iWork på iOS
Fra : Henrik Münster

Dato : 09-08-11 21:25

Jeg har Pages og Numbers på min iPhone og min iPad. Det er sådan lidt
for forsøgets skyld. De er jo ikke så dyre. Jeg kan bare ikke få
dokumenter over på dem. Jeg har lagt adskillige dokumenter ind på
programmerne i iTunes i Arkivdeling under punktet Programmer. Det samme
gælder den modsatte vej. Et dokument modtaget med e-mail, som jeg har
lagt ind i Pages på min iPhone, dukker ikke op i iTunes på min Mac. Hvad
gør jeg forkert?
Jeg ved godt, det er en overgang. Jeg venter med længsel på
iCloud, hvor mine dokumenter bliver synkroniseret den vej. Det vil
formodentlig virke.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 15-08-11 14:06

On 2011-08-09 20:24:44 +0000, Henrik Münster said:

> [...]
> Jeg ved godt, det er en overgang. Jeg venter med længsel på
> iCloud, hvor mine dokumenter bliver synkroniseret den vej. Det vil

Du kan enten sende dem til iwork.com (privat), og så downloade dem
derfra, eller smide dem op på din (nu sært uddaterede) iDisk. Det
kræver vel, at du har Pages på din Mac.
Eller vente… ;)
- David
--
Læs min blog
http://davidbee.info

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-08-11 20:11

David Blangstrup <david.blangstrup@gmail.com> wrote:

> Du kan enten sende dem til iwork.com (privat), og så downloade dem
> derfra, eller smide dem op på din (nu sært uddaterede) iDisk. Det
> kræver vel, at du har Pages på din Mac.
> Eller vente… ;)

Har en iPhone forbindelse til iWork.com? Det har jeg godt nok ikke brugt
så meget. Men burde det ikke virke, når man importerer dokumenterne i
Pages i iTunes? Så burde de da dukke på på ens iPhone eller iPad. Er der
nogen, der kan få det til at virke, eller er det bare mig, der er
klodset?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Andreas M.

Dato : 15-08-11 20:52

> [...]
> gælder den modsatte vej. Et dokument modtaget med e-mail, som jeg har
> lagt ind i Pages på min iPhone, dukker ikke op i iTunes på min Mac. Hvad

Efter du har lagt dem ind med iTunes, skal du i f.eks. Pages
dokumentvælgeren trykke på plusset og så vælge importer fra iTunes, her får
du så en liste over de filer du har lagt ind med iTunes arkivdeling.
Tilsvarende den anden vej kan du med et åbent dokument i iOS trykke på
svensknøgle, vælge "del og udskriv" og "send til ITunes", så kan du hente
dem ud via arkivdeling.

Men det bliver forhåbentlig noget nemmere med iCloud. :)

--
Andreas M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-08-11 21:36

Andreas M. <andreas@ravnmoeller.dk> wrote:

> [...]
> dem ud via arkivdeling.
>
> Men det bliver forhåbentlig noget nemmere med iCloud. :)

Hold da op! Hvor har du lært det henne? De menuer har jeg aldrig set.
Det ser ud til at foregå trådløst, men det er vel ikke over internettet.
Kræver det, at man er på samme wi-fi netværk? Og tusind tak for hjælpen.
Jeg troede, det var nok at trække dokumenter over i iTunes. Det der det
jo i andre programmer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Andreas M.

Dato : 16-08-11 04:54

> [...]
> Kræver det, at man er på samme wi-fi netværk? Og tusind tak for hjælpen.
> Jeg troede, det var nok at trække dokumenter over i iTunes. Det der det

Det er heller ikke særlig intuitivt, hvis du spørger mig. Det er ikke
trådløst nej, du skal forestille dig det som en mellemliggende mappe, som
både iTunes på din Mac og iWork på din iOS enhed kan tilgå. Så du trækker
dokumenter over i den mellemliggende mappe i iTunes, og kan så "importere"
dem fra denne mappe på din iOS enhed, på et senere tidspunkt.

--
Andreas M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-08-11 05:07

> [...]
> dokumenter over i den mellemliggende mappe i iTunes, og kan så "importere"
> dem fra denne mappe på din iOS enhed, på et senere tidspunkt.

Men det virker da trådløst hos mig. Jeg sidder bare på mit hjemmekontor,
så min iPhone er på samme wi-fi-netværk som min iMac. Skal enhederne
ikke bare være på wi-fi sammen?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Andreas M.

Dato : 16-08-11 09:25

> Men det virker da trådløst hos mig. Jeg sidder bare på mit hjemmekontor,
> så min iPhone er på samme wi-fi-netværk som min iMac. Skal enhederne
> ikke bare være på wi-fi sammen?

Nej det virker ikke trådløst, den mellemliggende mappe og filerne bliver
liggende på din enhed indtil du sletter dem igen, så når først du har lagt
dem ind via kabel og iTunes, kan du importere dem i iWork uden at have
forbindelse til iTunes. Men selve overførslen af filerne til mellemliggende
mappe virker kun når du er sluttet til med synckabel!

Med mindre du kører iOS 5 Developer Beta og trådløs sync, men det lyder det
ikke til?

--
Andreas M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-08-11 01:39

> [...]
> forbindelse til iTunes. Men selve overførslen af filerne til mellemliggende
> mappe virker kun når du er sluttet til med synckabel!

Aha, så dokumenterne har hele tiden ligget på min iPhone? De er der
nemlig også, når jeg er på arbejde, og min iMac er hjemme. Man skal bare
bede eks. Pages om at hente dem ind. Jeg troede jo, det var lige som
enkelt som f.eks. iBooks, men der er åbenbart en lille forskel.

> Med mindre du kører iOS 5 Developer Beta og trådløs sync, men det lyder det
> ikke til?

Nej, jeg plejer at vente, til software er udgivet officielt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Andreas M.

Dato : 18-08-11 14:31

> Aha, så dokumenterne har hele tiden ligget på min iPhone?

Yep.

> Jeg troede jo, det var lige som
> enkelt som f.eks. iBooks, men der er åbenbart en lille forskel.

Som sagt, det er ikke særlig intuitivt. Meget langt fra den Apple standard
man normalt forventer, hvis du spørger mig.

> Nej, jeg plejer at vente, til software er udgivet officielt.

Det anede mig jo nok, og fornuftigt nok.

--
Andreas M.