Hvorfor ikke billigt til England?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-07-11 14:40

Man kan rejse med fly til mange destinationer for 1 krone/99 kroner
etc., men åbenbart ikke til England? Jeg kan i hvert fald ikke finde
noget til under 2.100 kr. for en retur mellem et af nedenstående:

Danmark:
Karup
Ålborg
Århus
Billund

England:
Manchester
Liverpool

- så er der frit slaw.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Peter T.

Dato : 26-07-11 16:33

Den 26-07-2011 15:39, Kurt Hansen skrev:
> [...]
> etc., men åbenbart ikke til England? Jeg kan i hvert fald ikke finde
> noget til under 2.100 kr. for en retur mellem et af nedenstående:

Udbud og efterspørgsel? Du kan flyve fra Kbh til Manchester med Easyjet
og SAS. Men den potentielle kundemasse i hovedstaden er altså også en
pæn sjat større end i provinsen, og discountselskaberne skal af
forskellige årsager have en ret høj belægningsprocent for, at ruten
økonomisk kan løbe rundt.

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-07-11 16:43

Den 26/07/11 17.33, Peter T. skrev:

> [...]
> pæn sjat større end i provinsen, og discountselskaberne skal af
> forskellige årsager have en ret høj belægningsprocent for, at ruten

Det forstår jeg skam godt, men andre (lavprisselskaber) kan da godt
finde ud af at gi' jyder billige biletter. F.eks. flyver jeg
regelmæssigt Århus-Gdansk for 0.99 Zloty (+ alt det løse, men alligevel)

Okay, tak for henvisningen København-Manchester for en 6-700-mand, men
der er dæleme langt til CPH fra Viborg
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-07-11 08:33

Kurt Hansen skrev den 26-07-2011 17:42:

> Okay, tak for henvisningen København-Manchester for en 6-700-mand, men
> der er dæleme langt til CPH fra Viborg

hvis du skal have 600-700 mand til Manchester....ville det så ikke være
billigere/bedre at få lejet hele fly fra fx JetTime?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-07-11 09:08

Den 27/07/11 09.33, Carsten Riis skrev:

> hvis du skal have 600-700 mand til Manchester....ville det så ikke være
> billigere/bedre at få lejet hele fly fra fx JetTime?

Tø-hø, man skal passe på ikke at blive FOR smart med sproget. En
600-700-mand er bare 6-7 hundredekronesedler
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Peter T.

Dato : 29-07-11 00:01

Den 26-07-2011 17:42, Kurt Hansen skrev:

> Det forstår jeg skam godt, men andre (lavprisselskaber) kan da godt
> finde ud af at gi' jyder billige biletter. F.eks. flyver jeg
> regelmæssigt Århus-Gdansk for 0.99 Zloty (+ alt det løse, men alligevel)

hehe ja, det lyder lidt spøjst med den forbindelse. Men mit bud er
polsk arbejdskraft samt danske investeringer i Polen, da det jo er et
naboland og polsk arbejdskraft jo er populært herhjemme. :)

> Okay, tak for henvisningen København-Manchester for en 6-700-mand, men
> der er dæleme langt til CPH fra Viborg

Nu har jeg lige lavet et par småsøgninger på momondo. Jeg tror du
sandsynligvis kan komme under 2000 spir hvis du laver enkelte søgninger
ala BLL (Billund) -> LGW (London/Gatwick) og så videre fra LGW til enten
LPL (Liverpool) eller MAN (Manchester). Det gør det noget mere bøvlet,
men med lidt held kan du komme et stykke ned i pris. Men så er der så
ventetid + evt. genincheck af bagage osv., og spørgsmålet er om det er
det værd.
Af andre mellemdestinationer i og omkring London er der LHR/Heathrow,
LCY/London City og STN/Stanstead. Den slags kan være noget af et
puslespil og selv det program, jeg har til rådighed på arbejdet, kan
ikke altid hitte den smarteste vej. :)

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-07-11 09:46

Den 29/07/11 01.00, Peter T. skrev:

> hehe ja, det lyder lidt spøjst med den forbindelse. Men mit bud er polsk
> arbejdskraft samt danske investeringer i Polen, da det jo er et naboland
> og polsk arbejdskraft jo er populært herhjemme. :)

Tø-hø, måske er det forklaringen

> [...]
> LCY/London City og STN/Stanstead. Den slags kan være noget af et
> puslespil og selv det program, jeg har til rådighed på arbejdet, kan

Tak for tips; dem vil jeg undersøge nærmere.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Peter T.

Dato : 29-07-11 10:37

Den 29-07-2011 10:46, Kurt Hansen skrev:

> Tak for tips; dem vil jeg undersøge nærmere.

Det kan måske være nemmere hvis du bruger <www.mrjet.dk> til søgningen.
Som en anden skrev herinde for nogle uger siden, har den side en fiks
multicity-søgning, som Momondo ikke har.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-07-11 12:36

Den 29/07/11 11.36, Peter T. skrev:

> Det kan måske være nemmere hvis du bruger <www.mrjet.dk> til søgningen.
> Som en anden skrev herinde for nogle uger siden, har den side en fiks
> multicity-søgning, som Momondo ikke har.

Den røg direkte her fra og ned i "Foretrukne"
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 26-07-11 22:54

> [...]
> etc., men åbenbart ikke til England? Jeg kan i hvert fald ikke finde
> noget til under 2.100 kr. for en retur mellem et af nedenstående:

Skal du ned under 2.100 kr, så må du hoppe på et IC-tog til Kastrup og
tage et af de billige fly derfra. Det bliver stadig billigere

Bjarne

Fra : Armand

Dato : 03-08-11 15:34

> [...]
> etc., men åbenbart ikke til England? Jeg kan i hvert fald ikke finde
> noget til under 2.100 kr. for en retur mellem et af nedenstående:

Du skriver "England", men i grunden er Liverpool og Manchester ét og
samme område/by og så er det hele jo blevet lidt mere specifikt

Vi har været i London med Ryan fra Billund hvilket kostede ca. 250,- t/r
for hver af os, så det kan lade sig gøre at komme billigt til England(!).
Jeg mener da også at der går en rute fra midtjylland til midtengland :-/

M.h.t. maset med at komme til/fra rette lufthavn kan det vise sig at
være billigere med tog mellem London og Manchester end til Kastrup :-/

Endelig er der muligheden for at tage Ryanair fra Århus (Tirstrup!?) til
Oslo, og igen fra Oslo til liverpool!
Undersøg selv om det kan gøres i fornuftig sammenhæng uden at skulle
'hænge' i Oslo!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 04-08-11 12:45

Den 03-08-2011 16:33, Armand skrev:

> Endelig er der muligheden for at tage Ryanair fra Århus (Tirstrup!?) til
> Oslo, og igen fra Oslo til liverpool!
> Undersøg selv om det kan gøres i fornuftig sammenhæng uden at skulle
> 'hænge' i Oslo!

I mellemtiden kunne jeg så ikke dy mig for at grave i dén ide selv:
Der flyves ikke dagligt til begge destinationer fra Oslo hvorved at en
t/r nærmest ikke kan gøres indenfor en uge

--
Armand.