Cph-Bkk
Fra : ;o)-max-

Dato : 17-08-11 11:40

Med Emirates air - nogle der har fløjet ruten
godt eller skidt?
-max-

Fra : Elmer Fjort

Dato : 17-08-11 21:12

"-max-" skrev i meddelelsen

Med Emirates air - nogle der har fløjet ruten
godt eller skidt?

Vist ikke andet end at det tager meget længere tid end den direkte flyvning
cph-bkk

elmer

Fra : Peter T.

Dato : 17-08-11 22:30

Den 17-08-2011 12:40, -max- skrev:
> Med Emirates air - nogle der har fløjet ruten
> godt eller skidt?
> -max-

Det er kun små tre uger siden Emirates startede med flyvninger fra Kbh.
Men kender jeg dem og deres høje standard ret, er der næppe noget
skidt, at sige om dem. :)

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

Fra : ;o)-max-

Dato : 18-08-11 13:05

On 17-08-2011 23:29, Peter T. wrote:

> Det er kun små tre uger siden Emirates startede med flyvninger fra Kbh.
> Men kender jeg dem og deres høje standard ret, er der næppe noget skidt,
> at sige om dem. :)

Tak Elmer og Peter. Til prisen var den godt nok svær
at modstå 3550,- selv Aeroflot i gamle dage var ikke
så billig. Så jeg krydser fingre, der er såen lidt
Aladdin oh flyvende tæpper over navnet
-max-

Fra : Elmer Fjort

Dato : 18-08-11 15:49

"-max-" skrev i meddelelsen

> [...]

at modstå 3550,- selv Aeroflot i gamle dage var ikke
så billig. Så jeg krydser fingre, der er såen lidt

Det er godt nok billigt!!
Men den tid det tager at komme derned, den vil jeg mene er uovervindelig!
22timer og 40 minutter og 17 og 2o minutter hjem
Sas er henholdvis 10timer 35 minutter og 12 timer om turen

Hvor har du iøvrigt fundet den pris henne??

Elmer

Fra : ;o)-max-

Dato : 19-08-11 08:37

On 18-08-2011 16:49, Elmer Fjort wrote:

> [...]
> Sas er henholdvis 10timer 35 minutter og 12 timer om turen
>
> Hvor har du iøvrigt fundet den pris henne??

Lige for tiden er Thai billigere end Sas hvis det skal være
direkte. Min Emirate flyvning tager nu kun 15 og 16 timer..
Jeg bruger Momondo -
-max-

Fra : Elmer Fjort

Dato : 19-08-11 10:31

"-max-" skrev i meddelelsen

> [...]

Lige for tiden er Thai billigere end Sas hvis det skal være
direkte. Min Emirate flyvning tager nu kun 15 og 16 timer..

Hmm!
Det var også Momondo jeg brugte.

elmer

Fra : Peter T.

Dato : 19-08-11 10:39

Den 19-08-2011 11:30, Elmer Fjort skrev:

> Hmm!
> Det var også Momondo jeg brugte.

Jeg ved fra tidligere søgninger på Momondo, at det kan variere utroligt
meget indenfor få timers interval.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 19-08-11 23:37

"Peter T." skrev i meddelelsen

> [...]

> Hmm!
> Det var også Momondo jeg brugte.

Jeg ved fra tidligere søgninger på Momondo, at det kan variere utroligt

Ja, prisen kan svinge meget, men da ikke tiden

Elmer

Fra : Peter T.

Dato : 20-08-11 02:33

Den 20-08-2011 00:36, Elmer Fjort skrev:

> Ja, prisen kan svinge meget, men da ikke tiden

Øh?

Fra : ;o)-max-

Dato : 20-08-11 07:15

On 20-08-2011 00:36, Elmer Fjort wrote:

> Jeg ved fra tidligere søgninger på Momondo, at det kan variere utroligt
> meget indenfor få timers interval.
>
> Ja, prisen kan svinge meget, men da ikke tiden
>
> Elmer

Ok det forholder sig således - der er et fly fra Cph til Dubai
og derfra er der to afgange med nogle timers forskel - til Bkk.

Keine hexerei -max-

Fra : Armand

Dato : 21-08-11 22:47

> [...]
> meget indenfor få timers interval.
>
> Ja, prisen kan svinge meget, men da ikke tiden

Jo, netop!

Direkte (= kortvarige) forbindelser er markant dyrest mens et par
mellemlandinger/omstigninger undervejs vil forøge rejsetiden, men oftest
også sænke billetprisen!

Omkring Momondo:
På sitet er der grafer for prislejet fordelt på ugens/månedens dage og
ligeså for hjemrejsen.
At tilpasse sin flyvning derudfra kan gøre meget ved billetprisen,
faktisk nok til ligefrem at kompensere for et par ekstra dages
hotelophold

--
Armand.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 22-08-11 09:52

"Armand" skrev i meddelelsen

> [...]

At tilpasse sin flyvning derudfra kan gøre meget ved billetprisen,
faktisk nok til ligefrem at kompensere for et par ekstra dages

Vi er som sådan ikke uenige, men nu var det Emirates flyvninger mellem Cph
og Bkk som der var tale om.
Da der ikke er mere end 1 flyvning hver vej om dagen, under det mig at der
kan være forskel i den samlede rejsetid,
især når det er samme søgemaskine der bruges.

Elmer

Fra : ;o)-max-

Dato : 24-08-11 02:00

On 22-08-2011 15:52, Elmer Fjort wrote:

> [...]
> der kan være forskel i den samlede rejsetid,
> især når det er samme søgemaskine der bruges.

Ja een flyvning fra Cph, men flere ud af Dubai -
Servicen er tip top, maden kan gå an, sæderne
er ok, underholdningen cph-dubai ikke det store,
men på 380'ern dubai-bkk er den overvældende.

Vi havde forøvrigt en voldsom landing med den
store maskine, men motorerne holdt- lol.

Dubai lufthavn meget meget lang og kedelig, men
god plads til at få sig en lur, fri wifi. Miserable
rygerum, det var nærmest en joke med udsugningen,
man fik tårer i øjnene af at være der.

Et udemærket alternativ til prisen, hvis man ikke
har noget imod 4 timers mellemlanding.
-max-

Fra : Peter T.

Dato : 24-08-11 10:02

Den 24-08-2011 02:59, -max- skrev:

> [...]
> rygerum, det var nærmest en joke med udsugningen,
> man fik tårer i øjnene af at være der.
>
> Et udemærket alternativ til prisen, hvis man ikke

En tur i 380eren er 4 timers ventetid værd for mit vedkommende. :)