Ugenumre
Fra : Bosse

Dato : 10-07-11 16:56

Er der nogen der ved, hvorfor ugenumrene i min MS-Office kalender ikke er i
overensstemmelse med alle mulige andre kalendere ude i den store verden?
Eksempel:
I dag er det søndag d. 10. juli 2011, og det er jfr. Office kalenderen
sidste dag i uge 28. Andre 'papirkalendere', jeg har set, mener, at idag er
sidste dag i uge 27.
Hvem har ret? Og er det en evt. en fejl i min opsætning af office
kalenderen, der gør forskellen? Og hvis ja, hvor retter jeg så det?
Jeg kører MS-Office-Outlook ver. 2007.
Pft for et fornuftigt svar.

Bosse.

Fra : emjeppesen

Dato : 10-07-11 17:13

Bosse skrev:

>I dag er det søndag d. 10. juli 2011, og det er jfr. Office kalenderen
>sidste dag i uge 28

Ikke i min office 2007, da er det sidste dag i uge 27

Hilsen emj

Fra : Torben

Dato : 10-07-11 19:30

Hej

I Outlook 2010 kan man i indstillinger fortælle om hvilken dag i
ugen der er den første dag + hvordan den første uge i året skal
være instillet.
Når du har tilrettet disse ting, forventer jeg at dit problem er løst.
Jeg formoder at det er noget tilsvarende i Outlook 2007.

Mvh Torben

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-07-11 22:26

> [...]
> Hvem har ret? Og er det en evt. en fejl i min opsætning af office
> kalenderen, der gør forskellen? Og hvis ja, hvor retter jeg så det?

I min outlook 2007 dansk version, er det sidste dag i uge 27.
Prøv at se under Funktioner-Indstillinger-Kalenderindstillinger.
Der står min til første ugedag = mandag
Første uge i året = Første firedagsuge.
Måske er det der, at der er nogt galt. Jeg har ikke ændret ved min, så det
var standard ved installeringen.

Kurt

Fra : Cykelsmeden

Dato : 11-07-11 10:23

Den 10-07-2011 17:56, Bosse skrev:
> [...]
> Hvem har ret? Og er det en evt. en fejl i min opsætning af office
> kalenderen, der gør forskellen? Og hvis ja, hvor retter jeg så det?

Office har i al fald indtil v.2k3 fulgt OS opsætning, dvs.
Control-panel->language og settings. - W7dk Klokkeslet Sprog og Område.
Vær opmærksom på at der er flere dialogbokse. At vælge Dansk Tastatur
betydet ikke at du kører Dansk oråde.

Standarderne for ugenumre er desværre ikke globale ;(

//finn