
Det er en Acer Ferrari med Win 7 og under opstart lyder den som en formel 1
bil. Det er jeg også blevet bedt om at fjerne, men kan ikke.
Bo

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-08-11 12:23

"Bo Krag" <krag@youmail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Når den kommer til 5 af 10 sker der ikke mere. Og det gentager sig
> hver gang den slukkes. Den kan stå en hel nat, hvor den står stille på

Hvad nu hvis du installerer opdateringer manuelt via Windows Update, sådan
de installeres medens brugeren er logget på og ikke ved nedlukning. Måske
SP1 som netop er en større opdatering og blot skal have tid.

> Det er en Acer Ferrari med Win 7 og under opstart lyder den som en
> formel 1 bil. Det er jeg også blevet bedt om at fjerne, men kan ikke.

Hvornår kommer den lyd, under BIOS, Windows boot, logon?

--
Bjarke Andersen

Fra : Bo Krag

Dato : 19-08-11 14:45

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> SP1 som netop er en større opdatering og blot skal have tid.

> Hvornår kommer den lyd, under BIOS, Windows boot, logon?

Ja det må jeg prøve!
Lyden kommer der hvor den normale windowslyd plejer at komme. Altså lige før
den er klar.
Bo

Fra : Cykelsmeden

Dato : 19-08-11 17:14

Den 19-08-2011 15:45, Bo Krag skrev:
> Lyden kommer der hvor den normale windowslyd plejer at komme. Altså lige før
> den er klar.

Er det ikke bare blæseren som starter op med 120% ?
Det er meget almindeligt i maskiner som har en hastighedsreguleret
blæser, for at sikre at blæseren kommer igang, selvom det er koldere end
nødvendigt. Hvis ikke, risikerer man at regulatoren skruer så meget ned
at blæseren ikke vil starte når varmen kommer.

//finn

Fra : Mcwm

Dato : 19-08-11 17:34

Den 19-08-2011 18:14, Cykelsmeden skrev:

> [...]
> nødvendigt. Hvis ikke, risikerer man at regulatoren skruer så meget ned
> at blæseren ikke vil starte når varmen kommer.

Forsøgte du at læse det du citerer? Der står "Lyden kommer der hvor den
normale windowslyd plejer at komme. Altså lige før den er klar."

Har du en "normal windows lyd" der hvor din blæser accelereres op ved
poveron?

Venligst
Mcwm

Fra : Cykelsmeden

Dato : 19-08-11 18:58

Den 19-08-2011 18:33, Mcwm skrev:
> [...]
> normale windowslyd plejer at komme. Altså lige før den er klar."
>
> Har du en "normal windows lyd" der hvor din blæser accelereres op ved

undskyld mit bud!
Jow det læste jeg godt, men jeg har også et par snes års erfaring i at
modtage tekniske forklaringer fra alm. brugere. Tro mig, der er som
regel mange tolkninger!

//finn

Fra : Cykelsmeden

Dato : 19-08-11 19:02

> [...]
> normale windowslyd plejer at komme. Altså lige før den er klar."
>
> Har du en "normal windows lyd" der hvor din blæser accelereres op ved

Hvis det virkeligt er en windowslyd, burde det jo være let at finde med
dialogboksen "windows lyde". - der er alle de lyde win bruger, hurtigt
rendt igennem, med test.

//finn

Fra : Bo Krag

Dato : 19-08-11 20:07

"Cykelsmeden" <afsender@not2old.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det virkeligt er en windowslyd, burde det jo være let at finde med
> dialogboksen "windows lyde". - der er alle de lyde win bruger, hurtigt
> rendt igennem, med test.
>

> //finn
Nej der er ingen windowslyd.
Det er en Acer Ferrari, så lyden er fra en Ferrari formel 1 bil. Det er helt
bevidst fra Acers side. Den unge dame synes bare ikke at lyden er så fed.
Bo

Fra : Mcwm

Dato : 20-08-11 00:59

Den 19-08-2011 21:06, Bo Krag skrev:
> Den unge dame synes bare ikke at lyden er så fed.
I mscinfig, fjern flueben ud for ferrariwp.exe

Venligst
Mcwm

Fra : Mcwm

Dato : 20-08-11 00:57

Den 19-08-2011 20:01, Cykelsmeden skrev:
> Hvis det virkeligt er en windowslyd, burde det jo være let at finde med
> dialogboksen "windows lyde". - der er alle de lyde win bruger, hurtigt
> rendt igennem, med test.
Men åbenbart ikke med Acer...

on previous ferrari's, the wallpaper and sound is a startup entry called
ferrariwp.exe

try unchecking it in msconfig.

Venligst
Mcwm

Fra : Bo Krag

Dato : 20-08-11 10:33

"Mcwm" <me@home.invalid> skrev i en meddelelse
> Men åbenbart ikke med Acer...
>
> on previous ferrari's, the wallpaper and sound is a startup entry called
> [...]
Det vil jeg prøve. Tak for hjælpen.
Bo