App til
Fra : Steen

Dato : 25-07-11 21:53

Jeg er sådan en enormt flink fyr..
Jeg har lige købt en ny iPod Touch til min kone, og hun er nu på udkig
efter en god app, der kan holde str på hendes lønkonto - og især
ind/udbetalinger.
Hun er den type der straks fører ind i regnskabet når hun har handlet i
Føtex, så hun ved præcis hvor mange penge der er til rådighed på kontoen
(i modsætning til os andre rodehoveder, der ikke tager den slags så
tungt).

God forslag til apps modtages gerne
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 21:55

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> Føtex, så hun ved præcis hvor mange penge der er til rådighed på kontoen
> (i modsætning til os andre rodehoveder, der ikke tager den slags så

To forslag:

<http://itunes.apple.com/us/app/numbers/id361304891?mt=8>

<http://www.filemaker.com/products/bento/iphone.html>

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 21:56

> To forslag:
>
> <http://itunes.apple.com/us/app/numbers/id361304891?mt=8>
>
> <http://www.filemaker.com/products/bento/iphone.html>

Derudover er der sikkert en _skov_ af "Personal Finance" værktøjer i App
Store, men jeg har ikke prøvet nogen af dem ...

Derudover er det ikke utænkeligt at det er bedre selv at kunne designe
hvordan data skal tastes ind og styres ...

/thomas

Fra : jp

Dato : 25-07-11 22:05

Har hendes bank ikke en app. Enkelt og nemt

--
jo

Fra : Steen

Dato : 25-07-11 22:25

jp <jesper@spamhulfoto.dk> wrote:

> Har hendes bank ikke en app. Enkelt og nemt

Jo, men der kan man jo ikke se når man har været i Føtex...tidligst
dagen efter.
--
Steen

Fra : jp

Dato : 26-07-11 07:22

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jo, men der kan man jo ikke se når man har været i Føtex...tidligst
> dagen efter.

Min bank bogfører ca en time efter jeg har brugt Dankortet
--
jo

Fra : Steen

Dato : 26-07-11 09:56

jp <jesper@spamhulfoto.dk> wrote:

> Min bank bogfører ca en time efter jeg har brugt Dankortet

Skal ikke gøre mig klog på noget - ved bare fruen er ret hysterisk med
den slags bogføring. Jeg er komplet ligeglad - jeg bruger alt hvad jeg
kan komme til, til der ikke er flere penge på kontoen
--
Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-07-11 19:14

> [...]

> den slags bogføring. Jeg er komplet ligeglad - jeg bruger alt hvad jeg
> kan komme til, til der ikke er flere penge på kontoen

En af grundene til at følge med i sin saldo er vel at sikre, at der ikke
bliver hævet penge uretmæssigt på ens konto. Hvis man ikke følger med,
kan svindlere jo sagtens hæve mindre beløb, uden man opdager det. Hvis
det sker, har du jo færre penge at bruge af, og det er jo ikke rart.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 26-07-11 21:44

Den 26/07/11 10.56, Steen skrev:

Jeg er komplet ligeglad - jeg bruger alt hvad jeg
> kan komme til, til der ikke er flere penge på kontoen

Hmm.... jamen så forstår man jo bedre at din kone gerne vil have styr på
sin konto...

Fra : Steen

Dato : 27-07-11 09:16

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Den 26/07/11 10.56, Steen skrev:
>
> Jeg er komplet ligeglad - jeg bruger alt hvad jeg
>
> Hmm.... jamen så forstår man jo bedre at din kone gerne vil have styr på
> sin konto...

Det er måske derfor vi har seperate konti ;-/
--
Steen

Fra : Langgaard

Dato : 26-07-11 04:43

On 25 Jul., 23:24, ist...@gmail.com (Steen) wrote:

> Jo, men der kan man jo ikke se n r man har v ret i F tex...tidligst
> dagen efter.

Og?

--
Langgaard

Fra : Steen

Dato : 26-07-11 13:39

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> Og?
>

> --
> Langgaard

Dermed vides ikke hvor mange penge der reelt står på kontoen
--
Steen

Fra : Langgaard

Dato : 26-07-11 10:11

On 26 Jul., 14:38, ist...@gmail.com (Steen) wrote:

> Dermed vides ikke hvor mange penge der reelt st r p kontoen

Korrekt, så er det måske dette regneark hun har brug for:

http://itunes.apple.com/dk/app/ispreadsheet-free-mobile-spreadsheet/id306226132?mt=8

Måske du skal tage henne med i byen noget oftere, det lyder som om hun
keder sig

--
Langgaard

Fra : Langgaard

Dato : 26-07-11 15:35

On 26 Jul., 20:14, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> kan svindlere jo sagtens hæve mindre beløb, uden man opdager det. Hvis
> det sker, har du jo færre penge at bruge af, og det er jo ikke rart.

Selvfølgelig skal man følge med i kontoens bevægelser, men at det ikke
er godt nok med "netbanken" der opdateres rimelig hurtigt efter brug
af kortet er da, ja jeg ved sku ikke...

Man får vel også en bon eller kvittering så man har styr på sagerne
indtil kontoen opdateres

--
Langgaard, der er super glad for Danske Bank på sin iPhone

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-07-11 22:40

> [...]

> af kortet er da, ja jeg ved sku ikke...
>
> Man får vel også en bon eller kvittering så man har styr på sagerne

Her er en idé ... drop dankortet, hæv kontanter istedet :)

/thomas

Fra : Steen

Dato : 27-07-11 09:16

> Her er en idé ... drop dankortet, hæv kontanter istedet :)
>
> /thomas

Hæ - det kunne jeg godt have brugt da vi var i Fårup sommerland.
En måge kortsluttede elnettet i store dele af nordjylland, og dankortet
var ubrugeligt i en periode.
--
Steen

Fra : Snorre Berg

Dato : 26-07-11 06:50

Den 25.07.11 22.52, skrev Steen:
> [...]
> Føtex, så hun ved præcis hvor mange penge der er til rådighed på kontoen
> (i modsætning til os andre rodehoveder, der ikke tager den slags så

Det hadde vært fristende å svare at kona kunne skaffet seg et
kredittkort, men det er kanskje en tankegang som ville være henne
fremmed? ;)

--
SB

Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 27-07-11 18:20

> [...]

> Føtex, så hun ved præcis hvor mange penge der er til rådighed på kontoen
> (i modsætning til os andre rodehoveder, der ikke tager den slags så

spir.dk
Koster gratis )