Ikke gode venner med ny Ipad..
Fra : jagge

Dato : 12-08-11 21:52

Hey

Den berømte Apple brugervenlighed er sat på en prøve. Jeg har nu fået
Ipad2 op og køre, har syncet et par gange, opdateret itunes på min mac,
og opdatere Ios på den nye ipad.

Nu er jeg begyndt at luge ud i nogle af de Iphone aps der er kommet med
over, gider ikke se på det lille billede. Jeg ville så gå igang med at
hente Apps men nu starter nedturen. Jeg har på åbenbart ikke så smart
maner arbejdet med to konti på min mac og Iphone, den ene er us. Det har
været lidt noget rod, men har virket når jeg skifter ID engang imellem.

Nu er der gået noget koks i den Ipad, selvom jeg har min itunes på
macbook sat til min DK konto, og bruger samme apple ID på min Ipad,
samme ID som den er registreret med så får jeg blot besked om at "this
ID is only valid in DK store" og så sker der ikke mere.....

Pis.... irreterende. Jeg har sat lokalitet til dk, bruger en DK Apple
Id, Ipad er registreret med samme, hva faen er problemet... Er temmelig
frustreret håber nogen kan hjælpe.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-08-11 21:55

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Pis.... irreterende. Jeg har sat lokalitet til dk, bruger en DK Apple
> Id, Ipad er registreret med samme, hva faen er problemet... Er temmelig

At du med 2 iTunes konto prøver at omgå systemet er jo én ting.

Men et eller andet sted på iPad'en må du jo have din US konto sat ind
.... check under indstillinger ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-08-11 21:57

> At du med 2 iTunes konto prøver at omgå systemet er jo én ting.
>
> Men et eller andet sted på iPad'en må du jo have din US konto sat ind
> ... check under indstillinger ...
>
> /thomas

Settings -> Store -> Apple ID (nederst ... )

/thomas

Fra : jagge

Dato : 12-08-11 22:01

> Settings -> Store -> Apple ID (nederst ... )
>
> /thomas

Det er sat til DK og min danske konto desværre.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-08-11 22:05

> Det er sat til DK og min danske konto desværre.

fisk .. jeg har også en US og en DK konto... men iPhonen holder sig til
den danske uanset hvad jeg gør ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 12-08-11 22:15

Det er sat til DK og min danske konto desværre.

> fisk .. jeg har også en US og en DK konto... men iPhonen holder sig til
> den danske uanset hvad jeg gør ...

Det er bare for træls. Jeg tror problemet er opstået fordi der er
importeret Iphone programmer over på Ipad ved første sync. Nogle af
disse har været købt med US konto andre DK konto fordi jeg ikke har
tænkt mig om.

Kan jeg ikke bare resette den her Ipad og starte på en frisk ?? Hvordan
faen gør jeg det, og hvordan sikrer jeg mig at der ikke overføres
programmer til den ?

Hygge

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-08-11 22:17

> [...]

> Kan jeg ikke bare resette den her Ipad og starte på en frisk ?? Hvordan
> faen gør jeg det, og hvordan sikrer jeg mig at der ikke overføres

sætter den til iTunes og klikker restore og vælger setup as new når den
kommer så langt ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 12-08-11 22:21

> programmer til den ?
>
> sætter den til iTunes og klikker restore og vælger setup as new når den
> kommer så langt ?
>
> /thomas

Takker det prøver jeg.

Fedt du gider svare så sent, frustrerende endelig at have en Ipad og så
ikke kunne bruge den :0)

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-08-11 22:34

> Takker det prøver jeg.
>
> Fedt du gider svare så sent, frustrerende endelig at have en Ipad og så
> ikke kunne bruge den :0)

sent ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 13-08-11 14:24

> sent ?

Du svarede hurtigt men det var sent på aftenen til den slags :0).

MVH

Jakob

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 13-08-11 15:22

On Fri, 12 Aug 2011 22:51:49 +0200, <jagge> wrote:
> [...]
> samme ID som den er registreret med så får jeg blot besked om at "this
> ID is only valid in DK store" og så sker der ikke mere.....

Sannsynligvis vil det gå med å gå inn i Appstore, klikke på Apple-Iden
neders, velge sign out, klikke på sign in, bruk din danske Apple-Id, så
skal du bli flyttet til riktig Store.

(har nettopp gått igjennom samme styret for oppdatere noen av mine
us-appstore innkjøpte programmer).

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"