Billeje med et debit kort på Mallorca, umu~
Fra : Ole Mikkelsen

Dato : 11-08-11 04:28

Hej

Mig og min familie skal til Mallorca sidst i september, vi vil gerne
leje en bil og har søgt utallige gange på forskellige hjemmesider fra
biludlejningsfirmaer. Men det ser ud til at ingen af dem tager imod
debit kort.

Jeg har et Visa Debit og et MasterCard debit.

Jeg ringede til AVIS og fortalte om min situation, de siger at hvis
tallene på kortet kan mærkes med fingerne, altså at tallene på det 16
cifre nummer stikker op fra kortet kan det bruges. Det gør det på mit
Visa debit, men kun meget lidt.

Nogen der ved noget om dette og har kunnet leje en bil i udlandet med
et debit kort?

Mvh
Ole

Fra : alexbo

Dato : 11-08-11 13:10

"Ole Mikkelsen" skrev

> Nogen der ved noget om dette og har kunnet leje en bil i udlandet med
> et debit kort?

Kreditkortet er biludlejerens mulighed for at trække ekstra beløb ved skader
eller lign., den mulighed mister de ved kontant eller debetkort.

ebiludlejning jeg har brugt et par gange skriver på deres side.

Spørgsmål: Kan jeg leje en bil hvis jeg ikke har et kreditkort?
Svar: De fleste biludlejningsforhandlere kræver et kreditkort i hoved
chaufførens navn for sikkerheds depositum. Hvis du ikke er i besiddelse af
et kreditkort i dit eget navn, så ring venligst til vores team på 80 885
893, som så vil tjekke med bilforhandleren om det er muligt at betale dette
sikkerheds depositum i kontant.

http://www.ebiludlejning.dk/Help.do

mvh
Alex Christensen

Fra : Ole Mikkelsen

Dato : 11-08-11 06:33

On 11 Aug., 14:09, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> 893, som så vil tjekke med bilforhandleren om det er muligt at betale dette

Tak for info Desværre kan man ikke ringe til nummert fra en
mobiltelefon, så skal lige rejse tilbage i tiden for at finde en
fastnet telefon

Det får jeg lige tjekket op på, tak for svaret.

Mvh
Ole

Fra : alexbo

Dato : 11-08-11 14:26

"Ole Mikkelsen" skrev

> Tak for info Desværre kan man ikke ringe til nummert fra en
> mobiltelefon, så skal lige rejse tilbage i tiden for at finde en
> fastnet telefon

> Det får jeg lige tjekket op på, tak for svaret.

Velbekomme,
du skal forøvrigt være opmærksom på den "nye" bensinpolitik mange udlejere
har indført, at ved en ugeudlejning betaler man for en fuld tank uanset om
man afleverer den 3/4, 1/2, eller tom tilbage.

Så hvis I vil leje bilen hele ugen men kun forventer korte ture, kunne du
tale lidt med Eudlejning om en anden løsning.

mvh
Alex Christensen

Fra : Armand

Dato : 11-08-11 14:30

Den 11-08-2011 12:28, Ole Mikkelsen skrev:
> [...]
> debit kort.
>
> Jeg har et Visa Debit og et MasterCard debit.

Enhver der beder om et Visa/dankort får et kreditkort, hvis du har hele
to debit-kort må det være selvvalgt eller fordi du ikke er kreditværdig.
I sidstnævnte tilfælde er der vel ikke noget at sige til at man på
Mallorca ikke vil leje dig en bil online v.h.a. kortet.
I førstnævnte tilfælde undrer jeg mig over at du har valgt debit-kort,
når du alligevel kan finde på at handle på netttet ved brug kort :-/

--
Armand.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 13-08-11 14:50

Den 11-08-2011 15:30, Armand skrev:

> [...]
> I førstnævnte tilfælde undrer jeg mig over at du har valgt debit-kort,
> når du alligevel kan finde på at handle på netttet ved brug kort :-/

Din bemærkning er stupid og irrelevant.
Det angår overhovedet ikke dig, hvorfor spørgeren har debit-kort, og
hvis du kun skriver for at "undre" dig over andre, så ti dog stille.

Ole stillede et høfligt og for ham væsentligt spørgsmål.

Bjarne

Fra : Armand

Dato : 14-08-11 18:23

Den 13-08-2011 15:50, Bjarne S Nielsen skrev:

> [...]
> hvis du kun skriver for at "undre" dig over andre, så ti dog stille.
>
> Ole stillede et høfligt og for ham væsentligt spørgsmål.

Måske nok. Men i mit svar ligger begravet at det i den sidste ende er
lettest blot at skaffe sig et alm. Visa/Dankort ligesom sikkert langt
over halvdelen af danskere har!

--
Armand.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 15-08-11 09:07

Den 14-08-2011 19:22, Armand skrev:

> Måske nok. Men i mit svar ligger begravet at det i den sidste ende er
> lettest blot at skaffe sig et alm. Visa/Dankort ligesom sikkert langt
> over halvdelen af danskere har!

Det er stadig fuldstændigt irrelevant, når spørgsmålet gælder debitkort.
Spørgeren ved selvfølgelig godt, at der findes VISA/Dankort og enten kan
eller vil ikke anskaffe et sådant kort, men vil gerne leje bil.

Bjarne