Andagt: husk de gamle dage
Fra : Ole Madsen

Dato : 07-06-11 10:06

C. H. Spurgeon's
Morgen og aften

Januar

01/25/AM

'Jeg vil nævne Herrens kærlighed, og lovprise Herren, i henhold til alt som
Herren har givet os.' - Esajas 63:7

Og kan du ikke gøre dette? Er der ingen nådesbevisninger som du har erfaret?
Hvor er du dyster, kan du glemme den velsignede time da Jesus mødte dig, og
sagde, "Kom til mig"? Kan du ikke huske det opstandelses øjeblik da han
sprang de fælder du var fanget i, smed dine kæder til jorden, og sagde, "Jeg
kom for at bryde dine bånd og sætte dig fri"? Eller hvis din førstekærlighed
er glemt, så må der være nogle særlige kostbare milepæle langs vejen i livet
som ikke er overgroet med mos, på hvilke du kan læse et lykkeligt minde af
hans nåde imod dig? Hvad, har du aldrig haft en sygdom ligesom du har nu, og
helbredte han dig ikke? Har du aldrig været fattig før, og gav han dig ikke
det du behøvede? Var du aldrig i problemer før, og udfriede han dig ikke?

Stå op, gå til floden af din erfaring, og hiv nogle dunhammer op, og flet
dem til en ark, hvori din nyfødte tro må¨flyde sikkert på strømmene. Glem
ikke hvad din Gud har gjort for dig; blad igennem bogen af din ihukommelse,
og tænk over de gamle dage. Kan du ikke huske højen af Mizar? Mødte Herren
dig ikke ved Hermon? Har du aldrig klatret de liflige bjerge? Er du aldrig
blevet hjulpet i nødens time? Nej, jeg ved jeg har. Gå tilbage, så, en lille
vej til de særlige nådebevisninger af foregår, og selv om alt må se mørkt ud
nu, sæt lys på lampen af fortiden, den skal glimte igennem mørket, og du
skal stole på Herren til dagen bryder frem og skyggerne viger. "Husk, O
Herre, dine særlige nåde og din kærlighed, for de har været siden gamle
dage."

http://www.biblos.dk/andagter/morgen_og_aften_spurgeon/0125am.php

Fra : tkruse

Dato : 07-06-11 19:02

On 7 Jun., 11:06, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
> skal stole på Herren til dagen bryder frem og skyggerne viger. "Husk, O
> Herre, dine særlige nåde og din kærlighed, for de har været siden gamle

det nye bud siger,,du skal elske din gud igennem dit eget legeme
og var kærlighed et grundstof i dig selv og du ved hvordan man graver
efter det,,så ville du jo aldrig være fattig
men nu er du fattig,,fordi du ikke graver
og lære andre hvordan de skal grave
en dybt deprimeret har kun tankerækker som uafbrudt fortæller ham at
livet ikke er noget værd
hvordan skal han bryde de tankerækker
kan han med vilje sige,, følelsen af kærlighed må findes i mit legeme
kan han så trods de livslede tankerækker sige,, følelsen af kærlighed
har magten og æren i mit legeme
jeg tror de sure tankegebygninger i ham bliver paffe
og ny ånd kommer til ham
og han fokusere på den nye ånd
han har fundet fidusen
en fidus som er meget vigtig her i Kristen livsyn
og han tager hele hans rygrad op og dyrker den fidus dagligt
og kan nu give af den gode ånd til dem som søger at finde fidusen til
omvendelse
du skal elske din gud igennem dit eget legeme med styrke og gøre dit
lys brændene