MS Windows
briani 27239
gemme gendannelsespunkt
Fra : Per Andreasen

Dato : 17-07-11 14:59

Kan man i "Systemgendannelse" gemme et manuelt oprettet gendannelsespunkt,
så det ikke automatisk bliver slettet, efterhånden som pladsen til
gendannelsespunkter bliver opbrugt? Jeg ved, at man kan forøge pladsen og at
man kan deaktivere dannelsen af gendannelsespunkter, men det er jo en
udmærket ting, at disse gendannelsespunkter bliver oprettet.
Kort sagt: De gamle automatisk dannede gendannelsespunkter skal slettes før
det manuelt dannede, selvom det manuelt dannede er det ældste. Kan det lade
sig gøre?

På forhånd tak for hjælpen Per
Andreasen

Fra : Ole C

Dato : 17-07-11 15:10

Per Andreasen skrev blandt andet:

> Kort sagt: De gamle automatisk dannede gendannelsespunkter skal
> slettes før det manuelt dannede, selvom det manuelt dannede er det
> ældste. Kan det lade sig gøre?

Det tror jeg egentlig ikke, men jeg vil da også foreslå i stedet at lave et
image af en velfungerende installation.
Der er efterhånden mange gratis programmer til den slags - og hvis data
bliver lagt på et andet drev, mister man ikke noget ved at "forny"
systemdrevet.

--
vh
Ole C

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 17-07-11 16:32

On Sun, 17 Jul 2011 15:58:48 +0200, "Per Andreasen"
<per.andreasen@gmail.com> wrote:

[klip]

>Kort sagt: De gamle automatisk dannede gendannelsespunkter skal slettes før
>det manuelt dannede, selvom det manuelt dannede er det ældste. Kan det lade
>sig gøre?

Programmet CCleaner (som nok primært anvendes til oprydning i
registrerings-databasen mv.) har en funktion, som kan slette
gendannelsespunkterne enkeltvis (eller flere ad gangen - det nyeste
gendannelsespunkt kan ikke slettes).

Du kan jo så manuelt slette (nogle af) de uønskede
gendannelsespunkter, så gendannelsesfunktionen ikke kommer til at
mangle plads.

CCleaner kan bl.a. hentes her:

http://www.filehippo.com/download_ccleaner

Venlig hilsen