/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 75853
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Windows XP genstarter
Fra : jane


Dato : 16-07-11 14:57

Hej alle..jeg har pludselig fået et problem med min computer, når jeg
starter den så kommer skrivebordet frem som altid, men så snart jeg klikker
på et eller andet, så genstarter computeren, og det sker fra 1 til 3 gange,
derefter kører den helt normalt som altid. Den har kørt normalt i ca 2 år
og jeg har aldrig haft problemer før, og jeg har ikke installeret noget
spil eller andet.

Styresystemet er Windows XP home, alle Windows opdateringer er
installeret, har ZoneAlarm samt AVG. Jeg har kørt virusskanning med AVG
samt online med Symantec, men der er ikke fundet noget, jeg har kørt mem
test 4 pass men ingen fejl, og jeg har kørt skan disk 3 gange.

Nu har jeg så slået automatisk genstart fra så jeg får den berømte blå
skærm, og der kan jeg så læse følgende som jeg ikke forstår noget af det.
Jeg er absolut ingen computer nørd så jeg håber der er nogen som kan hjælpe
mig.

Tekniske oplysninger:

*** Stop: 0X00000024 (0X001902FE, 0XF75757CC, 0XF75754C8, 0XF7B76706)

*** Ntfs. Sys-Address F7B76706 base at F7B52000,Datastamp 48025be5

Starter lagring af den fysiske hukommelse
Lagring af fysiske hukommelse fuldført.

MVH
Jane

 
 
Henning (16-07-2011)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 16-07-11 15:49

On 16 Jul 2011 13:56:37 GMT, jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com>
wrote:

>Stop: 0X00000024

http://lmgtfy.com/?q=Stop%3A+0X00000024

http://www.geekswhoknow.com/articles/stop-0x00000024-0x0000024-0x24-ntfs-file-sys-error-code.htm
- check din harddisk!



jane (17-07-2011)
Kommentar
Fra : jane


Dato : 17-07-11 09:31

Henning <no.mail@all.invalid> wrote in
news:q3932719ubns6kfeklq0bubhfqrm9s35fu@4ax.com:

> On 16 Jul 2011 13:56:37 GMT, jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com>
> wrote:
>
>>Stop: 0X00000024
>
> http://lmgtfy.com/?q=Stop%3A+0X00000024
>
> http://www.geekswhoknow.com/articles/stop-0x00000024-0x0000024-0x24-ntf
> s-file-sys-error-code.htm - check din harddisk!

jeg har checket min harddisk,ved at køre skan disk, men det hjælper ikke
noget. jeg har lavet et image med "Seagate DiscWizard" for ca 1 år siden,
vil det løse problemet hvis jeg restore det?


Cykelsmeden (17-07-2011)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 17-07-11 09:45

Den 17-07-2011 10:31, jane skrev:
> jeg har checket min harddisk,ved at køre skan disk, men det hjælper ikke
> noget. jeg har lavet et image med "Seagate DiscWizard" for ca 1 år siden,
> vil det løse problemet hvis jeg restore det?

Jeg ville ofre en ny harddisk først (få hundrede), og restore derpå. Så
kan du være heldig at få listet data ud af disken monteret som ekstradisk.

//finn

jane (17-07-2011)
Kommentar
Fra : jane


Dato : 17-07-11 15:31

Cykelsmeden <afsender@not2old.dk> wrote in
news:4e22a0d7$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:


> Jeg ville ofre en ny harddisk først (få hundrede), og restore derpå.
> Så kan du være heldig at få listet data ud af disken monteret som
> ekstradisk.
>
> //finn
>

ok mange tak

jane (17-07-2011)
Kommentar
Fra : jane


Dato : 17-07-11 17:20

Cykelsmeden <afsender@not2old.dk> wrote in
news:4e22a0d7$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Den 17-07-2011 10:31, jane skrev:
>> jeg har checket min harddisk,ved at køre skan disk, men det hjælper
>> ikke noget. jeg har lavet et image med "Seagate DiscWizard" for ca 1
>> år siden, vil det løse problemet hvis jeg restore det?
>
> Jeg ville ofre en ny harddisk først (få hundrede), og restore derpå.
> Så kan du være heldig at få listet data ud af disken monteret som
> ekstradisk.
>
> //finn
>

Ups!! jeg glemte at fortælle at den nuværende hardisk kun er ca 2 år gammel
"Seagate Barracuda ES ST3320620NS 320MB" og som jeg kun bruger til
Windows/styresystemet..... så mener du at ....

"*** Stop: 0X00000024 *** Ntfs. Sys-Address F7B76706 base at
F7B52000,Datastamp 48025be5"....

betyder at der er mulighed for at det kan være selve harddisken som er
færdig? jeg troede det var en fejl i selve Windows filsystem ???



Cykelsmeden (17-07-2011)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 17-07-11 17:29

Den 17-07-2011 18:20, jane skrev:
> Ups!! jeg glemte at fortælle at den nuværende hardisk kun er ca 2 år gammel
> "Seagate Barracuda ES ST3320620NS 320MB" og som jeg kun bruger til
> Windows/styresystemet..... så mener du at ....
>
> "*** Stop: 0X00000024 *** Ntfs. Sys-Address F7B76706 base at
> F7B52000,Datastamp 48025be5"....
>
> betyder at der er mulighed for at det kan være selve harddisken som er
> færdig? jeg troede det var en fejl i selve Windows filsystem ???

Sådan disk ligger omkring 250,-
Det er ikke besværet værd at tænke på om den dur, og slet ikke hvis der
stadig er data du gerne vil have fat i. En omformatering ødelægger den
mulighed.
Elpærer holder som regel ~5.000 timer, men alligevel sker det at en
nyindkøbt står af første gang den anvendes. Samme problematik gælder
harddiske. Derfor er backup nødvendig fra dag 1

//finn



Ivan V. Klattrup (17-07-2011)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 17-07-11 18:21

jane skrev:

>Ups!! jeg glemte at fortælle at den nuværende hardisk kun er ca 2 år gammel

Derfor kan harddisken alligevel sagtens stå af, har oplevet harddiske
nedtil ½ år der er stået af

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

jane (19-07-2011)
Kommentar
Fra : jane


Dato : 19-07-11 18:04

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in
news:4e2319ed$0$313$14726298@news.sunsite.dk:

> jane skrev:
>
>>Ups!! jeg glemte at fortælle at den nuværende hardisk kun er ca 2 år
>>gammel
>
> Derfor kan harddisken alligevel sagtens stå af, har oplevet harddiske
> nedtil ½ år der er stået af
>

Ja det er jeg klar over, men når nu der kommer en stopkode, som jeg postede
tidligere.......... *** Stop: 0X00000024 (0X001902FE, 0XF75757CC,
0XF75754C8, 0XF7B76706)

*** Ntfs. Sys-Address F7B76706 base at F7B52000,Datastamp 48025be5

Så forstod jeg det var et softwareproblem, ..men kan den stopkode også
betyde at det er harddisken som er ved at stå af?

Cykelsmeden (19-07-2011)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 19-07-11 20:00

Den 19-07-2011 19:03, jane skrev:
> Ja det er jeg klar over, men når nu der kommer en stopkode, som jeg postede
> tidligere.......... *** Stop: 0X00000024 (0X001902FE, 0XF75757CC,
> 0XF75754C8, 0XF7B76706)
>
> *** Ntfs. Sys-Address F7B76706 base at F7B52000,Datastamp 48025be5
>
> Så forstod jeg det var et softwareproblem, ..men kan den stopkode også
> betyde at det er harddisken som er ved at stå af?
Måske kan du reparere den ved at boote på din XPskive og lave en repair,
Men da du ikke ved hvorfor der er problenmer med at læse pågældende
sektorer, risikerer du bare en h.... masse spildt arbejde. Som nævnt
tidligere, så find en ny disk til ~250-350,- og ominstaller din windows.

Alternativt kan du starte en dialog med din forhandler om garanti, og i
mellemtiden undvære din maskine. - og alligevel ende op med en frisk
installation

//finn

jane (20-07-2011)
Kommentar
Fra : jane


Dato : 20-07-11 17:01

Cykelsmeden <afsender@not2old.dk> wrote in
news:4e25d402$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Måske kan du reparere den ved at boote på din XPskive og lave en
> repair, Men da du ikke ved hvorfor der er problenmer med at læse
> pågældende sektorer, risikerer du bare en h.... masse spildt arbejde.
> Som nævnt tidligere, så find en ny disk til ~250-350,- og ominstaller
> din windows.
>
> Alternativt kan du starte en dialog med din forhandler om garanti, og
> i mellemtiden undvære din maskine. - og alligevel ende op med en frisk
> installation
>
> //finn
>

Ja du har ret, det er da nemmer at købe en ny hardisk og det vil jeg da
også gøre, men som Jeg nævnte tidligere så har jeg et image af hardisken
fra da alt fungerede perfekt, og det image ligger på en sekunder harddisk,
så jeg kan vel prøve at lave en "restore image" først og hvis så alt virker
igen så er harddisken vel ok. Jeg har lavet imaged med "Seagate
DiskWizard" og det kan jeg vel også restore på en ny disk?

Jeg har ingen problemer med at åbne computeren, den genstarter bare fra 1
til 4 gange, og derefter er alt normalt, indtil jeg åbner computeren igen
næste dag.

Jane

Cykelsmeden (20-07-2011)
Kommentar
Fra : Cykelsmeden


Dato : 20-07-11 18:30

Den 20-07-2011 18:01, jane skrev:
> fra da alt fungerede perfekt, og det image ligger på en sekunder harddisk,
> så jeg kan vel prøve at lave en "restore image" først og hvis så alt virker
> igen så er harddisken vel ok. Jeg har lavet imaged med "Seagate
> DiskWizard" og det kan jeg vel også restore på en ny disk?

Selvf. kan du det.
Det der går galt for dig er troen på "at hvis det virker så er
harddisken vel ok?"
Hvis den kun er 2 år og der er problemer med nogle sektorer, kan den
uden tvivl "opfriskes", men hvis årsagen til problemet netop er dårlige
sektorer, vil det snart opstå igen. Der er imidlertid ingen garanti for
at tidspunktet "passer ind i dit kram"
Livet er for kort til tvivlsomme diske.

//finn

jane (21-07-2011)
Kommentar
Fra : jane


Dato : 21-07-11 16:47

Cykelsmeden <afsender@not2old.dk> wrote in
news:4e27107f$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Selvf. kan du det.
> Det der går galt for dig er troen på "at hvis det virker så er
> harddisken vel ok?"
> Hvis den kun er 2 år og der er problemer med nogle sektorer, kan den
> uden tvivl "opfriskes", men hvis årsagen til problemet netop er
> dårlige sektorer, vil det snart opstå igen. Der er imidlertid ingen
> garanti for at tidspunktet "passer ind i dit kram"
> Livet er for kort til tvivlsomme diske.
>
> //finn
>

Ok jeg vil prøve at restore og se hvad der sker, ellers køber jeg en ny
disk og restore på den...Tak for hjælpe
jane

Pico (27-07-2011)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 27-07-11 12:57

Den 21-07-2011 17:47, jane skrev:
> Cykelsmeden<afsender@not2old.dk> wrote in
> news:4e27107f$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Selvf. kan du det.
>> Det der går galt for dig er troen på "at hvis det virker så er
>> harddisken vel ok?"
>> Hvis den kun er 2 år og der er problemer med nogle sektorer, kan den
>> uden tvivl "opfriskes", men hvis årsagen til problemet netop er
>> dårlige sektorer, vil det snart opstå igen. Der er imidlertid ingen
>> garanti for at tidspunktet "passer ind i dit kram"
>> Livet er for kort til tvivlsomme diske.
>>
>> //finn
>>
>
> Ok jeg vil prøve at restore og se hvad der sker, ellers køber jeg en ny
> disk og restore på den...Tak for hjælpe
> jane
Jeg har nu været i forbindelse med "Charlotte Walløe Meyer", hun er
uforstående over du bruger hendes navn som "fra" ???? Hun kender ingen
Jane, så hvad har du gang i ??

--
MVH
Pico

Ole C (27-07-2011)
Kommentar
Fra : Ole C


Dato : 27-07-11 13:13

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4e2ffd07$0$311$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg har nu været i forbindelse med "Charlotte Walløe Meyer", hun er
> uforstående over du bruger hendes navn som "fra" ???? Hun kender ingen
> Jane, så hvad har du gang i ??

Du bliver ved med dit vrøvl alle vegne.
Hvor ser du navnet "Charlotte Walløe Meyer" optræde i Janes postings?

--
vh
Ole C


Pico (27-07-2011)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 27-07-11 13:48

Den 27-07-2011 14:13, Ole C skrev:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4e2ffd07$0$311$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Jeg har nu været i forbindelse med "Charlotte Walløe Meyer", hun er
>> uforstående over du bruger hendes navn som "fra" ???? Hun kender ingen
>> Jane, så hvad har du gang i ??
>
> Du bliver ved med dit vrøvl alle vegne.
> Hvor ser du navnet "Charlotte Walløe Meyer" optræde i Janes postings?
>
Prøv engang at se under "fra".

--
MVH
Pico

Erik Olsen (27-07-2011)
Kommentar
Fra : Erik Olsen


Dato : 27-07-11 13:51

Pico wrote:
> Den 27-07-2011 14:13, Ole C skrev:
>> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:4e2ffd07$0$311$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Jeg har nu været i forbindelse med "Charlotte Walløe Meyer", hun er
>>> uforstående over du bruger hendes navn som "fra" ???? Hun kender
>>> ingen Jane, så hvad har du gang i ??
>>
>> Du bliver ved med dit vrøvl alle vegne.
>> Hvor ser du navnet "Charlotte Walløe Meyer" optræde i Janes postings?
>>
> Prøv engang at se under "fra".

I headeren står: From: jane <nokvin@FJørnDættehotmail.com>

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen


Ivan V. Klattrup (27-07-2011)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 27-07-11 13:54

Pico skrev:

>Prøv engang at se under "fra".

Det er en fejl i din newsreader, når jeg bruger thunderbird som newsreader
hedder hun det samme som min tidligere kollega, og det er altså ikke ham
der er Jane

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Ivan V. Klattrup (27-07-2011)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 27-07-11 13:56

Ivan V. Klattrup skrev:

>Det er en fejl i din newsreader, når jeg bruger thunderbird som newsreader
>hedder hun det samme som min tidligere kollega, og det er altså ikke ham
>der er Jane

Så Pico _du_ skylder Jane en undskyldning

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Pico (27-07-2011)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 27-07-11 14:03

Den 27-07-2011 14:55, Ivan V. Klattrup skrev:
> Ivan V. Klattrup skrev:
>
>> Det er en fejl i din newsreader, når jeg bruger thunderbird som
>> newsreader hedder hun det samme som min tidligere kollega, og det er
>> altså ikke ham der er Jane
>
> Så Pico _du_ skylder Jane en undskyldning
>
Jeg har lige fået en opgradering af Thunderbird i går og hvis det er
forklaringen undskylder jeg selvfølgelig over for Jane.

Det er da uheldigt at Thunderbird laver sådanne fejl ?

--
MVH
Pico

Allan Vebel (27-07-2011)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 27-07-11 14:08

Pico skrev:

> Det er da uheldigt at Thunderbird laver
> sådanne fejl ?

Det er da mere uheldigt at du ikke tjekker
sådan noget før du kommer med anklager

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg


Pico (27-07-2011)
Kommentar
Fra : Pico


Dato : 27-07-11 14:25

Den 27-07-2011 15:07, Allan Vebel skrev:
> Pico skrev:
>
>> Det er da uheldigt at Thunderbird laver
>> sådanne fejl ?
>
> Det er da mere uheldigt at du ikke tjekker
> sådan noget før du kommer med anklager
>
Det har du ret i, men tidligere har det ikke været nødvendigt at
kontrollere headeren for at se hvem det er fra.
Jeg har naturligvis undskyldt til Jane.

--
MVH
Pico

Allan Vebel (27-07-2011)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 27-07-11 19:02

Pico skrev:

> Det har du ret i, men tidligere har det ikke
> været nødvendigt at kontrollere headeren
> for at se hvem det er fra. Jeg har naturligvis
> undskyldt til Jane.

Godt!

--
Allan Vebel
http://vebel.dk/wdg


Henning (17-07-2011)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 17-07-11 19:56


>> http://www.geekswhoknow.com/articles/stop-0x00000024-0x0000024-0x24-ntf
>> s-file-sys-error-code.htm - check din harddisk!
>
>jeg har checket min harddisk,ved at køre skan disk, men det hjælper ikke
>noget. jeg har lavet et image med "Seagate DiscWizard" for ca 1 år siden,
>vil det løse problemet hvis jeg restore det?
Test med producentens diagnostic-værktøj først. Windows kan du ikke
stole på

Rado (18-07-2011)
Kommentar
Fra : Rado


Dato : 18-07-11 00:31

On Sun, 17 Jul 2011 20:56:27 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>
>>> http://www.geekswhoknow.com/articles/stop-0x00000024-0x0000024-0x24-ntf
>>> s-file-sys-error-code.htm - check din harddisk!
>>
>>jeg har checket min harddisk,ved at køre skan disk, men det hjælper ikke
>>noget. jeg har lavet et image med "Seagate DiscWizard" for ca 1 år siden,
>>vil det løse problemet hvis jeg restore det?
>Test med producentens diagnostic-værktøj først. Windows kan du ikke
>stole på

Det kan man heller ikke altid når det gælder producentens værktøj. WDs
diagnosticeringsprogram fortalte f.ex. at en WD Studio USB/eSATA disk
jeg havde problemer med havde fået dårlige sektorer og skulle byttes.
Jeg var lige ved at returnere den da jeg ved et tilfælde fandt ud af
at eSATA kablet til disken var defekt. Efter at det var skiftet meldte
programmet nu at disken var OK, og problemerne var da også væk. Det
skal lige tilføjes at der ikke er SMART support over eSATA på den her
type diske, så programmet har ikke meget at gå efter. Men det burde
alligevel ikke komme med en forkert fejlmeddelelse. Det kan jo let
komme til at koste 500+ kr i testgebyr og porto m.m. hvis man
returnerer sådan en disk til forhandleren, uden at den fejler noget.

Jeg kan anbefale Hard Disk Sentinel Pro, det kan fortælle en masse
sjove ting om diskenes tilstand. F.ex. havde jeg købt et par ens WD
diske, men den ene opførte sig underligt - lige pludselig kunne I/O
operationer blive ekstremt langsomme ( få KB/s) i længere tid,
hvorefter den pludselig kørte normalt igen etc. etc. Jeg prøvede alt
muligt - skifte SATA kabel, flytte den over på det kabel som den
anden, velfungerende disk sad på etc.. WDs testprogram sagde at den
var OK så det kunne heller ikke være dårlige sektorer. Jeg anede til
sidst ikke hvad jeg skulle stille op med den.

Så rendte jeg tilfældigvis ind i Hard Disk Sentinel Pro og prøvede
det, og det fandt årsagen med det samme, gemt et sted i SMART data -
36 "svage" sektorer hvor skrivning og læsning gik meget langsomt. Men
altså ikke svage nok til at de blev mærket af og skrottet som dårlige,
af disken selv. Og ikke noget som WDs testprogram oplyser noget om.

Jeg kørte så en af de forskellige sektortests i programmet, og fik en
grafisk oversigt over sektorerne. Det viste sig at der var et pænt
stort område på disken med sektorer der var svækket i forskellig grad.
De 36 sektorer er dem som diskens SMART system selv har registreret
som svage nok til at blive registreret som svage, men der er mange
flere, mindre svage, som den ikke har registreret. Og MFTen (Master
File Table) ligger lige i det område hvor alle disse svage sektorer
er, så det er sandsynligvis en af grundene til problemerne da disken
jo bruger den tabel hele tiden.

Her er nogle testeksempler. De første to er fra disken med svage
sektorer - jo svagere sektoren er, jo mørkere er farven på feltet.
Man kan også se på hastighedskurven at det går meget langsomt lige i
de områder. De andre nederste er fra en ny disk der er helt fejlfri,
som jeg lige har testet:

http://miscfiles.net//temp/0001/HDSPtests


--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177428
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407944
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste