Skiftetid i München lufthavn.
Fra : Ulvir

Dato : 08-08-11 09:43

Hej gruppe-

Jeg er lidt bekymret mht. den tid der er mellem ankomst og afgang i München
lufthavn. Det drejer sig om tiden mellem ankomst med Air Malta, kl 12.40,
og afgang med SAS mod København, kl 13.15 Jeg kan ikke løbe, pga. dårligt
helbred, men en almindelig tempo på gå ben kan jeg godt klare.
Jeg kender ikke nævnte lufthavn, men er der nogen der ved om 35 minutter er
tid nok til at nå afgangen mod København? Jeg hader stress..

Mvh- Ulvir.

Fra : Tom L

Dato : 08-08-11 11:31

"Ulvir" <augustus@mail.dk> wrote:
> [...]
> Jeg kender ikke nævnte lufthavn, men er der nogen der ved om 35 minutter er
> tid nok til at nå afgangen mod København? Jeg hader stress..

Der er ikke meget plads til forsinkelser, men hvis alt er til tiden kan det
klares tror jeg, hvis du allerede har boarding pas til SAS. Svjh ankommer
du til Terminal 2, hvor SAS også har afgang. Og når du ankommer fra et
andet EU land er der ingen køer og kontrol, direkte til afgangs-gaten, hvis
du allerede har boarding pas til SAS flyet.

Er de to ture på samme billet?

Fra : Ulvir

Dato : 08-08-11 11:41

"Tom L" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

> Er de to ture på samme billet?

Jo, det drejer sig om en tur til Malta fra Kastrup gennem Lufthansa. Både på
ud og hjemrejsen er der skift i München. På udrejsen er der masser af tid,
det er der til gengæld ikke på hjemrejsen.
Nå- hvis jeg misser flyet pga. forsinkelse, må de vel sætte mig på den næste
afgang.. Tak for svaret!

Mvh- Ulvir.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 09-08-11 09:34

"Ulvir" <augustus@mail.dk> wrote in message

> Nå- hvis jeg misser flyet pga. forsinkelse, må de vel sætte mig på den
> næste afgang.

Evt. kan du på forhånd orientere dig om næste afgang, så du ved hvor meget
senere du risikerer at komme hjem. Alternativet er på forhånd at skifte til
den senere afgang og så er du i alle fald "garanteret" ekstra ventetid i
München.

Fra : alexbo

Dato : 08-08-11 11:41

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev

> Jeg kender ikke nævnte lufthavn, men er der nogen der ved om 35 minutter
> er tid nok til at nå afgangen mod København? Jeg hader stress..

Stressen kommer ikke bare af de 35 minutter men at du ikke kan være sikker
på at lande til tiden.
Så vil du undgå at udsætte dig selv for stress så find en anden mulighed,
eller i det mindste have en plan for hvad du vil gøre hvis du ikke når
forbindelsen.

Er det to enkelte flyveture du selv har bestilt er det dit problem, er det
en rejse du har købt er det sælgers opgave at få dig frem, måske ikke til
tiden men til København i det mindste.

Det er jo ikke bare dig men også din evt. bagage der skal skifte.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter T.

Dato : 08-08-11 15:08

Den 08-08-2011 12:41, alexbo skrev:

> Er det to enkelte flyveture du selv har bestilt er det dit problem, er
> det en rejse du har købt er det sælgers opgave at få dig frem, måske
> ikke til tiden men til København i det mindste.

Enig. Men hvis man køber billetten hos et mellemled (i dette tilfælde
er det BudJet), så risikerer man nemt meget stramme connections mellem
to fly. Jeg tror næppe, at salgsafdelingen hos SAS (SAS og Lufthansa
deler mange codeshareruter) ville sige god for så kort en connection i
Munchen, såfremt man havde købt billetten direkte hos dem. 35 minutter
er meget meget lidt, uanset hvor lille transitlufthavnen er. En time er
til gengæld fint og giver også en smule råderum til almindelige
afvigelser i flytrafikken.

> Det er jo ikke bare dig men også din evt. bagage der skal skifte.

Præcis. Og den kendsgerning overser rigtig mange.

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

Fra : Ulvir

Dato : 08-08-11 13:17

> Er det to enkelte flyveture du selv har bestilt er det dit problem, er det
> en rejse du har købt er det sælgers opgave at få dig frem, måske ikke til
> tiden men til København i det mindste.

Retur billetten er bestilt ved BudJet og udstedt af Lufthansa. Der er kun et
booking/billet nummer.

Fra : alexbo

Dato : 08-08-11 13:39

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev

> Retur billetten er bestilt ved BudJet og udstedt af Lufthansa. Der er kun
> et booking/billet nummer.

Jamen så behøver du ikke bekymre dig, de sørger for bagagen kommer fra Malta
flyet til SAS, og de skal nok gøre hvad de kan for at finde dig hvis du
bliver væk.
De vil gerne undgå at skulle hive bagagen af flyet for at sortere din fra
hvis du ikke dukker op.
På Munchen airports side med ankommende og afgående fly kan man se at det er
som Tom mener at det hele foregår fra Terminal 2.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter T.

Dato : 08-08-11 15:34

Den 08-08-2011 14:39, alexbo skrev:

> Jamen så behøver du ikke bekymre dig, de sørger for bagagen kommer fra
> Malta flyet til SAS, og de skal nok gøre hvad de kan for at finde dig
> hvis du bliver væk.

Som tommelfingerregel skal man være ved gaten ABSOLUT allersenest 15
minutter før afgang, hvis man er sent på den. Men så er elastikken også
spændt godt ud, og den kan altså strammes lidt yderligere hvis det er en
"mindre" afgang alt efter hvordan sol, måne og stjerner står. :)

> De vil gerne undgå at skulle hive bagagen af flyet for at sortere din
> fra hvis du ikke dukker op.

En god gatecoordinator kan ofte se dette på passagerlisten, så evt.
transitbagage sorteres fra ved lastning indtil passageren er dukket op.
Transitbagage er forøvrigt oftest det, der lastes til allersidst.

Fra : Ulvir

Dato : 08-08-11 13:54

> "Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev

> Jamen så behøver du ikke bekymre dig, de sørger for bagagen kommer fra
> Malta

Tak for oplysningerne, Alex. Nu føler jeg mig mere tryg..

Fra : Tom L

Dato : 09-08-11 11:22

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> Det er jo ikke bare dig men også din evt. bagage der skal skifte.

Fordi jeg næsten altid rejser kun med håndbagage havde jeg ikke tænkt på
evt. checket bagage. Mit bud er, at OP når forbindelsen til CPH, men
kufferterne venter i MUC.

Fra : Ulvir

Dato : 12-10-11 12:54

"Tom L" wrote in message

> [...]

Fordi jeg næsten altid rejser kun med håndbagage havde jeg ikke tænkt på
evt. checket bagage. Mit bud er, at OP når forbindelsen til CPH, men

Både jeg og min kuffert nåede forbindelsen til CPH- Flyet fra MIA/Catania
landede 5 minutter før normal ankomst tid, flyet til CPH var forsinket et
kvarters tid. Kufferten kunne tages fra bagage båndet 10 minutter efter jeg
kom dertil. En god, gnidningsløs tur, men næste gang vil jeg sørge for
længere tid mellem skift..

Fra : Peter T.

Dato : 13-10-11 06:46

Den 12-10-2011 13:54, Ulvir skrev:

> [...]
> minutter efter jeg kom dertil. En god, gnidningsløs tur, men næste gang
> vil jeg sørge for længere tid mellem skift..

Dejligt. :) Jeg er nysgerrig, da jeg stadig har min første
mellemlanding til gode. Hvordan var det med tiden i transit? Kunne du
have nået SAS-raketten hvis den var gået til tiden?

--
Peter T.

www.christianiafolkeaktie.dk - jeg har støttet med en tusse.

Fra : Ulvir

Dato : 13-10-11 10:34

"Peter T." wrote in message news:4e967b08$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

mellemlanding til gode. Hvordan var det med tiden i transit? Kunne du
have nået SAS-raketten hvis den var gået til tiden?

Sagtens, da Air Malta maskinen parkerede lige op ad SAS gaten.. Min
plads i SAS maskinen var der hvor rullebåndet fører bagage ind i flyet. Hver
en kuffert blev løftet en 50-60 cm over båndet og hamret derpå- det var
træls at se på, det virkede som om han var sur på bagagen..

Fra : Peter T.

Dato : 14-10-11 17:35

Den 13-10-2011 11:33, Ulvir skrev:

> Sagtens, da Air Malta maskinen parkerede lige op ad SAS gaten..

Ganske praktisk. :)

> [...]
> Hver en kuffert blev løftet en 50-60 cm over båndet og hamret derpå- det
> var træls at se på, det virkede som om han var sur på bagagen..

Det er så det jeg ikke forstår. Der sidder passagerer og kan se
bagagebehandlingen ved flyene fra venteområder og flyruder. Den slags
må simpelthen ikke ske. Godt nok er det groft sagt passagerernes
ansvar, at pakke bagagen så intet kan gå i stykker. Men alligevel...

Fra : Ulvir

Dato : 18-10-11 17:58

"Peter T." wrote in message news:4e9864bd$0$291$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

må simpelthen ikke ske. Godt nok er det groft sagt passagerernes
ansvar, at pakke bagagen så intet kan gå i stykker. Men alligevel...

Hvis jeg oplever det igen, filmer jeg det..

Fra : Peter T.

Dato : 18-10-11 21:47

Den 18-10-2011 18:58, Ulvir skrev:

> Hvis jeg oplever det igen, filmer jeg det..

For min skyld er det ikke nødvendigt. Jeg har selv set det for mange
gange i diverse lufthavne. ;) Og jeg har desværre også selv haft det
tæt på engang, hvor jeg havde en +300.000 krs ting med i flyveren. Jeg
sad i vinduet og så hvordan flightcasen med al elektronikken blive kylet
op på båndet, der gik op i flyverens bagagehul... Men jeg fatter det
stadig ikke den dag i dag på trods af, at jeg nu selv arbejder i lufthavnen.