Mail-spørgsmål.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 22-07-11 14:25

Hej.

Jeg er ved at sætte mig ind i Mail nu da Eudora bliver ædt af løven.

Og så:

Når jeg sletter post, bliver min postkasse så automatisk slettet hos
Stofanet - min udbyder?. I Eudora var der en spec. kommando
for dette således at postkassen ikke bliver fyldt.

Hvordan kan man sende "anbefalet" så jeg får bekræftelse på, at mailen
er modtaget/læst?.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-07-11 14:30

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> Stofanet - min udbyder?. I Eudora var der en spec. kommando
> for dette således at postkassen ikke bliver fyldt.

Du kører stadig POP3 ? ... det er under konto indstillingerne, enten
slettes efter x antal dage eller når du sletter den lokale kopi.

Og må jeg anbefale at du skifter til IMAP ... vi er altså i 2011 ...

> Hvordan kan man sende "anbefalet" så jeg får bekræftelse på, at mailen
> er modtaget/læst?.

det kan du ikke, og det er også en ret ubrugelig funktion ...

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 22-07-11 15:30

Hej Thomas

> Du kører stadig POP3 ? ... det er under konto indstillingerne, enten
> slettes efter x antal dage eller når du sletter den lokale kopi.

Det ser ud til at jeg kører POP, det står i min kontooplysning i Mail.

> Og må jeg anbefale at du skifter til IMAP ... vi er altså i 2011 ...

Det med årstallet er jeg med på. Jeg kan forstå på dig at IMAP skulle
være bedre, men hvordan kan jeg skifte fra POP til IMAP - og er det
risikofrit.
Indtil nu har jeg været lykkelig uvidende om dette POP/IMAP-forhold og
jeg har ikke haft problemer hvad jeg ved af.

> det kan du ikke, og det er også en ret ubrugelig funktion ...

Det kan da være juridisk godt at have en bekræftelse i
forretningssammenhæng.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-07-11 15:37

> [...]

> Det med årstallet er jeg med på. Jeg kan forstå på dig at IMAP skulle
> være bedre, men hvordan kan jeg skifte fra POP til IMAP - og er det

Check først med din udbyder om de tilbyder det ... hvis ja, så kan du
bare oprette en ny konto i Mail.app ... og vælg IMAP istedet for POP3.

> Indtil nu har jeg været lykkelig uvidende om dette POP/IMAP-forhold og
> jeg har ikke haft problemer hvad jeg ved af.

POP3 er sikkert fint hvis du kun har én enhed. Men de fleste får på et
tidspunkt en maskine mere, eller en håndholdt enhed, og så er IMAP
enormt smart da alt dit mail er samlet på serveren og tilgængeligt unset
hvor du tilgår det.

> Det kan da være juridisk godt at have en bekræftelse i
> forretningssammenhæng.

Så bed modtager om at svare tilbage med en alm. mail ... de automatiske
funktioner er ikke pålidelige, og er ikke bredt og ensartet impementeret
i de forskellige klienter.

/thomas