Hvor skal jeg søge problemet?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-08-11 05:17

Jeg er koblet på et firmanetværk på distancen. For mig - ikke for dem
der sidder i huset - går det ret trægt og jeg foretrækker derfor at
downloade de filer jeg skal bruge via FTP, da FTP er væsentlig
hurtigere, end ved kopiering over netværket.

Det er ikke dét der er spørgsmålet lige nu, men når jeg downloader via
FTP (FileZilla) får jeg ikke det korrekte antal filer med, når jeg
markerer alle filerne i en mappe.

En test afslører, at dem der mangler er dem med ugyldige tegn, f.eks. ü
(U-umlaut). Et kig i "fjernmappen" i FileZilla afslører da også, at
disse filer simpelthen ikke er synlige.

Det er jo helt uholdbart - især hvis man ikke er opmærksom på det, men
hvad er årsagen til de usynlige filer med ugyldige tegn?

Er det FileZilla eller netværket (som er Mac/Apple)?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-11 05:24

Hej,

> En test afslører, at dem der mangler er dem med ugyldige tegn, f.eks. ü
> (U-umlaut). Et kig i "fjernmappen" i FileZilla afslører da også, at
> disse filer simpelthen ikke er synlige.

Har du kontrolleret alle indstillinger for tegnsæt/sprog i Filezilla?
(både for den konkrete forbindelse samt generelt for programmet)

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-08-11 07:58

Den 10/08/11 06.23, Jens Kristian Søgaard skrev:
> Hej,

> Har du kontrolleret alle indstillinger for tegnsæt/sprog i Filezilla?
> (både for den konkrete forbindelse samt generelt for programmet)

Tegnsæt kan jeg ikke finde indstillingsmuligheder for og sprog stod til
systemstandard (som er dansk for mit vedkommende). Jeg har prøvet at
vælge sproget dansk, uden at det dog gør nogen forskel.

Der er et punkt hvor man kan vælge til/fra om ugyldige tegn skal
erstattes. Den er slået til som standard, men det ændrer ikke noget,
hvis jeg slå den fra.

Filer med ugyldige tegn er stadig usynlige og tælles ikke med i
statuslinjen forneden i remote-ruden:
"xxx filer. Samlet størrelse yyy MB".

Spooky, is'nt it?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-11 09:06

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
> hvis jeg slå den fra.
>
> Filer med ugyldige tegn er stadig usynlige og tælles ikke med i

Nu har FileZilla aldrig været min kop te ... hvis du er nærig men stadig
vil have en god FTP klient så prøv at se på:

<http://cyberduck.ch/>

/thomas