Hvordan åbnes Image Capture?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-08-11 05:44

Jeg har søgt på nettet, men bliver ikke klogere. Der står bare, at hvis
jeg vil vide mere, skajeg bare åbne programmet og klikke på hjælp.

Jo tak, men under "Programmer" finder jeg ikke noget Image Capture -
heller ikke i undermappen "Hjælpeprogrammer".
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-11 05:53

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
>
> Jo tak, men under "Programmer" finder jeg ikke noget Image Capture -
> heller ikke i undermappen "Hjælpeprogrammer".

Den hedder "Billedoverførsel" på dansk ....

/thomas

Fra : Øyvind Rise

Dato : 15-08-11 09:17

> Den hedder "Billedoverførsel" på dansk ....

Vil anbefale Kurt å bruke et Spotlight-søk til å finne et dansk
programnavn ud fra det orginale (her: Image Capture) og et søk etter
orginalnavnet vil angi programmet (her: Billedoverførsel) som
førstevalg.

--
Øyvind Rise

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-08-11 21:53

> [...]

> Jo tak, men under "Programmer" finder jeg ikke noget Image Capture -
> heller ikke i undermappen "Hjælpeprogrammer".

Hvis du bruger et dansk Mac OS X ligesom mig, skal du lige huske, at
meget af det er oversat til dansk. Mapperne hedder således Programmer,
Dokumenter, Bibliotek osv. Hvis du læser en engelsk vejledning et sted,
så vil den slags have engelske navne. Prøv derfor så vidt muligt at læse
danske sider. De fleste af Apples sider, også under support, findes på
dansk. Som regel er det ret let at gætte, at Dokumenter er Documents,
men i dit eksempel med Image Capture er det ikke så let at regne ud, at
det hedder Billedoverførsel på dansk.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-11 22:00

> Prøv derfor så vidt muligt at læse
> danske sider.

Eller, skifte sprog til engelsk :)

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-08-11 08:20

> [...]
> dansk. Som regel er det ret let at gætte, at Dokumenter er Documents,
> men i dit eksempel med Image Capture er det ikke så let at regne ud, at

Hmm, en søgning på 'image capture' i Spotlight giver Billedfremviser,
vupti. Der er min erfaring af både engelske og danske navne er
anvendelige selvom der er valgt dansk sprog.

--
Flemming

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-08-11 11:14

Den 16/08/11 09.20, Flemming Rubini skrev:

> Hmm, en søgning på 'image capture' i Spotlight giver Billedfremviser,
> vupti. Der er min erfaring af både engelske og danske navne er
> anvendelige selvom der er valgt dansk sprog.

Greeeat. Jeg har ofte funderet over hvad 'motherfucker' hedder på dansk,
men det udtryk kendte Spotlight dog ikke
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 17-08-11 09:15

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Hmm, en søgning på 'image capture' i Spotlight giver Billedfremviser,
> vupti. Der er min erfaring af både engelske og danske navne er
> anvendelige selvom der er valgt dansk sprog.

dog er der mange fund ved søgning i spotlight ,så det ønskede program
ikke dukker op, så tilføj .app

fx preview give mange fund, men preview.app giver billedfremviser.app

--
Flemming

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-08-11 15:26

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Greeeat. Jeg har ofte funderet over hvad 'motherfucker' hedder på
> dansk, men det udtryk kendte Spotlight dog ikke

Det skyldes nok at Apple ikke har et standardprogram der hedder sådan.

Iøvrigt er den indbyggede ordbog dejlig nem at bruge når der er noget
man ikke forstår. Den sidder endda på højreklikmenuen i fx Chrome.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-08-11 16:48

Den 16/08/11 16.26, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110816 skrev:

> Det skyldes nok at Apple ikke har et standardprogram der hedder sådan.
>
> Iøvrigt er den indbyggede ordbog dejlig nem at bruge når der er noget
> man ikke forstår. Den sidder endda på højreklikmenuen i fx Chrome.

Du overså vist smiley'en?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-08-11 17:14

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Du overså vist smiley'en?

Mon dog?

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 16-08-11 18:10

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Du overså vist smiley'en?

I betragtning af hvad du ellers kan finde ud af, tænkte jeg du havde
brug for lidt håndholderi

PS: Bemærk smileyen