Nyt batteri til MacBook- hvilket og hvor?
Fra : mogens

Dato : 28-07-11 05:52

Min højt elskede MacBook er gået død på batteriet. Den spiller dog når
jeg har sat opladeren til. Batteriet ligner en spærreballon og
maskinen står og vipper på det. Har besluttet mig for at købe et nyt
batteri, men er forvirret over hvilket det skal være. Når jeg taster
"Om denne Mac" får jeg flg. oplysninger:
Modelnavn:   MacBook
Model-id:   MacBook1,1
Processornavn:   Intel Core Duo
Processorhastighed:   2 GHz
Antal processorer:   1
Antal kerner i alt:   2
L2-buffer:   2 MB
Hukommelse:   2 GB
Bushastighed:   667 MHz
Boot ROM-version:   MB11.0061.B03
SMC-version (system):   1.4f12
Serienummer (system):   4H629AY3U9C
Hardware-uuid:   00000000-0000-1000-8000-0017F2265CEC
Sudden Motion Sensor:

Kan I hjælpe mig med at finde det rigtige batteri, og evt. også anvise
forhandler. Vil selvfølgelig gerne have det så billigt som muligt....

Bedste hilsner
Mogens

Fra : Langgaard

Dato : 29-07-11 05:41

On 28 Jul., 13:51, mogens <maav...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Kan I hjælpe mig med at finde det rigtige batteri, og evt. også anvise
> forhandler. Vil selvfølgelig gerne have det så billigt som muligt....

Hej

Jeg købte et uoriginalt på ebay.de, men det opførte sig ikke son det
originale batteri jeg havde købt hos Apple Store, for det virker
glimrende endnu, men det originale gik i stykker inden det havde været
opladet 30 gange, men dog i garantiperioden.
Det originale batteri kostede 1.260,- og det uoriginale fra ebay.de,
som holder strøm lige så længe kostede 333,- kr incl porto!

Jeg er næsten sikke på at linket er til det rigtige batteri, men tjek
lige med typen der står på det gamle batteri

http://cgi.ebay.de/Akku-Batterie-f-Apple-Macbook-13-Zoll-MA-MB-A1181-A1185-/270707972525?pt=Apple_Zubehör&hash=item3f0773d9ad#ht_3235wt_1141

Og få så lige det gamle batteri afleveret miljørigtigt INDEN det
eksploderer!

--
Langgaard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-07-11 13:12

mogens <maavenz@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Kan I hjælpe mig med at finde det rigtige batteri, og evt. også anvise
> forhandler. Vil selvfølgelig gerne have det så billigt som muligt....

Prøv at ringe til Apple før du gør noget andet. Selvom både maskine og
batterier uden for garanti er det ikke uhørt at de måske vil være flinke
når battereiet ligefrem begynder at bule.

/thomas