Dropdown-menu-problem i Opera
Fra : Jørgen Peter Kjeldse~

Dato : 19-08-11 08:48

Hej!

Jeg er ved at udvikle layout til en nu side. Testside ses her:

http://ornit.dk/test/livudenvold/

Kun forsiden og menu-punkterne under "Amigos" virker foreløbigt.

Alt fungerer korrekt i IE, Firefox og Chrome (Windows), men i Opera er der
et irriterende problem: hele menu-bjælken udvider sig ved hover (det er
selvfølgelig meningen, at der skal komme en dropdown-menu uden at det
skubber indholdet nedenunder).

Jeg synes jeg har prøvet at "slukke" for alle de forskellige CSS-klasser,
og javascript, uden at det hjælper.

Ideer til løsning fra gruppens kloge hoveder modtages med taknemmelighed!

Måske skal jeg tilføje, at siden (html) validerer, og det gør CSS også,
bortset fra, at der anvendes en del CSS3-egenskaber.

På forhånd tak, hvis nogen kan bringe mig på sporet af en løsning.

Mvh. Jørgen Peter Kjeldsen

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-11 08:54

Jørgen Peter Kjeldsen skrev:

> [...]
> et irriterende problem: hele menu-bjælken udvider sig ved hover (det er
> selvfølgelig meningen, at der skal komme en dropdown-menu uden at det

Det problem kan jeg ikke genskabe (i sidste nye Opera). Siden
virker helt ens i Opera og Firefox.

--
Bertel

Fra : runeofdenmark@hotmai~

Dato : 19-08-11 05:33

On 19 Aug., 13:20, Jørgen Peter Kjeldsen <det.r...@volapyk.xyz> wrote:

> Højst mystisk! I min Opera 10.50 ser den sådan ud ved hover på menuen:http://www.ornit.dk/test/livudenvold/screenshot.png
>
> Jeg mener ikke jeg har været inde og pille i Operas visnings-muligheder..
> Hvordan stiller jeg den til standard?

Prøv at gå ind i

hovedmenu -> Side -> Sides fremtoning

og så tjek at der under nederste vandrette linje ikke er noget som er
afkrydset.

MVH
Rune Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-11 12:42

runeofdenmark@hotmail.com skrev:

> Prøv at gå ind i

> hovedmenu -> Side -> Sides fremtoning

Kan du oversætte det til de betegnelser som Opera bruger?

--
Bertel

Fra : Jørgen Peter Kjeldse~

Dato : 19-08-11 12:21

<splitteminebramsejl@lundhansen.dk>:

> [...]

http://www.ornit.dk/test/livudenvold/screenshot.png

Jeg mener ikke jeg har været inde og pille i Operas visnings-muligheder.

Mvh
Jørgen Peter Kjeldsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-11 12:42

Jørgen Peter Kjeldsen skrev:

> Højst mystisk! I min Opera 10.50 ser den sådan ud ved hover på menuen:
> http://www.ornit.dk/test/livudenvold/screenshot.png

Prøv at opgradere til version 11.5 (den sidste).

--
Bertel

Fra : Jørgen Peter Kjeldse~

Dato : 19-08-11 12:42

Den 19.08.2011 kl. 13:32 skrev <runeofdenmark@hotmail.com>:

> Prøv at gå ind i
>
> hovedmenu -> Side -> Sides fremtoning
>
> og så tjek at der under nederste vandrette linje ikke er noget som er
> afkrydset.

Det viste sig, at der var sat flueben ved Vis > Tilpas til bredden. Når
jeg fjerner det flueben, opfører Opera sig normalt! Jeg må på en eller
anden måde have kommet til at trykke Ctrl+F11, selv om jeg ikke kan regne
ud hvordan eller hvorfor.

Nå, men problemet er løst - undskyld ulejligheden og tak for hjælpen.

Mvh. Jørgen Peter Kjeldsen

Fra : Jørgen Peter Kjeldse~

Dato : 19-08-11 12:45

Den 19.08.2011 kl. 13:41 skrev Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk>:

> Prøv at opgradere til version 11.5 (den sidste).

Min fejl! Det /er/ 11.50 jeg kører. Men jeg har fundet løsningen (se svar
til Rune).

Mvh. Jørgen Peter Kjeldsen