MS Windows
briani 27239
Søgefunktion i Win 7
Fra : Steen F.

Dato : 16-08-11 15:06

Findes der et lille program der kan søge efter filer i Windows 7?
Den indbyggede Start->Søg finder ikke de halve af filerne
Jeg har rippet en CD med AEC og aner ikke hvor de er blevet lagt.
Jeg har bedt EAC om at lægge dem i roden af C:\ men der ligger de ikke.

Mvh
Steen F.

Fra : Steen F.

Dato : 16-08-11 15:39

Den 16-08-2011 16:06, Steen F. skrev:
> [...]
> Jeg har rippet en CD med AEC og aner ikke hvor de er blevet lagt.
> Jeg har bedt EAC om at lægge dem i roden af C:\ men der ligger de ikke.

Det lykkedes mig alligevel at finde dem med Windows søg. Men hvordan
hulen er de havnet i C:\Brugere\STO\AppData\Local\VirtualStore\ når jeg
har valgt at placere dem i C:\
Hvis jeg vælger en bestemt sti i EAC bliver de også lagt et helt andet
sted

Fra : Cykelsmeden

Dato : 16-08-11 16:35

Den 16-08-2011 16:39, Steen F. skrev:
> [...]
til orientering er det altid en dårlig ide under windows at lægge filer
i roden! - der bør kun være mapper og nogle få OSfiler.

> [...]
> har valgt at placere dem i C:\
> Hvis jeg vælger en bestemt sti i EAC bliver de også lagt et helt andet
Du skal nok sætte dig ind i W7s nye måde at organisere filer på!

W7 adbejder bode med gammeldags mapper, samt biblioteker. Det som ofte
driller er, at nogle af "standardmapperne" (My Pictures, My Documents
osv) er nu blevet biblioteker.
Et bibliotek er en samling af en eller flere mapper, som kan befinde sig
på samme disk eller maskine eller en anden disk eller maskine.
Det giver et fint samlet overblik over sine data, men giver til gengæld
problemer, når man lagrer data. Derfor udnævner man en bestemt mappe som
modtager, når man lagrer i et bibliotek.
Det er imho skidesmart, men en anden måde. Det kan også drille ifb. med
eksisterende programmer, som ikke forstår forskellen.

//finn

Fra : Steen F.

Dato : 16-08-11 22:27

Den 16-08-2011 17:35, Cykelsmeden skrev:
> til orientering er det altid en dårlig ide under windows at lægge filer
> i roden! - der bør kun være mapper og nogle få OSfiler.

Jeg kan jo ikke placere dem andre steder med EAC!
Efter ripning bliver de selvfølgelig flyttet, men de skal jo pakkes ud
et sted.

> Du skal nok sætte dig ind i W7s nye måde at organisere filer på!

?? Hvis man vælger at filerne skal placeres på C:\ så lægger win7 dem
ikke i roden af c-drevet eller hvad? Så er det da en direkte fejl at
kalde stien for C:\

> [...]
> Det er imho skidesmart, men en anden måde. Det kan også drille ifb. med
> eksisterende programmer, som ikke forstår forskellen.

Kan du så forklare mig hvordan man placerer filer i roden af c-drevet?
Eller i en <temp>-mappe på Skrivebordet. For det kan heller ikke lade
sig gøre.

Mvh
Steen F.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-08-11 11:05

Steen F. skrev:

> Jeg kan jo ikke placere dem andre steder med EAC!

Man kan da placere dem lige hvor man vil.

   F9 - Directories.

--
Bertel

Fra : Steen F.

Dato : 17-08-11 14:13

> Man kan da placere dem lige hvor man vil.
>
>    F9 - Directories.

Hos mig smider EAC filerne lige hvor den vil alligevel. Hvis jeg får
tid, kan jeg prøve at dokumentere det på video.

Mvh
Steen F.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-08-11 14:19

Steen F. skrev:

> Hos mig smider EAC filerne lige hvor den vil alligevel. Hvis jeg får
> tid, kan jeg prøve at dokumentere det på video.

Har du sat (F11) "Compression Options" - ID3-tag?

Jeg har: %T - %A

--
Bertel

Fra : Steen F.

Dato : 17-08-11 21:49

> Har du sat (F11) "Compression Options" - ID3-tag?
> Jeg har: %T - %A

Hmm, har det noget at gøre med hvor filerne placeres på computeren?
Ja, ID3-tags er afkrydset.

Der står flg. i min "Compression Options":

-T "artist=%artist%" -T "title=%title%" -T "album=%albumtitle%" -T
"date=%year%" -T "tracknumber=%tracknr%" -T "genre=%genre%" -5 %source%

Jeg tror nærmere det er F9 og fanen "Directories" den er gal med. Der
sker intet lige meget hvad jeg skriver og ændrer.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-08-11 21:54

Steen F. skrev:

> Jeg tror nærmere det er F9 og fanen "Directories" den er gal med. Der
> sker intet lige meget hvad jeg skriver og ændrer.

Min version er 0.95 beta. Når jeg har tjekket det, beder den mig
hente en ny version. Aldrig i livet. Den kan det jeg har brug
for.

Kender du CDex? Det er en anden god og gratis cd-ripper.

--
Bertel

Fra : Steen F.

Dato : 18-08-11 11:29

> Min version er 0.95 beta. Når jeg har tjekket det, beder den mig
> hente en ny version. Aldrig i livet. Den kan det jeg har brug
> for.

Så er det derfor. Min version er 1.0 b2. Jeg havde heller ingen
problemer dengang jeg brugte v0.95.

> Kender du CDex? Det er en anden god og gratis cd-ripper.

Jeg har engang stiftet bekendtskab med den, men jeg sværger nu til EAC.

Mvh
Steen F.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-11 12:21

Steen F. skrev:

> Så er det derfor. Min version er 1.0 b2. Jeg havde heller ingen
> problemer dengang jeg brugte v0.95.

Vil du have en kopi af 0.99?
Jeg har lige opdaget at det er den programfil jeg har liggende,
men installationen er 0.95.

--
Bertel

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-08-11 07:19

Steen F. skrev den 16-08-2011:
> ?? Hvis man vælger at filerne skal placeres på C:\ så lægger win7 dem ikke i
> roden af c-drevet eller hvad? Så er det da en direkte fejl at kalde stien for
> C:\
Er der nogle af dine andre programmer der kan gemme filer i C:\

Prøv at køre programmet som administrator og se om det gør en forskel.

> Kan du så forklare mig hvordan man placerer filer i roden af c-drevet?
Det er vel en af begrænsningerne i Win 7, og det er en gammel uvane at
ligge dem der.
Prøv om det gør en forskel at lave en undermappe... f.eks. C:\steen

> Eller i en <temp>-mappe på Skrivebordet. For det kan heller ikke lade sig
> gøre.
Samme problem... der har du heller ikke noget at gøre.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]