Multimedie DVD - how to?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-07-11 12:46

Ny på Mac og helt blank m.h.t. "multimedia":

Jeg vil lave en DVD fra vort bryllup i går (nodge-nodge!) og sende til
forskellige mennesker. Nogen har computer, mens andre måske "kun" har en
DVD-afspiller til TV.

Der skal være en menu med et flot baggrundsbillede og mulighed for at
starte et slideshow af faste billeder, samt et eller flere videoklip.

Er der et af OS X programmerne der kan klare dette, eller hvilket
(gratis) kan anbefales? Det skal være ULTRA-let at betjene.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Pico

Dato : 17-07-11 16:51

Den 17-07-2011 13:46, Kurt Hansen skrev:
> [...]
>
> Er der et af OS X programmerne der kan klare dette, eller hvilket
> (gratis) kan anbefales? Det skal være ULTRA-let at betjene.
Du har på Mac iMovie til redigering af filmen og iDVD til brænding. Det
er ganske udmærkede programmer som er lette at have med at gøre

--
MVH
Pico

Fra : N/A

Dato : 17-07-11 17:08

Fra : Kurt Brixen

Dato : 17-07-11 17:08

On 2011-07-17 14:06:37 +0200, Jens Erik Bech said:

> [...]
> de orignale billeder fra mappen for at få mulighed for at lave fine
> aftryk.
>
> Grunden er at DVD billeder max kan være 720 x 576 som er DVD format.
> Derfor kan der være behov for større billeder som du kan lægge i
> ekstramappen.
>
> Hvis det er "Dine billeder eksklusivt" så kan du i mappen lægge
> originalbilleder af en reduceret størrelse, så de ægte originaler er i
> din egen varetægt."
>
> iDVD kan lave et dmg-billede som du kontinuerligt kan bruge som master

Helt enig.

Jeg var ikke klar over at man også kunne vedlægge billederne i større
opløsning.

Når man ikke har prøvet det før, er iDVD med Magic iDVD lige til at gå
til, og resultatet bliver flot.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen