Hvis jeg nu vil vise billeder i.f.m. et sp~
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 26-07-11 17:42

Hej derude.

Jeg har et spørgsmål om min MBP men dertil vil jeg gerne vise to
skærmbilleder. Kan jeg "lægge dem op" et sted, hvor andre så kan se
billederne - og hvordan.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-07-11 17:46

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> Hej derude.
>
> Jeg har et spørgsmål om min MBP men dertil vil jeg gerne vise to
> skærmbilleder. Kan jeg "lægge dem op" et sted, hvor andre så kan se
> billederne - og hvordan.

Dropbox er nok det nemmeste ... opret en konto, smid dine billeder i
"Public" mappen .. post linket her

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 26-07-11 20:54

> Dropbox er nok det nemmeste ... opret en konto, smid dine billeder i
> "Public" mappen .. post linket her

Har brugt dropbox men jeg var ikke klar over denne mulighed. Så er der
bare det at jeg har ikke nogen Public- eller Photo-mappe. Jeg har prøvet
at geninstallere, men mapperne kommer ikke.
Hvad gør jeg forkert.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-07-11 21:36

> [...]
> bare det at jeg har ikke nogen Public- eller Photo-mappe. Jeg har prøvet
> at geninstallere, men mapperne kommer ikke.

Dunno ... jeg mener du bare kan oprette den igen hvis du er kommet til
at slette den...

/thomS

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 26-07-11 21:53

> Dunno ... jeg mener du bare kan oprette den igen hvis du er kommet til
> at slette den...

Jeg har lige skrevet til Dropbox med spørgsmålet. Men jeg leger lidt med
bare at genskabe mapperne.
Jeg melder tilbage.

Michael C.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-07-11 21:54

michael-corfitsen@stofanet.invalid (Michael Corfitsen) writes:

> [...]
> bare det at jeg har ikke nogen Public- eller Photo-mappe. Jeg har prøvet
> at geninstallere, men mapperne kommer ikke.

Se nøjere efter - det er undermapper.

På filer i Public, kan du højre-klikke, og under Dropbox finde
menuindgang for "public link" som du skal give til andre for at de kan
se din fil.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 26-07-11 22:09

> Se nøjere efter - det er undermapper.
>
> På filer i Public, kan du højre-klikke, og under Dropbox finde
> menuindgang for "public link" som du skal give til andre for at de kan
> se din fil.

Jeg tror den er der nu.

https://www.dropbox.com/gallery/2558592/1/Sk%C3%A6rmbilleder?h=7b04be

2 billeder af en skærm - OK?

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-07-11 22:10

> Jeg tror den er der nu.
>
> https://www.dropbox.com/gallery/2558592/1/Sk%C3%A6rmbilleder?h=7b04be
>
> 2 billeder af en skærm - OK?

og hvad er problemet ?

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 26-07-11 22:20

> og hvad er problemet ?

Jeg bruger min MBP (ca. 3 år gammel) 5-10 gange dagligt. For ca. en
måned siden begyndte skærmen efter start at blive mørk og med sorte
"flammer" fra bunden af skærmen ("foto af skærm" - taget med kamera).
Jeg kan godt arbejde med maskinen, men skærmen er noget dunkel og som
sagt "flammende" fra bunden.
Jeg tog samtidig et skærmbilled ("Skærmbillede") og der kan man intet
unormalt se.
Skærmbilledet er vel også et billed af informationerne til skærmen, så
signalet skulle være godt nok, men resultatet på skærmen er noget møg.
Efter en (nogle gange 2 genstarter) er skærmen normal. Det er vel sket
en 10-15 gange i løbet af den sidste måned. Maskinen synes i øvrigt at
fungere normalt, men det er en tendens jeg er nervøs for resultatet af.

Håber det er beskrevet godt nok.

OS 10.6.8. - ikke noget løvebrøl endnu.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-07-11 22:22

> [...]
> en 10-15 gange i løbet af den sidste måned. Maskinen synes i øvrigt at
> fungere normalt, men det er en tendens jeg er nervøs for resultatet af.

Det er ihvertfald en hardwarefejl eftersom dit screenshot ser fint ud.
Om det er panelet, backlight eller andet kan jeg ikke vurdere ....

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 26-07-11 22:28

> Det er ihvertfald en hardwarefejl eftersom dit screenshot ser fint ud.
> Om det er panelet, backlight eller andet kan jeg ikke vurdere ....

Det var det jeg var bange for. Jeg må så bare håbe, at det kun er en
gang imellem og at det kan klares med genstart. P.t. er der ingen grund
til at bruge penge på en reparation - men det kan naturligvis blive
nødvendigt (er købt i Humac).

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-07-11 22:31

> [...]
> gang imellem og at det kan klares med genstart. P.t. er der ingen grund
> til at bruge penge på en reparation - men det kan naturligvis blive

For at indkredse problemet nærmere kan du prøve at sætte en ekstern
skærm på og se om billeder ser ok ud der.

Hvad er specs på maskinen ? Afhængigt af hvormeget de skifter kan rep.
af skærm godt løbe op i alt mellem 2000-5000,- kr.

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 27-07-11 06:51

> For at indkredse problemet nærmere kan du prøve at sætte en ekstern
> skærm på og se om billeder ser ok ud der.

Jeg har ikke nogen ekstern skærm, men da skærmbilledet er fejlfrit er må
det være selve skærmen der er tosset.

> Hvad er specs på maskinen ? Afhængigt af hvormeget de skifter kan rep.
> af skærm godt løbe op i alt mellem 2000-5000,- kr.

En 15" 2,6 GHz Core 2 Duo, 4 GB 667 MHz DDR2 SDRAM, 500 GB HD, købt
marts 2008 dengang ca.kr. 20.000 + efterfølgende større HD (250 GB til
500 GB) ca. kr. 1.500.
Ups, jeg havde næsten glemt denne kæmpe investering. Det var da godt nok
meget rødvin eller hvad man nu ville sammenligne med. Nå, men indtil nu
har jeg været godt tilfreds.

Michael C.