OS X 4,5 --> 5,2 ... procent altså
Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-08-11 13:54

Jeg glæder mig også over den succes som Apple har i disse år, men
træerne vokser altså ikke ind i himlen. Det er klart, at man gerne ser
sin egen favorit med høje tal og lægger gerne omsætningen i dollars for
iPhones og iPads over i antal solgte licenser til OS X, for at få det
til at se imponerende ud, men her er de nøgne tal iflg. Gartner
(analysefirma), som selvfølgelig kan vurdere forkert.

http://www.computerworld.dk/art/118465?a=rss&i=0
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 10-08-11 14:08

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> [...]
> det til at se imponerende ud, men her er de nøgne tal iflg. Gartner
> (analysefirma), som selvfølgelig kan vurdere forkert.

Hvad er helt præcis problemet? At det har taget Microsoft flere år at
få Windows 7 til at overhale et 10 år gammelt operativsystem? Og det er
med meget stor sandsynlighed kun fordi det er nysalg af maskiner.

Windows 7 er det Vista _burde_ have været, og det er svært at se hvorfor
en almindelig bruger burde opgradere.

Den eneste grund til at Windows ikke er totalt udspillet som
operativsystem er fordi Apple ikke ville lade Dell sælge OS X maskiner.
Efter min mening...

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 10-08-11 15:05

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110810 wrote:

> [...]
>
> Den eneste grund til at Windows ikke er totalt udspillet som
> operativsystem er fordi Apple ikke ville lade Dell sælge OS X maskiner.

Jeg tror heller ikke på Gartners såkaldte analyse. - Alene i de lande,
der bruger de såkaldt 2-byte sprog - Kina, Japan, Nord-/sydkorea,
Vietnam, Laos, Cambodia osv. - fordobles Apples andel pr. år - ganske
enkelt, fordi OS X stadig er klart bedre til at håndtere de asiatiske
skrifttyper end noget andet syresystem. - Faktisk er selv Win7's
håndtering af fx. thai, der endda kun er et single-byte sprog kun på
niveau med Apples System 7.1.3Pro! - Og så er vi altså tilbage til
1994... - Og det er noget, jeg véd fra folk, der bruger thai, kinesisk
og japansk daglig....

mvh. Erik Richard

Fra : Snorre Berg

Dato : 10-08-11 16:02

Den 10.08.11 16.05, skrev Erik Richard Sørensen:

> [...]
> niveau med Apples System 7.1.3Pro! - Og så er vi altså tilbage til
> 1994... - Og det er noget, jeg véd fra folk, der bruger thai, kinesisk

Det er ikke mange macer i disse landene, så vidt jeg vet.

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-11 16:20

Hej,

> Det er ikke mange macer i disse landene, så vidt jeg vet.

Så meget desto nemmere at fordoble andelen årligt

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 10-08-11 18:46

Snorre Berg wrote:

> Det er ikke mange macer i disse landene, så vidt jeg vet.

Jo, det er der faktisk, og tallet r stærkt stigende - selv i Kina. Jeg
har en del kontakter i netop Kina, som jeg jævnligt hjælper, men af
hensyn til deres sikkerhed, vil jeg ikke nævne navne. Udstyret, de
bruger, er ikke helt så 'moderne' som fx. her i Skandinavien. - Der er
stadig masser af både G3 og G4, og en stor del af dem kører med OS 9.2.x
sideløbende med 10.4.x og 10.5.x. Efterhånden kommer der dog flere og
flere MacBook istedet for de stationære og med både 10.5.x, 10.6.x og
formentlig også meget snart 10.7 og dermed også udfasning af OS 9.2.2
med WorldScript 2 og Chinese Language Pack...

Det samme gælder lidt for Japan, men her er det primært de større G4, G5
og i særdeleshed MacBook, der behersker og ikke så mange OS 9.2.x
brugere. For Sydkoreas vedkommende stagnerer Mac lidt, efter at et
lokalt softwarefirma, jeg ikke kan huske navnet på, har udviklet et
add-on system, hvor det ikke kræves lokaliseret Windows for at kunne
bruge koreanske skrifter på en fornuftig måde. - Systemet bygger på det
gamle BIS (Buttom Input System) fra Windows 98SE, men modsat på XP og
nyere, så fungerer det her system.

På smartphone området er det absoolut Sydkorea, der er længst fremme
ikke mindst takket være Samsung. - Sidst jeg hørte derovrefra, regnede
han med, at ca. 50% brugte smartphones, og ud af dem er ca. 75-80%
Samsung. - Resten er så fordelt nogenlunde ligeligt mellem SE, iPhone og
BlackBerry + en opkomling fra kinesisk ejede Samyang, der vokser ret
hurtigt netop i Sydkorea.

mvh. Erik Richard

Fra : Kent

Dato : 10-08-11 21:04

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110810 kom med følgende:
> [...]
> med meget stor sandsynlighed kun fordi det er nysalg af maskiner.
>
> Windows 7 er det Vista _burde_ have været, og det er svært at se hvorfor

Jeg formoder du mener fra XP? Nu er Windows 7 altså bedre end XP. Hvis
det ikke var for den høje pris på den forskellige Windows versioner, så
ville flere sandsynligvis opdatere. Hvis Lion kostede tilsvarende en
Windows 7 Home upgrade, så ville der nok heller ikke være så mange
Macs, der blev opdateret.

> Den eneste grund til at Windows ikke er totalt udspillet som
> operativsystem er fordi Apple ikke ville lade Dell sælge OS X maskiner.
> Efter min mening...

ROFL

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-11 21:12

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110810 <nospam0002+20110810@gmail.com> wrote:

> Den eneste grund til at Windows ikke er totalt udspillet som
> operativsystem er fordi Apple ikke ville lade Dell sælge OS X maskiner.
> Efter min mening...

Næppe ... Microsofts helt store stick er at sælge windows klienter som
kan styres med hård hånd fra en windows server ... det er _perfekt_ til
$BIGCORP som bare skal have deres "office droner" til at virke ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-11 21:13

> Næppe ... Microsofts helt store stick er at sælge windows klienter som
> kan styres med hård hånd fra en windows server ... det er _perfekt_ til
> $BIGCORP som bare skal have deres "office droner" til at virke ...

glemte lige:

Hvorfor tror du IT afdelingerne er sure over at folk vil have deres
mac/ipad/iphone med på arbejde ? .. ikke fordi de er "mac hadere" men
derimod fordi de ikke "bare lige" kan rulles ind i deres enterprise
setup som alle de andre.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 10-08-11 22:44

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110810 wrote:
> Den eneste grund til at Windows ikke er totalt udspillet som
> operativsystem er fordi Apple ikke ville lade Dell sælge OS X maskiner.
> Efter min mening...

Det tror da pokker, Apple ikke vil de - med alle de hardwareproblemer,
Dell har haft de sidste par år... - Der er så mange klager over Dell hos
Forbrugerstyrelsen, så de er ved at drukne i dem, - og det vel at mærke
_garantireparationer_, Dell nægter at efterleve. Nogle af sagerne har
endda været i både DR1's og TV2's forbrugermagasiner...

Det minder mig lidt /for/ meget om, da Olivetti i midten af 1990'erne
søgte og fik licens til at køre med System 7.5, men hvor Apple trak den
tilbage efter mindre end 3 måneder pga. elendigt hardware fra Olivettis
side. Jeg bestilte faktisk en 133mhz Olivetti med System 7.5 i 1995, men
var da glad for, jeg ikke fik den. - Jeg fik et brev, at den ikke kunne
leveres, da Apple havde trukket licensen tilbage, hvorefter valget stod
mellem en PowerComputing 117mhz eller en PowerMac 7200/90mhz. - Det
endte med 72'eren....

Så det er da klart, at Apple ikke vil have deres renomé ødelagt af et
firma som Dells manglende service...

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-11 14:10

Hej,

> [...]
> sin egen favorit med høje tal og lægger gerne omsætningen i dollars for
> iPhones og iPads over i antal solgte licenser til OS X, for at få det

Henviser du nogen specifik udtalelse eller er det bare sådan en generel
mistænken alle i gruppen for at være særligt Apple-blinde fanatikere som
opblæser salgstallene?

> men her er de nøgne tal iflg. Gartner
> (analysefirma), som selvfølgelig kan vurdere forkert.

Nu må jeg le. Du tror alligevel at et analysefirma kan vurdere forkert i
deres vurdering af, hvordan verden ser ud i 2015?

Her kan du lige så godt bruge Henriks "jeg hiver lige et tal ud af den
blå luft"-statistik. Det er et lige så kvalificeret gæt som Gartners.

Har du forøvrigt set, at Gartner i samme omgang forudsiger at Windows
Phone 7 er større end iOS i 2015?

Lagde du i også mærke til, at artiklen du henviser til også har tal fra
det danske FDIM? Deres tal viser at 10,4% af deres sidevisninger i juni
er for Mac-brugere.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-11 14:28

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
> til at se imponerende ud, men her er de nøgne tal iflg. Gartner
> (analysefirma), som selvfølgelig kan vurdere forkert.

Og ? .. betyder det noget for dig så længe Apple tjener de penge de
gerne vil og udviklerne tjener penge, og dermed vil lave applikationer
til platformen ?

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 10-08-11 15:09

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> 1994... - Og det er noget, jeg véd fra folk, der bruger thai, kinesisk
> og japansk daglig....

Ærgeligt du ikke også hører lidt på dem der siger at iOS ikke er helt
tosset til handicapbrug.

Fra : Snorre Berg

Dato : 10-08-11 15:59

Den 10.08.11 14.53, skrev Kurt Hansen:
> [...]
> til at se imponerende ud, men her er de nøgne tal iflg. Gartner
> (analysefirma), som selvfølgelig kan vurdere forkert.

10 prosent Mac i Danmark, det er jo anstendig.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-08-11 16:02

Den 10/08/11 14.53, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> til at se imponerende ud, men her er de nøgne tal iflg. Gartner
> (analysefirma), som selvfølgelig kan vurdere forkert.

Jeg har ingen kartofler at skulle hyppe og ingen enkeltpersoner i
kikkerten. Det er blot ved at være almindeligt, at Mac-brugere går rundt
og tror, at Mac/OS X stormer frem og har passeret de 10% i markedsdel.

Det var såmænd bare en henvisning til en Mac-relateret nyhed, som man
kan læse eller lade være. Ikke mere i ærmet.

Som jeg skrev, glæder det mig at Mac har fremgang og at Microsoft
generelt får hårdere og hårdere konkurrence. Ikke at jeg ønsker dem kørt
af banen, men konkurrence har det med at sætte fut i udviklingen.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-11 20:37

> [...]

> generelt får hårdere og hårdere konkurrence. Ikke at jeg ønsker dem kørt
> af banen, men konkurrence har det med at sætte fut i udviklingen.

Det er ret uunteresant at måle markedsandele op imod _hele_ markedet.
Derimod skal man kigge på de markeder hvor Apple rent faktisk målretter
deres produkter.

"Hele" markedet indeholder f.eks. alt det udstyr Dell og HP sælger til
virksomheder, altså business pc'er som bliver solgt pr. palle og ikke
pr. styk.

Apple's fokus er på hjemme, kreative, forskning og uddannelses markedet
og der er der visse steder markedsandele på langt over 5 eller 10% ..
nok nærmere 60-70% ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 10-08-11 17:27

> [...]

> kikkerten. Det er blot ved at være almindeligt, at Mac-brugere går
> rundt og tror, at Mac/OS X stormer frem og har passeret de 10% i

Kommer an på hvor man kigger henne.

Som jeg har skrevet, men nok før du kom herind, har jeg været til
udviklerkonferencer hvor mindst halvdelen af deltagernes computere var
Mac'er.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-08-11 21:23

> Det er ret uunteresant at måle markedsandele op imod _hele_ markedet.
> Derimod skal man kigge på de markeder hvor Apple rent faktisk målretter
> deres produkter.

Markedsandele fra
http://www.osnews.com/story/25054/A_Look_Into_Black_Hat_s_Wireless_Network

iOS: 28.4%
OS X: 14.9
Linux: 35%
Windows: 21.8%

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-11 21:26

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Markedsandele fra
> [...]

Man skal da også være sikker på hvad man laver hvis man logger sig på
_det_ trådløse netværk ;)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 10-08-11 22:23

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> writes:

> Markedsandele fra
> [...]

Du tror ikke bare det er en enkelt Linuxbruger som sletter sine cookies
hver gang?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 10-08-11 22:27

Kent <kbm@invalid.invalid> writes:

> [...]
> så ville flere sandsynligvis opdatere. Hvis Lion kostede tilsvarende
> en Windows 7 Home upgrade, så ville der nok heller ikke være så mange

Windows 7 er bedre end XP. Microsoft har også haft 8 år til at gå og
nusse om det, så det burde det også gerne være.

En morsom detalje: XP kan køre med 64 Mb RAM (men virker bedre med 128
Mb). Windows 7 vil have 1 Gb RAM (for 32 bit) og en pænt hurtigere
processor.

Og hvad får man for det?

Det kan du da forhåbentligt gøre bedre?

Fra : Kent

Dato : 12-08-11 19:40

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110810 skrev den 10-08-2011:
> [...]
>
> En morsom detalje: XP kan køre med 64 Mb RAM (men virker bedre med 128
> Mb). Windows 7 vil have 1 Gb RAM (for 32 bit) og en pænt hurtigere

Men i dag koster 1 GB RAM ikke mere end 64 MB kostede i sin tid. Jeg
skiftede min tidligere stationær med en 2,4 GHz Pentium 4, 2 GB RAM og
XP ud med en Intel I3 540, 4 GB RAM og Windows 7. Den første har nok
kostet omkring 15.000 med udskiftninger og den nye omkring 4.000, hvis
jeg regner Win7 til kr. 800.

Den gamle havde problemer med visse ting på nettet og den nye er god
nok for den næste par år. Men når det kommer til stykket, så er disse
sammenligninger ligegyldige. Der er ingen grund til at holde fast på
gamle ting bare fordi de er gamle og har været dyre. Nogle gange er
disse maskiner bare ikke gode nok.

Men den nye fungere så godt, at jeg ikke mere bruger min MacBook med
min 24" skærm.

> Det kan du da forhåbentligt gøre bedre?

Jeg synes da, at det er alle tiders vits du kom med Ironi på: Jeg
formoder, at du ikke mente det på den måde. Ironi af.

Apple ved nok bedst, når det kommer til US, men jeg tror af manglende
BluRay og Flash understøttelse holder nogle væk fra Macs (private,
erhverv ved jeg intet om). Skulle jeg lægge alle mine film på en
harddisk, så ville jeg ikke kunne bruge Apples produkter da BluRay ikke
er understøttet. Hvorfor bruge Mac, hvis jeg alligevel skulle have en
Window7 PC ved siden af?

Men Apple laver godt nok nogle lækre produkter.

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-08-11 19:44

Kent <kbm@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>
> Apple ved nok bedst, når det kommer til US, men jeg tror af manglende
> BluRay og Flash understøttelse holder nogle væk fra Macs

A hva ? ... Manglende Flash understøttelse ?

> [...]
> harddisk, så ville jeg ikke kunne bruge Apples produkter da BluRay ikke
> er understøttet. Hvorfor bruge Mac, hvis jeg alligevel skulle have en

Hvis Blu-ray er top prioritet så er du a: i en meget lille gruppe og b:
ikke målgruppen.

Derudover så kan du godt se BluRay på mac, bare ikke med Apple's
software og du skal selv have dit drev med.

I sidste ende kommer det an på smag, behag, vaner og ikke så meget hvad
dimserne kan, for de kan ca. det samme ...

/thomas

Fra : Kent

Dato : 12-08-11 20:38

Thomas von Hassel tastede følgende:
> A hva ? ... Manglende Flash understøttelse ?

Her er det iPad, som jeg tænker på. Så jeg skulle nok have skrevet
Apple produkter i stedet for Macs.

> Hvis Blu-ray er top prioritet så er du a: i en meget lille gruppe og b:
> ikke målgruppen.
>
> Derudover så kan du godt se BluRay på mac, bare ikke med Apple's
> software og du skal selv have dit drev med.

Jeg vil gerne have mine CDer og DVDer på et medieafspiller. Men nu
køber jeg film på BluRay, og BluRay er valgt fra af Apple da film
selvfølgelig streames over nettet. Men her er vi noget bagud i Danmark.

Jeg troede ikke, at der rigtigt var noget software som virkede
ordentligt på Mac? Så køber jeg en sådan
<http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=6209124> så ville
jeg kunne se BluRay på min MacBook?

> I sidste ende kommer det an på smag, behag, vaner og ikke så meget hvad
> dimserne kan, for de kan ca. det samme ...

Men forskellen på dimserne ligger i hvad det tilhørende styresystem
tillader. For her det det jo Apple som helt alene bestemmer, når det
kommer til Macs og iPad. Jeg har overvejet en iPad til Wifi, men jeg
synes at det er et problem med det manglende Flash understøttelse.

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-08-11 21:21

> [...]

> Jeg troede ikke, at der rigtigt var noget software som virkede
> ordentligt på Mac? Så køber jeg en sådan

Spørg "lyrik" ... han siger at den sidste version af denne virker:

<http://www.macblurayplayer.com/>

> [...]
> kommer til Macs og iPad. Jeg har overvejet en iPad til Wifi, men jeg
> synes at det er et problem med det manglende Flash understøttelse.

Hvad bruger du som er så afhænigt af Flash ?

/thomas

Fra : Kent

Dato : 14-08-11 11:58

Thomas von Hassel tastede følgende:
> Spørg "lyrik" ... han siger at den sidste version af denne virker:
>
> <http://www.macblurayplayer.com/>

Det bliver så først interessant, hvis jeg køber en ny Mac. Min MacBook
opfylder ikke kravene.

Kent

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 10-08-11 22:28

> [...]
> mac/ipad/iphone med på arbejde ? .. ikke fordi de er "mac hadere" men
> derimod fordi de ikke "bare lige" kan rulles ind i deres enterprise

Fordi de er gift med Microsoft. Sværere er det ikke.

Det er da heller ikke nemt at rulle en Windowsmaskine ind i en
Mac-installation, vel?

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 10-08-11 22:50

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110810 wrote:

> Fordi de er gift med Microsoft. Sværere er det ikke.

Eller måske fordi div. netværks-admins vil blive mere eller mindre
arbejdsløse.

> Det er da heller ikke nemt at rulle en Windowsmaskine ind i en
> Mac-installation, vel?

Tja, her er der ihvertfald ingen problemer med at de Win-maskiner, jeg
af og til får på besøg, og som gerne vil låne en hurtig forbindelse, kan
komme på mit netværk. - Gælder både XP/XPPro og Win7, - Vista er lidt
mere besværlig og vil have manuel indtastning af IP, når jeg ber Mac'en
om at søge tilsluttede maskiner...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-08-11 06:01

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
> komme på mit netværk. - Gælder både XP/XPPro og Win7, - Vista er lidt
> mere besværlig og vil have manuel indtastning af IP, når jeg ber Mac'en

Det er slet kke på det nivaeu jeg snakker om ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-08-11 06:01

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110810 <nospam0002+20110810@gmail.com> wrote:

> Fordi de er gift med Microsoft. Sværere er det ikke.

shotgun weddning ;)

> Det er da heller ikke nemt at rulle en Windowsmaskine ind i en
> Mac-installation, vel?

En mac installation er sjældendt så hårdt styret som en windows ditto,
men jo, point taken.

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 10-08-11 22:51

> [...]

> mærke _garantireparationer_, Dell nægter at efterleve. Nogle af
> sagerne har endda været i både DR1's og TV2's forbrugermagasiner...

Nu gætter du vist lidt mere end godt er på hvad Steve Jobs begrundelse
er.

Naturligvis er det fordi de kunne tjene mange flere penge på at lade
være.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 10-08-11 22:55

> Eller måske fordi div. netværks-admins vil blive mere eller mindre
> arbejdsløse.

Næppe. Jeg tror ikke du er klar over hvor mange ting en dygtig
it-administrator kan tage i opløbet.

> [...]
> lidt mere besværlig og vil have manuel indtastning af IP, når jeg ber
> Mac'en om at søge tilsluttede maskiner...

Verden er mere end bare at lade folk dele internetforbindelsen.

Tænk mere på at en Windowsmaskine kommer ind i dit hus. Hvor meget
trylleri skal der til for at du kan logge ind direkte på Windowsmaskinen
med dit Mac-brugernavn og password uden du behøver oprette dig på
maskinen først?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 11-08-11 07:31

> Det véd jeg da godt, - men mit indtryk er, at der er færre problemer
> med rene Mac netværk end med rene PC/Win netværk...

Det tror jeg faktisk ikke du ved.

> Tja, jeg har faktisk en Windows XPPro kørende selv. Den dukker
> automatisk op, såsnart jeg starter den. - Og mht. dem, der låner min
> forbindelse, så er det kun en biting. Ofte skal vi have flyttet en del
> data fra den ene til den anden. - Første gang, der oprettes
> forbindelse fra en af min Macs til Win-maskinen ber den om brugernavn
> og password, og når først det er skrevet, dukker den uden videre op på
> både mit skrivebord og som (oftest) et 'Z' drev på hans maskine.

Ja. Det som er kunsten i større netværk er at have det sådan at man
registrerer sin maskine centralt, og HEREFTER behøver du IKKE angive
brugernavn og password til den slags.

Altså når det kommer over det hobbyplan du er vant til.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 11-08-11 07:34

> shotgun weddning ;)

> En mac installation er sjældendt så hårdt styret som en windows ditto,
> men jo, point taken.

Skyldes nok bare at det er knopskudt fra nogen små installationer.

I min studietid (SunOS) havde vi NFS-monterede hjemmekataloger og
NIS-baserede brugerkonti. Det var ligemeget hvilken maskine man brugte,
og der var servere hvis man havde brug for ekstra plads eller cpu. Det
fungerede rigtigt godt.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-08-11 07:58

> [...]

> NIS-baserede brugerkonti. Det var ligemeget hvilken maskine man brugte,
> og der var servere hvis man havde brug for ekstra plads eller cpu. Det

Samme her ... bare på HPUX :)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 11-08-11 08:06

NÃ¥ja, der er fordele og ulemper ved alting.

> Samme her ... bare på HPUX :)

Troede ikke HPUX kunne fungere rigtigt godt ;)

Men har man kun nogen få Mac'er er det jo bare oprette de brugere der er
i huset på maskinerne, og så går man i gang med at arbejde.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-08-11 08:42

> [...]

> Men har man kun nogen få Mac'er er det jo bare oprette de brugere der er
> i huset på maskinerne, og så går man i gang med at arbejde.

Nemlig, og hvis man er færre end 10-15 mand så kan det være mere arbejde
at holde en central styring, network accounts etc. i live end bare at
håndtere brugerne lokalt ...

/thomas