MS Windows
briani 27239
"Uægte Vista"
Fra : ABJ

Dato : 11-07-11 16:43

Jeg fik i går en melding om at jeg skulle aktivere Vista, den har kørt i tre
år, så det undrede mig, Vista startede men med sort baggrund i stedet for
min sædvanlige baggrund, men fungerede tilsyneladende normalt.

I dag fik jeg en melding om at vista var aktiveret, men den har nu blå
baggrund, og i nederste højre hjørne af skrivebordet står:

"Windows Vista (TM)"
"Build 6002"
"Denne kopi af Windows er ikke ægte"

Hvad kan årsagen være?
Det drejer sig om en fabriksinstalleret Vista (Medion)

Fra : dufur

Dato : 11-07-11 20:15

On 11/07/11 17.42, ABJ wrote:
> [...]
> "Denne kopi af Windows er ikke ægte"
>
> Hvad kan årsagen være?
> Det drejer sig om en fabriksinstalleret Vista (Medion)

har du lige (inden for 30 dage) fået installeret servicepack til vista?

Fra : Leif

Dato : 11-07-11 21:21

"ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de> skrev i meddelelsen
> [...]
> "Denne kopi af Windows er ikke ægte"
>
> Hvad kan årsagen være?
> Det drejer sig om en fabriksinstalleret Vista (Medion)

Har samme problem - Microsoft kan ikke løse det.
Anbefaler bare en ny installation..........
Leif

Fra : ABJ

Dato : 11-07-11 21:45

> Har samme problem - Microsoft kan ikke løse det.
> Anbefaler bare en ny installation..........
> Leif

Underligt, indtil videre fungerer den korrekt, så jeg venter og sørger for
backup.

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 12-07-11 01:01

Den 11/07/11 22.44, ABJ skrev:

> Underligt, indtil videre fungerer den korrekt, så jeg venter og sørger
> for backup.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Min Windows 7 blev også pludselig mistænkeliggjort og stoppede med at
fungere, selv om der ingen hardwareændringer er og ægthedsmærkaten er
klistret på maskinen!
Det er oprørende.
Man burde simpelt hen få udleveret et crack til alle købeversioner, så
dårligt som aktiveringen virker.

MvH
Jens
Lyrik

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-07-11 05:35

Jens Erik Bech skrev:

> Min Windows 7 blev også pludselig mistænkeliggjort og stoppede med at
> fungere, selv om der ingen hardwareændringer er og ægthedsmærkaten er
> klistret på maskinen!
> Det er oprørende.

Havde det været mig, havde jeg nok sendt en hademail til M$ og derefter
skiftet til en eller anden Linux-distribution. Så kunne de lære det.

Blev i forvejen tosset på dem, da en Windows Update for nylig fuckede
mit OpenOffice op, så den crashede konstant. Heldigvis fandt jeg så
LibreOffice i stedet.

Oplevede noget lignende med et PC-spil jeg købte for nylig, der efter
kun en måned blev ubrugeligt som om det var en piratkopi. Jeg skrev
derefter et blogindlæg hvor jeg opfordrede til at boycotte firmaet.

> Man burde simpelt hen få udleveret et crack til alle købeversioner, så
> dårligt som aktiveringen virker.

Hørt!

--
Philip - http://www.hitsurf.dk

Fra : Mcwm

Dato : 12-07-11 07:51

Den 12-07-2011 06:34, Philip Nunnegaard skrev:
> Oplevede noget lignende med et PC-spil jeg købte for nylig, der efter
> kun en måned blev ubrugeligt som om det var en piratkopi. Jeg skrev
> derefter et blogindlæg hvor jeg opfordrede til at boycotte firmaet

Hvilket andet OS har du fundet, som kører PC-spil? For dem der vil
spille, er linux vist ikke lige det optimale valg

Venligst
Mcwm

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 14-07-11 22:57

Den 12/07/11 08.51, Mcwm skrev:

> Hvilket andet OS har du fundet, som kører PC-spil? For dem der vil
> spille, er linux vist ikke lige det optimale valg
>
> Venligst
> Mcwm
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
De helt unge trendsettere er allerede gået over til at spille på PS3.
Det er en mulighed.
En anden mulighed er OS X som jeg selv bruger. Her er nye smarte
spillemuligheder.
Linux er ikke lige til Call of Duty Modern Warfare, Black Opps og sådan
noget. Det skal indrømmes. Men voksne mennesker lægger største vægt på
programmer som "Skype", browsere og E-mail programmer. Lidt billeder og
lidt videoediting.
Her er linux rigtig god.

Mvh
Jens

Fra : Mcwm

Dato : 16-07-11 02:50

Den 14-07-2011 23:56, Jens Erik Bech skrev:
> [...]
> noget. Det skal indrømmes. Men voksne mennesker lægger største vægt på
> programmer som "Skype", browsere og E-mail programmer. Lidt billeder og
Udvalget er vist lidt "begrænset", hvis vi sammenligner PS3, Linux, OS X
og PC.

Reelt er der ikke noget alternativ og da slet ikke hvis man har et
favoritspil, som absolut kun udgives til PC.

Venligst
Mcwm

Fra : Rado

Dato : 12-07-11 12:39

On Tue, 12 Jul 2011 06:34:52 +0200, Philip Nunnegaard
<nunnenospam@hitsurf.dk> wrote:

> [...]
>
>Blev i forvejen tosset på dem, da en Windows Update for nylig fuckede
>mit OpenOffice op, så den crashede konstant. Heldigvis fandt jeg så

Tja, på den ene side så er det da irriterende når noget går galt, på
den anden side så synes jeg det er småting i forhold til hvor mange
ting der rent faktisk virker som de skal.

Det der kan irritere mig er når man ikke retter fejl der har været
kendt i flere år. F.ex. den famøse memory leak i IE8.

--
Rado

"Materialism is the philosophy of the subject that forgets
to take account of itself." - Arthur Schopenhauer

Fra : emjeppesen

Dato : 12-07-11 12:46

Rado skrev:

>Det der kan irritere mig er når man ikke retter fejl der har været
>kendt i flere år. F.ex. den famøse memory leak i IE8.

vi andre er da forlængst nået til IE9

Hilsen emj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-07-11 14:28

Det er ikke muligt for dem der stadig kører Windows XP at opgradere
til denne.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : emjeppesen

Dato : 12-07-11 16:28

Jens Peter Karlsen skrev:

>Det er ikke muligt for dem der stadig kører Windows XP at opgradere
>til denne.

der er da ingen, der har snakket om XP i denneher tråd, så hvorfor
kommer du nu med det?
Vista og win 7 kører MSIE8/9

Hilsen emj

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-07-11 16:44

emjeppesen skrev:

>Vista og win 7 kører MSIE8/9

vista er mere forældet end xp

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 12-07-11 18:45

Ivan V. Klattrup skrev:

>vista er mere forældet end xp

Ikke lige hvad angår MSIEversioner.

At Vista så er et flop er en anden snak

Hilsen emj

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-07-11 14:11

Næh, men når du snakker om at opgradere til IE9 hører det med til
historien at dem med Windows XP ikke kan opgradere til denne.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 13-07-11 15:23

Den 13-07-2011 15:11, Jens Peter Karlsen skrev:
> Næh, men når du snakker om at opgradere til IE9 hører det med til
> historien at dem med Windows XP ikke kan opgradere til denne.

//finn

og de kan heller ikke køre win 3.11
du har helt ret:

Fra : Rado

Dato : 14-07-11 10:53

>der er da ingen, der har snakket om XP i denneher tråd, så hvorfor
>kommer du nu med det?

Måske fordi der stadig er masser af XP brugere - jeg selv f.ex..
Faktisk er over 50% af Windows brugerne idag stadig XP brugere:

"Microsoft has sold 400m Windows 7 licences, its chief executive Steve
Ballmer told its Worldwide Partner Conference in Los Angeles - but
warned that between half and two-thirds of PCs worldwide are still
running the ten-year-old Windows XP, for which support will expire in
less than a thousand days."

http://www.guardian.co.uk/technology/2011/jul/12/microsoft-windows-400-million-ballmer

Fra : Henning

Dato : 12-07-11 12:55

On Mon, 11 Jul 2011 17:42:44 +0200, "ABJ" <akselj@pcwelt-premium.de>
wrote:

> [...]
>"Denne kopi af Windows er ikke ægte"
>
>Hvad kan årsagen være?
>Det drejer sig om en fabriksinstalleret Vista (Medion)
Formodentlig fordi den præ-installerede nøgle er blevet black-listet.
Opdater i stedet med din unikke nøgle, du har siddende på kabinettet.

Fra : Leif

Dato : 12-07-11 17:22

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Formodentlig fordi den præ-installerede nøgle er blevet black-listet.
> Opdater i stedet med din unikke nøgle, du har siddende på kabinettet.

Ikke sikkert det hjælper. Jeg fik alligevel konstant at en forkert kode
retur fra MS via deres aktiveringssystem.

/Leif

Fra : Leif

Dato : 12-07-11 17:22