noget ved Adressebog/mail der irreterer/un~
Fra : jagge

Dato : 28-07-11 10:56

Hej

Nu har jeg længe haft et problem der irreterer mig grænseløst. Der er
kontakter i adressebogen som simpelthen ikke dukker op via
"autocomplete" når jeg skriver deres navn ind i adressefeltet i mail.

Jeg har adskillige eksempler på det og fatter ikke hvad der sker.

Nu har jeg et firma der hedder "blabla" de står under det navn i
adressebogen, og der er krydset af under "firma". Der er også tilknyttet
et personnavn.

Skulle mail ikke bare autocomplete hvis jeg skriver enten firmanavn
eller personnavn ??? Fatter ikke hvad der sker og det sker altså med
mere end en kontakt.

MVH

Jakob

Fra : jagge

Dato : 28-07-11 10:59

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Skulle mail ikke bare autocomplete hvis jeg skriver enten firmanavn
> eller personnavn ??? Fatter ikke hvad der sker og det sker altså med
> mere end en kontakt.

Yderligere info. Hvis jeg starter på at skrive hans mailadressen så
bliver den autocompletet ??

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-07-11 11:16

> [...]

> Skulle mail ikke bare autocomplete hvis jeg skriver enten firmanavn
> eller personnavn ??? Fatter ikke hvad der sker og det sker altså med

Den kigger på navn og email adresse, ikke firmanavn.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 28-07-11 16:58

> Den kigger på navn og email adresse, ikke firmanavn.
>
> /thomas

Øhh det virker da fuldstændigt grotesk. DVS hvis jeg selv kan huske mail
adressen, så vil den godt hjælpe til.

Det man typisk kan huske er da hvor folk arbejder, specielt hvis det er
forretningskontakter. Øv det er da for mig det nyeste skud på stammen
over tåbelige Apple designvalg. Helt ærligt de har lige smidt et nyt
mailprogram som jeg iøvrigt er ret begestret for på gaden....

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-07-11 21:19

> [...]
> over tåbelige Apple designvalg. Helt ærligt de har lige smidt et nyt
> mailprogram som jeg iøvrigt er ret begestret for på gaden....

*suk* ... jeg synes du skal pakke harmen væk ... sådan har det altid
været.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 29-07-11 21:04

> *suk* ... jeg synes du skal pakke harmen væk ... sådan har det altid
> været.

Det gør det nærmest værre. En adressebog skal gøre det nemt at kaste en
modtager på en mail, typisk i en arbejdssituation er det jo et firmanavn
man kan huske.

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-07-11 21:20

> Det gør det nærmest værre. En adressebog skal gøre det nemt at kaste en
> modtager på en mail, typisk i en arbejdssituation er det jo et firmanavn
> man kan huske.

Åbn adresse panelet i Mail ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 30-07-11 18:03

il, typisk i en arbejdssituation er det jo et firmanavn

> Åbn adresse panelet i Mail ?
>
> /thomas

Ja ja du er for løsningsorienteret ;0)

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-07-11 18:07

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> il, typisk i en arbejdssituation er det jo et firmanavn

> Ja ja du er for løsningsorienteret ;0)

Det hedder pragmatisk ... og jeg har ikke tid eller energi til at hidse
mig op over hver lille detalje ... så længe jeg kan få arbejde fra
hånden :)

/thomas