Hælde danske ebøger i både en iPad og en K~
Fra : mogens

Dato : 13-08-11 08:59

Hej derude!
Ved ikke om der overhovedet er et problem men: Min kone har en iPad2
som hun låner og køber danske bøger til.
Hun bruger konverteringsprogrammet Bluefire Reader, og der er ingen
problemer overhovedet med at lægge bøgerne ind på Padden. Jeg vil
rigtig gerne have en Kindle ebogslæser som også kan læse danske epub
bøger v.h.a. programmet Calibre. Spekulerer på om vi kan "dele"
bøgerne på hver vores maskine. For Kindlens vedkommende, skal bøger
hentes ned på min MacBook, konverteres via Calibre hvorefter man
hælder den ind i Kindlen. Hvordan får man overført den rå og ikke
konverterede bog fra Maccen over i iPadden, hvor den så efterfølgende
skal behandles i Bluefire Reader?

På forhånd tak
Bedste hilsner
Mogens

Fra : Steen

Dato : 13-08-11 17:12

mogens <maavenz@gmail.com> wrote:

> [...]
> problemer overhovedet med at lægge bøgerne ind på Padden. Jeg vil
> rigtig gerne have en Kindle ebogslæser som også kan læse danske epub

Jeg låner både pdf+epub via biblioteket på min iPad, og læser begge
formater via Bluefire Reader. Via Kindles app, køber jeg bøger og læser
i Kindle
--
Steen

Fra : mogens

Dato : 13-08-11 17:26

On 13 Aug., 18:11, ist...@gmail.com (Steen) wrote:

> Jeg låner både pdf+epub via biblioteket på min iPad, og læser begge
> formater via Bluefire Reader. Via Kindles app, køber jeg bøger og læser
> [...]

Hej Steen!

Tak for svaret. Ved ikke om jeg fik forklaret mig ordentligt, men spm.
var hvordan jeg får en lånt ell. købt bog, som ligger på min MacBook,
overført til min kones iPad.

Bedste hilsner
Mogens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-08-11 00:29

> [...]

> Tak for svaret. Ved ikke om jeg fik forklaret mig ordentligt, men spm.
> var hvordan jeg får en lånt ell. købt bog, som ligger på min MacBook,

Købt eller lånt i hvilket format ?

/thomas

Fra : mogens

Dato : 14-08-11 02:05

On 14 Aug., 01:29, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Købt eller lånt i hvilket format ?
>
> /thomas

epub og pdf

Bedste hilsner
Mogens

Fra : mogens

Dato : 14-08-11 02:08

> Købt eller lånt i hvilket format ?
>
> /thomas

epub og pdf

Bedste hilsner
Mogens

Fra : Steen

Dato : 14-08-11 10:04

mogens <maavenz@gmail.com> wrote:

> epub og pdf
>
> Bedste hilsner
> Mogens

Træk den over i iTunes, og sync iPadden
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-08-11 10:24

mogens <maavenz@gmail.com> wrote:

> epub og pdf

Jammen, så kan de jo bare trækkes over i iTunes og kan synces til
dimsen,

/thomas

Fra : Niels

Dato : 14-08-11 05:45

On Aug 14, 11:24 am, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Jammen, s kan de jo bare tr kkes over i iTunes og kan synces til
> dimsen,
>
> /thomas

Ellers prøv trådløse DropCopy.

--