RSS
Fra : Steen

Dato : 23-07-11 13:51

Hvad bruger I til at læse rss-feeds?
NewsFire røg ud, den den begyndte at drille mig.
Jeg har samlet en del andre readere sammen, og nogle enkelte er allerede
røget ud igen...enten fordi de var direkte grimme, mangelfulde eller
kostede klejner.
Tilbage roder jeg med Google Reader, Thunderbird, NetNewsFire og Vienna.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-07-11 14:07

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> kostede klejner.
> Tilbage roder jeg med Google Reader, Thunderbird, NetNewsFire og Vienna.

NetNewsWire her ... men har du set på http://reederapp.com/mac/ ?

/thomas

Fra : Steen

Dato : 23-07-11 14:14

Den 23/07/11 15.06, Thomas von Hassel skrev:

> NetNewsWire her ... men har du set på http://reederapp.com/mac/ ?
>
> /thomas

Nej den kendte jeg ikke - ser ikke så tosset ud.
Noget af det jeg godt kan li´ ved NetNewsWire er at den synkroniserer
med Google Reader, og jeg dermed får de samme feeds på min iPad (via
Flipboard)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-07-11 14:18

> [...]

> Noget af det jeg godt kan li´ ved NetNewsWire er at den synkroniserer
> med Google Reader, og jeg dermed får de samme feeds på min iPad (via

hmm, Sync til Google Reader har jeg ikke haft held med ... men det må
være blevet bedre siden jeg prøvede sidst.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-07-11 14:36

> hmm, Sync til Google Reader har jeg ikke haft held med ... men det må
> være blevet bedre siden jeg prøvede sidst.

Hvad med Mail.app, egentlig? Den er jo blevet revideret en del til 10.7
Lion. Kan den stadig læse RSS-feeds?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-07-11 14:42

> Hvad med Mail.app, egentlig? Den er jo blevet revideret en del til 10.7
> Lion. Kan den stadig læse RSS-feeds?

ja, men så rudimentært at det ikke kan bruges effektivt hvis man har
flere hundrede feeds at følge med i ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-07-11 17:03

> ja, men så rudimentært at det ikke kan bruges effektivt hvis man har
> flere hundrede feeds at følge med i ...

OK, det kunne jo være, den var blevet forbedret. Jeg kan ikke finde den
nævnt på Apples hjemmeside, så det er nok ikke en funktion, de satser
enormt meget på.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-07-11 17:08

> OK, det kunne jo være, den var blevet forbedret. Jeg kan ikke finde den
> nævnt på Apples hjemmeside, så det er nok ikke en funktion, de satser
> enormt meget på.

I Mail.app opfører RSS feeds sig som mailboxe og de enkelte "indlæg" som
mail beskeder.

Så, igen, det virker sikkert fint til husbehov :) Apple har det jo med
at tilbyde de mest basale funktioner og lade 3. parts udviklere levere
de mere avancerede værktøjer.

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-07-11 15:12

> NetNewsWire her ... men har du set på http://reederapp.com/mac/ ?

Achtung! Pas på derude!!! Den hjemmeside er så informativ, at min
kronisk overbelastede kranium er i fare for at eksplodere og dermed
tilsøle jeres fine skærme indvendigt med halvråddent snadsk.

Jeg sørger ellers omhyggeligt for at der bliver renset ud for udbrændte
hjerneceller ved hjælp af en passende kvantum alkohol. Lidt lissom når
en flok gnuer holder sig i form ved at lade løverne nappe de syge og
svage dyr bagerst i flokken.

Men helt ærligt ... 6 kraftigt beskårne dumps af et-eller-andet ... det
giver ingen mening for mig.

Post Scriptum: Ahaaaaa!! De er klikbare. Øj, øj, øj, så ser vi løjer
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-07-11 15:14

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
> giver ingen mening for mig.
>
> Post Scriptum: Ahaaaaa!! De er klikbare. Øj, øj, øj, så ser vi løjer

Velkommen til Web 2.0 ...

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-07-11 15:45

Den 23/07/11 16.13, Thomas von Hassel skrev:

> Velkommen til Web 2.0 ...

Æhhh ... waffenoet? Nå, det kan vel googles - hvis det da ikke er din
spøg
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-07-11 15:51

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Æhhh ... waffenoet? Nå, det kan vel googles - hvis det da ikke er din
> spøg

Slet ikke ...

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-07-11 16:44

Den 23/07/11 16.51, Thomas von Hassel skrev:

> Slet ikke ...

Der skulle altså være noget der hedder 'web 2.0'? fint nok, det er bare
forbigået min opmærksomhed. En opgradering til et helt versionsnummer
betyder som regl store forandringer. Dem har jeg sgu ikke mærket meget
til på nettet. Hvad skulle de gå ud på? Nå nej, det må jeg jo selv
gurgle efter, men det må vente til næste uge, som så meget andet
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-11 16:46

Hej,

> Der skulle altså være noget der hedder 'web 2.0'? fint nok, det er bare
> forbigået min opmærksomhed.

Det var nok noget af det mest omtalte på nettet for en 5 års tid siden.

Det er ikke et udtryk Thomas har opfundet.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-07-11 17:09

Den 23/07/11 17.46, Jens Kristian Søgaard skrev:
> Hej,

> Det var nok noget af det mest omtalte på nettet for en 5 års tid siden.
>
> Det er ikke et udtryk Thomas har opfundet.

Ahaaaa, "omtalr for 5 år siden"? Nå, jamen så var det jo nok bare en fis
i en hornlygte, ligesom "Push-and-Pull" og så meget andet.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-07-11 17:12

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Ahaaaa, "omtalr for 5 år siden"? Nå, jamen så var det jo nok bare en fis
> i en hornlygte, ligesom "Push-and-Pull" og så meget andet.

Jeg tror du skal prøve at sætte dig ind i diverse ting inden du farer i
blækhuset ...

Web 2.0 var betegnelsen for ændringen af internettet hvor det gik fra
statisk informations formidling til mere social interaktion og
alterntive måder at designe websites.

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-07-11 06:09

Den 23/07/11 18.11, Thomas von Hassel skrev:

> Jeg tror du skal prøve at sætte dig ind i diverse ting inden du farer i
> blækhuset ...

Den er evigtgyldig for mit vedkommende, men støder jeg på noget i et
forum som jeg ikke forstår eller har hørt om, er det vel naturligt at
spørge - plus, naturligvis, at google.

> Web 2.0 var betegnelsen for ændringen af internettet hvor det gik fra
> statisk informations formidling til mere social interaktion og
> alterntive måder at designe websites.

Det lyder jo flot, men noget fluffy. Jeg opfatter det, jvnf. din
forklaring, mere som et princip, end som en nedskrevet standard à la
f.eks. HTML 4, CSS 3 o.s.c. i W3C-regi?

Nå, weitermachen, jeg søger selv info herfra, men tak for indsparket.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-11 10:23

> [...]

> Den er evigtgyldig for mit vedkommende, men støder jeg på noget i et
> forum som jeg ikke forstår eller har hørt om, er det vel naturligt at

Det er et buzzword ..

> Jeg opfatter det, jvnf. din
> forklaring, mere som et princip, end som en nedskrevet standard à la
> f.eks. HTML 4, CSS 3 o.s.c. i W3C-regi?

nix ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-07-11 17:03

> [...]

> til på nettet. Hvad skulle de gå ud på? Nå nej, det må jeg jo selv
> gurgle efter, men det må vente til næste uge, som så meget andet

Web 2.0.1 er på vej, men det er en gratis download, hvis man har betalt
for 2.0. Hvis du ikke har det, kan det være forklaringen på, at du ikke
kender det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-07-11 17:08

> Web 2.0.1 er på vej, men det er en gratis download, hvis man har betalt
> for 2.0. Hvis du ikke har det, kan det være forklaringen på, at du ikke
> kender det.

Ja, men 3.0 er på vej, men kan købes på Mac App Store ;)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-07-11 17:39

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Ahaaaa, "omtalr for 5 år siden"? Nå, jamen så var det jo nok bare en
> fis i en hornlygte, ligesom "Push-and-Pull" og så meget andet.

Hvis du bruger Google Maps har du et glimrende eksempel på noget
Push-and-Pull der faktisk virker.