MS Windows
briani 27239
Flytning af mappe
Fra : ol

Dato : 10-08-11 16:24

Jeg har en lidt ældre computer, hvor der er ved at magle plads på C drevet.
Jeg vil gerne overflytte nogle mapper og filer til D drevet, og vil hører om
jeg uden der sker noget kan flytte en stor mappe der hedder AppData fra C
til D altså uden der får konsekvenser??

MVH

ol

Fra : admin

Dato : 10-08-11 16:46

"ol" <ol@ingenspamhertak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil hører om jeg uden der sker noget kan flytte en stor mappe der hedder
> AppData fra C til D altså uden der får konsekvenser??

Prøv dog, du kan vel bare kopiere den tilbage

Fra : ol

Dato : 11-08-11 06:42

"admin" <administration@hsfo.dk> skrev i meddelelsen

> "ol" <ol@ingenspamhertak.dk> skrev i en meddelelse
>
> Prøv dog, du kan vel bare kopiere den tilbage

Tak for svaret.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-11 17:20

ol skrev:

> [...]
> jeg uden der sker noget kan flytte en stor mappe der hedder AppData fra C

Nej, det kan du ikke, men du kan nemt flytte swapfilen.

I XP:
Kontrolpanel - System - Avanceret - Ydeevne (Indstillinger) -
Avanceret - Virtuel hukommelse (Skift)

Hak ved "Brugerdefineret størrelse".

Sæt størrelsen på 0 både maks. og min. ved C.

Marker et andet drev og sæt størrelsen til lige så meget plads
som du har af fysisk hukommelse, både maks. og min.

Husk at klikke på "Definer" inden du lukker alle vinduerne.

Efter en genstart er der blevet plads på C-drevet.

--
Bertel

Fra : ol

Dato : 11-08-11 06:43

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Husk at klikke på "Definer" inden du lukker alle vinduerne.
>
> Efter en genstart er der blevet plads på C-drevet.

Hej Bertel

Tusind tak for det flotte og metodiske svar.

Det fungerede delvist. D drevet kom til at fylde det mere, men det gik ikke
fra C drevet, den stod som den hele tiden har stået.

Tak for det fine forsøg.

MVH

ol

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 11-08-11 07:45

ol laid this down on his screen :
> "Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Det fungerede delvist. D drevet kom til at fylde det mere, men det gik ikke
> fra C drevet, den stod som den hele tiden har stået.

Prøv lige samme sted at efterchecke, at indstillingerne for drev C står
til 0. Man skal klikke Definer for hvert drev man ændrer - inden man
klikker Ok.

Hvis du ikke bruger dvale-funktion, kan du også lige checke, at den
ikke bruger diskplads til dette. I strømindstillingerne i
kontrolpanelet er der et faneblad der hedder Dvale. Dér skal fluebenet
så være fjernet.

--
/klaus

Fra : ol

Dato : 12-08-11 14:45

> [...]
> bruger diskplads til dette. I strømindstillingerne i kontrolpanelet er der
> et faneblad der hedder Dvale. Dér skal fluebenet så være fjernet.

Hej Klaus

Tusind tak for svar.

Ja den stod på 0 for drev C:, og jeg havde klikket på definer.

Dvalefunktionen er kun sat til når computeren kører på batteri(Det gør den
aldrig), så er der måske noget at hente der eller??

MVH
ol

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-11 16:30

ol skrev:

> Dvalefunktionen er kun sat til når computeren kører på
> batteri(Det gør den aldrig), så er der måske noget at hente
> der eller??

Nej. Når dvalefunktionen deaktiveres, fjernes dvalefilen
automatisk.

--
Bertel

Fra : Heine Svendsen

Dato : 11-08-11 09:22

Den 11-08-11 07:43, ol skrev:

> Det fungerede delvist. D drevet kom til at fylde det mere,
> men det gik ikke fra C drevet, den stod som den hele tiden
> har stået.
>
> Tak for det fine forsøg.

Jeg har været ude for det samme nogle gange. Page-filen
slettes ikke altid automatisk. Du skal blot gøre flg.:

Gå til "Denne computer"
Dobbeltklik på drev C:
Gå til vinduets menu Funktioner > Mappeindstillinger...
Klik på fanebladet "Vis"
Fjern flueben i punkterne "skjul beskyttede
operativsystemfiler" og i "Skjul filtypenavne for kendte
filtyper" (det sidste er ikke nødvendigt, men generelt
praktisk).
Sæt en prik ud for "Vis skjulte filer og mapper".
Klik på "OK".

Nu komemr du tilbage til vinduet, som viser indholdet af drev C.
Slet den fil, som hedder "pagefile.sys".

Hvis du ikke kan slette den, så er det fordi du ikke til
punkt og prikke har fulgt Klaus' vejledning.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Mcwm

Dato : 11-08-11 10:25

Den 11-08-2011 10:22, Heine Svendsen skrev:
> Jeg har været ude for det samme nogle gange. Page-filen slettes ikke
> altid automatisk
Jeg tror problemet er, at forslaget gik på at angive en størrelse på
0(Nul). Det fjerner ikke sidefilen og på de forsøg jeg lavede, fjernede
det ikke den gamle sidefil´og formindskede den ej heller.

Venligst
Mcwm

Fra : ol

Dato : 12-08-11 15:07

"Heine Svendsen" <hs@SletdettEindigo2.dk> skrev i meddelelsen
Den 11-08-11 07:43, ol skrev:

> [...]

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Hej Heine

Tusind tak for dine flotte hjælp.

Så nu har jeg igen ændret den virtuelle hukommelse til 0 for drev C og max.
for drev D, nu er drev d så fyldt godt op, og drev C er status quo. Jeg har
fulgt din flotte gennemgang i forhold til hvilke filtyper man kan se under
mappeindstilligner. Jeg kan godt se der er en fil der hedder pages.sys i
drev C, som du så siger jeg uden problemer kan slette nu??

MVH

ol

Fra : ol

Dato : 12-08-11 15:51

> [...]
> se under mappeindstilligner. Jeg kan godt se der er en fil der hedder
> pages.sys i drev C, som du så siger jeg uden problemer kan slette nu??

PS mit spørgsmål er blevet uaktuelt, fordi det nu ser ud til den selv
automatisk har slettet dig selv på C drevet.

Fra : Mcwm

Dato : 11-08-11 10:21

Den 11-08-2011 07:43, ol skrev:
> Tak for det fine forsøg.

Bertel skulle nok have fortalt dig, at du skulle sætte "bolle" ved
"ingen sidefil" og derefter klikke "Definer".

Klik derefter OK og genstart.

Sørg også for - hvis det ikke allerede er gjort - at mindske Internet
Explorers mappe "midlertidige Internetfiler" ligesom du skal tømme
mappen "C:\Documents and Settings\DIT BRUGERNAVN\Lokale indstillinger\Temp"

Det skulle give en del plads.

Venligst
Mcwm

Fra : ol

Dato : 12-08-11 15:29

"Mcwm" <me@home.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Explorers mappe "midlertidige Internetfiler" ligesom du skal tømme mappen
> "C:\Documents and Settings\DIT BRUGERNAVN\Lokale indstillinger\Temp"

Tusind tak for dit input Mcwm, det var meget anvendeligt. Det frigav lige
over 3 GB. Det er meget på sådan en lille harddisk.

Tak fordi du lige nævnte det med ingen sidefil. Den havde jeg ikke taget
med.

MVH
ol