Dual-Link DVI Adapter?
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 27-07-11 23:11

Hvad interface skal der være på et TV hvis man vil tilslutte en macMini via
Dual-Link DVI Adapter?

Og er det på nogen måde bedre end eks HDMI?

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-07-11 23:14

<Henrik> wrote:

> Hvad interface skal der være på et TV hvis man vil tilslutte en macMini via
> Dual-Link DVI Adapter?
>
> Og er det på nogen måde bedre end eks HDMI?

Dual link er kun relevant hvis skærmen har meget større opløsning end de
1080p som er standard full hd

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-11 23:16

Hej,

> Hvad interface skal der være på et TV hvis man vil tilslutte en macMini via
> Dual-Link DVI Adapter?

Kan du komme nærmere ind på, hvad det er for et TV, du vil tilslutte?

Er der nogen særlig grund til at du nævner "dual-link", eller er det
bare tilfældigt?

Umiddelbart er det mest nærliggende at anvende et DVI til HDMI kabel og
sætte i fjernsynets HDMI-port, hvis det da har en sådan.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 27-07-11 23:21

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:
> [...]
>
> Umiddelbart er det mest nærliggende at anvende et DVI til HDMI kabel og
> sætte i fjernsynets HDMI-port, hvis det da har en sådan.

Det giver en endnu højere opløsning.

Har endnu ikke købt tv, så ville evt godt vide hvad jeg skal gå efter....

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-07-11 23:26

<Henrik> wrote:

> [...]
>
> Det giver en endnu højere opløsning.
>
> Har endnu ikke købt tv, så ville evt godt vide hvad jeg skal gå efter....

Du kan ikke købe (ok, måske kan du godt men har du DKK 100.000+)
fjernsyn med højere opløsning end 1080p ...

/htomas

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-11 23:37

Hej,

> Det giver en endnu højere opløsning.
> Har endnu ikke købt tv, så ville evt godt vide hvad jeg skal gå efter....

Jeg prøvede bare at spørge ind for at finde ud af, om du stillede et
spørgsmål på et "højt niveau" eller et spørgsmål uden at vide helt
præcist, hvad du spørger om.

Umiddelbart kan du godt glemme det med dual-link. Du kan ikke købe et TV
til menneskepenge, hvor du kan udnytte det. SÃ¥ medmindre du har rigtigt
rigtigt mange penge at brænde af på et TV, så nøjes med DVI->HDMI kablet.