/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Sindsyg frustrerende oplevelse med Mail
Fra : jagge


Dato : 19-08-11 10:49

Hej

jeg har to konti i mail som jeg har brugt længe UDEN at ændre noget.

Nu sker der pludselig det SINDSYGT irreterende at når jeg komponerer en
mail og trykker på "send" symbolet forsvinder mailen, der er ingen
"send" indikator, den er ikke i sendt mappen og jeg får den ikke hvis
jeg sender en til mig selv. Den er kort og godt fuldstændig
forsvundet.....

HVa faen sker der det er sateme frustrerende når man har travlt med at
få et vigtigt dokument ud.....

Hygge

Jakob

 
 
Cristina (19-08-2011)
Kommentar
Fra : Cristina


Dato : 19-08-11 05:52

De gangene jeg har vært borti noe sånt har det hatt sammenheng med at det ligger veldig mye i innboks og/eller sendt-mappa. I de tilfellene hjalp det veldig å rydde gamle greier over i egne mapper.

Tvi tvi.

Henrik, Silkeborg (19-08-2011)
Kommentar
Fra : Henrik, Silkeborg


Dato : 19-08-11 12:54

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:
> Hej
>
> jeg har to konti i mail som jeg har brugt længe UDEN at ændre noget.
>
> Nu sker der pludselig det SINDSYGT irreterende at når jeg komponerer en
> mail og trykker på "send" symbolet forsvinder mailen, der er ingen
> "send" indikator, den er ikke i sendt mappen og jeg får den ikke hvis
> jeg sender en til mig selv. Den er kort og godt fuldstændig
> forsvundet.....
>
> HVa faen sker der det er sateme frustrerende når man har travlt med at
> få et vigtigt dokument ud.....
>
> Hygge
>
> Jakob

Hvis det haster kan du måske logge på en af dine konto via Webmail
(browser)?

H.

jagge (22-08-2011)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 22-08-11 11:04


> >
> > Jakob
>
> Hvis det haster kan du måske logge på en af dine konto via Webmail
> (browser)?
>
> H.

Rigtigt men nu er problemet der igen og i en travl arbejdsdag går det
bare ikke. Det er jo voldsomt frustrerende, hvad faen sker der.......

Jeg får ingen fejl meddelelser eller noget, mailen går stille i
"opløsning" og kan ingen steder findes.....

Jakob

jagge (22-08-2011)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 22-08-11 13:40

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> > >
> > > Jakob
> >
> > Hvis det haster kan du måske logge på en af dine konto via Webmail
> > (browser)?
> >
> > H.
>
> Rigtigt men nu er problemet der igen og i en travl arbejdsdag går det
> bare ikke. Det er jo voldsomt frustrerende, hvad faen sker der.......
>
> Jeg får ingen fejl meddelelser eller noget, mailen går stille i
> "opløsning" og kan ingen steder findes.....

Er ved at nå den konklussion at det nye mail er fyldt med BUGS. Nu sker
der det at programmet lukker ned når jeg prøver at sende.

RInge at de ikke får testet deres shit inden de smider det på gaden.
Prøver med alternativ mail klient, er der nogen der har gode forslag

MVH

Jakob

Lyrik (22-08-2011)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 22-08-11 17:05

Den 22/08/11 14.39, jagge skrev:
> jagge<jagge@noname.invalid> wrote:
>
>>>>
>>>> Jakob
>>>
>>> Hvis det haster kan du måske logge på en af dine konto via Webmail
>>> (browser)?
>>>
>>> H.
>>
>> Rigtigt men nu er problemet der igen og i en travl arbejdsdag går det
>> bare ikke. Det er jo voldsomt frustrerende, hvad faen sker der.......
>>
>> Jeg får ingen fejl meddelelser eller noget, mailen går stille i
>> "opløsning" og kan ingen steder findes.....
>
> Er ved at nå den konklussion at det nye mail er fyldt med BUGS. Nu sker
> der det at programmet lukker ned når jeg prøver at sende.
>
> RInge at de ikke får testet deres shit inden de smider det på gaden.
> Prøver med alternativ mail klient, er der nogen der har gode forslag
>
> MVH
>
> Jakob
,,,,,,,,,,,,,,

thunderbird. Den finder selv ud af opsætningen.

Jens

Henrik Münster (22-08-2011)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 22-08-11 20:40

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Den 22/08/11 14.39, jagge skrev:
> > jagge<jagge@noname.invalid> wrote:
> >
> >>> Hvis det haster kan du måske logge på en af dine konto via Webmail
> >>> (browser)?
> >>
> >> Rigtigt men nu er problemet der igen og i en travl arbejdsdag går det
> >> bare ikke. Det er jo voldsomt frustrerende, hvad faen sker der.......
> >>
> >> Jeg får ingen fejl meddelelser eller noget, mailen går stille i
> >> "opløsning" og kan ingen steder findes.....
> >
> > Er ved at nå den konklussion at det nye mail er fyldt med BUGS. Nu sker
> > der det at programmet lukker ned når jeg prøver at sende.
> >
> > RInge at de ikke får testet deres shit inden de smider det på gaden.
> > Prøver med alternativ mail klient, er der nogen der har gode forslag
>
> thunderbird. Den finder selv ud af opsætningen.

Jo jo, men skal vi ikke lige klappe hesten. Der er ikke noget generelt
problem med Mail.app. Var det ikke bedre at løse problemet end at skifte
til et helt andet program og vænne sig til at bruge det? Med mindre
altså Jagge gerne vil skifte.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

thomas (22-08-2011)
Kommentar
Fra : thomas


Dato : 22-08-11 20:56

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:
>
>> Den 22/08/11 14.39, jagge skrev:
>>> jagge<jagge@noname.invalid> wrote:
>>>
>>>>> Hvis det haster kan du måske logge på en af dine konto via Webmail
>>>>> (browser)?
>>>>
>>>> Rigtigt men nu er problemet der igen og i en travl arbejdsdag går det
>>>> bare ikke. Det er jo voldsomt frustrerende, hvad faen sker der.......
>>>>
>>>> Jeg får ingen fejl meddelelser eller noget, mailen går stille i
>>>> "opløsning" og kan ingen steder findes.....
>>>
>>> Er ved at nå den konklussion at det nye mail er fyldt med BUGS. Nu sker
>>> der det at programmet lukker ned når jeg prøver at sende.
>>>
>>> RInge at de ikke får testet deres shit inden de smider det på gaden.
>>> Prøver med alternativ mail klient, er der nogen der har gode forslag
>>
>> thunderbird. Den finder selv ud af opsætningen.
>
> Jo jo, men skal vi ikke lige klappe hesten. Der er ikke noget generelt
> problem med Mail.app. Var det ikke bedre at løse problemet end at skifte
> til et helt andet program og vænne sig til at bruge det? Med mindre
> altså Jagge gerne vil skifte.


Enig, jeg har ingen problemer med mail på 3 maskiner.

Hvis det er en opgradering af et eksisterbede system kan det være et
korrupt mail bibliotek, en wonky indstilling, en døende disk, hardware fejl
etc. etc.

Prøv at se i console i system logs efter fejl

/Thomas

Henrik Münster (22-08-2011)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 22-08-11 21:15

thomas <thomas@elements.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >
> > Jo jo, men skal vi ikke lige klappe hesten. Der er ikke noget generelt
> > problem med Mail.app. Var det ikke bedre at løse problemet end at skifte
> > til et helt andet program og vænne sig til at bruge det? Med mindre
> > altså Jagge gerne vil skifte.
>
> Enig, jeg har ingen problemer med mail på 3 maskiner.

Ja, og så er det ikke mit indtryk, at der er problemer ude i den store
verden. Hvis der er et generelt problem, bliver det normalt omtalt på de
forskellige Mac-sider rundt om i verden, og jeg er ikke stødt på noget
med Mail.app.

> Hvis det er en opgradering af et eksisterbede system kan det være et
> korrupt mail bibliotek, en wonky indstilling, en døende disk, hardware fejl
> etc. etc.
>
> Prøv at se i console i system logs efter fejl

Er det helt sikkert, at problemet er i Mail.app? Kan det ikke være et
serverproblem hos udbyderen? Jeg spørger bare dumt, men serveren skal jo
også fungere.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Mich. Ottosen (22-08-2011)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 22-08-11 23:21

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Er det helt sikkert, at problemet er i Mail.app? Kan det ikke være et
> serverproblem hos udbyderen? Jeg spørger bare dumt, men serveren skal jo
> også fungere.

Jeg er vel ikke berettiget til at blande mig, for jeg har hverken Løven
eller ny Mail.app. Men jeg har bemærket to gange inden for de seneste
dage, at min udbyder (tdc) åbenbart har haft nogle problemer med deres
mail servere på mail.tele.dk. Jeg har i timelange perioder ikke kunnet
modtage eller afsende mails.
Nu virker det vistnok igen?

MacOs 10.6.8 (grå huskat?) og Mail 4.5 (1084)

--
v.h., Mich

Mich. Ottosen (26-08-2011)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 26-08-11 22:50

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Jeg er vel ikke berettiget til at blande mig, for jeg har hverken Løven
> eller ny Mail.app. Men jeg har bemærket to gange inden for de seneste
> dage, at min udbyder (tdc) åbenbart har haft nogle problemer med deres
> mail servere på mail.tele.dk. Jeg har i timelange perioder ikke kunnet
> modtage eller afsende mails.
> Nu virker det vistnok igen?
>
> MacOs 10.6.8 (grå huskat?) og Mail 4.5 (1084)

Nje, nu virker det slet ikke, keg kan heller ikke komme på nettet med en
bruser. Så jeg vil ikke skyde skylden på tdc - min mail på iphonen
virker fint nok via 3G.

Jeg tror, at jeg har isoleret mine problemer til det gamle Moterola surf
board, der fra (by)net stikket er forbundet til en Netgear router.
Routeren bimler og bamler i alle dioderne, men modemmet har ikke lys i
"activity".

Er modemmet afgået ved døden?

Hvis så, hvad vil I så anbefale? Gerne en alt-i-en løsning.

På forhånd tak.


--
v.h., Mich

Thomas von Hassel (27-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 27-08-11 06:52

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:
>
> > Jeg er vel ikke berettiget til at blande mig, for jeg har hverken Løven
> > eller ny Mail.app. Men jeg har bemærket to gange inden for de seneste
> > dage, at min udbyder (tdc) åbenbart har haft nogle problemer med deres
> > mail servere på mail.tele.dk. Jeg har i timelange perioder ikke kunnet
> > modtage eller afsende mails.
> > Nu virker det vistnok igen?
> >
> > MacOs 10.6.8 (grå huskat?) og Mail 4.5 (1084)
>
> Nje, nu virker det slet ikke, keg kan heller ikke komme på nettet med en
> bruser. Så jeg vil ikke skyde skylden på tdc - min mail på iphonen
> virker fint nok via 3G.
>
> Jeg tror, at jeg har isoleret mine problemer til det gamle Moterola surf
> board, der fra (by)net stikket er forbundet til en Netgear router.
> Routeren bimler og bamler i alle dioderne, men modemmet har ikke lys i
> "activity".
>
> Er modemmet afgået ved døden?
>
> Hvis så, hvad vil I så anbefale? Gerne en alt-i-en løsning.

Airport Extreme ...

/thomas

Henrik Münster (27-08-2011)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 27-08-11 13:30

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:
>
> > Jeg tror, at jeg har isoleret mine problemer til det gamle Moterola surf
> > board, der fra (by)net stikket er forbundet til en Netgear router.
> > Routeren bimler og bamler i alle dioderne, men modemmet har ikke lys i
> > "activity".
> >
> > Er modemmet afgået ved døden?
> >
> > Hvis så, hvad vil I så anbefale? Gerne en alt-i-en løsning.
>
> Airport Extreme ...

Jo, men der skal jo være noget før en AirPort Extreme. Det man vel
kalder et kabelmodem. Og Mich., det var da et gammelt modem. Måske har
jeg stadig mit liggende i kælderen. Jeg synes, jeg har fået nyt udstyr
flere gange, når jeg er skiftet mellem at få internet via telefon- eller
antennestikket. Jeg ved ikke, om Anna-Marie har været lidt for grundig i
sin rengøring og smidt det væk, men jeg vil gerne lede efter det.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (27-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 27-08-11 13:33

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:
> >
> > > Jeg tror, at jeg har isoleret mine problemer til det gamle Moterola surf
> > > board, der fra (by)net stikket er forbundet til en Netgear router.
> > > Routeren bimler og bamler i alle dioderne, men modemmet har ikke lys i
> > > "activity".
> > >
> > > Er modemmet afgået ved døden?
> > >
> > > Hvis så, hvad vil I så anbefale? Gerne en alt-i-en løsning.
> >
> > Airport Extreme ...
>
> Jo, men der skal jo være noget før en AirPort Extreme. Det man vel
> kalder et kabelmodem. Og Mich., det var da et gammelt modem. Måske har
> jeg stadig mit liggende i kælderen. Jeg synes, jeg har fået nyt udstyr
> flere gange, når jeg er skiftet mellem at få internet via telefon- eller
> antennestikket. Jeg ved ikke, om Anna-Marie har været lidt for grundig i
> sin rengøring og smidt det væk, men jeg vil gerne lede efter det.

Det skal jo passe til udbyderen (modemet altså) ... så det er nok ikke
bare at skifte rundt som det passer en ....

/thomas

Henrik Münster (27-08-2011)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 27-08-11 14:45

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:
> > >
> > > > Jeg tror, at jeg har isoleret mine problemer til det gamle Moterola surf
> > > > board, der fra (by)net stikket er forbundet til en Netgear router.
> > > > Routeren bimler og bamler i alle dioderne, men modemmet har ikke lys i
> > > > "activity".
> > > >
> > > > Er modemmet afgået ved døden?
> > > >
> > > > Hvis så, hvad vil I så anbefale? Gerne en alt-i-en løsning.
> > >
> > > Airport Extreme ...
> >
> > Jo, men der skal jo være noget før en AirPort Extreme. Det man vel
> > kalder et kabelmodem. Og Mich., det var da et gammelt modem. Måske har
> > jeg stadig mit liggende i kælderen. Jeg synes, jeg har fået nyt udstyr
> > flere gange, når jeg er skiftet mellem at få internet via telefon- eller
> > antennestikket. Jeg ved ikke, om Anna-Marie har været lidt for grundig i
> > sin rengøring og smidt det væk, men jeg vil gerne lede efter det.
>
> Det skal jo passe til udbyderen (modemet altså) ... så det er nok ikke
> bare at skifte rundt som det passer en ....

Mich. og jeg bor jo i samme by, og det er netop et modem fra det gamle
"bynet", som Mich. åbenbart også har. Jeg har lige været nede i
kælderen, og det er et gammelt beigefarvet Motorola SurfBoard SB4100.
Jeg ved ikke, om der kom en nyere model senere, men hvis det er den
rigtigt model, er Mich. meget velkommen til at komme at hente det.
Egentlig var det en test for at se, hvor lang tid der gik, før
Mich. ringede. Han er åbenbart ikke så hurtig, men er han ikke på
nettet, hvordan læser og skriver han så her?
Forleden faldt vores yngste på 11 på sin cykel og fik en masse
hudafskrabninger. Vi sendte så en e-mail til min kone og væddede om,
hvor længe der gik, før hun ringede. Der gik 3 minutter. Rart at vide,
at hun er over sin e-mail.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (27-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 27-08-11 14:53

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >
> > > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> > >
> > > > Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:
> > > >
> > > > > Jeg tror, at jeg har isoleret mine problemer til det gamle
> > > > > Moterola surf board, der fra (by)net stikket er forbundet til en
> > > > > Netgear router. Routeren bimler og bamler i alle dioderne, men
> > > > > modemmet har ikke lys i "activity".
> > > > >
> > > > > Er modemmet afgået ved døden?
> > > > >
> > > > > Hvis så, hvad vil I så anbefale? Gerne en alt-i-en løsning.
> > > >
> > > > Airport Extreme ...
> > >
> > > Jo, men der skal jo være noget før en AirPort Extreme. Det man vel
> > > kalder et kabelmodem. Og Mich., det var da et gammelt modem. Måske har
> > > jeg stadig mit liggende i kælderen. Jeg synes, jeg har fået nyt udstyr
> > > flere gange, når jeg er skiftet mellem at få internet via telefon-
> > > eller antennestikket. Jeg ved ikke, om Anna-Marie har været lidt for
> > > grundig i sin rengøring og smidt det væk, men jeg vil gerne lede efter
> > > det.
> >
> > Det skal jo passe til udbyderen (modemet altså) ... så det er nok ikke
> > bare at skifte rundt som det passer en ....
>
> Mich. og jeg bor jo i samme by, og det er netop et modem fra det gamle
> "bynet", som Mich. åbenbart også har.


aaaah ... :)

> Jeg har lige været nede i kælderen, og det er et gammelt beigefarvet
> Motorola SurfBoard SB4100. Jeg ved ikke, om der kom en nyere model senere,
> men hvis det er den rigtigt model, er Mich. meget velkommen til at komme
> at hente det.

Jeg har lige været igennem noget bøvl med Yousee som skiftede noget af
deres udstyr uden at tage højde for at der var folk med gamle modems
(som mig) ... så jeg havde kun 1-2Mbit/sec internet i 2 uger før jeg fik
et nyt modem tilsendt ...

/thomas

Mich. Ottosen (28-08-2011)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 28-08-11 14:02

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:


> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >

> Mich. og jeg bor jo i samme by, og det er netop et modem fra det gamle
> "bynet", som Mich. åbenbart også har. Jeg har lige været nede i
> kælderen, og det er et gammelt beigefarvet Motorola SurfBoard SB4100.
> Jeg ved ikke, om der kom en nyere model senere, men hvis det er den
> rigtigt model, er Mich. meget velkommen til at komme at hente det.

Tak, Henrik. Jeg ringer i aften.

> Egentlig var det en test for at se, hvor lang tid der gik, før
> Mich. ringede. Han er åbenbart ikke så hurtig, men er han ikke på
> nettet, hvordan læser og skriver han så her?

Tjah. Jeg er på besøg hos svigermor, hun har et netværk,der dur Men
jeg kan jo ikke hænge her hele tiden, når jeg er på besøg.
Min iPhone hos Telia kan ikke tilgå dtext.news hos tdc. Så den virker
ikke som modem til news. Er det ikke sunsite jeg skal kigge på?

> Forleden faldt vores yngste på 11 på sin cykel og fik en masse
> hudafskrabninger. Vi sendte så en e-mail til min kone og væddede om,
> hvor længe der gik, før hun ringede. Der gik 3 minutter. Rart at vide,
> at hun er over sin e-mail.

En ting er email, der kommer, nrå du kalder på dem. En anden ting er
news i grupperne :)

Men tak for din hjælpsomhed, Henrik.

--
v.h., Mich

Mich. Ottosen (28-08-2011)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 28-08-11 18:36

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:


> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> >
>Jeg har lige været nede i
> kælderen, og det er et gammelt beigefarvet Motorola SurfBoard SB4100.
> Jeg ved ikke, om der kom en nyere model senere, men hvis det er den
> rigtigt model, er Mich. meget velkommen til at komme at hente det.

Det er præcis den samme, som jeg har. Er nu hjemme og kan tjekke det.

Men ved skæbnens gunst virker netforbindelsen igen. Det hele var været
taget fra strømmen i weekenden. Men jeg naer ikke, om det har haft den
gavnlige virkning

Men jeg vil da med glæde tage imod dit tilbud. Det _kan_ jo være at mit
gamle modem er ustabilt. Jeg fik det af vores fælles ven, Michael P.,
for mere end ti år siden

Gamle mac-klub-venner er guld værd

--
v.h., Mich

Henrik Münster (28-08-2011)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 28-08-11 19:41

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Jeg har lige været nede i kælderen, og det er et gammelt beigefarvet
> > Motorola SurfBoard SB4100. Jeg ved ikke, om der kom en nyere model
> > senere, men hvis det er den rigtigt model, er Mich. meget velkommen til
> > at komme at hente det.
>
> Det er præcis den samme, som jeg har. Er nu hjemme og kan tjekke det.
>
> Men ved skæbnens gunst virker netforbindelsen igen. Det hele var været
> taget fra strømmen i weekenden. Men jeg naer ikke, om det har haft den
> gavnlige virkning
>
> Men jeg vil da med glæde tage imod dit tilbud. Det _kan_ jo være at mit
> gamle modem er ustabilt. Jeg fik det af vores fælles ven, Michael P.,
> for mere end ti år siden

Fulgte det ikke med, da vi fik internetforbindelse til Esbjerg Bynet i
sin tid? Fik du så ikke også et? Og dog... Nu dæmrer der et eller andet
om, at man skulle ud i et skummelt industrikvarter hos et EDB-firma, der
mest så ud til at handle en gros, for at hente det. Nu om dage får man
som regel udstyret gratis med, men dengang skulle man vist købe det. Til
gengæld var Esbjerg Bynet enormt billigt dengang i forhold til
alternativerne.
Nå, men du skal bare ringe eller skrive, hvis du vil have
kabelmodemmet. Jeg har ikke noget at bruge det til, og det fylder bare
nede i kælderen.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Mich. Ottosen (28-08-2011)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 28-08-11 20:29

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:


> Fulgte det ikke med, da vi fik internetforbindelse til Esbjerg Bynet i
> sin tid? Fik du så ikke også et? Og dog... Nu dæmrer der et eller andet
> om, at man skulle ud i et skummelt industrikvarter hos et EDB-firma, der
> mest så ud til at handle en gros, for at hente det.

Vi fik ikke en forbindelse til bynettet, eller rettere anskaffede det.
Vi flyttede bare ind et sted, hvor der var et stik i væggen :)

> Nu om dage får man
> som regel udstyret gratis med, men dengang skulle man vist købe det. Til
> gengæld var Esbjerg Bynet enormt billigt dengang i forhold til
> alternativerne.

Nu om dage er vores bynet jo overtaget af tdc (og vitnok huset hos You
See?). Det er noget dyrere end det gamle bynet. Leverer tdc (You See) så
et kabelmodem til brugerne? Jeg har aldrig fået noget tilbudt. Måske
skulle jeg prøve at ringe til dem? Nå, nej, det er jo et teleselskab og
de er - erfaringsmæssigt - ikke til at få forbindelse med på telefonen
;-(

> Nå, men du skal bare ringe eller skrive, hvis du vil have
> kabelmodemmet. Jeg har ikke noget at bruge det til, og det fylder bare
> nede i kælderen.

Jeg henter det gerne. Og så får jeg nok et plus i Fnullergøjs lille bog?
Jeg tilfredsstiller da noget af hendes oprydningsgen. Til gengæld bliver
Kranen nok lidt muggen - hun har samme gen

--
v.h., Mich

Thomas von Hassel (28-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 28-08-11 20:32

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Nå, nej, det er jo et teleselskab og
> de er - erfaringsmæssigt - ikke til at få forbindelse med på telefonen
> ;-(

Njo, det er nu meget flinke ... men ikke altid lige kompetente ...

/thomas

Henrik Münster (28-08-2011)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 28-08-11 20:50

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Nu om dage får man som regel udstyret gratis med, men dengang skulle man
> > vist købe det. Til gengæld var Esbjerg Bynet enormt billigt dengang i
> > forhold til alternativerne.
>
> Nu om dage er vores bynet jo overtaget af tdc (og vitnok huset hos You
> See?). Det er noget dyrere end det gamle bynet. Leverer tdc (You See) så
> et kabelmodem til brugerne? Jeg har aldrig fået noget tilbudt. Måske
> skulle jeg prøve at ringe til dem? Nå, nej, det er jo et teleselskab og
> de er - erfaringsmæssigt - ikke til at få forbindelse med på telefonen
> ;-(

Bynet er overtaget af Yousee, hvor internetforbindelsen kommer ind
gennem antenneledningen. Jeg er af forskellige årsager skiftet til TDC,
hvor internetforbindelsen kommer ind gennem telefonstikket. Da vi gik
over til TDC fulgte udstyret da bare med. Vi har endda fået det skiftet
engang, da TDC gik over til noget nyt udstyr. Der er endda en trådløs
router med. Jeg må dog tilstå, at jeg ikke kan huske, om vi betalte et
gebyr i oprettelse. Det kunne man jo kalde at betale for udstyret. På
den anden side kostede det gamle kabelmodem vist kr. 2.000,-. Det er i
hvert fald slet ikke noget i den størrelsesorden, man skal betale for
udstyret i dag.

> > Nå, men du skal bare ringe eller skrive, hvis du vil have
> > kabelmodemmet. Jeg har ikke noget at bruge det til, og det fylder bare
> > nede i kælderen.
>
> Jeg henter det gerne. Og så får jeg nok et plus i Fnullergøjs lille bog?
> Jeg tilfredsstiller da noget af hendes oprydningsgen. Til gengæld bliver
> Kranen nok lidt muggen - hun har samme gen

Det kan være irriterende, men vi skal jo nok være glade for det. Ellers
ville vi da drukne helt i rod og ragelse.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (28-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 28-08-11 20:52

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> På
> den anden side kostede det gamle kabelmodem vist kr. 2.000,-. Det er i
> hvert fald slet ikke noget i den størrelsesorden, man skal betale for
> udstyret i dag.

Yousee kaster ydstyret i nakken på dig gratis ...

/thomas

Thomas von Hassel (23-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 23-08-11 08:59

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> thomas <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> > >
> > > Jo jo, men skal vi ikke lige klappe hesten. Der er ikke noget generelt
> > > problem med Mail.app. Var det ikke bedre at løse problemet end at skifte
> > > til et helt andet program og vænne sig til at bruge det? Med mindre
> > > altså Jagge gerne vil skifte.
> >
> > Enig, jeg har ingen problemer med mail på 3 maskiner.
>
> Ja, og så er det ikke mit indtryk, at der er problemer ude i den store
> verden. Hvis der er et generelt problem, bliver det normalt omtalt på de
> forskellige Mac-sider rundt om i verden, og jeg er ikke stødt på noget
> med Mail.app.

Det er naivt at tro at der ikke er nogen der har problemer, men nogen
udbredt, reporducerbar, kritisk, bug har jeg ikke stødt på endnu ..

>
> > Hvis det er en opgradering af et eksisterbede system kan det være et
> > korrupt mail bibliotek, en wonky indstilling, en døende disk, hardware fejl
> > etc. etc.
> >
> > Prøv at se i console i system logs efter fejl
>
> Er det helt sikkert, at problemet er i Mail.app? Kan det ikke være et
> serverproblem hos udbyderen? Jeg spørger bare dumt, men serveren skal jo
> også fungere.


Det var også derfor jeg spurgte efter flere detaljer, kontotype, udbyder
etc.

/thomas


jagge (23-08-2011)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 23-08-11 09:14


>
> Jo jo, men skal vi ikke lige klappe hesten. Der er ikke noget generelt
> problem med Mail.app. Var det ikke bedre at løse problemet end at skifte
> til et helt andet program og vænne sig til at bruge det? Med mindre
> altså Jagge gerne vil skifte.

Jeg er kommet lidt ned på jorden igen :0)

Jeg lavede en systemopdatering og er overbevist om at der i den lå en
fejlretning af en bug. Efter systemopdatering virker det som tidligere
så der er nok ingen anden forklaring.

MVH

Jakob

Henrik Münster (23-08-2011)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 23-08-11 21:12

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> > Jo jo, men skal vi ikke lige klappe hesten. Der er ikke noget generelt
> > problem med Mail.app. Var det ikke bedre at løse problemet end at skifte
> > til et helt andet program og vænne sig til at bruge det? Med mindre
> > altså Jagge gerne vil skifte.
>
> Jeg er kommet lidt ned på jorden igen :0)
>
> Jeg lavede en systemopdatering og er overbevist om at der i den lå en
> fejlretning af en bug. Efter systemopdatering virker det som tidligere
> så der er nok ingen anden forklaring.

Det var da godt. Det er også mine erfaringer, at computerproblemer ofte
løser sig, hvis man bare er lidt utålmodig. Som skrevet andetsteds har
jeg også haft lidt stabilitetsproblemer med Lion. Det har ærgret mig
lidt, for jeg har virkeligt glædet mig til den opdatering, men heldigvis
har det ikke været noget rigtig slemt.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

jagge (26-08-2011)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 26-08-11 15:48


>
> Det var da godt. Det er også mine erfaringer, at computerproblemer ofte
> løser sig, hvis man bare er lidt utålmodig. Som skrevet andetsteds har
> jeg også haft lidt stabilitetsproblemer med Lion. Det har ærgret mig
> lidt, for jeg har virkeligt glædet mig til den opdatering, men heldigvis
> har det ikke været noget rigtig slemt.

Ja og det sker jo altid når man står og er presset på tiden og de mails
bare SKAL afsted til en samarbejdspartner, derfor tonen ;0).

MVH

Jakob

Thomas von Hassel (22-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 22-08-11 14:25

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Hej
>
> jeg har to konti i mail som jeg har brugt længe UDEN at ændre noget.
>
> Nu sker der pludselig det SINDSYGT irreterende at når jeg komponerer en
> mail og trykker på "send" symbolet forsvinder mailen, der er ingen
> "send" indikator, den er ikke i sendt mappen og jeg får den ikke hvis
> jeg sender en til mig selv. Den er kort og godt fuldstændig
> forsvundet.....
>
> HVa faen sker der det er sateme frustrerende når man har travlt med at
> få et vigtigt dokument ud.....

Pop3 eller imap ? .. hvilken udbyder ?

/thomas

(Thorbjørn Ravn (22-08-2011)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 22-08-11 21:04

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> Er ved at nå den konklussion at det nye mail er fyldt med BUGS. Nu sker
> der det at programmet lukker ned når jeg prøver at sende.
>
> RInge at de ikke får testet deres shit inden de smider det på gaden.
> Prøver med alternativ mail klient, er der nogen der har gode forslag

Er du 100% sikker at du ikke har lavet nogetsomhelst der kunne have
smadret Mails datafiler?

Afbrudt den i utide eller tilsvarende.

Thomas, er der noget som man kan bruge til at kilde Mail til at checke
at ting er i iorden?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (23-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 23-08-11 08:59

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110822 <nospam0002+20110822@gmail.com> wrote:

> jagge@noname.invalid (jagge) writes:
>
> > Er ved at nå den konklussion at det nye mail er fyldt med BUGS. Nu sker
> > der det at programmet lukker ned når jeg prøver at sende.
> >
> > RInge at de ikke får testet deres shit inden de smider det på gaden.
> > Prøver med alternativ mail klient, er der nogen der har gode forslag
>
> Er du 100% sikker at du ikke har lavet nogetsomhelst der kunne have
> smadret Mails datafiler?
>
> Afbrudt den i utide eller tilsvarende.
>
> Thomas, er der noget som man kan bruge til at kilde Mail til at checke
> at ting er i iorden?


Der er visse ting i ~/Library/Mail/ ... diverse index og cache filer man
kan pr'øve at smide ud til højre.

Hvis det er IMAP kan man jo overveje at starte helt forfra og tage en
frisk kopi fra serveren ...

Hvis man stadig kører pop3 kan jo starte med at skyde sig selv ;)

/thomas

jagge (23-08-2011)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 23-08-11 09:14


>
> Hvis man stadig kører pop3 kan jo starte med at skyde sig selv ;)
>

ha ha ja den er go. Det er IMAP på exchange og IMAP på en egen konto på
eget domæne hosted på one.com

Problemet var begge steder og oplevet med 2 forskellige udbydere så det
er svært at give dem skylden. Som sagt så virker det nu efter
systemopdatering så meget tyder på en bug, der er blevet fejlrettet.

Og så vil jeg lige generelt sige at fordi det virker hos nogen er det
vel ikke ensbetydende med at der ikke kan være en bug. Det er et
argument jeg har mødt før det her med " det virker hos mig", :0).

Men tak til alle for de konstruktive forslag som jeg helt sikkert vil
bruge hvis problemerne dukker op igen.

MVH

Jakob

Thomas von Hassel (23-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 23-08-11 09:19

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> >
> > Hvis man stadig kører pop3 kan jo starte med at skyde sig selv ;)
> >
>
> ha ha ja den er go. Det er IMAP på exchange og IMAP på en egen konto på
> eget domæne hosted på one.com
>
> Problemet var begge steder og oplevet med 2 forskellige udbydere så det
> er svært at give dem skylden. Som sagt så virker det nu efter
> systemopdatering så meget tyder på en bug, der er blevet fejlrettet.
>
> Og så vil jeg lige generelt sige at fordi det virker hos nogen er det
> vel ikke ensbetydende med at der ikke kan være en bug. Det er et
> argument jeg har mødt før det her med " det virker hos mig", :0).
>
> Men tak til alle for de konstruktive forslag som jeg helt sikkert vil
> bruge hvis problemerne dukker op igen.

Hvis din exchange er ny nok så sæt det op som en "rigtig" exchange, og
ikke IMAP ... nyere udgaver af Mail.app kan køre EWS og det kører
faktisk rigigt godt ..

/thomas

jagge (26-08-2011)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 26-08-11 15:48


> Hvis din exchange er ny nok så sæt det op som en "rigtig" exchange, og
> ikke IMAP ... nyere udgaver af Mail.app kan køre EWS og det kører
> faktisk rigigt godt ..
>
> /thomas

Hey

Det er faktisk det jeg gør. Altså jeg har en privat mail på eget domæne
den kører imap og så kører arbejdsmail exchange.

Har du foriøvrigt prøvet at synce mac kalender til exchange ?? Er lidt
bange for sige ja til at synce kalender og kontakter med exchange da jeg
er bange for at få overskrevet alle mine eksisterende kontakter og
aftaler.

MVH

Jakob

Thomas von Hassel (26-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 26-08-11 16:13

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> > Hvis din exchange er ny nok så sæt det op som en "rigtig" exchange, og
> > ikke IMAP ... nyere udgaver af Mail.app kan køre EWS og det kører
> > faktisk rigigt godt ..
> >
> > /thomas
>
> Hey
>
> Det er faktisk det jeg gør. Altså jeg har en privat mail på eget domæne
> den kører imap og så kører arbejdsmail exchange.
>
> Har du foriøvrigt prøvet at synce mac kalender til exchange ?? Er lidt
> bange for sige ja til at synce kalender og kontakter med exchange da jeg
> er bange for at få overskrevet alle mine eksisterende kontakter og
> aftaler.

Det er det jeg kører med, ihvertfald kalender, men de dukker jo op som
seperate kalendere i iCal ..

/thomas

Jesper Haaber Gyllin~ (23-08-2011)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 23-08-11 12:56

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> >
> > Hvis man stadig kører pop3 kan jo starte med at skyde sig selv ;)
> >
>
> ha ha ja den er go. Det er IMAP på exchange og IMAP på en egen konto på
> eget domæne hosted på one.com

One.com har altid har knas med at understøtte sendte mails i Mail, så
det er nok der du skal starte.

Jeg har flyttet rigtigt mange domainer væk fra one.com af præcis den
årsag.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat:macnerd1965 MSN:jesper@gylling.net
https://www.facebook.com/jesper.haaber.gylling

jagge (26-08-2011)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 26-08-11 15:48

d at understøtte sendte mails i Mail, så
> det er nok der du skal starte.
>
> Jeg har flyttet rigtigt mange domainer væk fra one.com af præcis den
> årsag.

Ok det var en interessant information. Hvor er du flyttet til så ?

MVH

Jakob

Jesper Haaber Gyllin~ (28-08-2011)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 28-08-11 06:23

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> d at understøtte sendte mails i Mail, så
> > det er nok der du skal starte.
> >
> > Jeg har flyttet rigtigt mange domainer væk fra one.com af præcis den
> > årsag.
>
> Ok det var en interessant information. Hvor er du flyttet til så ?
>
> MVH
>
> Jakob

www.avalonia.dk

Her er du 100% sikker på at ALT virker med både delte kalendre, IMAP og
deslige på dine Apple ting.

Alt kører 100% i sync mellem Mail, iPad og iPhone og naturligvis
webmail.
--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat:macnerd1965 MSN:jesper@gylling.net
https://www.facebook.com/jesper.haaber.gylling

jagge (30-08-2011)
Kommentar
Fra : jagge


Dato : 30-08-11 19:51


>
> www.avalonia.dk
>
> Her er du 100% sikker på at ALT virker med både delte kalendre, IMAP og
> deslige på dine Apple ting.
>
> Alt kører 100% i sync mellem Mail, iPad og iPhone og naturligvis
> webmail.

Godt tip, takker.

MVH

Jakob

Henrik Münster (23-08-2011)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 23-08-11 21:12

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Og så vil jeg lige generelt sige at fordi det virker hos nogen er det
> vel ikke ensbetydende med at der ikke kan være en bug. Det er et
> argument jeg har mødt før det her med " det virker hos mig", :0).

Det er da rigtigt. Men hvis problemet ikke omtales i de mange debatfora
og hjemmesider om Mac, så opstår det nok ikke hos ret mange. Så synes
jeg, at det måske er lige skrapt nok at sige ting som:

"Er ved at nå den konklussion at det nye mail er fyldt med BUGS...
RInge at de ikke får testet deres shit inden de smider det på gaden."

Men nu er jeg selvfølgelig også en uhelbredelig Apple-fanboy, der vil
forsvare Apple til min grav
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Henrik Münster (23-08-2011)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 23-08-11 21:12

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen, 20110822 <nospam0002+20110822@gmail.com> wrote:
>
> > Thomas, er der noget som man kan bruge til at kilde Mail til at checke
> > at ting er i iorden?
>
> Der er visse ting i ~/Library/Mail/ ... diverse index og cache filer man
> kan pr'øve at smide ud til højre.

Bortset fra, at man ikke har adgang til ~/Bibliotek i Lion
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Thomas von Hassel (23-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 23-08-11 21:21

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Thorbjørn Ravn Andersen, 20110822 <nospam0002+20110822@gmail.com> wrote:
> >
> > > Thomas, er der noget som man kan bruge til at kilde Mail til at checke
> > > at ting er i iorden?
> >
> > Der er visse ting i ~/Library/Mail/ ... diverse index og cache filer man
> > kan pr'øve at smide ud til højre.
>
> Bortset fra, at man ikke har adgang til ~/Bibliotek i Lion

jo ... hold ALT nede mens du åber "Go..." menuen

/thomas

Henrik Münster (23-08-2011)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 23-08-11 22:24

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > Thorbjørn Ravn Andersen, 20110822 <nospam0002+20110822@gmail.com> wrote:
> > >
> > > > Thomas, er der noget som man kan bruge til at kilde Mail til at checke
> > > > at ting er i iorden?
> > >
> > > Der er visse ting i ~/Library/Mail/ ... diverse index og cache filer man
> > > kan pr'øve at smide ud til højre.
> >
> > Bortset fra, at man ikke har adgang til ~/Bibliotek i Lion
>
> jo ... hold ALT nede mens du åber "Go..." menuen

Jeg ved det godt. Det er ret nemt at omgå Apples spærring. Det var
derfor, jeg satte en smiley. Men det er åbenbart ikke meningen, at
almindelige brugere skal have adgang til biblioteket.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

(Thorbjørn Ravn (23-08-2011)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 23-08-11 16:26

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Thorbjørn Ravn Andersen, 20110822 <nospam0002+20110822@gmail.com> wrote:
>
>> jagge@noname.invalid (jagge) writes:
>>
>> > Er ved at nå den konklussion at det nye mail er fyldt med BUGS. Nu sker
>> > der det at programmet lukker ned når jeg prøver at sende.
>> >
>> > RInge at de ikke får testet deres shit inden de smider det på gaden.
>> > Prøver med alternativ mail klient, er der nogen der har gode forslag
>>
>> Er du 100% sikker at du ikke har lavet nogetsomhelst der kunne have
>> smadret Mails datafiler?
>>
>> Afbrudt den i utide eller tilsvarende.
>>
>> Thomas, er der noget som man kan bruge til at kilde Mail til at checke
>> at ting er i iorden?
>
>
> Der er visse ting i ~/Library/Mail/ ... diverse index og cache filer man
> kan pr'øve at smide ud til højre.

Jaja, og resette pram og det der er værre.

> Hvis det er IMAP kan man jo overveje at starte helt forfra og tage en
> frisk kopi fra serveren ...

Det lyder som en god plan.

> Hvis man stadig kører pop3 kan jo starte med at skyde sig selv ;)

Lyder lidt som om du har fundet årets signatur?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (23-08-2011)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 23-08-11 16:44

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110823 <nospam0002+20110823@gmail.com> wrote:



> > Hvis man stadig kører pop3 kan jo starte med at skyde sig selv ;)
>
> Lyder lidt som om du har fundet årets signatur?

Godt idé :)

/thomas

(Thorbjørn Ravn (23-08-2011)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 23-08-11 16:30

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> Problemet var begge steder og oplevet med 2 forskellige udbydere så det
> er svært at give dem skylden. Som sagt så virker det nu efter
> systemopdatering så meget tyder på en bug, der er blevet fejlrettet.

Det kan være at det har trigget en genbygning af datafiler mv.

> Og så vil jeg lige generelt sige at fordi det virker hos nogen er det
> vel ikke ensbetydende med at der ikke kan være en bug. Det er et
> argument jeg har mødt før det her med " det virker hos mig", :0).

Absolut ikke, men hvis man ikke kan reproducere problemet, er det ikke
sikkert det er den rigtige behandling symptomet får.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407950
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste