jordfaldshuller
Fra : Ukendt

Dato : 30-07-11 13:42

Jeg har 2 jordfaldshuller i min have. Begge er ca. samme diameter som en
fodbold, og ca. 1 meter dybe.

Jeg har prøvet at fylde dem op, men efter nogen tid kommer de igen....

Jeg vil gerne vide noget mere om hvorfor de er der, men hvordan griber jeg
sådan noget an ?

Hvem har viden om sådan noget ?

vh Palle

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 30-07-11 13:49

"Palle Johansen" <invalid> skrev

> Jeg vil gerne vide noget mere om hvorfor de er der, men hvordan griber jeg
> sådan noget an ?

Det kunne være over en kloakledning, hvor der skylles materiale væk?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-11 13:55

"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i meddelelsen

> "Palle Johansen" <invalid> skrev

> Det kunne være over en kloakledning, hvor der skylles materiale væk?

Det er også min første tanke - der må foregå noget med noget vand nede i
jorden...

Men hvordan får jeg tjekket sådan noget ? Hvem er eksperter i sådan noget ?

vh Palle

Fra : Ivar

Dato : 30-07-11 14:14

Palle Johansen skrev:

> Det er også min første tanke - der må foregå noget med noget vand nede i
> jorden...

> Men hvordan får jeg tjekket sådan noget ?

Jeg ville først undersøge om der vand-, kloark- eller fjenvarmerør,
der hvor problemerne er. Hvis du ikke selv har kort over det, burde
du kunne få det fra kommunen.

Hvad er grundens historie?

Ivar Magnusson

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-07-11 13:53

Den 30/07/11 14.42, Palle Johansen skrev:
> [...]
>
> Jeg har prøvet at fylde dem op, men efter nogen tid kommer de igen....
>
> Jeg vil gerne vide noget mere om hvorfor de er der, men hvordan griber

Måske en kineser der skyder genvej til Danmark? Spændende om han kommer
op med benene først
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-11 13:59

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> skrev i meddelelsen

> Måske en kineser der skyder genvej til Danmark? Spændende om han kommer op
> med benene først

LOL - jeg har Gevalia kaffen klar uanset hvad :)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 31-07-11 09:46

Palle Johansen skrev:

> [...]
> igen....
> Jeg vil gerne vide noget mere om hvorfor de er der, men

Du skal nok have fat i en geotekniker. Sådan nogle arbejder
gerne i firmaer, som lever af at lave jordbundsundersøgelser.
Mon ikke du kan finde en geotekniker i den landsdel hvor du
bor?

Her er et link til sådan et foretagende:
<
http://www.boregruppen.dk/

--
Herluf :·)
2b V ¬2b=?

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 31-07-11 11:46

"Palle Johansen" <invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil gerne vide noget mere om hvorfor de er der, men hvordan griber jeg sådan noget an ?

God billede forklaring af de 8 typer jordsfaldshuller -der ser ud til at være.
http://www.securefsi.com/sinkholes.asp

Jan Rasmussen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 31-07-11 13:18

Jan Rasmussen skrev:

> God billede forklaring af de 8 typer jordsfaldshuller -der ser
> ud til at være. http://www.securefsi.com/sinkholes.asp

I maj sidste år var der en hændelse i Saint Jude, Quebec,
Cannada, som først blev kaldt et "sinkhole". Størrelsen var
cirka 1 km X 500 m. Flere huse, plus 500 meter landevej
sank ned i hullet. 4 mennesker omkom. Her er et link med
billede, hvor det nu påstås at være et "jordskred" (landslide)
og ikke et jordfaldshul:
<
http://daveslandslideblog.blogspot.com/2010/05/possible-flowslide-not-sinkhole-in-st.html

Her i DK skal man nok være opmærksom på, hvad man bor
ovenpå eller nærved. Er der fx "plastisk ler" i undergrunden,
eller er der stejle skrænter eller opdæmmede damme i
nærheden.
--
Herluf

Fra : Vidal

Dato : 31-07-11 12:08

Den 30-07-2011 14:42, Palle Johansen skrev:
> [...]
>
> Jeg vil gerne vide noget mere om hvorfor de er der, men hvordan griber jeg sådan

Muldvarpe?

> Hvem har viden om sådan noget ?

Ikke jeg.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Kurt Hansen

Dato : 31-07-11 13:22

Den 31/07/11 13.07, Vidal skrev:

> Muldvarpe?

Nix, de skubber jorden /opad/ - ikke nedad
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Glenn

Dato : 02-08-11 09:58

On 30 Jul., 14:42, "Palle Johansen" <invalid> wrote:
> [...]
>
> Jeg har prøvet at fylde dem op, men efter nogen tid kommer de igen....
>
> Jeg vil gerne vide noget mere om hvorfor de er der, men hvordan griber jeg

Hej Palle

Et sådant bundløst magisk hul kan bruges dumpe sit køkkenaffald i
eller Risøs kernekraftaffald

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 02-08-11 23:24

"Glenn" <glenn2233@gmail.com> skrev

Et sådant bundløst magisk hul kan bruges dumpe sit køkkenaffald i
eller Risøs kernekraftaffald

Nej hele hullet skal bruges - svigermor!

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-11 23:39

> [...]
>
> Et sådant bundløst magisk hul kan bruges dumpe sit køkkenaffald i
> eller Risøs kernekraftaffald
>
> Nej hele hullet skal bruges - svigermor!

LOOOOOOOOL

Fra : Per A. Hansen

Dato : 05-08-11 09:20

"Preben R. Sørensen" skrev i meddelelsen

"Glenn" <glenn2233@gmail.com> skrev

Risø har ingen kernekraftaffald, deres to forsøgsreaktorer producerede ikke
el (kraft).
De har derimod lidt atomaffald!

>Nej hele hullet skal bruges - svigermor!

Et hul som en fodbold - kan din svigermor være der?
Har du hende på kost?

Mvh. Per A. Hansen

Fra : Max

Dato : 05-08-11 09:39

Hej Per

> Et hul som en fodbold - kan din svigermor være der?

En urne fylder da ikke mere :)

--
Mvh Max

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 05-08-11 11:34

Ok, jeg troede de var en meter. Men rart at vide at hun kommer godt i
klemme....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen