Lion - vågne ved bevægelse på Bluto
Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 22-07-11 19:15

Hej gruppe,

Jeg er stødt ind i en lille detalje som ikke fungerer i 10.7 som det
gjorde i 10.6
Jeg har en Targus Blutooth mus - og jeg er vant til fra 10.6 at maskinen
vågner fra dvale når jeg kører fra musen. Dette fungerer ikke i 10.7 -
da er jeg nødt til at vække maskinen ved at trykke på en tast eller på
track pad'en.
Kan dette aktiveres, således at maskinen vågner på muse bevægelser ?
Der er ikke installeret drivere af nogen art til musen.

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-07-11 19:20

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Kan dette aktiveres, således at maskinen vågner på muse bevægelser ?
> Der er ikke installeret drivere af nogen art til musen.

System Indstillinger -> Bluetooth -> advaned options

<http://dl.dropbox.com/u/693028/BT.png>

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-11 21:19

Den 22/07/11 20.20, Thomas von Hassel skrev:

> System Indstillinger -> Bluetooth -> advaned options
>
> <http://dl.dropbox.com/u/693028/BT.png>

Kan man så også få den til at vågne når man rører trackpad'en? Jeg synes
ikke lige jeg har kunnet en indstilling for det.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-07-11 21:25

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

> Kan man så også få den til at vågne når man rører trackpad'en? Jeg synes
> ikke lige jeg har kunnet en indstilling for det.

ikke det jeg ved af ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-11 22:46

Den 22/07/11 22.24, Thomas von Hassel skrev:

> ikke det jeg ved af ...

Øv, det kunne man med 10.6

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-07-11 10:37

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

> Øv, det kunne man med 10.6

Er du sikker? Det synes jeg aldrig, jeg har kunnet få til at virke.
Hvilken computer taler du om? En bærbar med indbygget trackpad eller en
ekstern trackpad?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-11 10:44

Den 23/07/11 11.36, Henrik Münster skrev:

> Er du sikker? Det synes jeg aldrig, jeg har kunnet få til at virke.
> Hvilken computer taler du om? En bærbar med indbygget trackpad eller en
> ekstern trackpad?

MacBook Pro 17" late 2009. Det har altid virket sådan at hvis jeg bare
rørte trackpad'en vågnede den.

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-07-11 11:00

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

> MacBook Pro 17" late 2009. Det har altid virket sådan at hvis jeg bare
> rørte trackpad'en vågnede den.

Nu har jeg ikke nogen helt ny bærbar hjemme, men jeg har lige prøvet på
en MacBook Pro 15" fra lige før unibody med Mac OS X 10.6.8, og den
vågner ikke, når man rører pegepladen. Jeg har i øvrigt aldrig kunnet få
mine bærbare til at vågne på den måde. Jeg har altid skullet klikke med
en knap. Er det en funktion, der er kommet med de nyere modeller? Kan
nogen bekræfte det? Og er den så forsvundet med Mac OS X 10.7 Lion?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-07-11 11:05

> [...]
> knap. Er det en funktion, der er kommet med de nyere modeller? Kan nogen
> bekræfte det? Og er den så forsvundet med Mac OS X 10.7 Lion?

Jeg har en MBP fra efteråret 2010, og jeg mener ikke jeg har kunnet
vække den bare ved at røre ved trackpad'en ... ikke under 10.6 eller
10.7

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-11 11:13

Den 23/07/11 12.04, Thomas von Hassel skrev:

> [...]
>
> Jeg har en MBP fra efteråret 2010, og jeg mener ikke jeg har kunnet
> vække den bare ved at røre ved trackpad'en ... ikke under 10.6 eller

Jeg er sikker på at det har min kunnet, for det irriterede mig i samme
sekund Lion var installeret og den ikke kunne.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 23-07-11 18:52

> Er du sikker? Det synes jeg aldrig, jeg har kunnet få til at virke.
> Hvilken computer taler du om? En bærbar med indbygget trackpad eller en
> ekstern trackpad?

Ja min MacBook Pro 2,33 Ghz Intel Core 2 Duo
Vågnede også nå jeg rørte ved Trackpad'en på 10.5 og 10.6
men virker ikke længere i 10.7!

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 23-07-11 19:12

Den 23/07/11 19.51, Henry Lerche Madsen skrev:

> Ja min MacBook Pro 2,33 Ghz Intel Core 2 Duo
> Vågnede også nå jeg rørte ved Trackpad'en på 10.5 og 10.6
> men virker ikke længere i 10.7!

Min (MackBook Pro December 20109) vågner når jeg trykker (så trackpad'en
klikker) - sådan mener jeg også det var på 10.6

Andreas M. Hansen

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-07-11 20:04

Andreas Møller Hansen <nokke99@hotmail.com> wrote:

> Min (MackBook Pro December 20109) vågner når jeg trykker (så trackpad'en
> klikker) - sådan mener jeg også det var på 10.6

Jeg har heller aldrig kunnet få mine bærbare til at vågne ved blot at
glide fingeren hen over trackpad'en. I starten irriterede det mig lidt,
da man jo kan vække en stationær computer ved blot at bevæge musen. Jeg
accepterede det og vænnede mig til det. Derfor undrer det mig, at andre
nu fortæller, at de godt kunne vække deres bærbare ved at røre
tracpad'en. Jeg har haft adskillige bærbare Mac'er siden 1996, så jeg
har prøvet det på flere modeller.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Andreas Møller Hanse~

Dato : 23-07-11 19:10

> System Indstillinger -> Bluetooth -> advaned options
>
> <http://dl.dropbox.com/u/693028/BT.png>

Der var det allerede slået til - og det virker også delvist...
Når jeg kører med musen, så vågner maskinen ikke som den gjorde før -
men når jeg trykker på en museknap, så vågner den - det kan jeg såmænd
fint leve med.

Andreas M. Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-07-11 12:23

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> writes:

> Jeg er sikker på at det har min kunnet, for det irriterede mig i samme
> sekund Lion var installeret og den ikke kunne.

Du har checket alle steder i Systemindstillinger?