Andagt: Og så skal hele Israel blive frels~
Fra : Ole Madsen

Dato : 22-05-11 04:50

C. H. Spurgeon's
Morgen og aften

Januar

01/21/AM

'Og så skal hele Israel blive frelst.'-Romerne 11:26

Da sang Mose ved det røde hav, det var hans glæde at kende, at alle i Israel
var sikre. Ikke en dråbe vand faldt fra den solide væg indtil den sidste af
Guds Israel havde sikkert plantet sin fod på den anden side af floden. Det
gjort, lige med det samme floden opløstes til dens rette sted igen, men ikke
før da. En del af sangen var, "Du viste i din barmhjertighed ledte dit folk
frem som du har indfriet." I den sidste tid, da de udvalgte skal synge Moses
sang, Guds tjener, og af Lammet, så skal det være Jesu stolthed, "Af alle
som du har givet mig, har jeg ikke mistet nogen." I himmelen skal der ikke
være nogen ledig trone.

"For alle de udvalgte løbere
Skal mødes omkring tronen,
Skal velsigne ledelsen af hans nåde,
Og gøre hans herlighed kendt."

Så mange som Gud har udvalgt, lige så mange som Kristus har frikøbt, lige så
mange Ånden har kaldt, lige så mange som tror på Jesus, skal med sikkerhed
krydse det hav der adskiller. Vi er ikke alle sikkert landet endnu:
"En del af flokken har krydset floden,
Og en del krydser nu."

Fortroppen af hæren er allerede nået strandbreden. Vi marchere gennem
dybderne; vi følger ved denne dag hårdt efter vores leder ind i havets
hjerte. Lad os være ved godt mod: bagenden skal snart være der hvor
fortroppen allerede er; de sidste af de udvalgte skal snart have krydset
havet, og så skal der blive hørt triumfens sang, når alle er sikre. Men ak!
hvis en var fraværende - ak! hvis en af hans udvalgte medlemmer skulle være
kastet væk - så ville det gøre en evig mislød i de forløstes sang, og skære
strengene af harperne i paradis, så at musikken aldrig kunne presses ud af
dem.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 22-05-11 13:47

"Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> C. H. Spurgeon's
> Morgen og aften
>
> Januar
>
> 01/21/AM
>
> 'Og så skal hele Israel blive frelst.'-Romerne 11:26

Og jødernes reaktion er??? at din Messias er søn af en luder.

Fra : Ole Madsen

Dato : 22-05-11 14:27

"(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯)" <la@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Ole Madsen" <o-madsen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Og jødernes reaktion er??? at din Messias er søn af en luder.

vi må jo alle stå til regnskab for alt hvad vi gør og siger, men Gud er ikke
færdig med jøderne, hans planer med dem skal nok blive udført

KH

Ole

Fra : tkruse

Dato : 22-05-11 19:07

On 22 Maj, 15:27, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:

> vi må jo alle stå til regnskab for alt hvad vi gør og siger, men Gud er ikke
> færdig med jøderne, hans planer med dem skal nok blive udført
>
> KH
>
> Ole

i det ny står der skrevet at hele verden skal frelses,,kun Isral er et
problem
men når hele verden er frelst,,så vil verden ikke have noget imod at
det lige netop er i Isral at frelseren kommer for anden gang og med et
nyt navn

Fra : Ole Madsen

Dato : 23-05-11 06:45

"tkruse" <tkrusej@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

men når hele verden er frelst,,så vil verden ikke have noget imod at
det lige netop er i Isral at frelseren kommer for anden gang og med et

---

der står vel at verden står i den ondes vold, og at bred er den vej der
fører til fortabelse?

hvilket nyt navn skulle Jesus komme med?

Ole

Fra : tkruse

Dato : 23-05-11 19:55

On 23 Maj, 07:45, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:

> [...]
> fører til fortabelse?
>
> hvilket nyt navn skulle Jesus komme med?

ja det ved jeg ikke
men noget tyder på at han kommer mere end to gange
og der er et sted i Johannes åbenbaring,,hvor der står skrevet,,de fik
et usigeligt navn skrevet på deres pander
og jeg har hørt usigelige ord,,hvor vært et ord kom som en omvendt og
herlig retfærdighed
men jeg kan ikke fortælle dig et kuk af det jeg hørte
kun det at du skal bede med hele dit legeme,,mere end du tror
og ikke tro på dem som opføre sig som om at de var gode venner med en
overmagt i himlen de kalder for Jesus
vejen til de usigelige ord er at bede med hele dit legeme,,og ikke
dette overfladiske himmelråberri i Jesus navn
at de bliver hørt alligevel,er en anden sag
dem som synger,,jeg har åbnet perleporten så at jeg kan komme ind
er mere guds tjener
end dem som synger ,han har åbnet perleporten så at jeg kan komme ind
men for dem begge,,er det Jesus opskrift
men for dem som synger jeg har åbnet perleporten så jeg kan komme ind
det er dem han kommer for i et nyt navn
for at det ikke skal trampes ned
for de har fulgt opskriften