Andet multimedie
bentjuul 3670
RGB/CMYK JPG?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 18-08-11 17:38

Har de gode mennesker på pladeselskabet Guild drukket af natpotten?

http://www.guildmusic.com/marketing/

Det er indledningsteksten jeg hentyder til. JPG er vel JPG?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Fra : Kurt Lund

Dato : 18-08-11 18:04

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> wrote

> Det er indledningsteksten jeg hentyder til. JPG er vel JPG?

Ja? Antyder de noget andet?

--
Kurt Lund

Fra : Kurt Hansen

Dato : 19-08-11 08:10

Thu, 18 Aug 2011 19:03:48 +0200 skrev Kurt Lund:

>"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> wrote

>Ja? Antyder de noget andet?

Det gør de da, men du prøvede måske ikke linket? De skriver:

"The cover and inlay (jpg files) can not be looked at on the web, as
there are with the colour CMYK and not RGB".

De mener altså er der kan være to slags JPG-filer: CMYK og RGB, hvor
førstnævnte ikke kan ses på skærmen/i en browser/på web.

Fra : Henning Wangerin

Dato : 19-08-11 08:38

Den 19-08-2011 09:09, Kurt Hansen skrev:

> [...]
>
> De mener altså er der kan være to slags JPG-filer: CMYK og RGB, hvor
> førstnævnte ikke kan ses på skærmen/i en browser/på web.

Nej de mener sikker at IE ikke kan vise CMYK-filer.

Det er bare endnu en website som mener at de ved hvad brugerne har
installeret på deres computere.

/H

Fra : emjeppesen

Dato : 19-08-11 09:33

Henning Wangerin skrev:

>Nej de mener sikker at IE ikke kan vise CMYK-filer.

Det kan IE godt.

>Det er bare endnu en website som mener at de ved hvad brugerne har
>installeret på deres computere.

Det er i alle tilfælde noget vrøvl at IE ikke kan vise CMYK.jpg

Hilsen emj

Fra : Kurt Lund

Dato : 19-08-11 13:00

"emjeppesen" <emj@> wrote:

> Det er i alle tilfælde noget vrøvl at IE ikke kan vise CMYK.jpg

Ikke så skråsikker. Jeg ved ikke hvordan det forholder sig i IE9, men op til
og med IE8 kan standardinstallerede IE-installationer ikke vise CMYK på
pc'er.

--
Kurt Lund

Fra : emjeppesen

Dato : 19-08-11 13:10

Kurt Lund skrev:

>Ikke så skråsikker. Jeg ved ikke hvordan det forholder sig i IE9, men op til
>og med IE8 kan standardinstallerede IE-installationer ikke vise CMYK på
>pc'er.

OK, jeg har IE9.
Hilsen emj

Fra : Kurt Lund

Dato : 19-08-11 13:06

"Henning Wangerin" <henning@nobody.nowhere.nix> wrote:

> Det er bare endnu en website som mener at de ved hvad brugerne har
> installeret på deres computere.

Det er nok nærmere cluelessness ...

--
Kurt Lund

Fra : Kurt Lund

Dato : 19-08-11 13:04

> [...]

> De mener altså er der kan være to slags JPG-filer: CMYK og RGB, hvor
> førstnævnte ikke kan ses på skærmen/i en browser/på web.

JPEG er andet og mere end et filformat, det er også en container, der kan
indeholde enten en RGB eller CMYK profil i billedfilen. Derfor bruges
formatet i udstrakt grad i dag til publicering, da man dermed har kontrol
over outputtet.

--
Kurt Lund