Kan ikke logge ud, genstarte eller lukke n~
Fra : Robert Piil

Dato : 02-08-11 18:55

Når jeg prøver at genstarte, logge ud, eller lukke ned bliver jeg
promptet med at Safari forhindrede nedlukning, og jeg skal prøve at
lukke Safari og prøve igen. Problemet er bare at jeg ikke kan lukke
safari. I Menuen er æble-q grå'et ud, og ved højreklik i docken, sker
der ingenting når jeg prøver at slutte. Heller ikke i
aktivitetsovervågning kan jeg lukke processen.

Nogle forslag?

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-11 19:02

Hej Robert,

> safari. I Menuen er æble-q grå'et ud, og ved højreklik i docken, sker
> der ingenting når jeg prøver at slutte. Heller ikke i

Hold alt-knappen nede og højreklik på Safari-ikonet i docken. Vælg
"Force Quit" - gør dette to gange.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Robert Piil

Dato : 02-08-11 19:43

Den 02/08-11 20.02, Jens Kristian Søgaard skrev:
> Hej Robert,

> Hold alt-knappen nede og højreklik på Safari-ikonet i docken. Vælg
> "Force Quit" - gør dette to gange.

Tak for det. Det var hvad der skulle til.

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-08-11 19:49

Robert Piil <smedevej26@gmail.com> writes:

> [...]
> der ingenting når jeg prøver at slutte. Heller ikke i
> aktivitetsovervågning kan jeg lukke processen.

Det lyder som om det er noget andet der _egentligt_ er galt. Har du
haft en filserver tilknyttet der er forsvundet uden varsel, eller hevet
en USB-disk ud?

Uanset hvad, så luk applikationerne en af gangen, og så er det tid til
en genstart.

Fra : Robert Piil

Dato : 02-08-11 20:04

Den 02/08-11 20.48, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110802 skrev:

> Det lyder som om det er noget andet der _egentligt_ er galt. Har du
> haft en filserver tilknyttet der er forsvundet uden varsel, eller hevet
> en USB-disk ud?

Det skal nok passe. Jeg er ikke så god til at huske at unmounte pænt.
Knægten er også begyndt at bruge den jævnligt, og roder gladeligt rundt
med alt muligt.

> Uanset hvad, så luk applikationerne en af gangen, og så er det tid til
> en genstart.

Det var grunden til jeg opdagede problemet.

--
Robert Piil
http://piil.org/