hjælp nyhedsgruppe
Fra : Hm

Dato : 04-08-11 19:56

Hej
Håber virkelig i kan hjælpe, jeg har et irriterende problem, som har
gjort, at jeg aldrig kommer i nyhedsgrupperne mere, siden min gamle pc
gik "død" hvor jeg brugte sunsite.dk i outlook express,

Nu har jeg win 7/64 bit og kan derfor ikke finde/bruge outlook express.

Har forsøgt mig med Mozilla Thunderbird og sunsite.dk, men det er helt
umuligt at bruge (for mig) hold da op hvor besværligt og uoverskueligt.

Man kan ikke fixe noget så jeg kan bruge O E ????

Er der andre muligheder, det skal være på dansk ??????

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 04-08-11 20:06

Hm skrev:

> [...]
>
> Har forsøgt mig med Mozilla Thunderbird og sunsite.dk, men det er helt
> umuligt at bruge (for mig) hold da op hvor besværligt og uoverskueligt.

Har du forsøgt med dotsrc.dk i stedet for sunsite.dk?
Jeg bruger selv ind imellem dotsrc fra min Thunderbird, når jeg ikke
skriver fra news.tele.dk.

Ellers er der jo Windows Live Mail som er en slags efterfølger til
Outlook Express.

--
Philip

Fra : Martin Ploug

Dato : 04-08-11 20:15

Philip Nunnegaard wrote:

> [...]
> skriver fra news.tele.dk.
>
> Ellers er der jo Windows Live Mail som er en slags efterfølger til

Ja, jeg vil også foreslå Windows Live Mail:
http://explore.live.com/windows-live-mail?os=other

Jeg bruger http://www.individual.net/ som nyhedsgruppetjeneste.
Det koster ca. 80 kr. om året og kører superstabilt.

Fra : Carl Drud

Dato : 04-08-11 20:23

Philip Nunnegaard <nunnenospam@hitsurf.dk> writes:

> Ellers er der jo Windows Live Mail som er en slags efterfølger til
> Outlook Express.

Live Mail i seneste version (version 15 tror jeg) må jeg fraråde. Den
indsætter ingen citattegn ved svar på indlæg.

Der er en som har lave en "Quotefix" til Live Mail som skulle udbedre
denne mangel.

http://www.dusko-lolic.from.hr/wlmquote/

--
Carl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-08-11 20:53

Hm skrev:

> Har forsøgt mig med Mozilla Thunderbird og sunsite.dk, men det er helt
> umuligt at bruge (for mig) hold da op hvor besværligt og uoverskueligt.

Sunsite hedder nu news.dotsrc.org (og ikke dotsrc.dk).

Fordelen ved Thunderbird er at du er uafhængig af kommende
ændringer på nye Windowssystemer. Den fås i en portable version
så den kan ligge på en hukommelsespind så du aldrig behøver
installere den mere.

--
Bertel

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-08-11 22:45

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Man kan ikke fixe noget så jeg kan bruge O E ????
>
> Er der andre muligheder, det skal være på dansk ??????

http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.php

Der skulle være en ganske udemærket vejledning til, hvorledes du kan få
Thunderbird til at virke.

Kurt

Fra : hm

Dato : 05-08-11 14:37

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird.php
>
> Der skulle være en ganske udemærket vejledning til, hvorledes du kan få

tak Kurt jeg bruger tit kims side, da der er mange gode anvisninger, men
tror ikke, at selv kim, kan få mig til at lide Thunderbird. Jeg syntes det
er rædselsfuldt.

Jeg skriver fra min gamle xp maskine - det er da til at finde ud af.
Nu da jeg valgte, at hente denne gamle stationær frem, så kan jeg se, at jeg
absolut ikke er den eneste der mangler Outlook express til nyhedsgrupper, så
jeg vil lige læse de andre tråde, og se om der er en løsning.

Fra : Martin Ploug

Dato : 05-08-11 15:59

hm wrote:
> [...]
> absolut ikke er den eneste der mangler Outlook express til nyhedsgrupper, så
> jeg vil lige læse de andre tråde, og se om der er en løsning.

Du kan også prøve browseren Opera's mailprogram:
http://www.opera.com/mail/

Det kræver, at du har installeret Opera browseren:
http://www.opera.com/browser/

Fra : /john

Dato : 05-08-11 18:40

"hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i meddelelsen

> jeg vil lige læse de andre tråde, og se om der er en løsning.

Måske kan du finde en løsning i denne tråd fra 15/6:

'At vække Windows Mail til live i Win7 DK'

/john

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-08-11 16:58

> [...]
men
> tror ikke, at selv kim, kan få mig til at lide Thunderbird. Jeg syntes

Nej - jeg er heller aldrig blevet helt på bølgelænge med Thunderbird..

Jeg bruger den metode, som /John nævner med at få en Windows Mail til at
virke på Windows 7 - det virker problemfrit og Windows Mail er en
Outlook Express med et andet navn, som blev inført med Vista.

Et godt alternativ er MesNews - den kan sættes op, så den næsten ligner
Outlook Express og er også fremragende.

Jan

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-08-11 17:03

Jan Vestergaard skrev:

>jeg er heller aldrig blevet helt på bølgelænge med Thunderbird..

Jeg er heller aldrig blevet på bølgelængde med Thunderbird, OE eller
Windows Mail.

Så jeg fandt i stedet en newsreader til at læse usenet med.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : HM

Dato : 06-08-11 19:52

Jan Vestergaard kom med følgende:
> [...]
> Express med et andet navn, som blev inført med Vista.
>
> Et godt alternativ er MesNews - den kan sættes op, så den næsten ligner

Hej Jan
Tak, tror det bliver MesNews som bliver mit valg

Fra : Bjarne K.

Dato : 07-08-11 02:21

> Hej Jan
> Tak, tror det bliver MesNews som bliver mit valg

Ellers kunne en lidt langt ude mulighed være at køre XP i Windows Virtual
PC, og dermed få adgang til Outlook Express
Se http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/default.aspx

Det er lang tid siden jeg har installeret det, så det kan være jeg husker
forkert, men jeg mener at man gratis får en XP med.

Bjarne K.

Fra : HM

Dato : 07-08-11 11:32

Bjarne K. tastede følgende:
> http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/default.aspx

Bliver helt blød i knæene når jeg ser XP - jeg vil kikke på linket, tak

Fra : Chano Andersen

Dato : 07-08-11 12:16

Den 07-08-2011 03:21, Bjarne K. skrev:
> Det er lang tid siden jeg har installeret det, så det kan være jeg
> husker forkert, men jeg mener at man gratis får en XP med

Gælder da vist kun, hvis man installere den som "XP Mode" under Windows
7, og det er kun visse versioner af Win7 der har den feature.

- Chano Andersen

Fra : HM

Dato : 07-08-11 16:46

Chano Andersen tastede følgende:
> Gælder da vist kun, hvis man installere den som "XP Mode" under Windows 7, og
> det er kun visse versioner af Win7 der har den feature.
>
> - Chano Andersen

Ja, og det havde min så ikke

Fra : Klaus H

Dato : 21-08-11 10:10

WM Ware har en virtuel maskine, hvor du kan installere din gamle XP.
Fungerer fint her.

Klaus H

Fra : Chano Andersen

Dato : 21-08-11 11:14

Den 21-08-2011 11:10, Klaus H skrev:
> WM Ware har en virtuel maskine, hvor du kan installere din gamle XP.
> Fungerer fint her.

Den billigste løsning fra dem, hedder i øvrigt VMWare player, og er gratis.

- Chano Andersen