MS Windows
briani 27239
Win 7, kan printe men ikke scanne trådløst~
Fra : Mr. Mox

Dato : 14-08-11 09:25

Jeg har en HP Photosmart C4485 som standardprinter til mit netværk, en
stationær med XP og en laptop med Win7.

Printeren er kablet til den stationære som jeg har trådløs forbindelse
med fra min laptop.
Den stationære har ingen problemer, men fra den bærbare kan jeg kun
Printe ikke Scanne??

Jeg har ikke kunnet finde nogen gruppe med printerproblemløsninger,
derfor prøver jeg så her!

Jeg håber som så ofte før på svar og sender venlig hilsen fra Mr. Mox

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-08-11 09:37

Mr. Mox skrev:

>Den stationære har ingen problemer, men fra den bærbare kan jeg kun Printe
>ikke Scanne??

Hvilket er normalt

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mr. Mox

Dato : 14-08-11 03:51

On 14 Aug., 10:36, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klatt...@gmail.com> wrote:

> Hvilket er normalt
>
> --
> Ivan V. Klattruphttp://klattrup.dk

Hej Ivan.
Tak for dit svar, men jeg har læst i en bog om Win7 at det er fordi
min printer har noget der hedder TWAIN og skal ha' noget der hedder
WIA.
Det skal sgu' nok passe. Så jeg går ud til HP.dk og søger på WIA og
der findes en masse man kan downloade.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01829555&cc=ad&dlc=da&lc=da&jumpid=reg_r1002_dkda

Her er en slags brugsanvisning, men et sted skal man selv bestemme
hvilke filer man vil hente, og det ved jeg da ikke noget om.
Men desværre ved jeg stadig ikke hvordan jeg skal gøre, kan du greje
det?

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-08-11 11:18

Mr. Mox skrev:

>Men desværre ved jeg stadig ikke hvordan jeg skal gøre, kan du greje
>det?

Du kan kun scanne over netværk hvis scanneren er lavet til det.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mr. Mox

Dato : 14-08-11 05:32

On 14 Aug., 12:18, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klatt...@gmail.com> wrote:

> Du kan kun scanne over netværk hvis scanneren er lavet til det.
>
> --
> Ivan V. Klattruphttp://klattrup.dk

Scanneren er en del af min All-in-One printer, men jeg TROR at hvis
jeg kan lægge
den WIA driver ind i printerprogrammet i C/Programmer (?????)
(som åbnebart ikke er på den CD jeg fik med i købet), så skulle det
kunne virke ved trådløs forbindelse.?
Mon jeg har misforstået det?
Hilsen og tak Mr. Mox

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 14-08-11 13:37

On 14-08-2011 13:32, Mr. Mox wrote:

> [...]
> den WIA driver ind i printerprogrammet i C/Programmer (?????)
> (som åbnebart ikke er på den CD jeg fik med i købet), så skulle det

Lad os lige se, hvad denne AIO printer hedder.

/Erik

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 14-08-11 13:40

On 14-08-2011 14:37, Erik Jakobsen wrote:

> Lad os lige se, hvad denne AIO printer hedder.
>
> /Erik

Ja det stode jo i din oprindelige mail. Her er der link til den. Finder
jeg mere får du det her:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4062&lc=da&cc=dk&dlc=da&sw_lang=&product=3655581#N191

/Erik

Fra : Mr. Mox

Dato : 14-08-11 08:12

On 14 Aug., 14:40, Erik Jakobsen <e...@urbakken.dk> wrote:

> Ja det stode jo i din oprindelige mail. Her er der link til den. Finder
> jeg mere får du det her:
>
> http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4062&lc=da&cc=...de oplysninger jeg har på den, de siger der er fejl>
> /Erik

Som sagt hedder min printer: Photosmart C4485 Series.
Jeg kan ikke få fat i Support på hjemmesiden til den fordi HP ikke vil
anerkende
mine serienumre etc, formodentlig fordi det er omkring 3 år siden jeg
købte printeren.

Det er da for dårligt at man ikke kan henvende sig til HP uden at man
skal betale
for det, jeg har jo blot et spørgsmål som de vel nemt kan svare på.:
KAN eller KAN man IKKE scanne med trådløs forbindelse mellem PC og
printer?

Nogen af Jer mener måske at I har sagt at det er umuligt, men jeg
bliver bestandig i tvivl når jeg leder efter svaret.

Tak og venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-08-11 16:37

Mr. Mox skrev:

>KAN eller KAN man IKKE scanne med trådløs forbindelse mellem PC og
>printer?

Hvis _scanneren_ er med indbygget trådløst netværk, så ja så kan man, er
den uden indbygget trådløst netværk, så er kampen forgæves

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 14-08-11 17:01

On 14-08-2011 17:36, Ivan V. Klattrup wrote:

> Hvis _scanneren_ er med indbygget trådløst netværk, så ja så kan man, er
> den uden indbygget trådløst netværk, så er kampen forgæves

Det var netop for at få dette afklaret, at jeg gik ind på HP's
hjemmeside. Så må du lede der Mr.Mox for, om AIO'en har trådløst
indbygget. Hvis ikke den har, er der jo ikke noget at spekulrer over.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-08-11 17:10

https://h10057.www1.hp.com/ecomcat/hpcatalog/specs/provisioner/99/Q8395B.htm

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mr. Mox

Dato : 16-08-11 02:53

Hej Ivan, tak for dit svar.

Øv, det er selvfølgeligt det der er galt.Jeg ser i linket du sender at
der simpelthen ikke er nogen trådløs forbindelse indbygget i
printeren.

MEN, hvorfor kan den så PRINTE????
Jeg skriver jo et dok. på min bærbare og klikker på Udskriv og så gør
den det!!
Det vil jo sige at forbindelsen går fra min Laptop trådløst til
printeren, kunne man ikke tro at der så skulle scannes også??
ELER, er det i virkeligheden således at dokumentet sendes trådløst til
min Stationære PC som så, ved kabelforbindelsen starter printeren???
Min Stationære skal være startet for at kunne printe, så det beviser
jo at printeren ikke kan kaldes op trådløst!!!!
Men stadig, hvorfor kan der printes, ikke scannes????

Med tak og venlig hilsen fra den stærkt mystificerede

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-08-11 10:24

Mr. Mox skrev:

>MEN, hvorfor kan den så PRINTE?

Fordi at printer-deling er standard i styresystemet, det er scanner-deling
ikke

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-08-11 11:48

Mr. Mox skrev:

>Det vil jo sige at forbindelsen går fra min Laptop trådløst til
>printeren,

Vås

Den går trådløst til routeren (eller et trådløst netkort på pc'en), som
sender signalet til den stationære som har hp'en tilsluttet

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-08-11 11:50

"Mr. Mox" <jens.gibe@gmail.com> crashed Echelon writing news:5ed9fce7-fb5e-
4c65-9d42-ce2e491bf7f8@e35g2000yqc.googlegroups.com:

> MEN, hvorfor kan den så PRINTE????
> Jeg skriver jo et dok. på min bærbare og klikker på Udskriv og så gør
> den det!!

Fordi der er forskel på at printe som foregår via en protkol og at scanne
som er en anden.

Men hvis du har trådløst netværk, kan du jo købe en af HPs USB printserver
bokse. Disse understøtter det du efterlyser, eftersom at printeren bliver
oprettet på din computer via en virtel USB port som i virkeligheden er
netværksforbindelse til printserveren.

Dermed kan du også scanne via netværket.

Problemet er nok at denne er dyrere end at købe en ny printer som
understøtter netværk og scanning via dette.

Selv har jeg en C4580, som opfylder det hele og jeg mener at jeg gav 800,-
for denne.

--
Bjarke Andersen

Fra : Mr. Mox

Dato : 16-08-11 05:14

On 16 Aug., 11:23, "Ivan V. Klattrup" <ivan.klatt...@gmail.com> wrote:

> Fordi at printer-deling er standard i styresystemet, det er scanner-deling
> ikke
NÅÅÅÅH så'n, det må være det HANS skriver om ogå.

I må alle have megen tak for jeres overbærenhed.
mvh Mr. Mox

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 14-08-11 17:18

On Sun, 14 Aug 2011 10:25:20 +0200, "Mr. Mox" <jensgibe@gmail.com>
wrote:

>Jeg har en HP Photosmart C4485 som standardprinter til mit netværk, en
>stationær med XP og en laptop med Win7.
>
>Printeren er kablet til den stationære som jeg har trådløs forbindelse
>med fra min laptop.
Forbundet til printeren via den stationære printerdeling eller ?

>Den stationære har ingen problemer, men fra den bærbare kan jeg kun
>Printe ikke Scanne??
Stationær er forbundet via USB ?

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02689434.pdf
Afsnit 5.

/Hans

Fra : Mr. Mox

Dato : 16-08-11 02:44

On 14 Aug., 18:17, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk>
wrote:
> [...]
Hej Hans tak for dit svar.

> Forbundet til printeren via den station re printerdeling eller  ?

Ja jeg har delt printeren.

> Station r er forbundet via USB ?

Ja den stationære er forbundet til Printeren med USB.

> http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02689434.pdf
> Afsnit 5.
Jeg fik besked om at denne fil (?) var beskadiget
MVH Mr. Mox

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-08-11 11:32

On Tue, 16 Aug 2011 01:43:30 -0700 (PDT), "Mr. Mox"
<jens.gibe@gmail.com> wrote:

>Ja jeg har delt printeren.
Så kan du kun printe den vej, det er jo "Delt printer".

>Jeg fik besked om at denne fil (?) var beskadiget
Tøm cacheen i din browser og prøv igen.

Men kort fortalt så får du det nok ikke til at virke med scanning fra
andre PCer end den printeren er koblet op imod via USB.

Men du kan muligvis sætte det op således at der scannes til en delt
mappe på den PC hvor printeren er sat til og så kan du jo ra andre
PCer tilgå det scannede matriale den vej.

/Hans

Fra : Mr. Mox

Dato : 16-08-11 05:12

Igen tak for svar. det begynder at dæmre.

Den PDF fil er nu OK.

> Men du kan muligvis s tte det op s ledes at der scannes til en delt
> mappe p den PC hvor printeren er sat til og s kan du jo ra andre
> PCer tilg det scannede matriale den vej.

Dette her må jeg lige gruble over!!

Mvh Mr. Mox

Fra : Mr. Mox

Dato : 18-08-11 03:44

On 16 Aug., 12:31, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk>
wrote:

> [...]
> mappe p den PC hvor printeren er sat til og s kan du jo ra andre
> PCer tilg det scannede matriale den vej.

Tak for dit indlæg. Gider du mon forklare hvorledes "jeg leder til en
delt mappe"

Priteren som jo er USB forbundet til min stationære er "delt", men
hvad så??
Laver jeg en ny mappe eller hvad?

Jeg vil være meget taknemmelig hvis du gider forklare det i pap for
mig.

mvh Mr. Mox