Switchbox - brug af iMac tastatur, skærm o~
Fra : henrik steffensen

Dato : 18-08-11 01:03

Findes der en sådan switchbox? Jeg har søgt på nettet og fundet nogle
gamle indlæg vedrørende en switchbox, som kunne bruges til at skifte
mellem Mac's og PC. Men ikke specifikt på iMac'en i den nyeste
version.

Det jeg søger er en boks, hvor jeg kan skifte mellem at bruge iMac
skærm, iMac tastatur og iMac mus til at betjene iMac'en ("indstilling
1") og en bærbar PC ("indstilling 2"). Jeg brugte for nogle år siden
en sådan til at skifte mellem to PC'ere, og det fungerede rigtig godt
- derved kan jeg nøjes med at have én skærm (iMac'en), ét tastatur
(iMac'ens) og én mus (iMac'ens) på bordet.

Min bærbare PC er meget "låst" på alle leder og kanter, og derfor kan
jeg ikke regne med at kunne benytte en software løsning til at køre
PC'en som en "session" på iMac'en.

Kan nogen hjælpe?

Hilsen Henrik.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-11 09:04

henrik steffensen <henrik.steffensen1@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Min bærbare PC er meget "låst" på alle leder og kanter, og derfor kan
> jeg ikke regne med at kunne benytte en software løsning til at køre

Nøjagtigt hvilken model iMac har du ?

/thomas

Fra : henrik steffensen

Dato : 18-08-11 02:32

On 18 Aug., 10:04, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Nøjagtigt hvilken model iMac har du ?
>
> /thomas- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Jeg vil købe den her indenfor nogle uger:

2.7GHz Quad-Core Intel Core i5
8GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 2x4GB
1TB Serial ATA Drive
AMD Radeon HD 6770M 512MB GDDR5
Apple Magic Mouse
Apple Keyboard with Numeric Keypad (Danish) & User's Guide (Danish)
--- Kabel!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-11 10:09

> [...]

> AMD Radeon HD 6770M 512MB GDDR5
> Apple Magic Mouse
> Apple Keyboard with Numeric Keypad (Danish) & User's Guide (Danish)

Ok, så vil det ikke virke som du har planlagt. Target Display mode
virker kun fra en anden ThunderBolt maskine, ikke fra en PC med VGA
eller DVI ...

/thomas

Fra : henrik steffensen

Dato : 18-08-11 03:27

On 18 Aug., 11:08, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Ok, så vil det ikke virke som du har planlagt. Target Display mode
> virker kun fra en anden ThunderBolt maskine, ikke fra en PC med VGA
> [...]
Kan man ikke sætte en converter mellem?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-11 10:50

henrik steffensen <henrik.steffensen1@gmail.com> wrote:

> Kan man ikke sætte en converter mellem?

Jeg tror ikke der findes en VGA -> ThunderBolt converter ....

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-11 10:59

Hej,

> Kan man ikke sætte en converter mellem?

Hvis din PC har DVI vil jeg gætte på at du kan bruge en converter som denne:

http://www.atlona.com/Atlona-DVI-to-Mini-DisplayPort-Converter-p-17859.html

Men jeg har ikke afprøvet den.

Det er nok en god idé, hvis du fortæller hvad din PC har af outputs...
har den fx displayport?

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-11 11:08

Hej,

> Hvis din PC har DVI vil jeg gætte på at du kan bruge en converter som
> denne:
> http://www.atlona.com/Atlona-DVI-to-Mini-DisplayPort-Converter-p-17859.html

Bemærk dog, at der uklarhed om hvorvidt den fungerer med den nye 27"
model. Så det er bedst at spørge forhandleren om før du køber.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-11 11:39

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Bemærk dog, at der uklarhed om hvorvidt den fungerer med den nye 27"
> model. Så det er bedst at spørge forhandleren om før du køber.

Apple har en KB artikel ang. den nye:

<http://support.apple.com/kb/ts3775>

Fra : henrik steffensen

Dato : 18-08-11 04:50

Den har følgende porte m.v.:

Display
WSXGA+ (1680x1050, 129dpi, 200+ nit)
WXGA W/LE LE D Backlight (1280x800, 129dpi, 200+ nit)

Ports and Slots
Ports: 3 USB, IEEE IEEE IEEE IEEE IEEE 1394a, V V GA, M M icrophone/line-in, Headphone/line-out, DisplayPort and optional DVI VI -D monitor cable
Slots: Standard E E xpressCard 34/54mm, 7-1 M M edia C C ard Reader and optional choice of either PC C C ard or SmartCard

Fra : henrik steffensen

Dato : 18-08-11 04:54

Kan den også bruges til at forbinde tastatur+mus, eller er det alene skærmen?

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-11 12:06

Hej,

> Kan den også bruges til at forbinde tastatur+mus, eller er det alene skærmen?

Så længe du kan nøjes med kablet tastatur og mus er der ingen problemer.

Fra : henrik steffensen

Dato : 18-08-11 08:02

Ok - lige for at være helt sikker: Boksen kan bruges til at Apple tastaturet (som bliver med kabel), mus (som vel så også skal være kablet - ok) og iMac skærmen kan bruges til min PC. Skifter man så blot med tastetryk eller på en knap på boksen?

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 18-08-11 16:01

> [...]

> kablet - ok) og iMac skærmen kan bruges til min PC. Skifter man så blot
> med tastetryk eller på en knap på boksen?

Du kan ikke bruge iMac skærmen til din PC.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-08-11 19:14

> Du kan ikke bruge iMac skærmen til din PC.

Det var det jeg prøvede at sige, men blev åbenbart sprunget over ... den
nye Thunderbolt iMac virker kun som skærm for en anden ThunderBolt mac

/thomas