Brænde en musik-CD på sin Mac?
Fra : Lyrik

Dato : 13-08-11 12:16

Hvis man har nogle mp3 eller flac filer, hvordan brænder man så en musik
CD som er kompatibel med stationære afspillere?
Den nemmeste og enkleste løsning?

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-08-11 12:19

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Hvis man har nogle mp3 eller flac filer, hvordan brænder man så en musik
> CD som er kompatibel med stationære afspillere?
> Den nemmeste og enkleste løsning?

Konverter FLAC til Apple Lossless og brug iTunes ?

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 13-08-11 21:59

Den 13/08/11 13.18, Thomas von Hassel skrev:

> Konverter FLAC til Apple Lossless og brug iTunes ?
,,,,,,,,,,,

Tak for forslaget Thomas. Jeg kan ikke se hvordan jeg brænder fra iTunes.
Send til CD er grået ud.
Et tillægsspørgsmål.
Nu har jeg været ude hos svogeren. han bruger Windows iTunes. Den
manglede albumbilleder til "Sade The Ultimate Collection disc 1 og
2!!??" Også en Jean Michel Jarre skive manglede billeder, samt Thomas
Helmig.

Der var engang man selv kunne sætte et downloadet billede ind som cover.
den mulighed ser ud til at være-væk? Eller hvor er den?

Vi var forbløffede over at coverbillederne mangler på sådan en som Sade
og Jean Michel Jarre.
var det ikke millioner af numre Apple pralede med?

MvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-08-11 22:05

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,
>
> Tak for forslaget Thomas. Jeg kan ikke se hvordan jeg brænder fra iTunes.
> Send til CD er grået ud.

Er der en tom cd i drevet ?

> [...]
> og Jean Michel Jarre.
> var det ikke millioner af numre Apple pralede med?

I har prøvet at bruge "Find album art" funktionen ?

Hvis den fejler f.eks. fordi navnet ikke matcher så kan du vælge alle
numre fra et album, vælge vis info, og drag&droppe et billede ind under
"album art"

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 13-08-11 22:30

Den 13/08/11 23.05, Thomas von Hassel skrev:

> Er der en tom cd i drevet ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ja! Men stadg grået ud. (Mac versionen)

> I har prøvet at bruge "Find album art" funktionen ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ja! Det gav samme negative resultat.

> Hvis den fejler f.eks. fordi navnet ikke matcher så kan du vælge alle
> numre fra et album, vælge vis info, og drag&droppe et billede ind under
> "album art"
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Det ser godt ud Thomas. Det må vi prøve. Jeg sender ham en mail.

MvH
Jens

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 14-08-11 08:41

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>
> Det ser godt ud Thomas. Det må vi prøve. Jeg sender ham en mail.

Hvis man klikker på fjerde ikom fra venstre på bundlinien kan man få
albumbilledet op for det valgte nummer. Her kan man også trække
albumbilleder til hvis det mangler.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-08-11 22:52

Lyrik wrote:

> [...]
>
> Der var engang man selv kunne sætte et downloadet billede ind som cover.
> den mulighed ser ud til at være-væk? Eller hvor er den?

Det kan man stadig. Bare søg på Google efter 'albumart', så kommer der
tonsvis af links.

> Vi var forbløffede over at coverbillederne mangler på sådan en som Sade
> og Jean Michel Jarre.
> var det ikke millioner af numre Apple pralede med?

AlbumArt er slået fra som std. i Windows udg. af iTunes, så hvis han
ikke har slået det til, kan han ikke uden videre downloade albumArt.

Nogle online udbydere af musik har fjernet AlbumArt helt for at reducere
filerne lidt i str.. - Andre har indlejret det i selve lydfilen. Det er
op til udgiveren af musikken, om der skal indlejres Albumart eller ikke,
og om det skal være muligt at downloade cover (CoverArt) samtidig med
musikken.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-08-11 12:30

Lyrik wrote:
> Hvis man har nogle mp3 eller flac filer, hvordan brænder man så en musik
> CD som er kompatibel med stationære afspillere?
> Den nemmeste og enkleste løsning?

- Og den sikreste... Brug Toast 7.x eller nyere, ver. til 10.4.x/10.5.x
8.x eller nyere på 10.6/10.7. Klik på knappen 'Audio', vælg 'Audio CD' i
listen til venstre, træk vilkårlige lydfiler af varierende format til
vinduet, indtil du kommer så tæt på '700mb' / '80min'' som muligt (står
øverst til højre). Klik på 'Burn' knappen nederst til højre, vælg
hastighed mellem 4x og 16x (4-8x til komprimerede filer og 8-16x til
ukomprimerede AIFF/WAV) . Sæt en tom CD i, luk skuffen og klik på 'Burn'.

Toast konverterer selv filer til CD format. I de 16 år, jeg har haft CD
brænder og brugt Toast, har jeg endnu ikke oplevet en alm. CD afspiller,
der ikke har kunnet afspille en hjemmebrændt...

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 13-08-11 22:02

Den 13/08/11 13.30, Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> brænder og brugt Toast, har jeg endnu ikke oplevet en alm. CD afspiller,
> der ikke har kunnet afspille en hjemmebrændt...

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det blev dig der kom med den fremkommmelige løsning for mig. Tak for det
Einrikr.(Enehersker)
Toast trak sporene præcist.

MvH
Jens

Fra : Kurt Brixen

Dato : 13-08-11 15:13

On 2011-08-13 11:15:42 +0000, Lyrik said:

> Hvis man har nogle mp3 eller flac filer, hvordan brænder man så en
> musik CD som er kompatibel med stationære afspillere?
> [...]

Jeg bruger Burn:
http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/English/home.html

Og hvis du er nødt til at konvertere først, så Max:
http://sbooth.org/Max/
Download den Unstable, den Stable virker ikke ordentlig med snow
leopard og lion.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Steen

Dato : 13-08-11 17:12

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Jeg bruger Burn:
> http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/English/home.html

Bruger også Burn (og Liquid CD engang imellem).
Kan ikke huske om de understøtter flac - men ellers virker begge super,
og de er gratis.
--
Steen

Fra : Lyrik

Dato : 13-08-11 22:05

Den 13/08/11 18.11, Steen skrev:

> Bruger også Burn (og Liquid CD engang imellem).
> Kan ikke huske om de understøtter flac - men ellers virker begge super,
> og de er gratis.
,,,,,,,,,,,,

Det sidste er altid godt. Tak Steen.

MvH
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 13-08-11 22:04

Den 13/08/11 16.12, Kurt Brixen skrev:

> [...]
> http://sbooth.org/Max/
> Download den Unstable, den Stable virker ikke ordentlig med snow leopard

,,,,,,,,,,,,,,,
Tak for forslaget. Jeg fik kun prøvet Eriks forslag med Toast. Men tak
alligevel.

MvH
Jens

Fra : Kurt Brixen

Dato : 14-08-11 08:22

On 2011-08-13 21:03:37 +0000, Lyrik said:

> ,,,,,,,,,,,,,,,
> Tak for forslaget. Jeg fik kun prøvet Eriks forslag med Toast. Men tak
> alligevel.
>
> MvH
> Jens

Velbekomme.

Toast er sikkert også bedre, men jeg synes bare ikke jeg vil ofte så
mange penge på det, når der går måneder mellem at jeg brænder en cd.

Det er mere den anden vej. Jeg ripper de købte cd'er over på en NAS.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-08-11 22:16

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Er der en tom cd i drevet ?

og er der lavet en spilleliste med de numre der skal brændes? Er
spillelisten valgt?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-08-11 22:24

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110813 <nospam0002+20110813@gmail.com> wrote:

> og er der lavet en spilleliste med de numre der skal brændes? Er
> spillelisten valgt?

nå ja, det er rigtigt, man skal lave en playliste ... du kan høre det er
et par år siden jeg sidst har brændt en cd ... ;)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-08-11 23:02

> nå ja, det er rigtigt, man skal lave en playliste ... du kan høre det er
> et par år siden jeg sidst har brændt en cd ... ;)

Siden hvornår har manglende indsigt været en hindring på at give sit
besyv med?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-08-11 23:10

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110813 <nospam0002+20110813@gmail.com> wrote:

> Siden hvornår har manglende indsigt været en hindring på at give sit
> besyv med?

nemlig ... jeg kunne jo blive politiker .. ;)

/thomas