Rippe lidt online video
Fra : jagge

Dato : 16-08-11 15:07

Hey

jeg har til undervisning brug for at gemme en flash video fra TV2-fyn
til min computer. Jeg har prøvet clipgrap men kan ikke få det til at du,
muligvis fordi jeg ikke ved hvilken fil jeg skal hente.

Anyway er der nogen der kender en god metode, program eller andet ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-08-11 15:13

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> muligvis fordi jeg ikke ved hvilken fil jeg skal hente.
>
> Anyway er der nogen der kender en god metode, program eller andet ?

Hvis alt andet glipper kan du jo lave screencapture, f.eks. med
QuickTime X

/thomas

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 16-08-11 15:42

On 16/08/11 16.06, jagge wrote:
> [...]
> muligvis fordi jeg ikke ved hvilken fil jeg skal hente.
>
> Anyway er der nogen der kender en god metode, program eller andet ?

Når jeg har brug for at downloade klip fra f.eks. youtube, åbner jeg
siden med klippet i safari, åbner aktivitetsovervågning og
dobbeltklikker på den største fil safari er ved at downloade. Safari
åbner nu et nyt vindue med filmens url, og begynder at downloade filmen.

Mvh Jonas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-08-11 19:02

Jonas Bo Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> og begynder at downloade filmen.

ned på harddisken? Jeg synes bare jeg får samme film på grå baggrund.

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 16-08-11 19:14

On 16/08/11 20.01, Martin Bredthauer wrote:

> ned på harddisken? Jeg synes bare jeg får samme film på grå baggrund.

Underligt. Min henter filmen ned. Well, men så kan du kopiere adressen i
adressefeltet og hente filmen med 'curl -O <adresse>'

Mvh Jonas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-08-11 19:29

Jonas Bo Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> Underligt. Min henter filmen ned. Well, men så kan du kopiere adressen i
> adressefeltet og hente filmen med 'curl -O <adresse>'

i Terminal.app, ik'?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-08-11 19:20

Jonas Bo Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> og
> dobbeltklikker på den største fil safari er ved at downloade.

Hvor nøjagtigt gør du det ?

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 16-08-11 20:17

> Hvor nøjagtigt gør du det ?

Æble-ALT-A i Safari.
(eller Window -> Activity)

Hold øje med størrelsen på filen. Den der er størst klikkes på. Derefter
hentes FLV filen.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-08-11 20:23

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Æble-ALT-A i Safari.
> (eller Window -> Activity)
>
> Hold øje med størrelsen på filen. Den der er størst klikkes på. Derefter
> hentes FLV filen.

ah, det er fordi Jonas skrev "aktivitetsovervågning" ... :)

Plejer at bruge alt+cmd+c i det daglige.

/thomas

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 16-08-11 20:19

On 16/08/11 20.19, Thomas von Hassel wrote:

> Hvor nøjagtigt gør du det ?
>
> /thomas

Jeg går f.eks. på følgende youtube side i Safari:
<http://www.youtube.com/watch?v=3lsMFzxtSZ8> (Apple - 2011 WWDC Keynote
Address)

Åbner Activity Monitor
(http://dl.dropbox.com/u/3621717/Activity.png)

og dobbeltklikker på den linje med en fil på knap 400MB.

Eller var det ikke det du mente?

Mvh Jonas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-08-11 20:24

> [...]

> Åbner Activity Monitor
> (http://dl.dropbox.com/u/3621717/Activity.png)
>
> og dobbeltklikker på den linje med en fil på knap 400MB.

Jo, jeg er med nu, se andet svar hvorfor jeg var forvirret.

/thomas

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 16-08-11 20:27

On 16/08/11 21.23, Thomas von Hassel wrote:

> Jo, jeg er med nu, se andet svar hvorfor jeg var forvirret.

Ja beklager. Jeg bruger UK i osx, og det går af og til galt når jeg skal
forklare hvad jeg gør, på dansk.

:)

Fra : Lyrik

Dato : 16-08-11 21:49

Den 16/08/11 21.27, Jonas Bo Jalling skrev:

> Ja beklager. Jeg bruger UK i osx, og det går af og til galt når jeg skal
> forklare hvad jeg gør, på dansk.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Når filmen åbner i det andet vindue hvor ligger så den downloadede fil
på computeren?

MvH
Jens

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 16-08-11 21:55

On 16/08/11 22.48, Lyrik wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Når filmen åbner i det andet vindue hvor ligger så den downloadede fil
> på computeren?
>
> MvH
> Jens

Hej Jens,

Det kommer lidt an på... Hvis videoen går igang med at spille i det nye
vindue, bliver den ikke downloadet. I så fald skal du kopiere adressen,
åbne terminalen og skrive 'curl -O <insæt adresse her>'.
Så vil filmen blive downloadet til det dir du står i (normalt dit
homedir i en nyåbnet terminal).

Hvis ikke filmen begynder at spiller, bliver den blot downloadet i din
standard downloadmappe som safari bruger.

Mvh Jonas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-08-11 21:56

> [...]

> åbne terminalen og skrive 'curl -O <insæt adresse her>'.
> Så vil filmen blive downloadet til det dir du står i (normalt dit

Eller markere adresselinien i Safari og trykke alt+enter

/thomas

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 16-08-11 22:09

On 16/08/11 22.56, Thomas von Hassel wrote:

> Eller markere adresselinien i Safari og trykke alt+enter
>

> /thomas

Fedt, tak!

Fra : jagge

Dato : 16-08-11 22:47

> [...]
> dobbeltklikker på den største fil safari er ved at downloade. Safari
> åbner nu et nyt vindue med filmens url, og begynder at downloade filmen.

Hey, jeg bliver nok nødt til at prøve Thomas metode med at "grabbe" et
skærmbillede.

Når jeg prøver din metode så finder jeg bare ingen store filer, systemet
et måske beskyttet mod dette....

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-08-11 04:40

> Hey, jeg bliver nok nødt til at prøve Thomas metode med at "grabbe" et
> skærmbillede.
>
> Når jeg prøver din metode så finder jeg bare ingen store filer, systemet
> et måske beskyttet mod dette....

De kan jo godt beskytte det med al salgs DRM sjov og så er du lidt
fucked :)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-08-11 19:25

spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) writes:

> ned på harddisken? Jeg synes bare jeg får samme film på grå baggrund.

Det er fordi det er en MPEG4 film og ikke en Flash-film.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-08-11 19:39

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110816 <nospam0002+20110816@gmail.com> wrote:

> Det er fordi det er en MPEG4 film og ikke en Flash-film.

Det tror jeg du har ret i. Det er en typisk quicktime plugin gui man kan
se i Safari. Men så er det lidt underligt, at når jeg forsøger at bruge
samme URL i Quicktime X så åbner den et vindue, begynder at afspille en
film, men uden billede og lyd!?

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 16-08-11 20:59

> [...]

> muligvis fordi jeg ikke ved hvilken fil jeg skal hente.
>
> Anyway er der nogen der kender en god metode, program eller andet ?

RealPlayer Downloader
--
Jesper
Hvad udad tabes skal indad vindes.