Alternativt solfangeranlæg
Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 29-07-11 21:11

Hvis man lavede et kystnært havvandsfordampningsanlæg i Afrika, og sendte
vanddamp afsted ind i land (gold ørken) i et helt vandret rør, der var
skygget med alufolie, var tanken, at der ville være en mulighed for
fortætning om natten, så slutresultatet ville være mulighed for aftapning af
vand på hele linien. Vandet skulle så anvendes til opdyrkning og høst af
f.eks.energipil, der i anlæg med passende afstand skulle levere strøm til
Europa.

Hvad slår et sådant anlæg (i gigantskala) af pinden?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 06-08-11 01:52

"Preben R. Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev
> [...]
> til Europa.
>
> Hvad slår et sådant anlæg (i gigantskala) af pinden?

Er der nogen der vil/kan vurdere hvorvidt man får en effektiv fortætning.
Jeg regner med et vist overtryk, vil det ikke give en del fortætning?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen