Ego tricket, Hvad er et -jeg- egentlig?
Fra : Simon Laub

Dato : 09-08-11 01:59

Jeg har med stor interesse læst Julian Bagginis seneste
bog "The Ego Trick".

I anden sammenhæng har jeg så været ved at resumere argumenterne.
Og blev så bedt om også at lave et resume på dansk.
Da det viste sig at være en noget større opgave end ventet - tænkte jeg så
at det så var bedre om det så kom flere til nytte. F.eks. læsere
af dk.livssyn mm. ....

--------

Baggini starter med at redegøre for vores "selv" som en "ting"
i hjernen. Undersystemer der arbejder sammen, uden et central system,
og uden top-down styring.

Derefter kommer der mange eksempler på hvor skrøbelig denne
konstruktion egentlig er. Inkl. eksempler fra de meget tankevækkende
"split-brain"
patienter.

Efterfulgt af nogle tanker, og tankeeksperimenter, om hvad vores erindringer
egentlig
er - og hvordan de skaber vores jeg. Det munder ud i hans 4 teser.

Efterfulgt af den klassiske sind vs. krop diskussion - Følelser og rationel
tænkning,
og væren. Hvilken betydning det har for hvad vi er.
Og hvordan vores jeg rent faktisk hele tiden bliver lidt forandret.

Derefter nogen overvejelser om fremtidens ''jeg'er'' - som bliver
''ingen-jeg'er'', hvis vi ikke passer på.
Dvs. jeg'eg der kun er optaget af hastigt flimrende billeder og
sanseindtryk.

Mit fulde resume ligger her:
http://www.simonlaub.net/Post/EgoTrickDa110807.html

Det er stadig lidt ufuldstændigt, nogle links virker ikke osv. Men det er
blevet sent,
og fortsættelse må følge en anden dag!
Og jo, Baggini er desværre ikke oversat til dansk endnu, og ja, jeg vil
gerne gøre mit til at udbrede kendskabet.
Men man kan hurtigt få nok at se til på den konto

FUT: dk.livssyn.kristendom

-Simon

Simon Laub

Fra : Jahnu

Dato : 16-08-11 20:47

On 9 Aug, 05:59, "Simon Laub" <Simon.L...@FILTER.mail.tele.dk> wrote:

> Derefter nogen overvejelser om fremtidens ''jeg'er'' - som bliver
> ''ingen-jeg'er'', hvis vi ikke passer på.
> Dvs. jeg'eg der kun er optaget af hastigt flimrende billeder og
> sanseindtryk.

Enhver kan uanset, hvad han tror på, opleve, at han er en konstant
eller evig observant i tilværelsen.

Krishna siger:

Ligesom den legemeliggjorte sjæl bestandigt vandrer i denne krop fra
barndom til ungdom og til alderdom, vandrer sjælen ligeledes over i en
anden krop ved døden. En forstandig person, forvirres ikke af en sådan
forandring. (Bg 2.13)

Det, Gud siger her, er, at ens krop forandrer sig konstant fra barndom
til ungdom til alderdom. Men selvet eller jeg'et indeni forbliver
konstant. Ens sind og intelligens ændrer sig - man formodes at blive
klogere med alderen, ens tanker, følelser, vilje og fornemmelser
ændrer sig sig efterhånden som livet skrider frem.

Men det er den samme jeg-fornemmelser, der oplever alle
forandringerne. Det er den samme observant. Personligheden forbliver
den samme på trods af alle forandringerne i materien. Det er den evige
sjæl. Det er den samme person eller sjæl, der sidder indeni
barndomskroppen som den, der sidder i alderdomskroppen. På den måde
kan enhver opleve deres egen evighed.

Det er et spørgsmål om absorbtion - enten er man absorberet i
materien, der ændrer sig hele tiden. Man er absorberet i sine tanker,
følelser og vilje. Sindets funktion er at tænke, føle og ville. Eller
også er man absorberet i sit evige selv, dvs. man er absorberet i at
observere sine tanker, følelser og vilje, man er absorberet i sin egen
bevidsthed.

Det er et valg, man har. Og ens valg vil være et resultat af den måde
hvorpå, man er blevet påvirket af materien.

Når ens valg er motiveret af at ville blive FRI af materien, så
begynder ens åndelige rejse tilbage til evigheden.

Krishna siger:

En person, der ikke lader sig forstyrre af den uophørlige strøm af
ønsker - der som floder løber ud i havet, selvom havet forbliver
uberørt – kan alene finde fred, men det kan den, der forsøger at
tilfredsstille sådanne ønsker, ikke. (Bg 2.70)

Den, der har opgivet alle former for lyst til sansenydelse, som lever
fri for lyst, som har opgivet enhver form for besiddertrang, og some
er fri for falsk ego – kun en sådan person kan opnå fred. (Bg 2.71)

Dette er vejen til et åndeligt og guddommeligt liv efter at have
opnået hvilket, man aldrig mere vil blive forvirret. Hvis man er
således situeret selv på dødstidspunktet, kan man træde ind i Guds
rige. (Bg 2.72)

Fra : tkruse

Dato : 18-08-11 19:16

On 17 Aug., 04:46, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> opnået hvilket, man aldrig mere vil blive forvirret. Hvis man er
> således situeret selv på dødstidspunktet, kan man træde ind i Guds

hvilke ønsker søger du at tilfredsstille siden du er havnet her i
dk.livssyn.kristendom
hvorfor kommer Guderne med lys og pragt og meget herlighed
mon de har fået deres ønsker tilfredsstillet og lyser med farver af
ren tilfredshed
Gud er ren tilfredshed uden skygge
og vejen til den tilstand er først et helved
helvedet er nemt at få øje på og hvorfor det findes
det er nemt at se og føle hvorfor folk har brug for piller
men at man kan føle det modsatte med vilje ved at messe nogle ord til
det modsatte
det er med den styrke Guderne kommer med lys og pragt og meget
herlighed
så du skal med vilje fiske efter følelsen af herlighed i dig selv
sådan kom en Gud til syne for mine øjne,,med en gloria som for
glansbillederne i Vedaerne til at blegne
men herlighed kommer af det som ser herligt ud og føles herligt
men at det kan dyrkes uden at eje noget
det er det som det handler om
en kjortel og et par sandaler og alligevel riger end alle
ja jeg tror at alt Krishnas dingle dangel vil blegne i forhold
noget jeg virkeligt har oplevet

Fra : Jahnu

Dato : 19-08-11 08:18

On Thu, 18 Aug 2011 18:15:46 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

>hvilke ønsker søger du at tilfredsstille siden du er havnet her i
>dk.livssyn.kristendom

Hare Krishna missionen har to formål. Det ene formål går ud på at
bekæmpe materialismen, humanismen og ateismen. Det er klart, at når
man fører en ideologisk krig mod verdens herskende livssyn, så bliver
man ikke populær. Men hvis vi har lidt historisk bevidtshed ved vi, at
sandsigerne i et samfund altid har været en hadet minoritet.

Den anden del af Hare Krishna missionen går ud på at tilbyde en metode
gennem hvilken Gud kan erkendes som Han er. Det er et sammenhængende,
videnskabeligt og omfangsrigt kundskabssystem, men det begynder
altsammen med at recitere Herrens navn.

Bemærk, at dette er en total usekterisk proces. Vi siger ikke, at
Jehova, Allah eller Buddha er forkert. Vi siger, at man skal recitere
deres navne. I Hare Krishna reciterer vi Hare Krishna mantraet, men vi
siger ikke, at det er forkert at recitere andre traditioners navne på
Gud. Det er en universel anerkendt proces.

I Kirkens standardbøn sigers det, ære være Dit navn. I Bibelen står
der, at man skal forherlige Herrens navn fra solen står op til den går
ned. Rosenkransen i katolicismen er den samme bedekrans, man anvender
i Hare Krishna. Der er det samme antal perler på - 108. Og muslimer
går også og fingerer en bedekæde. Så det, at chante Herrens navn er en
usekterisk, universel proces af yoga eller religion beregnet til at
komme i kontakt med Herren. Så vores mission går i korthed ud på at få
folk til at recitere Guds hellige navn.

I Upanishaderne siges det at Hare Krishna mantraet er den eneste
virksomme bøn i denne tidalder. Det skal ikke forstås sekterisk, det
skal blot forstå, at Herrens navn - Krishna, Jehova, Allah eller
whatever - er den eneste virksomme metode i denne tidsalder til at
kontakte Herren. For 5000 år siden var Krishna personligt tilstede på
denne planet. Men i denne tidalder kan man kontakte Gud ved at
fremsige Hans navn.

hare krsna hare krsna krsna krsna hare hare
hare rama hare rama rama rama hare hare
iti sodashakam namnam / kali-kalmasa-nashanam
natah parataropayah / sarva-vedesu drishyate

“Det ovenstående mantra bestående af 16 ord og 32 stavelser er det
eneste, der kan give beskyttelse mod Kali-yugas onde indflydelse.
Efter at have gennemsøgt alle Vedaerne finder vi ikke noget mere
ophøjet i denne tidsalder end at recitere Hare Krishna mantraet."

(Kali-santarana Upanishad)

http://sandhedenerildehoert.blogspot.com/
http://truthunwelcome.blogspot.com/

Fra : Andreas Andersen

Dato : 20-08-11 09:15

Den 19-08-2011 09:18, Jahnu skrev:
> [...]
> Efter at have gennemsøgt alle Vedaerne finder vi ikke noget mere
> ophøjet i denne tidsalder end at recitere Hare Krishna mantraet."

Hvad hvis man er stum?

--
Andreas

Fra : Jahnu

Dato : 20-08-11 11:19

On Sat, 20 Aug 2011 10:15:07 +0200, Andreas Andersen
<andreas2411@gmail.com> wrote:

>Hvad hvis man er stum?

Ov ja, og hva nu hvis man ingen hjerne har? Så kan man ikke engang
tænke på Hare Krishna mantraet. Hva ska man så lige gøre, øh?

Krishna siger:

Brug dit sind til altid at tænke på Mig, bliv Min hengivne, tilbyd Mig
dine hyldester og tilbed Mig. Ved at være komplet fordybet i Mig kan
du være sikker på at komme til Mig. (Bg. 9.34)

Fra : Hauge

Dato : 20-08-11 11:51

Den 20-08-2011 12:19, Jahnu skrev:
> Ov ja, og hva nu hvis man ingen hjerne har?

Så er det jo svært at blive hjernevasket, og det er et meget stort
problem for jer.

> Så kan man ikke engang
> tænke på Hare Krishna mantraet. Hva ska man så lige gøre, øh?

Selvmord, det er jo også på mode i din verden.

/Hauge

Fra : Andreas Andersen

Dato : 20-08-11 11:59

> [...]
> dine hyldester og tilbed Mig. Ved at være komplet fordybet i Mig kan
> du være sikker på at komme til Mig. (Bg. 9.34)

Hvorfor er Krishna så optaget af, at alle hele tiden skal tænke på ham
og tilbede ham? Har han selvværdsproblemer?

--
Andreas

Fra : Jahnu

Dato : 20-08-11 12:31

On Sat, 20 Aug 2011 12:58:51 +0200, Andreas Andersen
<andreas2411@gmail.com> wrote:

>Hvorfor er Krishna så optaget af, at alle hele tiden skal tænke på ham
>og tilbede ham? Har han selvværdsproblemer?

Øh, bø, har Krishna, der er Gud, Krishna, der besidder al overdådighed
- dvs. at Han er den smukkeste, de rigeste, den stærkeste, den mest
intelligente, den mest berømte og den mest forsagende, Krishna, der
besidder al mystisk kraft, Krishna, der er Gud og totalsummen af
alting, har han mon selvværdsproblemer?

Kender du fænomenet, at projicere? Det er ret almindeligt. Det
dummeste man kan gøre er at projicere sine egene fejl og mangler over
på Gud.

"Ingen kan forstå den transcendentale natur af Sri Krishnas navn,
form, kvaliteter og lege gennem sine materielt forurenede sanser. Kun
når man er blevet åndeligt renset og opløftet gennem transcendental
tjeneste til Herren bliver Hans transcendentale navn, form, kvaliteter
og lege åbenbaret for en."

(Bhakti-rasamrita-sindhu 1.2.234)

Fra : Andreas Andersen

Dato : 20-08-11 12:42

Den 20-08-2011 13:30, Jahnu skrev:

> [...]
> intelligente, den mest berømte og den mest forsagende, Krishna, der
> besidder al mystisk kraft, Krishna, der er Gud og totalsummen af

Jeg prøver bare at forstå. Gud har angiveligt skabt verden. Derefter har
han sat mennesker i verden, og går nu efter at få alle disse mennesker
til at tro på, at han eksisterer og dernæst tilbede ham. Det virker lidt
narcissistisk. Ville Gud ikke have mere ud af at få folk til at lave
noget produktivt?

--
Andreas

Fra : Jahnu

Dato : 20-08-11 13:38

On Sat, 20 Aug 2011 13:42:04 +0200, Andreas Andersen
> [...]

>til at tro på, at han eksisterer og dernæst tilbede ham. Det virker lidt
>narcissistisk. Ville Gud ikke have mere ud af at få folk til at lave

Lad være med at skabe dig. Du forsøger ikke at forstå noget som helst.
Det eneste, du er interesseret i, er at få dine fordomme og
misforståelser om Gud bekræftiget.

Krishna har allerede anvist den metode ved hvilken, Han kan fostås.
Man skal da være ret ubegavet for at afvise den videnskabelige proces
til at forstå Gud og i stedet vælge at lytte til sine egne mentale
spekulationer.

Krishna siger:

Min kære Arjuna, det er udelukkende gennem ren hengiven tjeneste, man
kan forstå Mig, som Jeg er og således se Mig direkte, som Jeg står her
foran dig. Det er den eneste måde, hvorpå du kan trænge ind i
mysteriet omkring Min forståelse. (Bg. 11.54)

Hør nu fra Mig, O Prithas søn, hvorledes du ved at udføre yoga i fuld
bevidsthed om Mig, med sindet fæstnet på Mig, kan kende Mig helt og
fuldt uden nogen tvivl. Jeg vil nu udførligt forklare denne viden for
dig - både den materielle og den åndelige. Når du ved dette, er der
intet mere tilbage for dig at vide. (Bg. 7. 1-2)

Forsøg blot at lære sandheden at kende ved at nærme dig en åndelig
mester. Udspørg ham i ydmyghed og tilbyd ham din tjeneste. De
selv-realiserede sjæle kan videregive viden til dig, for de har set
sandheden. (Bg. 4.34)

Ved at modtage virkelig viden fra en selv-realiseret sjæl vil du
aldrig mere blive vildledt af illusion, for gennem denne viden vil du
forstå, at alle levende væsener ikke er andet end dele af den Højeste,
eller at de med andre ord er Mine. (Bg. 4.35)

Selvom du anses for den mest syndefulde af syndere, vil du, når du
befinder dig i denne båd af transcendental viden, blive i stand til at
krydse over elendighedernes ocean. (Bg. 4.36)

Ligesom den flammende ild forvandler brænde til aske, oh Arjuna,
brænder kundskabens ild alle karmiske reaktioner til aske. (Bg. 4.37)

I denne verden er der intet så ophøjet og rent som åndelige viden.
Sådan viden er den modne frugt af al mystisisme, og den, der er blevet
velbevandret i udførelsen af hengiven tjeneste, vil med tiden nyde
denne viden indeni sig selv. (Bg. 4.38)

En trofast person hengiven til åndelig viden, og som overvinder sine
sanser, er egnet til at modtage sådan viden, og når han har modtaget
den, opnår han hurtigt den højeste åndelige fred. (Bg. 4.39)

Men de uvidende og troløse, der tvivler på de åbenbarede skrifter, kan
ikke opnå Gudsbevidsthed; de falder ned. For den tvivlende sjæl findes
der hverken lykke i denne verden eller den næste. (Bg. 4.40)

Fra : Hauge

Dato : 20-08-11 13:43

Den 20-08-2011 14:37, Jahnu skrev:
> misforståelser om Gud bekræftiget.

Du, der er så satans klog, især på området "dansk", hvorfor kan du ikke
skrive på dansk?

Men er det ikke træls, når nogen stiller spørgsmål ved din tro?
Det er derfor I ikke er så mange troende, som ved andre religioner, I
har krav til mangel på selvstændig tankegang, så hjernevasken er en
lille nem og simpel opgave. Ikke alle lader sig hjernevaske sådan uden
videre.

Men jeg henleder stadig opmærksomheden på en maler og andre tilsvarende,
og så hjernevask, hvor alt og alle der ikke mener det samme, skal
udryddes. I hvert fald er de intet værd, efter din egen udtalelse.

/Hauge

Fra : Andreas Andersen

Dato : 20-08-11 14:05

Den 20-08-2011 14:37, Jahnu skrev:

> Lad være med at skabe dig. Du forsøger ikke at forstå noget som helst.
> Det eneste, du er interesseret i, er at få dine fordomme og
> misforståelser om Gud bekræftiget.

Jeg forventer at få mine holdninger til Gud bekræftet, men jeg er sådan
set ikke specielt interesseret i det, og jeg vil faktisk gerne forstå
motivationen bag religionen. Har du et svar på, hvorfor Gud synes, det
er fedt at have en masse mennesker til at bruge en masse tid på at
tilbede ham? Han har vel selv skabt disse mennesker, så hvad vil han med
det? Hvis jeg er ubegavet, er det vel også fordi Krishna har skabt mig
sådan. Hvorfor? Og hvis du kan så gerne i almindeligt sprog, jeg må
indrømme, at jeg også er for ubegavet til at forstå dine lange citater.

--
Andreas

Fra : Jahnu

Dato : 20-08-11 14:54

On Sat, 20 Aug 2011 15:04:43 +0200, Andreas Andersen
> [...]

>motivationen bag religionen. Har du et svar på, hvorfor Gud synes, det
>er fedt at have en masse mennesker til at bruge en masse tid på at

Ja, det er Han interesseret i fordi, det er den eneste måde, sjælen
kan bliver absolut lykkelig. Gud mangler ingenting, Han leger i den
åndelige verden, men Han vil gerne have, at du skal komme tilbage og
lege med Ham i evig viden og lykke. Så længe du er i en materiel krop,
vil din såkaldte lykke altid ende i lidelse.

Sjælen er en atomisk del af Krishnas bevidsthed. Kun ved at hengive
sig til krishna kan sjælen erfare sand lykke. Sand lykke er lykke, der
er konstant og som ikke afl'ses af lidelse eller er afhængig af ydre
kropslige elelr sociale omstændigheder. Det er den naturlige lykke der
kommer indefra, fra sjælen.

>Han har vel selv skabt disse mennesker, så hvad vil han med
>det?

Det, Krishna vil, er at give de rebelske sjæle mulighed for at nyde
adskilt fra Ham. For sjælen findes der ingen skabelse, den er evig,
men når den vender sig bort fra Gud, giver Krishna dem en materiel
krop, som de kan forsøge at nyde i,

>Hvis jeg er ubegavet, er det vel også fordi Krishna har skabt mig
>sådan. Hvorfor?

Sjælen er i sin frie tilstand evig, fuld af viden og lyksalighed. Men
når den kommer ind i en materiel krop bliver dens sind og intelligens
dannet af vedkommendes handlinger og ønsker. Ateister ønsker ikke Gud
i deres liv. Det er derfor Krishna ikke viser sig for dem. Krishna
opfylder blot alle levende væseners ønsker. Men når de en gang har
handlet, må de enten lide eller nyde under reaktionerne. Det kaldes
karma.

Man kan blive fri for karma ved at overgive sig til Krishna og begynde
at handle for Hans nydelses skyld.

>Og hvis du kan så gerne i almindeligt sprog, jeg må
>indrømme, at jeg også er for ubegavet til at forstå dine lange citater.

Det forklares her hvorfor, du har det sådan - Krishna siger:

De, der således er forvirrede, tiltrækkes af dæmoniske og ateistiske
anskuelser. I denne vildledte tilstand, bliver alle deres håb om
befrielse, deres frugtstræbende handlinger, og deres udvikling af
viden altsammen forpurrede. (Bg. 9.12)

Den grundliggende illusion, sjælen er underlagt i den materielle
verden, er, at den tror, at den er nyderen. I virkeligheden er Krishna
den eneste nyder. Arvesynden er vores misundelse mod Gud. En
indvending, man ofte hører mod denne tese, er: Men hvordan kan jeg
være misundelig mod nogen, jeg ikke tror på eksistensen af?

Misundelsen ligger i, at vi forsøger at indtage Krishnas position som
den centrale nyder og hersker. I virkeligheden eksisterer alting i den
åndelige verden for Guds nydelses skyld. Alting i den åndelige verden
er centreret omkring Krishnas nydelse. Men Krishna er så venlig, at
han har lavet en verden - den materielle verden - hvori de faldne
sjæle kan forsøge at efterligne Ham som nydere og herskere. Nogle
sjæle er faldne, fordi der på et tidspunkt i evigheden opstod den ide,
hvorfor er Krishna midtpunkt for alting her? Hvorfor er det kun Ham,
der skal nyde? Så snart den tanke opstår i sjælen, falder den ned til
den materielle verden.

Sjælens oprindelige position er at blive nydt af Krishna. Men i sin
forvildede, faldne tilstand forsøger sjælen i stedet at nyde en
materiel krop. Det er sjælens oprindelige synd - at ville indtage
Krishnas position som nyderen og herskeren. Det er som en sygdom.
Sansenydelse eller kropslig nydelse er som narkotika for sjælen. Og i
den anledning vil jeg gerne byde velkommen til Anonyme Sansenydere -
AS.

Sansenydelse er en afhængighed for sjælen. Vi taler ofte om at være
afhængig af narkotika eller alkohol. Fx. er afhængighed til heroin
næsten umulig at bryde. Nøjagtig ligesom en person er afhængig af
heroin, er sjælen afhængig af sansenydelse. I AA bliver folk hjulpet
med at bekæmpe deres afhængighed af alkohol. Ved det første møde, de
deltager i, bliver folk bedt om at sige deres navn og om at
tilkendegive, at de er alkoholikere. Man siger, Hej, mit navn Jens og
jeg er alkoholiker. Hej, svarer forsamlingen af alkoholikere.

På samme måde er det, når man går til møde i AS - anonyme sansenydere.
Man siger, Hare Krishna, mit navn er Jiva, og jeg er en sanse-nyder.
Hare Krishna, svarer forsamlingen af sansenydere.

Afhængigheden, sjælen har til sansenydelse, er nøjagtig ligeså slem og
vanedannende som en persons afhængighed af heroin.

I AA lærer de folk, at den eneste måde, man kan overkomme sin
afhængighed til alkohol på, er ved at erkende en højere magt udenfor
sig selv og anmode denne magt om hjælp. Og den metode virker, det er
et statistisk faktum.

I AS er vi så heldige, at vi allerede, gennem Srila Prabhupadas nåde,
ved hvem og hvad denne højere magt er, og vi ved også hvordan, vi skal
komme i forbindelse med Ham.

Så ved at anmode Krishna om hjælp ved konstant at recitere Hans navn
højlydt gennem sang eller stille gennem meditation, vil Han hjælpe os
til at overvinde vores afhængighed til sansenydelse. Det er en
videnskabelig metode, der kan efterprøves og bekræftiges af enhver,
der måtte ønske det.

Hvis vi nægter at erkende, at vi afhængige af sansenydelse, ja, hvis
vi i stedet gør det til vores mål i livet, vil resultatet være en
fortsættelse af sygdommen, der består af gentagende fødsel og død.
Mange mennesker vil indvende, jamen, det er ikke en sygdom. Jeg har
det godt i den materielle verden. Jeg lider ikke.

Pointen er dog, at al kropslig nydelse uværgerligt ender i lidelse før
eller siden af den simple grund, at kroppen uundgåelige endestation er
sygdom, alderdom og død. Heldigvis findes der en løsning - at vende
tilbage til sin oprindelige position som Krishnas evige sjæl hvis
eneste formål er at blive nydt af Ham. Det kan virke som en
modsigelse, men sandheden er, at hvis vi ønsker at erfare den højeste
glæde, må vi opgive forsøget på at blive lykkelige i den materielle
verden gennem kropslig tilfredsstillelse og overgive os helt til
Krishnas nydelse.

Ved at assistere Krishna i Hans nydelse vil sjælen erfare en højere
tilfredsstillelse end den glæde, sjælen kan opleve ved at nyde en
materiel krop, uafhængigt af Krishna. Og det er kun i den menneskelige
livsform, at muligheden foreligger for sjælen at vende tilbage til sin
oprindelige tilstand af evighed, kundskab og lyksalighed.

Krishna siger:

Efter at have opnået Mig vender de store sjæle, der er yogier i
hengivenhed, aldrig tilbage til denne midlertidige verden fuld af
elendighed, for de har nået den højeste fuldkommenhed. (Bg. 8.15)

Fra : tkruse

Dato : 22-08-11 20:09

On 22 Aug., 04:18, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> Krishna siger:
>
> Aldrig har der været en tid, hvor Jeg ikke eksisterede, ej heller du
> eller alle disse konger; og heller ikke i fremtiden skal nogen af os
> ophøre med at være til. (Bg 2.12)
>
> http://sandhedenerildehoert.blogspot.com/http://truthunwelcome.blogspot.com/

der findes en oplevelse af himlen som også kan skrives i dag
hvis alle ordene er en tornebusk
så er det fordi orden også handler om kampen imod tyve og røver og alt
det som giver os ærgrelser og sorg og livsled ,selvhad og meget mere
og er du ved at drukne i selvhad og tvivl
så skal du med ord fiske efter den modsatte følelse
fordi du ikke kan holde al den følelse af livslede ud
livslede er jo en følelse af livet som herlighed er en følelse af
livet
men nu er din følelse af herlighed gemt i en tornebusk af forvirring
men det er selve førelsen af herlighed du skal fiske efter trods alle
ods
og med ord som giver herligheden i dig selv magten
fokusere du vedvarende på herligheden
gør du det længe nok
,,så kommer lyset og alle dem som er i lyset og Jesus ansigt til syne
for dig
for du har gjort som han har befalet dig
og ved nu hvordan du kommer til lyset
og du kender nu det væsentlige med ordene
som er en opskrift om hvordan du kan omvende dit sin fra hadesind til
lysets sind
og have det herligt og festeligt med dig selv
og du får nys om hvordan du kan omvende tung energi til let energi
og ane at det er muligt at gå på vandet med den lethed
kom god i gang

Fra : Jahnu

Dato : 23-08-11 04:05

On Mon, 22 Aug 2011 19:08:30 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

<gaaab>

Sandhedens styrke ligger i at den altid er sand, og det har intet med
tro at gøre. Sandheden er sand hvad enten, man tror på det ene eller
det andet. Nogle mennesker går meget op i at tro det ene eller det
andet. Som om noget bliver rigtigt af, at de tror på det. Men
virkeligheden er som den er helt uafhængigt af, hvad folk tror om den.

Tag fx.reinkarnation. Enten er reinkarnation et faktum eller også er
det ikke et faktum. Det har intet med tro at gøre. De, der siger, at
man intet kan vide med sikkerhed om sandheden, om Gud, om sjælen, om
reinkarnation og om meningen med livet, giver blot udtryk for deres
deres tro. Og det gør de ofte med religiøs overbevisning. Ja, de
fleste mennesker er overbeviste om, at de tror på det rigtige, fordi
deres tro deles af flertallet. Men det er der jo ingen fornuft i.
Hvornår har flertallet på noget tidspunkt i den kendte verdenshistorie
været klar over sandheden? Det er ikke så længe siden, at flertallet i
Europa troede at jorden var flad, og at man kunne falde ud over
kanten. Ja, man brændte folk, der vovede at sige, at jorden er rund.
Sandsigerne i et samfund har altid været en hånet minoritet.

Selvfølgelig kræver sandheden observationer, uyndersøgelser, og
bekræftigelser som enhver anden videnskab. Ellers ville den ikke være
sand. Men ideen om at sandheden kun kan opfattes og forstås via den
empirisk forskning, er blot en anden myte som folk i det moderne
samfund opdrages med. Sandheden er nemlig, at det ikke kræver andet
end ganske almindelig sund fornuft og logik at forstå, at der må være
en Gud.

Hvem Gud er, hvad Han laver og hvad Han vil med os, kan man
selvfølgelig ikke få stadfæstet gennem logik eller naturvidenskabelige
eksperimenter. Der skal en hel anden videnskab til. I Vedaerne kaldes
denne videnskab for bhakti eller hengiven tjeneste til Gud. Hvis man
overgiver dig til Gud og tjener Ham i hengivenhed, vil Herren
automatisk åbenbare sig for en og oplyse en med viden så man ikke
længere behøver at være i tvivl.

Og det er helt logisk, at det er sådan. HVIS der er Gud, er det klart,
at Han kan bevise sin egen eksistens. Hvis der derimod ikke er en Gud,
kan det ikke bevises, for man kan per definition ikke bevise en
negativ.

Krishna siger:

Hør nu fra Mig, O Prithas søn, hvorledes du ved at udføre yoga i fuld
bevidsthed om Mig, med sindet fæstnet på Mig, kan kende Mig helt og
fuldt uden nogen tvivl. (Bg. 7. 1)

Folk i almindelighed tænker ikke særlig meget over tingene. De er
tilfredse med blot at følge med strømmen. De vælger mere eller mindre
bevidstløst at lade TV, aviser og ugeblade fortælle dem, hvad de skal
tro og tænke. Hvem spekulerer fx. på sådanne ubehageligheder fra den
virkelige verden som, at vi snart skal dø og at vi i mellemtiden
bliver syge og gamle?

Hvor mange folk orker at spekulere på, hvorfor de er frustrerede
selvom de har alt materielt de kan ønske sig? Så er det langt lettere
at hælde kaffen op, spise en kage og tænde sig en cigaret. Lad os
hellere beskæftige os med den virkelige verden - børn, familie,
arbejde, samfund osv. i stedet for at spekulere over ting, man
alligevel ikke kan vide noget om.

Men folk glemmer ofte, at i den virkelige verden dør folk hele tiden,
og i mellemtiden lider de og er ulykkelige og deprimerede.
I det moderne såkaldte velfærdssamfund, der af propagandamaskinen
hyldes som kulminationen af al menneskelig viden og fremgang, begår
unge mennesker selvmord på stribe. Der er aldrig blevet solgt så mange
anti-depressive piller som lige nu. Kriminaliteten og volden bare
stiger og stiger. Stiknarkomaner bliver yngre og yngre. Problembørn i
skolerne bliver flere og flere og må i hjælpeklasser. Og der er intet
hverken naturvidenskaben, teknologien eller velmenende psykiatere og
psykologer kan stille op.

Alligevl bliver vi bildt ind, at vi aldrig har haft det bedre end nu.
Samfundets ny profeter i de hvide kitler og deres vidunderlige
teknologi har gjort livet lettere og mere behageligt for os. Men det
er selvfølgeligt bare løgn. Folk over hele verden arbejder stadig på
beskidte fabrikker i beskidte miljøer, der ødelægger deres liv og
helbred. Vi synes måske, at det er fremskridt at vi kan købe Nikes og
Mobil telefoner til ingen verdens penge, men for kineseren, der
arbejder på fabrikken, der laver disse ting er der intet fremskridt,
andet end at han nu kan købe flere ting end han kunne før. I det
moderne samfund måles fremskridt og velfærd nemlig i hvor meget man
købe. Den globale kultur er et vidunder for verden, for nu har alle
råd til at købe sig et køleskab.

Nu står vi overfor en milliard flere potentielle køleskabe, computere,
fladskærme osv. Hvad er der fremskridt ved
det?... især når vi skal til at høste resultaterne, som vi gør nu, i
form af global opvarmning. Prøv så at se om det er så fedt at være
dansker, når store dele af landet måske ligger under vand indenfor de
næste 50 år.

Men når man forsøger at råbe vagt i gevær og advare mod de farer og
skader som velfærdskulturen forøver mod naturen og hendes indbyggere,
så render man bare panden mod en væg. Så er man bare et hjernevasket
sektmedlem. Gud forbyde at Hare Krishna skulle have noget vigtigt på
hjertet at fortælle menneskeheden.

Min åndelige mesters åndelige mester sagde engang, at der ingen
materiel løsning er på materielle problemer. Der er kun en åndelig
løsning. Og løsningen består i af forbinde sig med Krishna og vende
tilbage til sit oprindelige hjemsted sammen med Ham. Især i denne
stridens tidsalder er problemerne endeløse. Han sagde også, at selvom
man ikke gider have noget med Gud at gøre og bare vil blive i verden
og leve et godt liv, så kan dette afstedkommes simpelthen ved
regelmæssigt at chante Guds navn. Man kan spørge om, hvordan tingene
bliver bedre bare ved at sige en særlig lyd. Sagen er, at verden er
hvad vi gør den til. Krishna har givet os faciliteter til enten at
lave et paradis eller helvede på jorden. Lyden af Guds navn vil rense
bevidstheden, så man vil forstå, hvad der er rigtigt og forkert, hvad
man bør gøre og ikke gøre.

Grunden til at naturen i øjeblikket straffer det moderne samfund, er
fordi dette samfund er for skadeligt for naturen og hendes indbyggere.
Det finder naturen sig ikke i. Og det vil gå op for os i det øjeblik
vi renser vores bevidsthed ved at lytte til Hare Krishna mantraet. Og
man behøver ikke tage mit ord for det. Man kan direkte selv opleve det
og få det bekræftiget. Syng blot Hare Krishna mantraet hver dag i
nogle minutter. Der er alt at vinde og intet at tabe.

Krishna siger:

Hvis du bliver bevidst om Mig, vil du gennem Min nåde overkomme alle
de forhindringer, der er forbundet med betinget liv. Hvis du der i mod
ikke arbejder i en sådan bevidsthed, men handler gennem det falske ego
uden at lytte til Mig, vil du blive fortabt. (Bg 18.58)

Fra : tkruse

Dato : 25-08-11 18:09

On 25 Aug., 02:45, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> Ja, så hvorfor gør du det?
>
> Krishna siger:
>
> Efter mange, mange fødsler, overgiver den, der besidder virkelig
> viden, sig til Mig, idet han ved, at Jeg er alle årsagers årsag og alt
> der er til. En sådan sjæl er meget sjælden. (Bg. 7.19)
>
> http://sandhedenerildehoert.blogspot.com/http://truthunwelcome.blogspot.com/

føler Delfiner eller tænker de
føler de skrækken og handler
skrækken kommer fra et menneske som bliver angrebet af en Hej
og Delfinerne sætter deres liv på spild for at rede det menneske
det er ikke noget som sker sjældent,,det sker ofte
har det noget med (Bg. 7.19) eller (Bg. 4.7) at gøre

Fra : Jahnu

Dato : 26-08-11 02:59

On Thu, 25 Aug 2011 17:08:58 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

> [...]
>det er ikke noget som sker sjældent,,det sker ofte
>har det noget med (Bg. 7.19) eller (Bg. 4.7) at gøre

Lad mig fortælle lidt om, hvad man kan forvente, at der vil ske på
dødstidspunktet, som det er beskrevet i Bhagavat Purana.

Hvis du har været meget, meget from og god, så vil du når du forlader
din krop blive ført til de himmelske planeter og blive en halvgud. Der
vil du nyde i millioer af år, før du igen vil falde tilbage til jorden
og blive født som menneske. På de himmelske planeter nyder man stort
set som man gør på jorden - sex, drugs and rock'nroll, men det foregår
på et mere subtilt plan. Der er himmelske dansepiger og vidunderlige
haver og somaras (en intoxikerende drik), og musiken leveres af
gandharvaerne (en slags engle), der er de himmelske musikere. På de
himmelske planeter er der ingen alderdom og sygdom. Men til slut dør
man og falder tilbage til en menneskelig krop.

Hvis du har været meget, meget ond og nederdrægtig vil du på
dødstidspunktet blive hentet af Yamadhutaerne (dødens budbringere) og
blive ført til de helvedesagtige planeter, hvor du vil blive pint og
plaget i hvad der føles som en evighed. Det sker også på det subtile,
astrale plan. Så kort tid kan forkomme som meget lang tid. Ligesom en
drøm. Efter endt lidelse vil du blive født igen på jorden, men ikke
nødvendigvis fra en menneskelig livmoder. Det kan være en hvilken som
helst af 8.400.400 former for liv.

Hvis du bare har været et almindeligt menneske, ikke for god og ikke
for ond, vil du på dødstidspunktet slukke. Du vil simpelthen falde i
dyb søvn. 7 måneder senere vil du vågne op i en eller anden livmoder
totalt snørret sammen. Foster tilstanden er yderst pinefuld, og man er
ved fuld bevidsthed. Man vil huske alt om hvad man har gjort for at
havne i den livmoder. Efter to måneder i dette helvede bliver man mast
ud af et hul, der er alt for lille og bliver født i total shok og
glemmer alting.

Hvis du derimod har praktiseret åndeligt liv og tænker på Krishna ved
dødstidspunktet vil du vende tilbage til din oprindelige, evige
tilstand i den åndelige verden, eller du vil blive født på den planet
i det univers i den materielle verden, hvor Krishna har fremtrådt for
manifestere sine lege. Når det er slut vil du sammen med Krishna vende
tilbage til den ådenlige verden. Den åndelige verden består af ren
bevidsthed - dvs. evighed, viden og lyksalighed. Hvert eneste atom der
er en sjæl i sin oprindelige rene tilstand.

Krishna siger:

Og hvem der end ved slutningen af sit liv forlader sin krop, idet han
kun tænker på Mig, opnår øjeblikkeligt Min natur. Om det hersker der
ingen tvivl. (Bg. 8.5)

Hvilken tilstand man end ihukommer når man forlader kroppen, O Kuntis
søn, den tilstand vil man med sikkerhed opnå i det næste liv. (Bg.
8.6)

Fra : tkruse

Dato : 22-09-11 04:29

On 22 Sep., 02:45, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> falsk ego; at indse det onde i fødsel, død, alderdom og sygdom;
> ubundethed; at være fri for tilknytning til børn, kone, hjem osv.; at
> være i ligevægt under både behagelige og ubehagelige hændelser;
> konstant og ren hengivenhed til Mig; at tilstræbe et liv på afsides
> beliggende steder; at være uafhængig af den generelle menneskemasse;
> at indse vigtigheden af selverkendelse; og filosofisk at søge efter
> den Absolutte Sandhed - alt i alt erklærer Jeg dette for at være
> viden, og hvad der end findes der udover, er uvidenhed. (Bg. 13.8-12)

ja så må du jo tage dig sammen

Fra : Jahnu

Dato : 22-09-11 11:51

On Thu, 22 Sep 2011 03:28:39 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

>ja så må du jo tage dig sammen

Krishna siger:

"En person i fuld bevidsthed om Mig, der ved, at Jeg er den yderste
modtager af alle ofringer og forsagelser, at Jeg er Herren over alle
planeter og halvguder, og at Jeg er alle levende væseners ven og
velønsker, kan alene opnå fred fra de materielle elendigheder."

(Bhagavad Gita 5.28)

Fra : tkruse

Dato : 23-09-11 18:12

On 23 Sep., 14:25, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> Krishna siger:
>
> Vedaerne omhandler hovedsageligt emner vedrørende den materielle
> naturs tre kvaliteter. Hæv dig over disse kvaliteter, O Arjuna. Frigør
> dig fra alle dualiteter og ængstelse mht. profit og sikkerhed og bliv
> etableret i selvet. (Bg 2.45)
>
> http://sandhedenerildehoert.blogspot.com/http://truthunwelcome.blogspot.com/

et selv bg,,,af dig selv,,,sådan lige fra selvet,,,du kan selv læse
dette,,Bg behøver ikke at læse det for dig
er du duelig til et Bg mere
et selv Bg

Fra : Jahnu

Dato : 24-09-11 02:14

On Fri, 23 Sep 2011 17:11:33 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

>et selv bg,,,af dig selv,,,sådan lige fra selvet,,,du kan selv læse
>dette,,Bg behøver ikke at læse det for dig
>er du duelig til et Bg mere
>et selv Bg

Krishna sger:

Af de store vismænd er Jeg Bhrigu; af vibrationer er Jeg den
transcendentale lyd om (AUM). Af ofringer er Jeg recitationen af de
hellige navne (japa), og af ubevægelige ting er Jeg Himalaya.
(Bg 10.25)

Fra : tkruse

Dato : 30-08-11 17:41

> [...]
> rige. (Bg 2.72)

Men det er den samme jeg-fornemmelser, der oplever alle
mærker du ånd,,en ånd som er opbygget
mon så ikke jeg fornemmelsen er blevet til ånd,,,en herlig ånd,,fordi
det altid er hovedmålet for alle
men kun få ved det og kun få ved hvordan de skal opbygge ånd
er dit sind tankekaos og kedsomhed,,,så skal du vide at sindet kan
huske herlighed igennem legemet,,blodet
du mangler bare at injuriere det kedsommelige kaossind med et mantra
hvor du konstant
giver førelsen af herlighed magten og æren i dig selv
og følelsen af herlighed kommer
du er universets måde at være en person på
hav hele universet med i det
dybte , højte,længde ,brede , afstanden er evindelig
du er universets måde at være en person på

Fra : Jahnu

Dato : 01-09-11 13:37

On Tue, 30 Aug 2011 16:40:42 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

<gaaab>

Krishna siger:

Hverken halvgudernes skare eller de store vismænd kinder min
oprindelse eller overdådigheder, for Jeg er I enhver henseende selve
kilden til halvguderne og vismændene. (Bg 10.2)

Den, der kender Mig som den ufødte, som den uden begyndelse, som den
almægtige Herre over alle verdener - kun han, oplyst blandt mennesker,
er fri for al synd. (Bg.10.3)

Intelligens, viden, frihed fra tvivl og vildfarelse, tilgivelse,
sandfærdighed, kontrol over sanserne, kontrol over sindet, lykke og
lidelse, fødsel og død, frygt, frygtløshed, ikke-vold, mental balance,
tilfredshed, forsagelse, gavmildhed, berømmelse og vanære - alle disse
forskellige egenskaber hos de levende væsener, er helt og holdent
skabt af Mig. (Bg 10.4-5)

Fra : tkruse

Dato : 02-09-11 19:34

On 3 Sep., 03:12, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> Krishna siger:
>
> Jeg er Oversjælen, O Arjuna, der sidder i hjertet på alle levende
> væsener. Jeg er begyndelsen, midten og slutningen på alle væsener.
> (Bg 10.20)
>
> Af Veda'erne er Jeg Sama Veda; af halvguderne er Jeg Indra, himmelens
> konge; af sanserne er Jeg sindet; og i levende væsener er Jeg
> livskraften (bevidsthed). (Bg 10.22)
>
> Af al skabelse er Jeg begyndelsen og enden tillige med midten, O
> Arjuna. Af alle videnskaber er Jeg videnskaben om selvet, og blandt
> logikere er Jeg den afgørende sandhed. (Bg 10.32)

> [...]

Jeg er Oversjælen,,,dem er der med sikkerhed et utal af
og med summen af alle dine citater,,kan jeg se,,,Krishna er langt fra
den største
ja,,,de kunne næsten se ud som om at han narre mig til at nævne ordet
stor om ham
og der er jeg virkeligt bange for at både du og jeg er blevet bedraget
mig er givet alt magt i himlen og på jorden siger Jesus
og der kan jeg ane en virkelig sandhed,,,både i ånd og indsigt
her er virkelig noget som er stærkere end yoga og mange slags
teknikker til at finde fred i sindet
der er en særlig magi ved at sætte sig ind i en pyramide
det er fordi sindet ved at pyramiden vender nøjagtig imod nord, syd
øst, vest
og der går en spids op imod universets evindelighed
så sindet begynder at meditere af sig selv og kommer i stilhed
men der er en endnu mere og kærlig og herlig energi i korset styrke
sindet får en hvid og herlig ånd uden anstrengelse,,bare sådan ved at
høre ordet om korset
hvorfor det virker
må du selv fundere over
men Biblens ord siger,,,det er en mærkelig måde
så det er en gåde
bedrøv ikke dem som har fået styrke og helse ved det

Fra : Jahnu

Dato : 03-09-11 03:09

On Fri, 2 Sep 2011 18:34:13 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

> [...]
>den største
>ja,,,de kunne næsten se ud som om at han narre mig til at nævne ordet

Krishna siger:

[...]

De syv vismænd, og de fire store vismænd, der kom før dem, og
Manu'erne (menneskehedens forfædre) kommer fra Mig født fra Mit sind,
og alle andre levende væsener, der beboer de forskellige planeter,
nedstigger fra dem. (Bg. 10.6)

En, der er fuldt overbevist om disse Mine overdådigheder og mystiske
krafter, beskæftiger sig i Min udelte hengivne tjeneste; om dette
hersker der ingen tvivl. (Bg 10.7)

Jeg er kilden til alle åndelige og materielle verdener. Alting
udstrømmer fra Mig. De vise, der ved dette til fulde, beskæftiger sig
i Min hengivne tjeneste og tilbeder Mig af hele deres hjerte.
(Bg 10.8)

Fra : tkruse

Dato : 04-09-11 17:36

On 4 Sep., 03:45, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> Forkert. Religion er opskriften på, hvordan man forbinder sig med Gud.
> Man behøver ikke søge efter den største kilde. Det ved man allerede,
> at Gud er.
> vis du ikke kan udvikle dig ved hjælp af de anbefalinger Vedaern giver dig
så er det jo ikke meget vær
de Kristne har den anbefaling at de altid skal søge
og jeg kan da også føle ånden i mig selv
at den kan noget mægtigt
men jeg kan også se hvor lidt jeg benytter mig af det
så jeg vil søge at bennyte mig noget mere af den mægtige og herlige
ånd

Fra : Jahnu

Dato : 05-09-11 01:58

On Sun, 4 Sep 2011 16:35:56 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

> [...]
>men jeg kan også se hvor lidt jeg benytter mig af det
>så jeg vil søge at bennyte mig noget mere af den mægtige og herlige

Krishna siger:

Den Højeste Sandhed befinder Sig både udenfor og indeni alle levende
væsener, bevægelige såvel som ubevægelige. Eftersom Han er subtil, er
Han hinsides de materielle sansers evne til at se eller høre. Skønt
langt, langt borte er Han også tæt på alting. (Bg. 13.16)

Fra : Lyrik

Dato : 19-08-11 08:58

Den 09/08/11 02.59, Simon Laub skrev:
> Jeg har med stor interesse læst Julian Bagginis seneste
> bog "The Ego Trick".
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det har du fordi du tilhører "jeg"-generationen.

"Jeg"- generationens interesse for eget ego er umætteligt. Det forløser
sig kun når de har TV kameraer direkte på og hele Danmark sidder og ser
på dem.

Spørgsmålet hvorfor man skal se på dem, har kun det svar at det er fordi
de kan lide at blive set på.
De kan ikke synge, de kan ikke spille, de kan ikke være morsomme. men de
kan lade som om.
De kan lave bæ på gulvet! De kan være enige om at grine af bæ på gulvet.
Når de i fællesskab griner af bæ på gulvet, så opstår en konsensus om at
de i grunden er komikere.

De kan heller ikke være forskere, men de kan lade som om de er det ved
at være "Begejstrede" for "Julian Baginis" lille Ego-tripper-bog.

Hvis nu alle kan være begejstrede for bogen, er det så ikke næsten det
samme som banebrydende videnskab?
Altså ligesom lorten på gulvet alle er enige om, som værende ren
stand-up humor?

MvH
Jens

Fra : tkruse

Dato : 02-09-11 19:57

Ezekiel,,eller hvad han nu heder
skulle bage sit brød ved en tør lort
men det griner vi ikke af
vi tager det alvorligt
hvilke visdom er der skjult i det
ja et mærkeligt fartøj ,,,som en UFO,,Kom svævende hen over dalen i et sælsomt lys
og personen i fartøjet bød Ezekiel at bage sit brød ved en tør lort
hvor sælsomt
mærkeligt

Fra : tkruse

Dato : 19-08-11 19:25

On 19 Aug., 09:18, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Efter at have gennemsøgt alle Vedaerne finder vi ikke noget mere
> ophøjet i denne tidsalder end at recitere Hare Krishna mantraet."

gab,,gab,,gab,,gab,,den mest naturlige og ægte bøn som finnes
selv min kat bruger det rigeligt,,,jeg har også set spurvene i busken
bruge det
gab,,gab,,gab,
men skal vi sætte bugstav til,,,,så er det nok mere hen i retning af
Jehooovvvaaae
behov for hvile jejejehohohovaajajaja
hør de spæde,,der er ikke noget at tage fejl af
jeg tror lidt på vismanden som spørger de spæde til råds
noget som nævnes i et af de nyopgravede evangelier
eller det som står i det gamle testamente,,af spæde og diedes ryst
skal du berede din lovsang
jeg synes at det virkelige,,det som det handler om,,drukner i kampen
imod røvere og forbrydere
det Kristne drukner i ævl,,fra de Kristne
nu har vi gjort alt det gale og er blevet tunge
hvordan skal vi blive lette igen
de ord findes også,,de vigtigste ord,,,men næsten alle her drukner de
ord,,de udøver dem ikke
de kalder sig Kristne,,men drukner det mest vigtige
og du er en af dem,,du er meget tydeligt en af dem,,du forstår ikke
vad det handler om
og din Krishna drukner det vigtigste
han er ikke vær at høre på
han er en vederstyggelighed for den sande Gud

Fra : Jahnu

Dato : 20-08-11 02:49

On Fri, 19 Aug 2011 18:24:46 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

<gaaab>

Kong Chitracetu siger:

I denne materielle verden er der ligeså mange levende væsener, som der
er atomer. Ud af alle disse levende væsener er det meget få, der er
mennesker, og ud af dem er det meget få, der er interesserede i at
følge religiøse principper.

O du bedtste blandt brahminere, Shukadeva Goswami, ud af mange
personer, der følger religiøse principper, er det kun få, der ønsker
befrielse fra den materielle verden. Og ud af mange tusinde, der
ønsker befrielse, er det meget få der opnår faktisk befrielse og
opgiver deres tilknytning til samfund, venskab, kærlighed, nation,
hjem, kone og børn. Og ud af mange sådanne befriende personer, er det
kun meget få, der kan forstå den sande betydning af befrielse.
O du store vismand, ud af mange millioner af sådanne befriede
personer, der er fuldkomne i deres viden om befrielse, er der måske
en, der hengiver sig til Narayan eller Krishna. Sådanne hengivne, der
er helt fredfyldte, er ekstremt sjældne.

--- Srimad Bhagavatam 6.14.3-5

Fra : tkruse

Dato : 23-08-11 18:21

On 23 Aug., 05:04, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:
> [...]
> ikke arbejder i en sådan bevidsthed, men handler gennem det falske ego
> uden at lytte til Mig, vil du blive fortabt. (Bg 18.58)

vis bevidstheden er tørke,,så er det tørke,,men du kan også huske
hvordan regn føles
og udelukker du følelsen tørke,,ved at fastholde følelsen af regn med
et mantra
så vil dine nærmeste få en følelse af regn midt i tørken
og det vil brede sig fra menneske til menneske midt i tørken
og det regner
men jeg oplevede en meget tør sommer hvor det kun regnede der hvor jeg
var
resten af landet blev advaret om fare ved skovbrand og landmanden
klagede over mangel på regn
på det tidspunkt kendte jeg en som kom i Krisnabevægelsen ,,et sted
nord for Hillerød nær Gribskov
han havde samme erfaring med at kunne omvende fællesførelsen ,,tørke
til regn
nu ikke bare ved vi at vi kan,,vi tror vi kan,,du ENE EN

Fra : Jahnu

Dato : 24-08-11 01:27

On Tue, 23 Aug 2011 17:21:03 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

>på det tidspunkt kendte jeg en som kom i Krisnabevægelsen ,,et sted
>nord for Hillerød nær Gribskov

Det var mange år siden templet var i Bauneholm. Nu ligger det i
Vanløse. Der er gratis fest hver søndag. Alle er velkomne. Se nærmere
på krishna.dk

Krishna siger:

Hvor som helst og når som helst der er en nedgang i religiøs praksis
og en fremherskende stigning i irreligiøsitet, O Bharatas efterkommer,
på det tidspunkt nedstiger Jeg.
(Bg. 4.7)

For at udfri de fromme og tilintetgøre slynglerne såvel som for at
genetablere religiøse principper, nedstiger Jeg i tidsalder efter
tidsalder. (Bg. 4.8)

Fra : tkruse

Dato : 26-08-11 18:00

On 26 Aug., 03:59, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Hvilken tilstand man end ihukommer når man forlader kroppen, O Kuntis
> søn, den tilstand vil man med sikkerhed opnå i det næste liv. (Bg.

skal vi så gå og sige ingen er støre end mig
for Krishna er Kristus sikkert ikke det største
men vad er størst for både Krishna og Kristus og alt vad der kalder
sig stort
findes der virkeligt en herlighed som er så ren at selv kødet ikke
slides
ja så er vi da fuldstændigt befriet for din form for lære og paradis
for så er det den rene herlighed som er det største for alle
og du kan begynde med den almindelige menneskelige form for herlighed
og vær gang du gør dit ord et hak renere ved at fokusere på følelsen
af herlighed
så er du kommet et skridt nærmere det som er det højeste for alle
uanset hvor store de bilder dig ind de er
for kan de ikke nævne det jeg skriver
så er de ikke særlig store
snare meget små størrelser
som siger for store ord om dem selv

Fra : Jahnu

Dato : 27-08-11 01:28

On Fri, 26 Aug 2011 16:59:42 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

>skal vi så gå og sige ingen er støre end mig
>for Krishna er Kristus sikkert ikke det største
>men vad er størst for både Krishna og Kristus og alt vad der kalder
>sig stort

Krishna siger:

Selvom Jeg er ufødt og Min transcendentale krop aldrig forfalder, og
selvom Jeg er Herren over alle levende væsener, fremtræder Jeg stadig
i hver tidsalder i Min oprindelige, transcendentale skikkelse.
(Bg. 4.6)

Fra : tkruse

Dato : 20-09-11 18:43

> [...]

Sandhedens styrke ligger i at den altid er sand, og det har intet med
dans er en leg med energier
energierne kommer først når du danser
det du føler tror du
tror du det ikke,,så dans
og så kan du sige,,jo jeg tror jeg vækker energier ved dans
jeg tror også jeg kan vække farver og smag og herlig lyd med dans
børn danser og jubler over god smag
hvem takker det gud har skabt bæst ?

Fra : tkruse

Dato : 22-09-11 16:34

On 22 Sep., 12:50, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> planeter og halvguder, og at Jeg er alle levende v seners ven og
> vel nsker, kan alene opn fred fra de materielle elendigheder."

jeg kan bedre lide Jødernes gud som siger,,jeg kan sige til de tørre
ben i dalen der,,bliv kød og det vil ske
endvidere siger han,,jeg ved i har brug for det alt sammen
sjovt ,,jeg har hørt mange Kristne opleve at umulige sår får nyt kød
på et splitsekund
øre som fuldstændigt mangler det indre,,får nyt,,øje som er
fuldstændigt mat og ude propil,,bliver fuldstændigt nyt

Fra : Jahnu

Dato : 23-09-11 00:06

On Thu, 22 Sep 2011 15:34:12 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

> [...]
>øre som fuldstændigt mangler det indre,,får nyt,,øje som er
>fuldstændigt mat og ude propil,,bliver fuldstændigt nyt

"The religion and philosophy of the Hebrews are those of a wilder and
ruder tribe, wanting the civility and intellectual refinements and
subtlety of Vedic culture." - Henry David Thoreau

Fra : tkruse

Dato : 24-09-11 18:01

On 24 Sep., 03:13, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> transcendentale lyd om (AUM). Af ofringer er Jeg recitationen af de
> hellige navne (japa), og af ubevægelige ting er Jeg Himalaya.

min kant sprang op i mit skød,,brummende og dybt afslappet
for mange tusinde af år side skete det samme for en eller anden
fredesøgende
og sådan blev bramand brummeren til,,,en lille missekat var vejlederen
men misser praler ikke så meget,,det er naturligt for den

Fra : Jahnu

Dato : 25-09-11 01:31

On Sat, 24 Sep 2011 17:01:23 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

> [...]

natah parataropayah / sarva-vedesu drishyate

"Det ovenstående mantra bestående af 16 ord og 32 stavelser er det
eneste, der kan give beskyttelse mod Kali-tidsalderens onde

Fra : Jahnu

Dato : 20-09-11 18:55

On 21 Sep, 05:43, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:

> [...]
> og så kan du sige,,jo jeg tror jeg vækker energier ved dans
> jeg tror også jeg kan vække farver og smag og herlig lyd med dans

Ud af mange tusinde mennesker er der måske en, der stræber efter
fuldkommenhed, og blandt dem, der har opnået fuldkommenhed, er der
næppe en, der kender sandheden om Mig. (Bg. 7.3)

Jord, vand, ild, luft, æter (rum), sind, intelligens og falsk ego -
alt i alt udgør disse otte mine adskilte materielle energier.
(Bg. 7.4)

Foruden disse, O sværtbevæbnede Arjuna, har Jeg en anden højere
energi, der består af de levende væsener, der udnytter ressourcerne
fra denne lavere materielle natur."(Bg. 7.5)

Fra : tkruse

Dato : 23-09-11 04:43

On 23 Sep., 01:05, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> ruder tribe, wanting the civility and intellectual refinements and
> subtlety of Vedic culture."  - Henry David Thoreau

hvem er du ,,,når du bruger engelsk i dit svar,,er du Guds tjener ?
eller er du lunken og højrøvet ,,med en af Krishnas pralhatte på
hovedet,,
Kan du kende dig selv så meget at sår heles på et splitsekund ved din
ordre
vil du kende dig selv så meget,,så er det nok Biblen du skal bladre
lidt i
og kende det første og største bud som en udøvre og kende at det kan
forme støvet til en helstøbt legeme
som kan sige til den lamme,,rejs dig op tag din seng og gå
kan du i lyset af dig selv ane at det er muligt,,,så er du nået langt
og kender porten
og du gør næste ord i det største og første bud renere end det første
således at der ingen tvivl er
den lamme rejser sig op og tager sin seng og går

Fra : Jahnu

Dato : 23-09-11 12:15

On Fri, 23 Sep 2011 03:43:07 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

> [...]
>ordre
>vil du kende dig selv så meget,,så er det nok Biblen du skal bladre

At sammenligne Bibelen med Vedaerne er som at sammenligne en trehjulet
cykel med en BMW.

Krishna siger:

Der findes to slags levende væsener, de fejlbarlige og de
ufejlbarlige. I den materielle verden er alle levende væsener
fejlbarlige, og i den åndelige verden er de alle sammen ufejlbarlige.
(Bg. 15. 16)

Foruden de to er der den mægtigste person, den Højeste Sjæl, den
uforgængelige Herre selv, der er trådt i de tre verdener for at
opretholde dem. (Bg. 15. 17)

Eftersom Jeg er hævet over b de de fejlbarlige og de ufejlbarlige, og
fordi Jeg er den mægtigste, prises Jeg i begge verdener såvel som i
Vedaerne som den Højeste Person. (Bg. 15. 18)

Den, der uden at tvivle kender Mig som den Højeste Personlige Guddom,
ved alting. Derfor beskæftiger han sig fuldstændigt i hengiven
tjeneste til Mig, O Bharatas søn. (Bg. 15. 19)

O du syndfrie, dette er den mest fortrolige del af de vediske
skrifter, og den bliver nu åbenbaret af Mig. Den, der forstår dette,
vil blive viis, og han vil nå fuldkommenhed i sine bestræbelser. (Bg.
15. 20)

Fra : tkruse

Dato : 24-09-11 19:01

On 25 Sep., 02:30, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> indflydelse. Efter at have gennems gt alle Vedaerne finder vi ikke
> noget mere oph jet i denne tidsalder end at recitere Hare Krishna

Gab,gab,gab,,,hvad betyder det,,afbryder du folk i et Gab,,så bliver
de sure
hvorfor er gab så værdifuldt,,
men skal man være mere nøjagtig med at ligge bugstav til lyden af et
gab,,så er det mere Jehova
Jehova som siger,,af spæde og digens ryst skal du berede din lovsang
og vi mangler en mere naturligt navn til gud
så det kan aldrig blive Krishna
men lyt til lævens brøl ,,havets brænding,,jeeehhhooovvvvvaaaaaaa
Gab,,, behov for fred,, ja behov ,,for fred,, jabehova

Fra : tkruse

Dato : 24-09-11 19:10

On 25 Sep., 03:01, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:

> [...]

gab,,så er det mere Jehova
Jehova som siger,,af spæde og digens ryst skal du berede din lovsang
og vi mangler et mere naturligt navn til gud
så det kan aldrig blive Krishna
men lyt til løvens brøl ,,havets brænding,,jeeehhhooovvvvvaaaaaaa
Gab,,, behov for fred,, ja behov ,,for fred,, jabehova

Fra : tkruse

Dato : 20-09-11 19:07

On 21 Sep., 02:55, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> energi, der består af de levende væsener, der udnytter ressourcerne
> fra denne lavere materielle natur."(Bg. 7.5)

igen et maskin svar
som at kaste perler i en maskine ,,dumt

Fra : Jahnu

Dato : 21-09-11 02:40

On Tue, 20 Sep 2011 18:07:06 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

>igen et maskin svar
>som at kaste perler i en maskine ,,dumt

Jeg har aldrig forstået Kirkens ide om de dødes opstandelse. Det er jo
indlysende, at det ikke er en samling rådne lig, der stiger op og
følger Kristus til himmels. Så hvilken krop får man, når man
genopstår? Er det den krop, man dør i?

Hvis man dør som spæd eller olding, er det så den krop man vil have
til evig tid ved genopstandelsen? En ret skræmmende tanke, faktisk. Så
synes jeg, at den vediske forklaring giver mere mening. I den, er ens
fysiske krop blot en ud a milliader, man har haft i forskellige
livsarter. Når man bliver frelst, får man sin oprindelige åndelige
krop og vender tilbage til Krishna på det evige plan.

Kirken fortæller os, at man kommer til himmelen og er sammen med sin
familie og venner der forevigt. Men det er jo heller ikke en videre
tiltrækkende at tænke på. Jeg mener, hvem gider være sammen med sin
jordiske familie forevigt? Hvad hvis ens kone er en rappenskralde og
man blev misbrugt som barn? Er det dem, man skal være sammen med
forevigt? Jeg kan ikke se noget tiltrækkende ved det.

Når jeg ser den glade kærnefamilie på forsiden af Vagttårnet, så
tænker jeg altid, hold da kæft, det må være kedeligt der.

Og hvad laver Gud i den kristne himmel? Det melder historien heller
intet om. Det må jo være extremt kedeligt at være Gud i kristendommen.
At sidde på en sky omgivet af engle, der spiller på harpe. Eller at
være bager i universets største bageri, så Han kan levere brød til
alle. Og sidde og høre på alle folks beklagelser og bønner - er det
sådan det er? Eller som nogen tror, at Jesus er Gud og må komme ned i
et fysisk legeme for at lide for det snot, JEG går rundt og laver?
Hvad er der fedt ved det?

Og vad laver Gud i sin fritid i himmelen - når han ikke sidder og
keder sig med en flok engle, eller når Han ikke hænger blødende og
lidende sømmet op på en pæl? Hvad laver Han så? Kirken fortæller os
intet om disse ting. Det er derfor jeg er så facineret af den vediske
version. Her bliver Gud, Hans navn, Hans form, Hans kvaliteter og Hans
lege beskrevet i detaljer.

At Krishna er Gud, er blot en sekundær ting. Det har Han sine
ekspansioner som Vishnu og Narayan til. Krishna selv er simpelthen
optaget af at lege og nyde med sine venner i Vrindavan.

Jeg tror det var Nitsche, der sagde, jeg kunne tro på en Gud, der
danser.

Sjovt nok er et af Krishnas navne Natharaja, den bedste af alle
dansere.

Og at forsøge at elske Krishna giver den højeste form for glæde og
nydelse. Det er et faktum enhver kan opleve, som indgår i processen.
Det har intet med tro at gøre. Enhver der forsøger at føje Krishna til
sit liv vil øjeblikkeligt opleve hvordan hans eller hendes lidelse vil
formindske og nydelse og glæde vil øge. Det er et demonstrativt
faktum.

Krishna siger:

[...]

De rene hengivnes tanker dvæler i Mig. Deres liv er helt hengivet til
Min tjeneste, og de oplever stor tilfredsstillelse og glæde ved altid
at oplyse hinanden og konversere om Mig. (Bg 10.9)

Til dem, der er konstant viet til at tjene Mig i kærlighed, giver jeg
den forståelse, gennem hvilken de kan komme til Mig. (Bg 10.10)

For at vise dem særlig nåde, ødelægger Jeg, der dvæler i deres
hjerter, med kundskabens lys det mørke, der er født af uvidenhed.
(Bhagavad Gita 10.11)

Fra : tkruse

Dato : 20-08-11 19:01

On 20 Aug., 03:48, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:
> [...]
> en, der hengiver sig til Narayan eller Krishna. Sådanne hengivne, der
> er helt fredfyldte, er ekstremt sjældne.

du må kun have et par sandaler og en kjortel siger Jesus
og han havde kun et par sandaler og en kjortel
men Krishna havde en hel hær
Og ud af mange tusinde, der
> ønsker befrielse, er det meget få der opnår faktisk befrielse og
> opgiver deres tilknytning til samfund, venskab, kærlighed, nation,
> hjem, kone og børn
men Krishna havde en hel hær
men det er ikke derfor jeg ikke vil tro på ham
det er endnu være ting
det at han ophøjer sig selv over alt og alle
tyder på at han er en løgner når han ikke nævner kilden

Fra : Jahnu

Dato : 21-08-11 02:39

On Sat, 20 Aug 2011 18:01:12 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

> [...]
>det er endnu være ting
>det at han ophøjer sig selv over alt og alle
>tyder på at han er en løgner når han ikke nævner kilden

Typisk, du vil gene tro på en gud der hænger blødende og lidende
sømmet op på en pæl, eller hvis en eller anden platnakke stiller sig
frem på TV og slår folk i jorden, så klapper du i dine små hænder og
jubler - wow, prøv og se, han kan slå folk ii jorden, han må være Guds
repræsentant.

Men når Gud kommer i al sin majestæt i den oprindelige og mest
ophøjede religion på planeten og fortæller dig i detaljer om sig selv
og sjælen, så bliver du grøn af misundelse.

Her forklarer Gud, hvordan du fik det sådan - Krishna siger:

Tåber håner Mig, når Jeg åbenbarer Mig i en menneskelig skikkelse. De
kender ikke Min transcendentale natur som den Suveræne Hersker over
alt, der er til. (Bg. 9.11)

Fra : tkruse

Dato : 23-08-11 19:03

On 24 Aug., 02:27, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> For at udfri de fromme og tilintetgøre slynglerne såvel som for at
> genetablere religiøse principper, nedstiger Jeg i tidsalder efter

der er mange opdagelser at gøre vis man manipulere lidt med de triste
følelser
ved at kalde på de gode og lette følelser med et mantra
men dine svar antyder ikke nogen fremgang
så lige en film der handler om mennesker som har været ofre for Hej
angreb,,men blev redet af Delfiner
Delfinerne ofre næsten deres liv på at rede et menneske
er det førelser hos et intelligent dyr med en hjerne støre end
mennesker hjerne,,,eller hvad?
er det kloge mere følelser end tanker
jeg tror det
følelsen af at være kan omvendes med følelserne,,,vis det at være er
en trist affære
så herligt er det at føle herlighed i det at være,,Herene fordi jeg er
magtesløs over det at være
Herren er det at være,,du kan lige så godt lære at føle det som noget
herligt
der er ikke andet at gøre
men hvor er dine erfaringer med det,,,dine svar er ikke dine svar

Fra : tkruse

Dato : 27-08-11 13:32

On 27 Aug., 02:28, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> selvom Jeg er Herren over alle levende væsener, fremtræder Jeg stadig
> i hver tidsalder i Min oprindelige, transcendentale skikkelse.

ja,,ja du er jo selv ufødt men befinder dig alligevel nu i dit sure
kød
kan ånden få mag over kødet tror du,,,ja jeg ved du ikke kan svare
og at du selv skulle lære en lille del af det og fortælle hvor langt
du er nået
ja bare sådan små glimt af indsigt
kan ånden få mag over kødet sådan at sår og sygdom heles i et nu
hvem giver os bevis på at det kan lade sig gøre
og hvorfor vil du overdøve det men nogle hen i været Bger
har du slet ikke nys om hvordan du ved at dyrke ånden
giver ånden magt over kødet
først når du forståer en lille bid af det kan du begynde at hjælpe
andre og svare på en retfærdig måde
i stedet for at misbruge de Veda ord du anvender til svar i øst når
man spørger dig om vest
du og dine fejlagtige oversætter gør en måske god ting til noget
uanvendeligt

Fra : tkruse

Dato : 21-08-11 18:02

On 21 Aug., 03:39, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> repræsentant.

yogier lader sig køre over af lasbiler fyldt med menneske,,,rejse sig
yogien dyrkede nok sin gud med hele legeme og sjæl med styrke
og dig,,,det er vist ikke meget du fatter
Jeg havde en yogi bog engang,,og den kunne da lære noget fra sig
der er et sted oppe i isen som kan bringe yogien i kontakt med liv i
fremmede solsystemer
og jeg har haft oplevelser den vej,,dog uden yoga
men hvor Kristus steg hen det ved jeg ikke
men han kommer igen på samme måde som han steg til himmels

Fra : Jahnu

Dato : 22-08-11 03:18

Fra : tkruse

Dato : 24-08-11 16:37

Fra : Jahnu

Dato : 25-08-11 01:46

Fra : tkruse

Dato : 21-09-11 17:21

On 21 Sep., 03:39, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]

er ens
fysiske krop blot en ud a milliader, man har haft i forskellige
du får nok en mere

Fra : Jahnu

Dato : 22-09-11 01:46

Fra : tkruse

Dato : 23-09-11 06:05

Fra : Jahnu

Dato : 23-09-11 13:26

Fra : tkruse

Dato : 01-09-11 18:55

On 1 Sep., 14:37, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:
> [...]
> kilden til halvguderne og vism ndene. (Bg 10.2)
>
> Den, der kender Mig som  den uf dte, som den uden begyndelse, som den
> alm gtige Herre over alle verdener - kun han, oplyst blandt mennesker,
> er fri for al synd. (Bg.10.3)
>
> Intelligens, viden, frihed fra tvivl og vildfarelse, tilgivelse,
> sandf rdighed, kontrol over sanserne, kontrol over sindet, lykke og
> lidelse, f dsel og d d, frygt, frygtl shed, ikke-vold, mental balance,
> tilfredshed, forsagelse, gavmildhed, ber mmelse og van re - alle disse
> forskellige egenskaber hos de levende v sener, er helt og holdent

når Kristus meget tydeligt kunne mere end Krishna
så må Kristus være mere nær det at være en helgud
selv om han siger ,,,faderen i himlen er støre end mig
og ingen har nogensinde set faderen
men se dig selv i spejlet,,,kender du din skæbne ?
Er det bare ord,,Gud har lovet os
men ingen i verden har set hvad Gud har lovet dem
hvad kan en halvgud love
hvis du gør sådan og sådan,,,så skal du blive til en halvgud
men ingen ved vad en halv eller kvartgud eller det som er mindre er
men vi kan tilbede den gode følelse af os selv
og se at det også hjælper andre som mangler den gode følelse af dem
selv
så vi kan noget med vores væren her og nu
og komme i en rus af gode følelser
det er en kilde i os selv som giver
vi behøver ikke at vinde i fodbolt eller det som ellers er en
betingelse for glæde
vi går bare til følelsen af glæde i os selv den ubetinget
og dog,,,bøn er nødvendigt

Fra : Jahnu

Dato : 02-09-11 02:20

On Thu, 1 Sep 2011 17:54:35 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

>når Kristus meget tydeligt kunne mere end Krishna
>så må Kristus være mere nær det at være en helgud

Ja, det er ikke sådan, når den moderne kirke blot er en forvandsket,
forkvaklet, primitiv udgave af den virkelige vare, hva?. At
sammenligne Kristus med Krishna er som at sammenligne en trehjulet
cykel med en BMW. Der er slet ingen sammenligning.

Vaishnava religionen har tilbundsgående svar på alle livets religiøse,
filosofiske, eksistentielle og teologiske spørgsmål. Kirken kan ikke
svare på en pind. Selv efter 2000 år på banen, er det stadig ikke
lykkedes dem at finde et ordentligt svar på theodise spørgsmålet. Og
det skulle være den eneste sande religion i verden?? hahaha :)

Godt man kender den oprindelige, ophøjede, uforfalskede religion fra
Gud selv. Det må være forfærdeligt at forsøge at forstå Gud, gennem
det infame makværk, du står for.

Krishna siger:

O vinde af rigdomme (Arjuna), der findes ingen sandhed højere end Mig.
Alting hviler på Mig som perler på en snor. (Bg. 7.7)

Denne viden er kongen over al uddannelse og den mest fortrolige af
alle hemmeligheder. Det er den reneste viden, og eftersom den giver en
direkte opfattelse af selvet gennem indsigt, er det religionens
fuldkommenhed. Den varer evigt og udføres med glæde. (Bg. 9.2)

O Kuntis søn, de, der hengiver sig til andre guder og som tilbeder
disse med tro, tilbeder i virkeligheden Mig, men de gør det på den
forkerte måde. (Bg. 9.23)

Jeg er den eneste nyder og hersker over alle ofringer. De, der derfor
ikke anerkender Min sande ophøjede natur, falder ned. (Bg. 9.24)

De, der tilbeder halvguderne, vil blive født blandt halvguderne; de,
der tilbeder forfædrene, vil gå til forfædrene; de, der tilbeder
spøgelser og ånder, vil fødes blandt sådanne væsener; og de, der
tilbeder Mig, vil komme og leve med Mig. (Bg. 9.25)

Fra : tkruse

Dato : 02-09-11 20:28

On 3 Sep., 04:08, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> udstr mmer fra Mig. De vise, der ved dette til fulde, besk ftiger sig
> i Min hengivne tjeneste og tilbeder Mig af hele deres hjerte.

den som gør det rene skyggefrie lys i ham selv til det største
ham skal du høre på
det må være et naturligt hovedmål for alle personer i hele universet
så Krishna er en forbryder imod universets harmoni
han må væltes som Gardafi og andre som bruger voldelige og truende
ord
på en måder er Krishnas ord vold imod sindet,,vold imod den ENE EN
Jesus viste det og gik på korset med vilje

Fra : Jahnu

Dato : 03-09-11 03:43

On Fri, 2 Sep 2011 19:27:37 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

> [...]
>ord
>på en måder er Krishnas ord vold imod sindet,,vold imod den ENE EN
>Jesus viste det og gik på korset med vilje

O Prithas søn, den forståelse, gennem hvilken man ved, hvad der bør
gøres og hvad der ikke bør gøres, hvad man bør frygte, og hvad man
ikke bør frygte, hvad der binder og hvad der befrier, er forståelse i
godhedens kvalitet. (Bg 18.30)

Den forståelse, O Prithas søn, ifølge hvilken man ikke kan skelne
mellem religion og irreligion eller mellem handling, der bør udføres
og handlinger, man ikke bør udføre, er i lidenskabens kvalitet.
(Bg.18.31)

Den forståelse, der anser irreligion for at være religion og religion
for at være irreligion, som er dækket af illusion og mørke, og som
altid stræber i den forkerte retning, O Partha, er i uvidenhedens
kvalitet. (Bg 18.32)

Fra : tkruse

Dato : 05-09-11 18:44

On 5 Sep., 02:57, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> Han hinsides de materielle sansers evne til at se eller høre. Skønt
> langt, langt borte er Han også tæt på alting. (Bg. 13.16)

det handler mere om din træning i at kunne se og høre
men det er umuligt ,,jeg høre ikke noget retfærdigt mål fra dig
den gud er noget helt andet end det du kan forestille dig
der er heller ikke andet end ævl her i Kristen.livssyn
hvordan man lader ånden op,,,det mest vigtige ,,høre jeg intet om
det hele handler kun om den præst eller pave som har pisset ved siden
af
og så handler det om dem som mener de har noget særligt at prale af
over for Gud
men den handling som giver ånd og skaber ånd
det høre vi intet om
forstå man de 24 ældstes gerning i himlen
så forstår man også at der ikke er nogen gud som du og de kristne
taler om
selvfølgelig eksistere Jesus og han har en vældig magt
men det er på en helt anden måde
derfor kommer han også igen i et nyt navn

Fra : Jahnu

Dato : 06-09-11 02:54

On Mon, 5 Sep 2011 17:43:37 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

> [...]
>hvordan man lader ånden op,,,det mest vigtige ,,høre jeg intet om
>det hele handler kun om den præst eller pave som har pisset ved siden

Ja, for du ved hvordan man lader ånden op? Du kan ikke engang undvære
sex i en uge. Du er ikke engang vegetar. Hvad ved du om at lade ånden
op? - et godtroende fjols, der tror en eller anden
amerikanerplattenslager, der slår folk i gulvet på TV - han er opfyldt
af Guds ånd... hahaha :)

Der er ingen forskel på dig og så folk i middelalderen, der stod med
stive øjne og hængende underkæbe - iiih ååh, ov se, det er et under -
når magikere og troldmænd duperede folk med ild fra svovl og krudt.

Se, du er med i Bhagavad Gita - Krishna siger:

Fra : tkruse

Dato : 02-09-11 18:51

On 2 Sep., 03:19, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> cykel med en BMW. Der er slet ingen sammenligning.
> Kirken og korset er en nødhjælp til dem som ikke kan finde kilden i dem selv
de er jo opflasket med en afgud som ikke giver noget
men ordet om korset indeholder vejen til kilden
og vad der er virkeligt stort
ja jeg ser det tydeligt
det er skjult for dig
og nu kalder du det lave for stort
og det store for lavt
men det store er gemt i Jesus ord
at ham som vil være den største skal blive den mindste og alles
tjener

Fra : Jahnu

Dato : 03-09-11 01:54

On Fri, 2 Sep 2011 17:51:02 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

> [...]

O vinde af rigdomme (Arjuna), der findes ingen sandhed højere end Mig.
Alting hviler på Mig som perler på en snor. (Bg. 7.7)

O Kuntis søn, Jeg er vandets smag, Jeg er solens og månens lys såvel
om stavelsen OM i de vediske mantras; Jeg er lyden i æteren og Jeg
evnen i mennesket. (Bg.7.8)

Jeg er jordens oprindelige duft, og Jeg er heden i ild. Jeg er livet i
alt, der lever, og Jeg er alle asketers bodsøvelser. (Bg. 7.9)

O Prithas søn, du bør vide at Jeg er den oprindelige kilde til al
eksistens; Jeg er intelligensen hos de intelligente såvel som styrken
i alle kraftfulde mennesker. (Bg. 7.10)

Jeg er styrken hos den stærke, der er fri for lidenskab og begær, og
Jeg er sexliv, der ikke strider mod religiøse principper, O
Bharata'ernes herre. (Bg. 7.11)

Du bør vide, at enhver tilstand, den være sig i godhedens,
lidenskabens eller uvidenhedens kvalitet, er manifesterede gennem Min
energi. Jeg er på en måde alting, men Jeg er også uafhængig. Jeg er
ikke underlagt naturens tre kvaliteter, for disse befinder sig derimod
indeni Mig. (Bg. 7.12)

Vildledt af naturens tre kvaliteter (godhed, lidenskab og uvidenhed)
befinder hele verden sig i uvidenhed om Mig, der er hævet over disse
kvaliteter og uudtømmelig. (Bg. 7.13)

Denne Min guddommelige energi bestående af naturens tre kvaliteter er
svær at overvinde. Men for de, der har overgivet sig til Mig, bliver
det let at krydse hen over den. (Bg. 7.14)

De, der er skamløst tåbelige, de, der er lavest blandt mennesker, de,
hvis viden er blevet stjålet af illusion, og, de, der deltager
dæmonernes ateistiske natur, overgiver sig aldrig til Mig. (Bg. 7.15)

Fra : tkruse

Dato : 02-09-11 21:07

On 3 Sep., 04:43, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]

så Krishna er en forbryder imod universets harmoni,,
han må væltes som Gardafi og andre som bruger voldelige og truende
ord som
> [...]
på en måder er Krishnas ord vold imod sindet,,vold imod den ENE EN
han er som en skør Brøndby fans som kaster romerlys i nakken på dem
som vover at påstå at Brøndby ikke er de største
men lyset uden skygge og kamp og personanseelse er det største for
alle i hele universet
og vi er ved at blive trætte af Gardafi og Krishna

Jesus viste det og gik på korset med vilje

Fra : Jahnu

Dato : 03-09-11 07:27

Fra : tkruse

Dato : 07-09-11 04:24

On 6 Sep., 03:54, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> for at være irreligion, som er dækket af illusion og mørke, og som
> altid stræber i den forkerte retning, O Partha, er i uvidenhedens

Braman fiser og bramaninerne fniser
men en dag troede han det var luft
han tog det faste for luft
og trykkede ,,,og den dag i dag høre vi om Puhaerne
der anser irreligion for at være religion og religion
> for at være irreligion, som er dækket af illusion og mørke, og som
> altid stræber i den forkerte retning,
men alting bliver OK KO en dag
og Braman fiser og bramaninerne fniser og vifter med Lotusblomster

Fra : Jahnu

Dato : 07-09-11 12:34

Fra : tkruse

Dato : 09-09-11 20:01

On 9 Sep., 02:42, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:
> [...]
> grupperer sig omkring sindet.  På den måde nyder han en særlig samling
> sanseobjekter. . (Bg. 15.9)
>
> Tåber fatter ikke, hvordan et levende væsen forlader sin krop, og de
> fatter heller ikke, hvilken slags krop han nyder under fortryllelse
> fra naturens kvaliteter. Men med kundskabens øjne kan man se alt
> dette.  (Bg. 15.10)
>
> En stræbende transcendentalist, der er selvrealiseret, kan se det hele
> klart. Men de, hvis sind ikke er udviklede, som ikke er forankrede i
> selvrealisation, fatter ikke, hvad der foregår, end ikke selvom de

taber,,taber tramper,,du tramper folk ned med din citatstøvle
tåben er dig
hitler råber og folk jubler

Fra : Jahnu

Dato : 10-09-11 03:34

On Fri, 9 Sep 2011 19:00:44 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

>taber,,taber tramper,,du tramper folk ned med din citatstøvle

Nåh, pas på du ikke begynder at græde :)

>tåben er dig
>hitler råber og folk jubler

Sagde tåben, der jubler og klapper i sin små hænder når en eller anden
amerikansk plattenslager slår folk i jorden :)

Krishna siger:

Den forvirrede åndelige sjæl tror under under indflydelse af de falske
ego, at han er den, der udfører handlinger, der i virkeligheden bliver
udført af naturens tre kvaliteter. (Bg. 3.27)

Fra : tkruse

Dato : 15-09-11 19:05

On 15 Sep., 04:35, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> --- for, for jeg har selv set Benny Hinn på TV. Han er fantastisk.
> Folk ramler på stribe, når Benny Hinn går igang.
>
> "De, der er blottede for viden om deres eget selv, stiller ikke
> spørsgmålstegn ved de eksistentielle problemer i tilværelsen, idet de
> er for knyttede til de 'fejlbarlige soldater' i form af kroppen,
> ægtefælle og børn. Selvom deres erfaring viser det modsatte, indser de
> ikke, at de går deres uundgåelige undergang i møde."
>
> -- Bhagavat Purana 2.1.4
>
> http://sandhedenerildehoert.blogspot.com/http://truthunwelcome.blogspot.com/

der er en mening med det,,du kan være modstander af den ånd som vil
hele dig
bæst at du bliver send i en tilstand hvor du ikke gør modstand imod
din egen helse
den moderne lægevidenskab gør brug af det samme,,dog med stoffer og
ikke med ånd
dertil er de ikke kommet endnu
men jeg har hørt at tandlæger er begynd at eksperimenter lidt i den
retning
tandpine er måske en modstand
men jeg har oplevet at kunne standse en tandpine ved at placere tanden
i overmunden en krillimillimy over den ømme tand i underrmunden
og så opstår der en lindrende vibration imellem de to tænder
men de må ikke røre hinanden
der skal være en krillimillimys afstand

Fra : Jahnu

Dato : 19-09-11 05:32

Fra : Ego

Dato : 12-09-11 09:58

On 6 Sep., 03:54, Jahnu <jahnud

”Jahnu
[...]

Ego
Henry S. Haskins
”Treat the other man's faith gently; it is all he has to believe with.
His mind was created for his own thoughts, not yours or mine. “

Sophy Burnham
”To believe in God or in a guiding force because someone tells you to
is the height of stupidity. We are given senses to receive our
information within. With our own eyes we see, and with our own skin we
feel. With our intelligence, it is intended that we understand. But
each person must puzzle it out for himself or herself. “

William Shakespeare
”There are more things in heaven and earth, Horatio,
Than are dreamt of in your philosophy. “

Quintilian, De Institutione Oratoria
”T hose who wish to appear wise among fools, among the wise seem
foolish.“

Viktor E. Frankl
“Everyone has his own specific vocation or mission in life; everyone
must carry out a concrete assignment that demands fulfillment. Therein
he cannot be replaced, nor can his life be repeated, thus, everyone's
task is unique as his specific opportunity to implement it.”

Jung
“Every form of addiction is bad, no matter whether the narcotic be
alcohol or morphine or idealism.”

“Everything that irritates us about others can lead us to an
understanding of ourselves.”

“We cannot change anything until we accept it. Condemnation does not
liberate, it oppresses.”

,o)

Fra : Jahnu

Dato : 13-09-11 00:06

On Mon, 12 Sep 2011 08:57:50 -0700 (PDT), Ego <geoepost@gmail.com>
wrote:

> [...]
>understanding of ourselves.”
>
>“We cannot change anything until we accept it. Condemnation does not

"The idea that man is like unto an inverted tree seems to have been
current in by gone ages. The link with Vedic conceptions is provided
by Plato in his Timaeus in which it states 'behold we are not an
earthly but a heavenly plant.' This correlation can be discerned by
what Krishna expresses in chapter 15 of Bhagavad Geeta." - Carl Jung

Fra : tkruse

Dato : 12-09-11 15:58

On 12 Sep., 17:57, Ego <geoep...@gmail.com> wrote:
> [...]
> "Alle har sin egen specifikke kald eller mission i livet; alle
> skal gennemføre en konkret opgave, der kræver tilfredsstillelse. Deri
> han ikke kan erstattes, ej heller kan hans liv blive gentaget dermed alles
> Opgaven er enestående som hans særlige mulighed for at gennemføre den. "
>
> Jung
> "Enhver form for afhængighed er dårlig, uanset om narkotiske blive
> alkohol eller morfin eller idealisme. "
>
> "Alt, hvad der irriterer os om andre kan føre os til en
> forståelse af os selv. "
>
> "Vi kan ikke ændre noget, før vi accepterer det. Fordømmelse ikke

er det naturligt at tilbede den gode følelse af dig selv ?
kan det i dårlige stunder bringe dig i godt humør
jeg ved at det kan tænde en gloria
Jung og de andre du nævner er bagud
men William Shakespeare siger noget rigtigt

Fra : tkruse

Dato : 02-09-11 18:57

On 3 Sep., 02:54, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> hvis viden er blevet stjålet af illusion, og, de, der deltager
> dæmonernes ateistiske natur, overgiver sig aldrig til Mig. (Bg. 7.15)

det er ikke nogen illusion
eller jeg ved ikke vad en illusion er
det nærmeste jeg kan komme til forståelsen af vad en illusion er
er din forestillings tilbedelse af en person du ikke kan se
men jeg fokusere på det virkelige stof i mig selv,,,herlighed er et
grundstof i mig selv
personen er mig selv
gør dit lys brændende siger Jesus
er du ulykkelig over alle dine dumme gerninger
så kan du ikke se grundstoffet herlighed i dig selv
men det er der
det er ikke nogen illusion
du har det altid i dig,,det kan kaste lys over alle dine værdier, alle

Fra : Jahnu

Dato : 03-09-11 02:13

Fra : tkruse

Dato : 03-09-11 19:26

On 3 Sep., 08:27, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]

den måde du bruger vedaerne på er irreligion
religion er en opskrift på hvordan du kan finde den største kilde i
og hvor langt du må gå for at finde den kilde
men vis du lyver ,stjæler og bedrager
så kan du ikke føle at du har ret til at søge kilden og hente af
kilden
selvom den befinder sig i din egen midte
men så kan du sige herre Krishna
og så vil du føle at du får alligevel
men det er ikke Krishna
det er bare dig selv som har løsnet energi fra dig selv
energien forlader dine synder
og med energi betaler du din skyld
derfor siger skriften,,,bed uden ophør
og du deler ånd med dem som gør det samme
bønnens ånd er nådens ånd

Fra : Jahnu

Dato : 04-09-11 02:45

Fra : tkruse

Dato : 07-09-11 05:58

On 7 Sep., 13:34, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> anskuelser. I denne vildledte tilstand, bliver alle deres håb om
> befrielse, deres frugtstræbende handlinger, og deres udvikling af

ikke alle steder bliver man hånet for en fis
men i de anspændtes rige hånes der og klinkes med fine krystal glas
og sides pænt på stole
men jeg så engang en film om folk som led af luft i tarmen
og de havde det på en eller anden måde en mere vendelig ånd
de var ikke så farlige
man kunne slippe spændingerne løs og hygge sig gevaldigt

Fra : tkruse

Dato : 10-09-11 19:19

On 10 Sep., 04:34, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> ego, at han er den, der udfører handlinger, der i virkeligheden bliver
> udført af naturens tre kvaliteter. (Bg. 3.27)

er du programmeret,,ja så ved du jo ikke hvem du er
kunstig intelligens er da meget sjovt,,,men det duer ikke til at finde
den levende kilde

Fra : tkruse

Dato : 14-09-11 18:22

> [...]
> ego, at han er den, der udfører handlinger, der i virkeligheden bliver
> udført af naturens tre kvaliteter. (Bg. 3.27)

du er ikke særlig åben i ånden
jeg ser ting i ånden
jeg ved at Benny Hinn er en hel del mere end du kan forstå
og det synes jeg er mærkeligt når du med dine ord gerne vil hæve dig
over andre
men du røber dig selv,,,du ved ikke meget om Krishna
ellers ville Benny Hinns styrke være tydelig for dig
men det er nu ikke Benny Hinns styrke
det er Benny Hinns styrke i Jesus navn
og hvor er din styrke i Krishnas navn blevet af,,,du burde kunne se
den ånds styrke som Benny Hinn påkalder i Jesus navn
folk før nyt i deres indre øre , nyt øje og meget mere
gudskelov at der er en ånd som viser os at det er muligt

Fra : Jahnu

Dato : 15-09-11 01:30

On Wed, 14 Sep 2011 17:22:16 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

> [...]
>over andre
>men du røber dig selv,,,du ved ikke meget om Krishna
>ellers ville Benny Hinns styrke være tydelig for dig

--- for, for det har jeg altså selv set på TV.

[...]

De, der ikke er vildledte, O Prithas søn, de store sjæle, står under
den guddommelige naturs beskyttelse. De er fuldt beskæftiget i
hengiven tjeneste, for de kender Mig som den Højeste Personlige Guddom
- oprindelig og uudtømmelig. (Bg. 9.13)

Disse store sjæle tilbeder Mig bestandigt i hengivenhed, idet de altid
udbreder mine herligheder, bøjer sig ned for Mig, og bestræber sig med
stor beslutsomhed. (Bg. 9.14)

Andre, der dyrker Mig ved at kultivere viden, tilbeder den Højeste
Herre som den, der er uden lige, som er delt i mange, og som den
universelle form. (Bg. 9.15)

Men det er Mig, der er ritualet, offeringen til forfædrene, den
helende urt og den transcendentale recitation. Jeg er smøret, ilden og
ydelsen. (Bg. 9.16)

Jeg er dette univers fader såvel som moderen, fundamentet og
forfaderen. Jeg er genstanden for kundskab, Jeg er den der renser og
Jeg er stavelsen OM. Jeg er også Rig, Sama og Yajur Vedaerne. (Bg.
9.17)

Jeg er målet, opretholderen, Herskeren, vidnet, boligen,
tilflugtsstedet, og den mest nære ven. Jeg er skabelse og
tilintetgørelse, fundamentet for alting, hvilestedet og den evige
kerne. (Bg. 9.18)

O Arjuna, Jeg giver varme og Jeg tilbageholder eller sender regn. Jeg
er udødelighed, og Jeg er også døden personificeret. Både ånd og
materien er i Mig. (Bg. 9.19)

De, der studerer Vedaerne og drikker soma-eleksir, idet de stræber
efter de himmelske planeter, tilbeder Mig indirekte. Renset for
syndefulde reaktioner tager de fødsel blandt de fromme på Indras
(halvgudernes konge) planet, hvor de nyder himmelske glæder. (Bg.
9.20)

Når de således har nydt overdådig himmelsk sanselig nydelse, og
resultaterne af deres fromme handlinger er kommet til en ende, vender
de igen tilbage til de dødeliges planeter. Således opnår de, der
stræber efter sansenydelse ved at følge principperne i de tre Vedaer,
kun gentagende fødsel og død. (Bg. 9.21)

Men de, der altid tilbeder mig med udelt hengivenhed og mediterer på
Min transcendentale form - til dem giver Jeg, hvad de mangler, og
bevarer det, de har. (Bg. 9.22)

Fra : Jahnu

Dato : 07-09-11 09:39

On 7 Sep, 16:57, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:

> [...]
> de var ikke så farlige
> man kunne slippe spændingerne løs og hygge sig gevaldigt

De siger, at verden er uvirkelig, uden fundament, ingen Gud ved
magten. De siger, den er et resultat af sexbegær uden nogen anden
årsag end lyst. (Bg 16.8)

I det de følger sådanne konklusioner, engagerer de dæmoniske, der ikke
kender sig selv, og som er uden intelligens, sig i ugavnlige,
forfærdelige handlinger, der er beregnet på at ødelægge verden. (Bg
16.9)

Absorberede i indbilsk, falsk prestige, og således vildledte,
tiltrukkede som de er af det midlertidige, sværger de dæmoniske altid
til urene handlinger. (Bg 16.10)

De tror på, at sansetilfredsstillelse er den vigtigste nødvendighed i
den menneskelige civilization. Lige til det sidste er der ingen ende
på alle deres ængstelser. Indviklet i et netværk af hundred og
tusindvis af længsler og absorberede i lyst og vrede, sikrer de sig
gennem ulovlige metoder penge til sansetlfredsstillelse. (Bg 16.11-12)

Fra : tkruse

Dato : 07-09-11 17:44

On 7 Sep., 17:38, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> tusindvis af længsler og absorberede i lyst og vrede, sikrer de sig
> gennem ulovlige metoder penge til sansetlfredsstillelse. (Bg 16.11-12)

har du ikke i tidlige indlæg pralet med din uddannelse
hvad skal du bruge den uddannelse til,,,har det noget med penge at
gøre
eller er det en flugt fra kedeligt arbejde
kiksede det for dig og du gik i panik og uudholdelige kaostanker
du lete efter et middel til at stoppe vanviddet i dit hoved
og du faldt over Krishna
men vad nu vis du havde held med din høje uddannelse og
sansetilfredsstillelse
have du så ikke blevet ved det

Fra : tkruse

Dato : 14-09-11 18:40

Fra : Jahnu

Dato : 15-09-11 01:56

On Wed, 14 Sep 2011 17:39:38 -0700 (PDT), tkruse <tkrusej@gmail.com>
wrote:

>er du programmeret,,ja så ved du jo ikke hvem du er
>kunstig intelligens er da meget sjovt,,,men det duer ikke til at finde
>den levende kilde

Jeg befinder Mig i hjertet på enhver, og fra Mig kommer hukommelse,
viden og forglemmelse. I alle Vedaerne er det Mig, der skal kendes.
Jeg er den virkelige forfatter af Vedanta, og Jeg er den, der kender
Vedaerne. (Bg. 15.15)

Fra : Jahnu

Dato : 07-09-11 19:37

On 8 Sep, 04:43, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:

> har du ikke i tidlige indlæg pralet med din uddannelse

Hvad snakker du om? Jeg har aldrig pralet med min uddannelse.

> [...]

klart. Men de, hvis sind ikke er udviklede, som ikke er forankrede i
selvrealisation, fatter ikke, hvad der foregår, end ikke selvom de

Solens stråler, der forjager mørket fra hele denne verden, kommer fra
Mig. Månens stråler og glansen fra ild kommer ogs fra Mig. . (Bg. 15.
12)

Jeg træder ind i hver planet, og gennem Min energi bliver de i deres
baner. Jeg bliver til månen, og tilfører derved alle grøntsager deres
livssaft. . (Bg. 15. 13)

Jeg er fordøjelsesilden indeni kroppen på alle levende væsener, og Jeg
bliver den udadgående og indadgående livsluft for at fordøje de fire
slags fødevarer. . (Bg. 15. 14)

Fra : tkruse

Dato : 14-09-11 19:13

Fra : Jahnu

Dato : 15-09-11 03:35

Fra : tkruse

Dato : 08-09-11 16:15

On 8 Sep., 03:37, Jahnu <jahnud...@gmail.com> wrote:

> [...]
> ved alting. Derfor beskæftiger han sig fuldstændigt i hengiven
> tjeneste til Mig, O Bharatas søn. (Bg. 15. 19)

jeg er ikke ENE om at være været
men alle er EN i dem selv
hvem i hele universet kan være den ENE du er
for alle EN er det at føle herlighed det største
hvornår begynder alle EN at dyrke det i fællesskab
vis alle EN forstod vad det betød og dyrkede følelsen af herlighed i
dette sekund
så ville hele verden være forandret i dette sekund
for alle EN er som været er
og er været herlig med hjertes kundskab i alle EN
så er verden frelst
og hele verden skal frelses,,kun Isral er et problem
men der vil han stige ned midt i Isral
og hele verdens øje vil være vendt til Isral
og hele verden vil prise det