Redigere WiFi Netværk i Lion ?
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 01-08-11 12:19

Jeg har brug for at redigere en WiFi netwærksforbindelse i Lion, men det
ser ikke ud til at være som i 10.6. Hvis Jeg hysker rigtigt gik man ind
i Systemindstillinger>Netwærk>Markerede WiFi og trykkede på "Avanceret"
Her kunne man så vælge forbindelsen og redigere eller se koder mm. I
Lion ser det ud til at man kin kan slette eller tilføje nye forbindelser
? Er det rigtigt eller er der nogen der har et hint ??

Henry

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-08-11 12:35

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> [...]
> Lion ser det ud til at man kin kan slette eller tilføje nye forbindelser
> ? Er det rigtigt eller er der nogen der har et hint ??

Sådan har det vist aldtid været ... hvad er det du vil ?

/thomas

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 01-08-11 13:08

Den 01/08/11 13.35, Thomas von Hassel skrev:

> Sådan har det vist aldtid været ... hvad er det du vil ?
>
> /thomas

Nej jeg mener ikke det var sådan i 10.6 og 10.5 for der kunne du gå ind
og redigere i en forbindelse og på den måde se opsætningen, det har jeg
gjort flere gange, men det ser jeg ikke er muligt her eller ??

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 01-08-11 13:18

Den 01/08/11 13.35, Thomas von Hassel skrev:

> Sådan har det vist aldtid været ... hvad er det du vil ?
>
> /thomas

Fandt lige dette billede
https://www.jyu.fi/thk/en/guides/tutorials/wlan-settings-for-mac/wlan3.png/image_large

Som du kan se var der mulighed for at redigere i forbindendelsen
(blyanten ved siden af + og -)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-08-11 13:37

> [...]

> /image_large
>
> Som du kan se var der mulighed for at redigere i forbindendelsen (blyanten

ach .. der kan man se. Men hvad er det du vil rette ? Hvis passwordet er
ændret vil du blive promtet for det næste gang du forsøger at logge på

/thomas

/thomas

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 01-08-11 13:47

Den 01/08/11 14.36, Thomas von Hassel skrev:

> ach .. der kan man se. Men hvad er det du vil rette ? Hvis passwordet er
> ændret vil du blive promtet for det næste gang du forsøger at logge på
> [...]

Jeg sidder hos noget familie hvor min Mac fint nok kommer på WiFi og nu
skal jeg lave samme opsætning på en anden maskine men jeg kan bare ikke
længere aflæse koden det kunne man før som Admin

Mon ikk Apple kar fjernet det af samme grund ? men det var jo intet
problem hvis man huskede at låse efter sig...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-08-11 14:05

> [...]

> skal jeg lave samme opsætning på en anden maskine men jeg kan bare ikke
> længere aflæse koden det kunne man før som Admin

Du kan, før som nu, aflæse koden i Keychain Access ..

/thomas

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 01-08-11 14:07

On Mon, 01 Aug 2011 14:46:51 +0200, <Henry Lerche Madsen> wrote:
> [...]
>
> Mon ikk Apple kar fjernet det af samme grund ? men det var jo intet
> problem hvis man huskede at låse efter sig...

Se i Keychain Access.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"