København til Vestfrankrig i bil?
Fra : JS

Dato : 19-07-11 06:46

Hvad er den bedste rute at køre fra København til Vestfrankrig? Er det ned
og tage færgen fra Rødby eller er det over Jylland/Padborg?

Fra : Alan

Dato : 19-07-11 07:04

"JS" <js@no.email.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er den bedste rute at køre fra København til Vestfrankrig? Er det ned
> og tage færgen fra Rødby eller er det over Jylland/Padborg?

Kommer an på om I bare skal derned, eller om køreturen er en del af det.

Bare derned, over rødby hamborg osv.

På den fede måde over jylland, med færge over elben og af små landeveje
gennem holland og belgien.

Vær opmærksom på at det tager ca. dobbelt så lang tid at køre landevej, men
turen bliver 100 gange federe.

Fra : JS

Dato : 19-07-11 07:16

"Alan" wrote in message

> [...]
> og tage færgen fra Rødby eller er det over Jylland/Padborg?

Kommer an på om I bare skal derned, eller om køreturen er en del af det.

Ok tror det bliver ovenstående. Hvilken afkørelse er i såfald den bedste fra
Nørrebro? Umiddelbart virker den nærmeste som Frederiksundsvej/Husum.

Fra : ABJ

Dato : 19-07-11 08:55

> Ok tror det bliver ovenstående. Hvilken afkørelse er i såfald den bedste
> fra Nørrebro? Umiddelbart virker den nærmeste som Frederiksundsvej/Husum.

Hvis du er i tvivl om hvordan du kommer ud af København skal du sørge for at
have en god GPS, ellers ender du i Finland.

Fra : Armand

Dato : 03-08-11 15:19

Den 19-07-2011 09:55, ABJ skrev:

> Hvis du er i tvivl om hvordan du kommer ud af København skal du sørge
> for at have en god GPS, ellers ender du i Finland.
Hæ, Jeg sad med samme tanke uden at kunne formulere det i positive
vendinger.

For sammenligning:
Turen KBH-Hamborg via Fehmarnbælt er på 333km og tager 4 timer.
Turen KBH-Hamborg via Fyn, er på 471km og tager 4 timer og 40min.
Det er færgen på den korte tur der tager tiden!

Udgiftsmæssigt skal du sammenligne Rødbyfærgen med
Storebæltsforbindelsen og igen sammenholde det med de vundne 40 minutter
over Rødby.
Fra færgen og ca. 50 km over Fehmarn er der ikke motorvej, men ruten er
stadig 'lige ud af landevejen'
Fordelen ved dén rute er at man starter på A1 (A, som i Autobahn) efter
Fehmarn og kan følge dén hele vejen på tværs af Tyskland - Til gengæld
ender den i en kragerede af motorveje i Ruhr-området øst for
Holland/Belgien

Hvis ikke at "Vestfrankrig" ligefrem indbefatter Kanalkysten, kan det
derfor godt svare sig at sigte mod den tysk-franske grænseovergang ved
Saarbrücken, syd for Belgien/Luxemborg. Og dér kan det være mere
overskueligt at køre over Fyn/Sønderjylland da den danske motorvej
fortsætter som A7 syd for grænsen hhv. som E45 allerede fra Kolding -
Det giver 610km ad én og samme motorvej helt til Kassel.

Når i lyder en kende urutinerede kunne jeg som boende ved Lillebælt godt
unde jer at også opleve Fyn og Sønderjylland (á tage ruten over
Storebæltsforbindelsen) undervejs!

Nå, alt i alt er i jo sikkert allerede kommet afsted, så det bliver
spændende at se om i skriver om turen senere!

--
Armand.

Fra : Jet

Dato : 19-07-11 03:46

On 19 Jul., 08:46, "JS" <j...@no.email.com> wrote:
> Hvad er den bedste rute at k re fra K benhavn til Vestfrankrig? Er det ned
> og tage f rgen fra R dby eller er det over Jylland/Padborg?

http://maps.google.dk/
Få rutevejledninger
A indtast afgangsadresse
B indtast ankomstadresse
KØR

Fra : Grethe Hoff

Dato : 19-07-11 15:38

"JS" <js@no.email.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er den bedste rute at køre fra København til Vestfrankrig? Er det ned
> og tage færgen fra Rødby eller er det over Jylland/Padborg?

Uansett hvordan du kjører, har du litt extra tid, kjør gjennon Holland via
Afjsluitjdik, helt ytterst der ute....den er spektaktulær!
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK