Snyder Apple på vægten?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-07-11 15:21

Så lige et spørgsmål i den norske gruppe omkring build på OS X Lion. Tor
Einar Sandahl, der også skriver her en gang imellem har oplyst, at det
er "Samme som GM Seed. 11A511"...

Med andre ord er det en beta - godt nok i GM...!!!

Skal jeg være ærlig, synes jeg, det er temmelig groft af Apple at sende
en beta på markedet som en retail. - Det minder mig lidt /for/ meget om
min tid som primær betatester på både MacAfee og SuitCase...

Jeg finder det ganske enkelt uacceptabelt at sende en beta på markedet
uden at oplyse, at det /er/ en beta og så endda tage penge for det
ovenikøbet! - Hvad f..... sker der egentlig i hovederne hos Jobs & Co.?
- Er Apples succes ved at stige dem til hovedet? - Eller foregår der
ganske enkelt en intern magtkamp, som der jo også har været rygter om -
igen...?

Og så er det første gang i de godt 20 år, jeg har kendt til og arbejdet
med Apple, at de har sendt en beta ud som retail uden klart at markere,
at det /er/ en beta!

- Ganske enkelt under al kritik!!!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 15:23

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> [...]
>
> Og så er det første gang i de godt 20 år, jeg har kendt til og arbejdet
> med Apple, at de har sendt en beta ud som retail uden klart at markere,

Gud. fader. ... en GM er jo netop _ikke_ en beta ... GM var i gamle dage
det der blev sendt til CD/DVD duplikation ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-07-11 17:51

Thomas von Hassel wrote:

> Gud. fader. ... en GM er jo netop _ikke_ en beta ... GM var i gamle dage
> det der blev sendt til CD/DVD duplikation ...

Nu stopper du Thomas! - En GM er det, som alle andre firmaer kalder en
RC = Release Candidate. Førhen fik vi både 2 og 3 GM, /før/ den endelige
FC = Final Candidate kom ud til os testere ganske kort tid før selve
release.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 18:04

> [...]

> RC = Release Candidate. Førhen fik vi både 2 og 3 GM, /før/ den endelige
> FC = Final Candidate kom ud til os testere ganske kort tid før selve

ok

/thomas

Fra : Snorre Berg

Dato : 26-07-11 06:38

Den 25.07.11 18.51, skrev Erik Richard Sørensen:

> [...]
> RC = Release Candidate. Førhen fik vi både 2 og 3 GM, /før/ den endelige
> FC = Final Candidate kom ud til os testere ganske kort tid før selve

En kan kanskje formode at det ikke var mer å forbedre?

--
SB

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 25-07-11 15:37

On 25/07/11 16.21, Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
>
> Og så er det første gang i de godt 20 år, jeg har kendt til og arbejdet
> med Apple, at de har sendt en beta ud som retail uden klart at markere,

Sludder og vrøvl! Den Snow Leopard DVD jeg har liggende er build 10A432
- kan du gætte hvilken build Snow Leopard GM er?! Sørme om ikke også
den er 10A432.

Og det er ikke en beta.

MVh Jonas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 15:41

Jonas Bo Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> Sludder og vrøvl! Den Snow Leopard DVD jeg har liggende er build 10A432
> - kan du gætte hvilken build Snow Leopard GM er?! Sørme om ikke også
> den er 10A432.
>
> Og det er ikke en beta.

Og så vidt jeg husker er alle de builds af iOS som har været i beta endt
med at GM version blev den som også kunne hentes af "almindelige
dødelige"

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 15:49

> [...]

> Og så er det første gang i de godt 20 år, jeg har kendt til og arbejdet
> med Apple, at de har sendt en beta ud som retail uden klart at markere,

Erik, her er en opgave til dig: find hver dag noget positivt at skrive
om ... det kan der kun komme noget godt ud af istedet for dine mavesure
opstød om dette og hint....

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-07-11 16:22

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> - Ganske enkelt under al kritik!!!

Kriteriet for at en version kan sendes ud, er da at der ikke er fundet
nogen graverende fejl i den. Den version der så sendes ud er så den
samme version som tidligere blev testet som en beta-version. Hvis det
ikke er præcis den samme, skal man jo til at teste den igen.

Gør Nissus-folkene ikke sådan?

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 25-07-11 18:22

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110725 wrote:

> [...]
> samme version som tidligere blev testet som en beta-version. Hvis det
> ikke er præcis den samme, skal man jo til at teste den igen.

Nej, det gør vi ikke. Proceduren for NisusWriter er normalt sådan ved
main upgrades / new release:

1, 1-8 Pre-Alpha versions (dev. group + closed test group)
2, 1-5 Alpha versions (pre-beta) (closed test group)
3, 1-7 Beta versions (public testing)
4, Mindst 3 - oftest 4-5 - Release Candidates (RC) (public testing)
5, Mindst 2 Final Candidates (FC) (dev. group + closed test group,
fx. til finpudsning af GUI, og det er oftest her, mit største
arbejde ligger, så det hele er fuldstændig brugbar for syns-
og læsehæmmede)
6, Initial Release = Retail Release

For almindelige opdateringer - fx. fra 1,5.0 til 1.5.1 - begynder
betatestere ved beta eller RC - lidt afhængig af, hvor stor en
opdatering, det drejer sig om.

mvh. Erik Richard

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 25-07-11 18:14

On Mon, 25 Jul 2011 18:51:16 +0200, <Erik Richard Sørensen> wrote:

> [...]
> RC = Release Candidate. Førhen fik vi både 2 og 3 GM, /før/ den endelige
> FC = Final Candidate kom ud til os testere ganske kort tid før selve

Det er bare ord. Som et selskap er fritt til å definere selv. Og ikke
minst redefinere. Developer Preview og GM ser ut til å være det Apple
har brukt i dette tilfellet.
--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 25-07-11 18:32

Tor Einar Samdahl wrote:

> Det er bare ord. Som et selskap er fritt til å definere selv. Og ikke
> minst redefinere. Developer Preview og GM ser ut til å være det Apple
> har brukt i dette tilfellet.

Ikke desto mindre er det ualmindelig usædvanlig. I de mange år, jeg har
været beta-tester både for Apple og for andre, er det her første gang
overhovedet, hvor der ikke har været både RC og FC /efter/ Dev. Preview
og /før/ mindst 2-3 GM versioner inden retail release.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 18:42

> [...]

> overhovedet, hvor der ikke har været både RC og FC /efter/ Dev. Preview
> og /før/ mindst 2-3 GM versioner inden retail release.

Eftersom du ikke har tænkt dig at bruge Apple software i fremtiden kan
du vel være ligeglad med hvordan deres release planer for nye versioner
ser ud ?

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-07-11 18:51

> Eftersom du ikke har tænkt dig at bruge Apple software i fremtiden kan
> du vel være ligeglad med hvordan deres release planer for nye versioner
> ser ud ?

Det vil sige at der er en chance for at Erik forsvinder fra gruppen?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-07-11 21:27

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Det vil sige at der er en chance for at Erik forsvinder fra gruppen?

Så det ku' du li'? Der er stadig noget, der hedder både OS 9.x og op til
10.6.x...

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-07-11 21:30

Thomas von Hassel wrote:

> Eftersom du ikke har tænkt dig at bruge Apple software i fremtiden kan
> du vel være ligeglad med hvordan deres release planer for nye versioner
> ser ud ?

Der er stadig håb, men hvis ikke, der er nogen, der virkelig melder rent
ud, så mener både jeg og mange andre, at Apples dage vil være talte på
det alm. computerområde.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 21:46

> [...]

> Der er stadig håb, men hvis ikke, der er nogen, der virkelig melder rent
> ud, så mener både jeg og mange andre, at Apples dage vil være talte på

Rent ud om hvad ?

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-07-11 22:24

> Rent ud om hvad ?

Siracusas anmeldelse af Lion på Ars Technica ender ellers med at
konkludere, at Lion er en meget klar udmelding om, hvor vi bevæger os
hen, hvad operativsystemer angår.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 22:31

> Siracusas anmeldelse af Lion på Ars Technica ender ellers med at
> konkludere, at Lion er en meget klar udmelding om, hvor vi bevæger os
> hen, hvad operativsystemer angår.

Jeg prøver bare at finde ud af præcist hvorfor ERS er så edikesur for
tiden ....

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-07-11 23:25

> Jeg prøver bare at finde ud af præcist hvorfor ERS er så edikesur for
> tiden ....

Det var egentlig også mere et svar til ham om, at Apple faktisk har
meldt klart ud, hvilken vej de bevæger sig. Men ellers er ERS vel
konservativt anlagt. Det er der jo rigtig mange der er, når Apple
lancerer noget nyt. Det gælder især, når de sløjfer noget gammelt.
Jeg har det lige modsat. Jeg er enormt begejstret og tager imod
det nye med åbne arme. Jeg synes, det er spændende, og jeg regner da
med, at Apple ved mere end mig om at lave computere, så de er nok også
bedre til at finde ud af at udvikle i den rigtige retning.
I stedet for at blive sur over at skulle scrolle i den anden
retning, så giver jeg det en chance, for det er jo logisk på iPad at
gøre det den vej. Kan man ikke længere bruge gamle PowerPC-programmer,
så finder jeg alternativer. Men OK, det kan jeg jo sagtens sige, når jeg
ikke har nogle gamle programmer, jeg er afhængig af at bruge.
Når man køber en MacBook Pro eller en iMac til kr. 16.000,-, så
sker der jo ikke ret meget nyt. Det foregår bare lidt hurtigere, og
skærmen er måske bedre. Men når man får nyt styresystem, så er der
virkelig en masse nye og spændende muligheder. Alt det for bare kr.
179,-. Det er da fantastisk
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-07-11 07:07

Den 25/07/11 23.30, Thomas von Hassel skrev:

> Jeg prøver bare at finde ud af præcist hvorfor ERS er så edikesur for
> tiden ....

Måske har han fået benet ud af den forkerte seng?

Nå ja, hva' fa'en ... Jeg grynter jo også regelmæssigt om de ting ved
Mac, som jeg er træt af. I mit tilfælde er der ganske vist tale om endnu
manglende indsigt, men jeg er da ret sikker på, at nogen i denne gruppe
også opfatter/mig/ som en brokkerøv. Not?

Der skal sgu være plads til brok - især da når/hvis det er relevant
brok. Jeg kan ikke afgøre om Eriks er relevant i detaljer, men det lyder
rimeligt det han skriver, synes jeg.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-07-11 08:34

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Jeg kan ikke afgøre om Eriks er relevant i detaljer, men det lyder
> rimeligt det han skriver, synes jeg.

Du er ny her ....

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-07-11 03:23

Henrik Münster wrote:

> Siracusas anmeldelse af Lion på Ars Technica ender ellers med at
> konkludere, at Lion er en meget klar udmelding om, hvor vi bevæger os
> hen, hvad operativsystemer angår.

Og den retning bryder hverken jeg eller andre os om. Vi vil ganske
enkelt ikke finde os i, at et eller andet firma - det være sig Apple,
Microsoft, Adobe eller et hvilket som helst andet, - skal bestemme over,
hvad vi må have liggende på vore computere. Og der er heller ingen, der
skal have oplysninger om, hvad der ligger på de maskiner, vi bruger. Det
er allerede tilstrækkeligt, at visse firmaer absolut vil have både navn,
adresse, telefonnr. og andre personlige oplysninger.

Og desuden er det klart mod både dansk og EU lovgivning. - Allerede
dengang, sagen mod MS kom op, skrev jeg bl.a. også her i gruppen, - at
Apple skulle passe gevaldigt på, at de ikke selv havnede i samme
situation. Og det er præcis dér, de er ved at være nu med deres krav om,
at visse programmer kan man bl.a. kun købe gennem download via AppStore.

Og al den snak om, at det fra aug. bliver muligt at købe Lion på en USB
stick, er jo igen en tilsnigelse, da det kun kan ske gennem AppleStore,
hvor de igen skal have samtlige personlige oplysninger - og det endda
inkl. kontooplysninger.

Med andre ord - total styring og overvågning af, hvad man køber og
installerer på sin(e) computer(e).

Det er ikke ulovligt at få kunders kontoopl. i forb. med køb, men
sammenholdt med de andre ting, der er ved at ske, vil det komme til at
ligge i en gråzone iht. både dansk lov om person- og dataregistrering,
men så sandelig også iht. Eus tiltag på området. - Det vil jo blive den
totale overvågning... - Og hvad bliver det næste? - At de laver det
sådan, at de kan gå ind og slette filer og dokumenter, der ikke lige
passer dem? - Eller at de går ind og sletter programmer og værktøjer, de
ikke kan lide?

Hvis Apple skal overleve som et af de mest innovative multimedie- og
computerfirmaer, tror jeg faktisk, der er på tide, at de får en ny og
mere professionel ledelse, der tænker på *_kundernes_behov_* og ikke
bare på sig selv og deres tidligere status som kult!

- HP stod i en lignende situation for en del år siden, da de billige
bærbare begyndte at komme frem. De var i begyndelsen lige så dumstædige,
som Apple er ved at blive. - Det kostede HP ca. 20.000 ansatee og en
omsætningsnedgang på rundt regnet 50% på verdensplan! - Skal vi se det
samme for Apple, før de besinder sig?

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-07-11 08:34

> [...]

> Microsoft, Adobe eller et hvilket som helst andet, - skal bestemme over,
> hvad vi må have liggende på vore computere.

Det er der jo ingen der gør, er der ?

> Og der er heller ingen, der
> skal have oplysninger om, hvad der ligger på de maskiner, vi bruger.

Det gør de jo heller ikke ...

> [...]

> situation. Og det er præcis dér, de er ved at være nu med deres krav om,
> at visse programmer kan man bl.a. kun købe gennem download via AppStore.

Hvilke programmer er det ?

> [...]
> stick, er jo igen en tilsnigelse, da det kun kan ske gennem AppleStore,
> hvor de igen skal have samtlige personlige oplysninger - og det endda

Hvordan er det anderledes end de sidste 30 år forstår jeg ikke ... hvis
du vil kalde dig selv Hr. Nissefar og få sendt dine ting til en postbox
?

> Med andre ord - total styring og overvågning af, hvad man køber og
> installerer på sin(e) computer(e).

sludder ...

> [...]
> sådan, at de kan gå ind og slette filer og dokumenter, der ikke lige
> passer dem? - Eller at de går ind og sletter programmer og værktøjer, de

sludder ...

> [...]
> mere professionel ledelse, der tænker på *_kundernes_behov_* og ikke
> bare på sig selv og deres tidligere status som kult!

Det er så din vurdering ....

> [...]
> som Apple er ved at blive. - Det kostede HP ca. 20.000 ansatee og en
> omsætningsnedgang på rundt regnet 50% på verdensplan! - Skal vi se det

Hvad var det HP lavede ?

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-07-11 19:23

> [...]

> For almindelige opdateringer - fx. fra 1,5.0 til 1.5.1 - begynder
> betatestere ved beta eller RC - lidt afhængig af, hvor stor en

Det viser bare at det varierer fra butik til butik og der er masser du
kan naa at laere endnu.

At hidse sig op som du goer hver eneste gang over at et eller andet ikke
er praecis som du har besluttet det skal vaere til, er i bedste fald
spild af alles tid og kraefter.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 19:27

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110725 <nospam0002+20110725@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> At hidse sig op som du goer hver eneste gang over at et eller andet ikke
> er praecis som du har besluttet det skal vaere til, er i bedste fald

har du mistet dine æøå'er ?

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-07-11 19:31

> har du mistet dine æøå'er ?

Valgte at nulstille min Time Capsule og starte en ny Time
Machine-sikkerhedskopi. Af forskellige aarsager skal jeg saa ssh'e ind
til min hovedmaskine og koere Emacs i en Terminal.app, og der er der
kludder med de danske bogstaver. Jeg regner dog med situationen er
normal i morgen.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 19:32

> [...]

> til min hovedmaskine og koere Emacs i en Terminal.app, og der er der
> kludder med de danske bogstaver. Jeg regner dog med situationen er

så kan vi sove roligt :)

/thomas

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 25-07-11 19:47

Den 25/07/11 20.32, Thomas von Hassel skrev:

> så kan vi sove roligt :)
>
> /thomas

Efter hvad jeg kan se i denne News-group.... så er dt søvnbehov jo ikke
stort, så du kan sove roligt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-11 19:51

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> Efter hvad jeg kan se i denne News-group.... så er dt søvnbehov jo ikke
> stort, så du kan sove roligt

Nu har jeg jo ferie.. og jeg har det med at leve på US tid når jeg ikke
skal op og på arbejde ... det er meget nemmere ....

/thomas

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 25-07-11 20:47

Den 25/07/11 20.51, Thomas von Hassel skrev:

> Nu har jeg jo ferie.. og jeg har det med at leve på US tid når jeg ikke
> skal op og på arbejde ... det er meget nemmere ....
>
> /thomas

Åhh bliver sgu helt misundelig... i gamledage (før 2006 ) gjorde jeg det
samme i ferier. Juleferien gik med at downloade Linux-distri og prøve
dem af og se hvad der var godt eller not...
Nu går tiden med at male vinduer, blande NAN-pulver og skolde
sutteflasker.....

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-07-11 19:40

> så kan vi sove roligt :)

Jeg kunne selvfoelgelig ogsaa bare have sagt at de holdt ferie ligesom
dig ;)

Man skal godt nok ikke have travlt naar foerst man begynder at rode med
at flytte rundt med hele og halve terrabytes.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 25-07-11 19:44

> Gud. fader. ... en GM er jo netop _ikke_ en beta ... GM var i gamle dage
> det der blev sendt til CD/DVD duplikation ...

Så vidt jeg husker er Apple vist det eneste (størrer) firma, der
benytter begrebet Golden Master. I min gode gamle bog om Hypertalk var
der en anekdote i forordet, om hvordan en af forfatterne havde siddet på
bagsædet i en bil og rettet de sidste par fejl, inden HyperCard 2 blev
afleveret til fabrikken for masseduplikation af floppydisketter. Det var
før gud og hvermand kom på internettet med online opdateringer på flere
100 MB...

I bund og grund er der ikke vist ikke længere nogle, der forventer at en
frigivelse af noget så komplekst som et kommercielt operativ system (Mac
OS inkluderer f.eks. både OS, webbrowser, mailprogram osv) kan
være fejlfrit. Der vil derfor altid komme fejlrettelser, og med
internettet kan det sådan set også være ligemeget, da stort set alle er
online.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 25-07-11 19:52

On Mon, 25 Jul 2011 19:32:06 +0200, <Erik Richard Sørensen> wrote:

> [...]
> overhovedet, hvor der ikke har været både RC og FC /efter/ Dev. Preview
> og /før/ mindst 2-3 GM versioner inden retail release.

Basert på hva jeg har sagt om 10.7 og buildnumber, noen andre sa om 10.6
og hva http://www.theapplemuseum.com/index.php?id=33 sier om 10.5 så må
det ha vært til og med 10.4

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-07-11 22:29

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Siracusas anmeldelse af Lion på Ars Technica ender ellers med at
> konkludere, at Lion er en meget klar udmelding om, hvor vi bevæger os
> hen, hvad operativsystemer angår.

Windows 8 kommer til at ligne det her på en prik...

Fra : Snorre Berg

Dato : 26-07-11 06:57

Den 25.07.11 23.29, skrev Thorbjørn Ravn Andersen, 20110725:

> Windows 8 kommer til at ligne det her på en prik...

«Forget operating systems as a significant part of the story, they are
just a detail. Users would be better off if they never had to deal with
one, and someday operating systems will disappear from view, just as the
details of the processor (thankfully) have.» - Jef Raskin

Den gamle profets spådom er ved at gå i oppfyllelse.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-07-11 07:03

Den 25/07/11 23.29, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110725 skrev:

> Windows 8 kommer til at ligne det her på en prik...

Eiiiii, ikke plagiatkortet igen?

Det er åbenlyst at MS løbende har ladet sig inspirere af Apple (og
andre), hvilket dybest set er en cadeau til Apple, da det jo er dem der
er de innovative.

Jeg har (næsten) overgivet mig til Mac og har ikke noget i klemme hos
Bill (eller: i Bill's?), men jeg er lidt træt af, på hans vegne, at
Windows - i Mac-kredse - kun ses som et plagiat af Mac-OS. Den holder jo
ikke vand.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-07-11 07:32

> [...]

> vi bruger. Det er allerede tilstrækkeligt, at visse firmaer absolut
> vil have både navn, adresse, telefonnr. og andre personlige

Behøver du virkelig det retoriske trick med at bruge unavngivne støtter
for at kunne sige "vi" hele tiden?

Herudover er jeg enig med Thomas (var det vidst). Prøv at skrive mindst
en positiv ting hver dag.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-07-11 07:49

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110726 <nospam0002+20110726@gmail.com> wrote:

> Behøver du virkelig det retoriske trick med at bruge unavngivne støtter
> for at kunne sige "vi" hele tiden?
>
> Herudover er jeg enig med Thomas (var det vidst). Prøv at skrive mindst
> en positiv ting hver dag.

Jeg blev selv meget inspireret af denne skribents forsøg:

<http://aknielsen.wordpress.com/videnskab/Øvelse-i-positiv-psykologi/>

--
Flemming

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 26-07-11 07:51

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Eiiiii, ikke plagiatkortet igen?

Æh, har man ikke føretrøjen i den historie er man henvist til at
efterligne hvis man vil være med på noderne.

Længere er den ikke, og Microsoft er seriøst på hælene. Det er ikke
innovation men "du kan få din computer med alle operativsystemer du
ønsker dig, bare det er Windows" kombineret med at Outlook er et godt
kalenderprogram de sælger på. Og det taber man på i det lange løb.

> [...]
> Bill (eller: i Bill's?), men jeg er lidt træt af, på hans vegne, at
> Windows - i Mac-kredse - kun ses som et plagiat af Mac-OS. Den holder

Du misforstår. Jeg tror ikke Windows er et plagiat af Mac OS, men de
er for langsomme og for uopfindsomme så de ser ud som at de bare
kopierer det hele.

Prøv at se hvor meget nyudvikling der i praksis skete fra XP blev
frigivet til Vista blev modent med Windows 7 - det eneste der virkelig
kunne mærkes for brugerne var at XP fik en firewall. I den periode tror
jeg Apple kom med fem eller seks revisioner af deres operativsystem,
hvoraf flere af dem virkelig gjorde en forskel. Time Machine mener jeg
personligt er den største success for OS X fordi det har ændret folks
vaner og gjort det trivielt simpelt at skifte til en større disk. Der
falder Windows totalt igennem.

Fra : Snorre Berg

Dato : 27-07-11 14:47

Den 26.07.11 08.51, skrev Thorbjørn Ravn Andersen, 20110726:
> Kurt Hansen<kurt@ugyldig.invalid> writes:

snip

Time Machine mener jeg
> personligt er den største success for OS X fordi det har ændret folks
> vaner og gjort det trivielt simpelt at skifte til en større disk. Der
> falder Windows totalt igennem.

Bare det at du kan ta ut din disk fra en Mac, sette den i et kabinett,
et adapter eller rett og slett i en annen maskin og så boote opp mener
jeg viser en vesensforskell mellom systemene.

Denne og andre forskjeller handler ikke blott om teknologi, men også om
forskjellige forretningstrategier hos to vidt forskjellige selskaper,
Microsoft og Apple. Microsoft selger i hovedsak software og Apple i
hovedsak hardware.

Når kunden skal vurdere hva han får mest igjen for å investere i, kan
det gjerne vise seg at han vil synes at Apple rett og slett gir mest
valuta for pengene. For proffer vil Apples enkle løsninger for backup
(Carbon Copy Claner, SuperDuper eller Time Machine) gjøre at tap av
kostbare data unngås enkelt og rimelig.