Hjem igen til far
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-08-11 18:41

Så er det hermed officielt: Fra dags dato er undertegnede igen registreret
som indehaver af Hjemmesideskolen:

https://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=42&query=hjemmesideskolen.dk&submit=S%F8g

Siden jeg for en måned siden fik adgang til sitet, har jeg fået rettet en
del problemer, som jeg selv var opmærksom på. Der udstedes ikke garanti for,
at alle fejl er fundet og rettet, men jeg er modtagelig for info og vil
hurtigst muligt få påviste fejl rettet. Skriv via
http://hjemmesideskolen.dk/k2006.php

Skulle du sidde og brænde for at blive co-writer på siden, kan du også
kontakte mig ad den vej. Hjemmesideskolen skal ikke lide samme kranke skæbne
som html.dk, der i mange år ikke er blevet vedligeholdt og på mange punkter
er direkte forældet. alle co-writere vil naturligvis blive behørigt
krediteret for arbejdet.

Erik Ginnerskov

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-08-11 06:47

Den 15/08/11 19.40, Erik Ginnerskov skrev:
> Så er det hermed officielt: Fra dags dato er undertegnede igen
> registreret som indehaver af Hjemmesideskolen:

Tillykke og tak
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : scootergrisen

Dato : 16-08-11 03:46

Jeg er i hvert fald frisk på at co write noget HTML 5.
Men hvordan har du tænkt dig det skulle forgå ?
Skal det være efter en bestemt skabelon at jeg skulle skriv om koderne
eller hvordan ?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-08-11 14:58

scootergrisen wrote:

> Jeg er i hvert fald frisk på at co write noget HTML 5.

Jeg glæder mig til samarbejdet.

> Men hvordan har du tænkt dig det skulle forgå ?

Du henter skabelonen på http://hjemmesideskolen.dk/html/elmnt/skabelon.php,
laver din side, zipper den og sender den til mig på fornavn hos efternavn
prik landekode.

Jeg vil så tjekke for eventuelle grammatiske fejl og stavefejl og endelig
lægge siden på nettet og etablere link til siden og returlink til rette sted
på elementer.php.

> Skal det være efter en bestemt skabelon at jeg skulle skriv om koderne
> eller hvordan ?

Se linket herover.

Erik Ginnerskov

Fra : scootergrisen

Dato : 18-08-11 10:27

Du skulle næsten lave selv skabelonen som sin egen fil man kan
downloade direkte i stedet for man skal kopier teskten selv.
Også skrive hvilke encoding og lineskifte der skal bruges.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-08-11 16:22

scootergrisen wrote:
> Du skulle næsten lave selv skabelonen som sin egen fil man kan
> downloade direkte i stedet for man skal kopier teskten selv.

Er hermed gjort, link på siden.

> Også skrive hvilke encoding og lineskifte der skal bruges.

Encoding omtalt på siden. Hvad mener du med linjeskift? Normalt laver en
browser automatisk linjeskift, når der ikke kan stå mere på en side. Ønskede
(forfatterens ønske) linjeskift sker ved at afslutte med </p> og starte en
ny <p>.

http://hjemmesideskolen.dk/html/elmnt/skabelon.php er blevet opdateret, så
det hele fremgår mere klart.

Erik Ginnerskov

Fra : Erik Olsen

Dato : 19-08-11 17:58

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> en browser automatisk linjeskift, når der ikke kan stå mere på en
> side. Ønskede (forfatterens ønske) linjeskift sker ved at afslutte

Lidt forsigtigt vil jeg opfordre til at man bruger de udtryk som f. eks.
benyttes i teksbehandlere.

Automatisk linjeskift i en browser kaldes også automatisk
tekstombrydning. Hvorfor den hedder sådan, ser man tydeligt hvis man
ændrer browservinduets bredde med en side som ikke er sat op med fast
bredde.

svarer til [enter] i mange tekstbehandlere.

tekstbehandlere.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-08-11 21:56

Erik Olsen wrote:

> [...]
> bredde.

> svarer til [enter] i mange tekstbehandlere.

Ingen indvendinger fra min side.

Erik Ginnerskov

Fra : Dennis Munding

Dato : 21-08-11 18:12

Hej Erik,
"Erik Ginnerskov" skrev...
> [...]
> skæbne som html.dk, der i mange år ikke er blevet vedligeholdt og på mange
> punkter er direkte forældet. alle co-writere vil naturligvis blive

Først og fremmest "TILLYKKE"!

Dernæst - jeg vil hjertens gerne bidrage med hjælp, hvis du mener, jeg er
kvalificeret nok.
Evt. til små opgaver.

Men det kræver selvfølgelig at jeg kan se siden...
Hvad sker der?? Har ikke været i stand til at komme ind på siden hele
weekenden...??

Det er lidt skidt, at et af mine favoritsteder er nede, når nu jeg er blevet
bedt om at komme med nogle gode links til mine datalogi-timer...
(Tror min lærer blev træt af mig - jeg blev ved med at protestere over
forældede teknologier - frames, table-layout... You name it - she got it!)

Synes det er imponerende, at man kan starte et helt nyt fag (på skolen) op,
og så begynde at undervise i noget, der allerede var forældet for 10 år
siden... :-/
Havde forventet en lidt mere fremsynet undervisning.

Hun kunne ikke forklare, hvordan man farver tekst eller baggrund.
Men fylde et input-tag med en masse javascript-skrammel blot for at lave et
link til en anden side - det ku' hun!

Håber Hjemmesideskolen.dk snart er køreklar igen...

Dennis Munding
a.k.a. The Eye - Member of the PosseGrim Squad
http://pgsquad.com/
"When you hear the wind - you're already dead..."

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-08-11 22:53

Dennis Munding wrote:

> Først og fremmest "TILLYKKE"!

Mange tak.

> Dernæst - jeg vil hjertens gerne bidrage med hjælp, hvis du mener,
> jeg er kvalificeret nok.

Mon ikke du efterhånden har fået skrabet lidt erfaring sammen? At dømme
efter din kursusoplevelse er du bedre funderet end din lærer.

> Evt. til små opgaver.

Det drejer sig især om html5 oh css3, der er helt blankt bortset fra tre
sider skrevet af David Nielsen.

Der kunne også tænkes at være brug for en opdatering af siden om
usenetopkobling - den er vist ved at være grundigt forældet:

http://hjemmesideskolen.dk/net/usenet.php

Du må også gerne gennemtrawle andre sider i /net og siderne i /grafik og se,
om noget trænger til en opdatering. Hvis du laver noget, så nøjes med det,
der skal være i <div id="indhold></div>, så putter jeg resten på (header,
topbar, menu og footer).

> Men det kræver selvfølgelig at jeg kan se siden...
> Hvad sker der?? Har ikke været i stand til at komme ind på siden hele
> weekenden...??

Der har desværre været et server break down. Det er ordnet nu.

> (Tror min lærer blev træt af mig - jeg blev ved
> med at protestere over forældede teknologier - frames,
> table-layout... You name it - she got it!)

Tsk,tsk, tsk

> Synes det er imponerende, at man kan starte et helt nyt fag (på
> skolen) op, og så begynde at undervise i noget, der allerede var
> forældet for 10 år siden... :-/

Hun har brugt så meget tid på at lære alt om js, at hun slet ikke har
opdaget, at html er blevet suppleret med css.

> Havde forventet en lidt mere fremsynet undervisning.

Been there, seen that.

Erik Ginnerskov

Fra : Lars Raaby

Dato : 23-08-11 20:15

Den 15-08-2011 19:40, Erik Ginnerskov skrev:
> [...]
> som html.dk, der i mange år ikke er blevet vedligeholdt og på mange punkter
> er direkte forældet. alle co-writere vil naturligvis blive behørigt

Tillykke med siden igen.
Håber du har fundet ny energi til at hjemmeside skole igen.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby