MS Windows
briani 27239
Installation af Adope Reader.
Fra : Leif Christensen

Dato : 13-08-11 08:49

Jeg har en PC med windows xp som er en præinstalleret version.I denne
præinstallation var der en Adope Reader Ver 7,?. Jeg vil imidlertid
gerne have installeret en version 10 da der i denne kan tilføjes
kommentarer.
Når jeg kører det hentede installationsprogram installerer den kun 33%
og bliver så afbrudt.
Er der nogen som ved hvad der er årsagen til dette.
MVH Leif.

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-08-11 15:51

Leif Christensen wrote:
> [...]
> og bliver så afbrudt.
> Er der nogen som ved hvad der er årsagen til dette.

Måske skal du afinstallere den allerede installerede Adobe Reader 7
først.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Leif Christensen

Dato : 13-08-11 08:58

On 13 Aug., 16:51, "Erik Olsen" <erik.ol...@ishoejby.dk> wrote:

> Måske skal du afinstallere den allerede installerede Adobe Reader 7
> først.
>
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen

Hej igen.
Det har jeg prøvet uden resultat. Går stadig i stå ved 33%.
MVH Leif.

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-08-11 16:07

Leif Christensen wrote:

> Det har jeg prøvet uden resultat. Går stadig i stå ved 33%.

Har du genstartet pc'en efter at have afinstalleret Adobe Reader 7?

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Leif Christensen

Dato : 13-08-11 09:26

On 13 Aug., 17:07, "Erik Olsen" <erik.ol...@ishoejby.dk> wrote:

> Har du genstartet pc'en efter at have afinstalleret Adobe Reader 7?
>
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen

Hej igen.
Det har jeg også prøvet. Meddelelse er: Downloadkonfiguration
mislykkedes og bjælken standser ved 33%.
MVH Leif.

Fra : Leif Christensen

Dato : 13-08-11 09:23

> Har du genstartet pc'en efter at have afinstalleret Adobe Reader 7?
>
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen

Hej igen.
Det er også prøvet. Den skriver stadig: Downloadkonfiguration
mislykkedes, og bjælken stopper ved 33%.
MVH LC.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 13-08-11 16:43

Leif Christensen was thinking very hard :
> [...]
> kommentarer.
> Når jeg kører det hentede installationsprogram installerer den kun 33%

Hvis det hentede program kun er kvikversionen på ~700kb, kan du prøve
at køre den fulde version:
ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/10.x/10.1.0/da_DK/AdbeRdr1010_da_DK.exe

--
/klaus

Fra : Leif Christensen

Dato : 13-08-11 09:59

On 13 Aug., 17:43, Klaus Jørgensen <k...@address.invalid> wrote:
> Leif Christensen was thinking very hard :

> Hvis det hentede program kun er kvikversionen p ~700kb, kan du pr ve
> at k re den fulde version:ftp://ftp.adobe.com/pub/adobe/reader/win/10.x/10.1.0/da_DK/AdbeRdr101...
>
> --
> /klaus

Hej Klaus.
Tak for hjælpen, det var lige det der skulle til. Nu virker det.
MVH Leif.

Fra : admin

Dato : 13-08-11 18:05

Leif Christensen wrote:

> Hej Klaus.
> Tak for hjælpen, det var lige det der skulle til. Nu virker det.

Og du kunne med fordel bruge:
Sumatra.pdf eller Foxit.pdf
disse er både hurtigere og bedre en Adope

Fra : Svend

Dato : 13-08-11 21:56

On Sat, 13 Aug 2011 19:05:14 +0200, "admin" <administration@hsfo.dk>
wrote:

>Og du kunne med fordel bruge:
>Sumatra.pdf eller Foxit.pdf
>disse er både hurtigere og bedre en Adope

Ja.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-11 22:42

admin skrev:

> Og du kunne med fordel bruge:
> Sumatra.pdf eller Foxit.pdf
> disse er både hurtigere og bedre en Adope

Bedre kan diskuteres. Sumatra er en minimumslæser, og der er
fiduser i nye PDF-filer som den kløjes i.

Selv bruger jeg Foxit, der ganske vist er noget større end
Sumatra, men til gengæld har jeg ikke oplevet filer den ikke
kunne klare. Det er dog også begrænset hvor mange PDF-filer jeg
bruger.

--
Bertel

Fra : Cykelsmeden

Dato : 18-08-11 10:36

> Selv bruger jeg Foxit, der ganske vist er noget større end
> Sumatra, men til gengæld har jeg ikke oplevet filer den ikke
> kunne klare.
bortset fra ansøgning om nyt pas ;(
- det er egentligt uartigt at en offentlig myndighed har lov at lave
blanketter som kræver et bestemt kommercielt produkt installeret for at
kunne udskrives ;(

> Det er dog også begrænset hvor mange PDF-filer jeg
> bruger.
Jeg bruger det stort set til alt, ofte lavet med cutepdf.

Jeg er dog ved at erfare at Foxit er begyndt at lide under samme
skavank, som var årsagen til at jeg forlod AR:
- de evindelige tilbud om opdatering/opgradering ;(

//finn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-11 11:09

Cykelsmeden skrev:

> bortset fra ansøgning om nyt pas ;(

Sørme ja. Jeg prøvede lige, og jeg fik kun en fejlside.

Jeg vil vædde med at det havde virket fint hvis bare ikke der
havde været et tjek på hvilken reader man bruger. Det har vi set
masser af gange på hjemmesider med krav om en bestemt browser.

Vi må opfordre programmørerne af Foxit til at implementere en
knap der får den til at præsentere sig som sidste nye Akrobat.

> - det er egentligt uartigt at en offentlig myndighed har lov at lave
> blanketter som kræver et bestemt kommercielt produkt installeret for at f
> kunne udskrives ;(

Ja. Når jeg om et par år skal have nyt pas, så får de en
håndskrevet ansøgning. Det er jo også nemt nok.

> Jeg er dog ved at erfare at Foxit er begyndt at lide under samme
> skavank, som var årsagen til at jeg forlod AR:
> - de evindelige tilbud om opdatering/opgradering ;(

Dem får jeg ikke. Jeg tjekkede lige. Det ser ikke ud til at det
er noget jeg har slået fra. Jeg har version 3.3.0.

--
Bertel

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-08-11 23:13

admin wrote:

> Og du kunne med fordel bruge:
> Sumatra.pdf eller Foxit.pdf
> disse er både hurtigere og bedre en Adope

Ja, hvis du snakker om AR 7.x, 8.x eller 9.x, men Adobe Reader 10 er
både bedre og hurtigere. - Jeg arbejder jævnligt med PDF dokumenter på
1000-1500 sider med masser af grafik og multi-references og komplekse
links. - Det går bare som lyn og torden med AR 10.

mvh. Erik Richard

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-08-11 07:19

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> 1000-1500 sider med masser af grafik og multi-references og komplekse
> links. - Det går bare som lyn og torden med AR 10.

Jeg har ikke i sinde at installere et monstersystem for at få en
lille hastighedsforbedring. Jeg har ikke noget problem med de
PDF-filer som jeg får brug for at læse. Sumatra fylder, 1,5 Mbye,
og Foxit fylder 10 Mbyte.

Hvad fylder AR 10?

--
Bertel

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-08-11 16:26

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> lille hastighedsforbedring. Jeg har ikke noget problem med de
> PDF-filer som jeg får brug for at læse. Sumatra fylder, 1,5 Mbye,

Hvad den fylder i installeret tilstand har jeg ikke checket, men selve
installren er på knap 39mb til Windows og 69,8mb til OS X. - Men jeg
snakker ikke om en 'lille' hastighedsforøgelse, men om, at fx. søgning
på et bestemt ord eller reference i en 1500 siders PDF fil - inkl.
line-up nu tager ca. 1-2 sek. - både på Mac OS X og WinXP Pro! - Med AR
9.4.x kunne en sådan søgning med line-up godt vare helt op til 1 minut....

mvh. Erik Richard

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 15-08-11 20:40

On Mon, 15 Aug 2011 08:18:57 +0200, Bertel Lund Hansen
<splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

[klip]

> [...]
>lille hastighedsforbedring. Jeg har ikke noget problem med de
>PDF-filer som jeg får brug for at læse. Sumatra fylder, 1,5 Mbye,

Hos mig (installeret under Win 7 x86) ca 110 MB (!)

Den er atter fjernet til fordel for SumatraPDF, som jeg ikke havde
hørt om, før du nævnte den. Jeg har tidligere brugt Foxit, men mener
at kunne huske, at den havde visse svagheder (jeg har glemt hvilke).

Venlig hilsen
Gert Søgaard

Fra : emjeppesen

Dato : 18-08-11 10:22

Bertel Lund Hansen skrev:

>Jeg har ikke i sinde at installere et monstersystem for at få en
>lille hastighedsforbedring.

Du er så minimalistik skruet sammen
Gad vide om du sidder med en VIC-20
Hilsen emj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-11 11:11

emjeppesen skrev:

> Du er så minimalistik skruet sammen

Jeg holder mit system fri for overflødigt snav, og resultatet er
at jeg har et meget stabilt og hurtigt system. Synes du det er en
dårlig politik?

> Gad vide om du sidder med en VIC-20

Hvorfor tror du der er sammenfald mellem streng styring af ens
system og så en legetøjscomputer der var forældet samme dag som
den kom på gaden? Hvis du spørger i en mail, skal du få en liste
over de computere jeg har haft i tidens løb.

--
Bertel

Fra : emjeppesen

Dato : 18-08-11 11:39

Bertel Lund Hansen skrev:

>Jeg holder mit system fri for overflødigt snav, og resultatet er
>at jeg har et meget stabilt og hurtigt system. Synes du det er en
>dårlig politik?

Nej, det må du da selv om.

Jeg hører så bare til dem, der altid sørger for at have nyeste version
af den software, jeg har på ,min maskine. Sådan kan jeg bedst lide
det.
Jeg har også et hurtigt system

Hilsen emj

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-08-11 00:05

Gert Søgaard Jensen wrote:

> Hos mig (installeret under Win 7 x86) ca 110 MB (!)

Hold da op, det er under 1 TB

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-08-11 21:54

Cykelsmeden wrote:

> bortset fra ansøgning om nyt pas ;(
> - det er egentligt uartigt at en offentlig myndighed har lov at lave
> blanketter som kræver et bestemt kommercielt produkt installeret for at
> kunne udskrives ;(

Jeg kan nu godt udfylde og derefter udskrive pas PDF blanketten i Evince
(Linux).

--
Jesper Lund