Andagt: Gør vi loven gennem tro til intet?
Fra : Ole Madsen

Dato : 11-06-11 09:33

C. H. Spurgeon's
Morgen og aften

Januar

01/25/PM

'Gør vi loven gennem tro til intet? Gud forbyde: ja, vi bekræfter loven.'-
Romerne 3:31

Når den troende er adopteret ind i Herrens familie, vil hans forhold til
gamle Adam og loven holde med det samme; men så er han under en ny lov, og
en ny pagt. Kristen, du er Guds barn; det er din første pligt at adlyde din
himmelske Fader. En krybende ånd har du intet med ag gøre: du er ikke en
slave, men et barn; og nu, for så som du er et elsket barn, så er du bundet
til at adlyde din Faders mindste ønske, det mindste vink af hans vilje.
Byder han dig at fuldføre et helligt ritual? Det er til din besvær hvis du
ikke gør det, for du vil ved det ikke adlyde din Fader.

Befaler han dig at søge Jesu ànsigt? Er det ikke din glæde at gøre så? Siger
Jesus til dig, "Vær du fuldkommen, som din Fader som er i himmelen er
fuldkommen"? Så ikke fordi loven befaler det, men fordi din Frelser viker
med, og du vil arbejde på at blive fuldkommen i hellighed. Befaler han hans
hellige elske hinnanden? Gør det, ikke fordi loven siger, "elsk din næste,"
men fordi Jesus siger, "Hvis i elsker mig, så hold mine bud;" og dette er
budet som han har givet til dig, "at i elske hverandre." Er det sagt til dig
at uddele til de fattige? Gør det, ikke fordi velgørenhed er en byrde som du
ikke tør unddrage, men fordi Jesus lærer, "Giv til ham som beder dig."

Siger Ordet, "elsk Gud med hele dit hjerte"? Se på budet og svar, "Ah" bud,
Kristus har opfyldt dig allerede - Jeg har intet behov, derfor, at opfylde
dig for min frelse, men jeg fryder mig i at give efter for lydighed til dig
fordi Gud er min Fader nu og han har et krav på mig, som jeg ikke vil
diskutere om." Må Helligånden gøre dit hjerte lydigt til magten af den
indskrænkende Kristi kærlighed, at dine bønner må være, "Gør mig til at gå
på stien af dine bud; for deri frydes jeg." Nåde er moder og plejer af
hellighed. og ikke forsvaren af synd.

Fra : Lyrik

Dato : 14-06-11 12:11

On 11 Jun., 10:33, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> indskrænkende Kristi kærlighed, at dine bønner må være, "Gør mig til at gå
> på stien af dine bud; for deri frydes jeg." Nåde er moder og plejer af
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg vil sublimere dit indlæg til spørgsmålet:
"Kan vi både blæse og have mel i munden?"
C.H. Spurgeon, svarer den ivrige discipel:"Ja du kan blæse! Ja du kan
have mel i munden. Først blæser du! Så tager du melet i munden og
glæder dig over følelsen af mølle!"
Mølleren ønsker dig mel i munden! Han ønsker du skal have en mølle.
Han er ikke ligeglad med møllen. Men han ønsker også at du skal have
mel i munden! Pludselig forstår du det hele! Du kan både blæse og have
mel i munden!"
<ironi off!>

Hva'ba?!
Ikke engang de ti buds lov går kristendommen ind for! Ingen kristne
holder sabbat undtagen Andreas Falck. Og jeg skal vædde om at han ikke
overholder den som rabineren ønsker den overholdt! Alle begærer det
ene og det andet og overtræder derved det 10.bud.
Der er uden lov åbenbaret en frelse. En frelse for enhver der tror-
uden lov-uden lov-uden lovbog-uden paragraffer! Alt hvad du tror du
må, det må du. Alt hvad du ikke tror du må, det må du ikke! Alt
udspringer nemlig af tro! Din frelse er tro. din lov er hvad du tror!
Hvis du overholder bare 1 bud i Moselov er du forpligtet til at
overholde hele Moselov! Så falder du ud af frelsen! So sprach Paulus
der apostel.

KH
Jens