Er I klar til at klaske på lår og pande
Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-08-11 17:30

På Lår: af grin.
På pande: Gud Fader bevares, sådan et fjols!
- og ja, min troværdighed i denne sag kan ligge på et meget lille sted
efterhånden.

Okay, det var så alle besværgelserne og når alt kommer til alt, er det
jo frivilligt at deltage i mine tråde.

Jeg skrev ganske vist at jeg /havde/ returneret Squeezeboxen, men det
var kun rigtigt så langt, at beslutningen var taget og der manglede blot
et klik på musen, men den blev altså på matriklen.

Nu står jeg så med en Squeezebox, en Airport Express, en forstærker med
højttalere, men det er fuldstændig volapyk for mig. Jeg kan godt få det
til at spille, men helt sikkert ikke på den rigtige og mest
hensigtsmæssige måde.

1. Mit internet kommer oppe fra taget, ind gennem muren og ind i en
lille-bitte box med indgang, udgang og strøm.

2. Fra udgangen går et kabel over til port 1 i en switch.

3. Fra port 2 går et kabel over i Ethernet-stikket i Airporten og fra
port 3 et kabel over til den stationære PC.

4. iMac'en kører trådløst via Airporten.

5. PC'en kommer til at køre trådløst med en dongle, når jeg får den købt.

1-5 er altsammen på mit kontor i en slangerede bag skrivebordet, så det
kan jeg godt leve med.

6. Squeezeboxen er kablet til forstærkerens AUX-indgang og fjernbetjenes
med den medfølgende remote. I weekenden får jeg en iPod, som skal
overtage styringen. Derom til den tid.

Jeg har på fornemmelsen at min opsætning ikke er optimal - at der er
dobbeltkonfekt.

Formål: At afspille musik gennem forstærkeren i køkken-/alrummet.
Musikken skal ligge på iMac'en. Nej, jeg gider ikke en USB-HD og nej:
min PC larmer for meget i tomgang. Sådan er det bare!

Der blev installeret noget software til Airporten, men så vidt jeg kan
se, er det ikke noget man skal pille ved.

På iMac'en nu installeret Squeezebox Server, som ligger i
Systemindstillinger. Der er en frygtelig masse som der kan stilles på,
men hæftet med brugsanvisning fortæller kun om installationen - ikke om
betjeningen. Hvor pokker finder jeg det?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-08-11 18:45

Ignorér denne posting. Det er en dobbeltgænger!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen