Hvor er Airdrop?
Fra : Steen

Dato : 23-07-11 23:00

Punktet Airdrop skulle være synligt i Finder, men jeg ser det ikke. Skal
det slås til nogen steder...eller er det bare ikke tilgængeligt?
--
Steen

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-11 00:05

Den 23/07/11 23.59, Steen skrev:
> Punktet Airdrop skulle være synligt i Finder, men jeg ser det ikke. Skal
> det slås til nogen steder...eller er det bare ikke tilgængeligt?

Indstillinger, Indholdsoversigt.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 24-07-11 08:00

Den 23/07/11 23.59, Steen skrev:
> Punktet Airdrop skulle være synligt i Finder, men jeg ser det ikke. Skal
> det slås til nogen steder...eller er det bare ikke tilgængeligt?

AirDrop
supports the following Mac models:

MacBook Pro (Late 2008 or newer)
MacBook Air (Late 2010 or newer)
MacBook (Late 2008 or newer)
iMac (Early 2009 or newer)
Mac mini (Mid 2010 or newer)
Mac Pro (Early 2009 with AirPort Extreme card, or Mid 2010)

Fra : Steen

Dato : 24-07-11 09:29

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> [...]
> iMac (Early 2009 or newer)
> Mac mini (Mid 2010 or newer)
> Mac Pro (Early 2009 with AirPort Extreme card, or Mid 2010)

Okay, jeg har en "Ultimo 2007" så der er hunden begravet
--
Steen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-07-11 08:07

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> writes:

> [...]
> iMac (Early 2009 or newer)
> Mac mini (Mid 2010 or newer)
> Mac Pro (Early 2009 with AirPort Extreme card, or Mid 2010)

Det lyder som noget chipsettet skal kunne. Er det en del af
n-standarden?

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 24-07-11 09:15

Den 24/07/11 09.07, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110724 skrev:

> Det lyder som noget chipsettet skal kunne. Er det en del af
> n-standarden?

Åbenbart, men det ville da have været federe hvis g var taget med det
burde da være muligt... det virker lidt som en halv løsning...
det var så 249 nye muligheder

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-11 12:46

> [...]

> Åbenbart, men det ville da have været federe hvis g var taget med det
> burde da være muligt... det virker lidt som en halv løsning...

Lad nu være med at være så negative alle sammen. Lion er da en enormt
smart opdatering med masser af nyttige nye funktioner. Jeg fatter
simpelthen ikke, når folk siger, der ikke er noget at blive begejstret
for. Snow Leopard derimod, der var ikke rigtig noget at se. Det meste
nye var under kølerhjelmen.
Selv om Airdrop er rigtig smart, har du så for alvor brug for
det? Når der endelig er en anden i nærheden med en kompatibel computer,
så er man da også som regel på det samme netværk. Det er vi da f.eks.
her i huset. Så kan man jo lige så godt bruge netværket som Airdrop.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-11 12:56

> Lad nu være med at være så negative alle sammen.

Hello, er du ny her på internettet ? ;)

> [...]
> så er man da også som regel på det samme netværk. Det er vi da f.eks.
> her i huset. Så kan man jo lige så godt bruge netværket som Airdrop.

Fidusen er at fjerne et lag i kagen ... så f.eks. i et klasseværelse
eller når man sidder på cafén med folk så er det ikke nødvendigt at være
på samme netværk, eller slå fildeling til, og udveksle brugernavn /
password.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-11 18:16

> Hello, er du ny her på internettet ? ;)

Tusind tak. Jeg er ved at være gammel nok til, at det er en kompliment
at blive regnet for at være ny og ung. Jeg har vist været på nettet
siden 1996, og i adskillige år havde jeg titlen som den mest aktive
skribent her i gruppen. Det var engang nogen, der fandt en
usenet-statistik et sted. Desværre skyldes det nok mere, at jeg er et
sludrechatol, end at jeg egentlig har noget at sige.

> [...]
> eller når man sidder på cafén med folk så er det ikke nødvendigt at være
> på samme netværk, eller slå fildeling til, og udveksle brugernavn /

Jeg ved det godt. Selvfølgelig er det smart. Men personligt ved jeg
ikke, hvor meget jeg har brug for det. Det kræver jo, at man møder en
Mac-bruger, der har opgraderet til Lion, og som har en tilstrækkeligt ny
Mac. Det sker vel ikke hver dag. Med tiden vil det selvfølgelig ske
oftere, men på et tidspunkt får man jo også selv en ny Mac, der kan
klare Airdrop.
Jeg synes, Lion er en rigtig spændende opdatering med mange
rigtig gode nye funktioner. Når man så tænker lidt frem og forbinder det
med iOS 5 og iCloud, så begynder der virkelig at være perspektiver i
det. Derfor undrer og skuffer det mig, at så mange virker negative og
mener, at det her da ikke er noget særligt. Her er da oceaner af flere
nyheder, man kan bruge til noget, end i Snow Leopard. Og så er det endda
billigere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-07-11 09:35

> Åbenbart, men det ville da have været federe hvis g var taget med det
> burde da være muligt... det virker lidt som en halv løsning...
> det var så 249 nye muligheder

Det kan det da også godt være det er men at det STADIGVÆK er noget
chipsettet skal kunne. Er din maskine ny nok?

Det står i hvertfald som punkt nummer to i min Finder.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 24-07-11 21:08

Den 24/07/11 10.35, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110724 skrev:

> Det kan det da også godt være det er men at det STADIGVÆK er noget
> chipsettet skal kunne. Er din maskine ny nok?
>
> Det står i hvertfald som punkt nummer to i min Finder.

Nej den er for gammel !!

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-07-11 12:50

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> det? Når der endelig er en anden i nærheden med en kompatibel computer,
> så er man da også som regel på det samme netværk. Det er vi da f.eks.
> her i huset. Så kan man jo lige så godt bruge netværket som Airdrop.

Fælles netværk betyder ikke delt drev. Det er jo til at flytte filer
med. Overvej hvordan du vil få en fil på din maskine over på din kones
computer (uden at mellemlande)...

Fra : Steen

Dato : 24-07-11 16:17

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110724 <nospam0002+20110724@gmail.com> wrote:

> Fælles netværk betyder ikke delt drev. Det er jo til at flytte filer
> med. Overvej hvordan du vil få en fil på din maskine over på din kones
> computer (uden at mellemlande)...

Jeg har længe klaret mig med Dropbox eller en USB-stick, og det
fortsætter jeg nok med.
--
Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-11 18:16

> [...]

> Fælles netværk betyder ikke delt drev. Det er jo til at flytte filer
> med. Overvej hvordan du vil få en fil på din maskine over på din kones

Jeg plejer at printe den ud og så gå over til hende med papiret.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-07-11 18:30

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Jeg plejer at printe den ud og så gå over til hende med papiret.

SÃ¥ kan jeg godt se AirDrop ikke passer til jer :)

(og på arbejde tager du en fotokopi af skærmen?)

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-07-11 19:43

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110724 <nospam0002+20110724@gmail.com> wrote:

> Så kan jeg godt se AirDrop ikke passer til jer :)
>
> (og på arbejde tager du en fotokopi af skærmen?)

Min nye skærm er desværre ikke kompatibel. Ledningen er for kort.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-11 19:49

> Min nye skærm er desværre ikke kompatibel. Ledningen er for kort.

Men du har så forhåbentligt en fax ?

/thomas